Міжнародна консалтингова і тренінгова компанія DEVELOR провела дослідження на тему «Різність досвідів та інклюзія: основний виклик наступних 10 років». Його головні інсайти компанія зібрала в книзі, доступ до якої надає безплатно.
У межах дослідження компанія провела понад 50 глибинних інтерв’ю з керівниками та ейчарами українських компаній та описала основні думки респондентів і власні висновки у так званій білій книзі.
Як різність досвідів впливає на взаємини в колективі
Метою дослідження було порушити кілька важливих тем. Найгострішою з них є різність досвідів переживання війни та як це впливає на взаємодію людей у командах.
Ідеться про ситуацію, коли працівники одного колективу за час повномасштабної війни прожили травматичні події різного характеру та інтенсивності, зазнали різного роду втрат і по-різному підійшли до питання власної безпеки. Внаслідок цього їм складно зрозуміти одне одного, вони втрачають здатність до емпатії та всюди шукають «зраду».
Керівники та ейчари поділилися думками про те, які основні загрози несе різність досвідів — як на рівні команд, так і загалом для компанії. Серед них виокремили:
- падіння рівня мотивації, залученості та причетності;
- відчуження працівників одне від одного та дистанціювання себе від компанії;
- конфлікти серед колег;
- відсутність психологічної безпеки;
- регулярне вигоряння працівників;
- «тихе звільнення» та прихований саботаж;
- зростання плинності кадрів.
Читайте також: Війна, зарплати і дискримінація: 10 запитань про ринок праці в Україні
З якими викликами стикаються працівники
Також керівники розповіли, з якими викликами та болями стикаються різні групи їхніх працівників:
- релоковані через війну;
- ті, що не виїжджали за кордон;
- сім’ї військових;
- військові, що повертаються до цивільної роботи.
За їхніми словами, чи не головна зона ризику для компаній зараз — це працівники, які виїхали за кордон. З багатьох причин вони втрачають зв’язок з командою та відчуття приналежності. Значна частина з них, проживши 1,5 року за кордоном і вже не сподіваючись на швидке повернення, вирішують асимілюватися в країні перебування і звільняються.
Іншим серйозним викликом є психоемоційний стан людей. Українці, які перебували безпосередньо в умовах війни весь цей час, дуже виснажені, втомлені емоційно та фізично. Водночас релоковані працівники почуваються самотніми, їм бракує живого спілкування зі співгромадянами. Крім того, за спостереженнями компаній, релоковані відчувають так звану провину вцілілого. Коли з’являються новини про обстріли, вони першими пишуть у спільні чати, щоб запитати, чи у всіх все гаразд.
Читайте також: Драйвери росту: як війна змінює сенси та цінності компаній
Чому інклюзія в компаніях — нова необхідність
Автори дослідження порушили ще одну не менш важливу тему — створення інклюзивного середовища. Згідно з висновками, інклюзія для українських компаній — це про виживання. Уже зараз роботодавці стикаються з проблемою дефіциту кадрів (особливо висококваліфікованих), а в майбутньому ця проблема лише загострюватиметься. Тож виникне потреба шукати й наймати людей із тих груп суспільства, які раніше ігнорували.
Перевірити, чи є ваша компанія інклюзивним середовищем, допоможе «Чекліст зрілості», що міститься в книзі. Його запитання допоможуть зрозуміти, на якому з 5 рівнів зрілості перебуває ваша компанія і чого бракує для створення середовища, сприятливого для всіх працівників.
Докладніше ознайомитися зі змістом «білої книги» та завантажити її безплатно можна за посиланням.
Шукаєте роботу або працівників?
У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного
Переглянути
Дякуємо!
Тепер редактори знають.