Чим би ви не займалися, важливо вміти «продавати» себе. Чому без самопрезентації ніяк та як навчитися нарешті заявляти про себе, на кар’єрній конференції ProForum розповів Володимир Дегтярьов — співзасновник та директор Newsfront PR Agency, автор курсу з розвитку особистого бренду.
Навіщо потрібен особистий бренд
Компанії не надто зацікавлені у сильному особистому бренді топменеджера чи своїх спеціалістів. Для них важливіша людина як гвинтик у системі. Особистий бренд — те, що необхідне у першу чергу вам самим. Авторитет має чимало бонусів.
Нематеріальні бонуси:
- кар’єрне просування;
- пошук клієнтів за рекомендаціями;
- пошук партнерів;
- пошук та утримання співробітників;
- збільшення швидкості продажу;
- більш швидке прийняття рішень.
Матеріальні бонуси особистого бренду:
- гонорари за лекції, тренінги, виступи;
- роялті за книги та інфопродукти;
- оплата рекламних постів, знижки на продукцію;
- франшиза.
Бар’єри на шляху до побудови особистого бренду
Здавалося б: якщо необхідність побудови особистого бренду настільки очевидна, чому провідні спеціалісти досі часто не здатні гідно представити самих себе? Ось три основні причини:
- синдром самозванця, коли здається, що ви займаєте свою високу посаду завдяки щасливій випадковості, і нічим не вирізняєтеся на фоні колег;
- комплекс відмінника, коли підхід «краще ніколи, але ідеально, ніж сьогодні, але нормально» заважає вам, наприклад, нарешті запустити особистий сайт чи почати вести курси;
- ефект Даннінга — Крюґера, коли ви висококваліфікований фахівець, але при цьому з кожним роком почуваєтеся все менш впевненими у власних силах. На відміну від новачків, які щойно прийшли у компанію, але вже нічого не бояться.
Як навчитися заявляти про себе
Особистий бренд — це, в першу чергу, про вміння розповідати історії, які показують вас з кращого боку. Було б добре, якби у вас був напоготові такий набір історій, і ви могли ними ділитися на співбесідах чи зустрічах. Чи все у вас гаразд з особистим брендом, можна перевірити за допомогою короткого тесту за посиланням.
Якщо результат тесту або внутрішнє відчуття кажуть, що тут є над чим працювати, ось кілька способів прокачати мистецтво самопрезентації.
1. Розкажіть про себе крізь призму теми
Як: загадайте число від 1 до 5. Знайдіть людину, з якою ви не знайомі, і розкажіть їй впродовж хвилини історію про себе на тему, що відповідає числу, яке ви загадали:
- Коли ви вперше відчули впевненість у собі як спеціаліст.
- Про ваш перший професійний успіх.
- Про найважливіший професійний урок.
- Про вашу кар’єрну мрію.
- Як на вас впливає ваше оточення.
2. Опишіть себе однією фразою
Бажано, щоб в цій фразі не було назви компанії, а було дієслово.
👎 Погано: «Я директор PR-агентства Newsfront».
👍 Добре: «Я допомагаю компаніям та брендам розповідати про свої продукти».
👎Погано: «Я штампую презенташки. Клепаю слайди. Робота що треба».
👍 Добре: «Я допомагаю доносити ідеї через презентації. Я візуалізую сенси. Це мій бізнес».
3. Проаналізуйте, що ви розповідаєте про себе світові
Репутація має три складові: що ми робимо, що ми говоримо, що говорять про нас. Подумайте, як те, що ви транслюєте, співвідноситься з тим, що ви хочете повідомити світові. Це добре помітно на прикладі соцмереж. Якщо ви хочете, щоб вас сприймали, наприклад, як авторитетного фінансового аналітика, але ваша фейсбук-сторінка складається з фотографій котиків, то ви точно робите щось не так.
І нарешті головна умова, без якої не побудувати особистий бренд: будьте помітні. Так вам буде легше будувати кар’єру, знаходити клієнтів та партнерів.
P. S. Гарна новина для всіх, хто зацікавився темою. На час карантину Володимир Дегтярьов відкрив безкоштовний онлайн-курс «Особистий бренд». Зареєструватися та дивитися лекції можна за посиланням.
Читайте конспекти інших виступів на ProForum
Ким і як ми будемо працювати через 10 років?
Правила життя й кар’єри Саші Дергоусової
10 кар’єрних правил Анни Мазур
Записи усіх виступів з кар’єрної конференції ProForum 2019 можна придбати і прослухати тут →
Записи
Дякуємо!
Тепер редактори знають.