Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

За дзвінки в неробочий час будуть штрафувати. Поки не в Україні

10.11.21 Новини 2 хв читання

Тепер роботодавці будуть отримувати штрафи за дзвінки та листи співробітникам у неробочий час. Такі правила прописані в новій редакції трудового закону, яку нещодавно ухвалили в Португалії. Мета змін — захистити працівників, які працюють віддалено. 


Дія нових правил, які затвердив 5 листопада парламент Португалії, поширюється на організації, в яких працюють понад 10 робітників. 

Чого вимагає закон? 

  • Роботодавець не повинен турбувати своїх працівників у позаробочий час ні дзвінками, ні листами, ні повідомленнями у месенджері. 
  • Компанії повинні частково компенсувати витрати своїх співробітників, пов’язані з їхньою роботою вдома. Мова про оплату за електрику та інтернет, а от води це не стосується.
  • Щоб співробітники не почувалися самотніми, керівництво має проводити зустрічі з ними не менше двох разів на місяць. 
  • Батьки дітей до 8 років можуть працювати дистанційно, не домовляючись про це з начальством.

За порушення цих правил роботодавців можуть оштрафувати.

Водночас португальські депутати відхилили пропозицію дати працівникам «право на відключення» —  тобто, законну можливість вимкнути усі робочі чати та пристрої у свій вільний час.

Чим було викликане рішення португальських законодавців? Чи справді дзвінки та листи у неробочий час можуть мати негативний вплив на працівників? Ми запитали про це HR-експертку й кар’єрну консультантку Домініку Іванову-Бекар. 

Домініка Іванова-Бекар


— Систематична комунікація роботодавця зі співробітником у позаробочий час — це не тільки про порушення особистих кордонів. На жаль, ця практика може мати дуже негативні наслідки. 

Ресурси людського організму не безмежні. Протягом робочого дня співробітники втомлюються не лише фізично, а й емоційно, психологічно. І для того, щоб відновити баланс сил і енергії, кожній людині потрібен час для повноцінного відпочинку та розслаблення. Звичка ж керівника розв’язувати питання у позаробочий час тримає в напрузі, підвищуючи рівень стресу в організмі.

Така поведінка негативно відбивається не тільки на емоційному стані співробітників, а й сприяє погіршенню як їхнього психологічного та фізичного здоров’я та у перспективі веде до емоційного вигорання.

Що таке емоційне вигорання, як його виявити і попередити

Читати
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: