Нещодавно у світі провели низку досліджень та виявили, чим відрізняється в роботі покоління «зет» від представників інших поколінь. Розуміння цих відмінностей може допомогти роботодавцям, які прагнуть залучити й утримувати молодь. Ми зібрали найцікавіші висновки досліджень від LinkedIn, Adobe та Barclays Bank.
Витісняють формальне спілкування на роботі
Згідно з дослідженням Barclays Bank, яке наприкінці вересня провели в Британії, 70% опитаних працівників за останні 5 років помітили зміни в спілкуванні з колегами. Вони кажуть, що стиль робочого спілкування став більш невимушеним. І причиною цьому, ймовірно, є покоління зумерів (людей, народжених між 1997 і 2012 роками), яке поступово витісняє формальне спілкування на робочому місці.
Зокрема, це помітно в підписах електронних листів. Такі фрази, як «з повагою», «з вдячністю», «щиро Ваш» виходять зі вжитку та, найімовірніше, застаріють протягом наступного десятиліття.
Також у робоче спілкування все більше проникають сленгові слова, які зумери активно використовують у соцмережах, зокрема в TikTok. На думку дослідників, вживання сленгу почасти може бути спричинене професійною невпевненістю представників покоління «зет» і бажанням яскравіше заявити про себе, проявити свою індивідуальність у взаємодії з колегами.
Читайте також: Настрої міленіалів та зумерів щодо роботи й майбутнього: 2023 Gen Z and Millennial Survey
Вільно обговорюють зарплату й враження від роботи
74% працівників покоління «зет», які взяли участь у вересневому опитуванні Adobe, не відчувають жодних незручностей в обговоренні зі своїми менеджерами усталено делікатних тем. Наприклад, вони можуть вільно говорити про свою зарплату, а також обговорювати з керівництвом, що їм подобається чи не подобається на робочому місці.
Водночас, за словами менеджерів, які взяли участь в опитуванні ResumeBuilder.com, працівникам покоління «зет» часто складно зосередитися на роботі, їм бракує мотивації. Ба більше, понад чверть опитаних сказали, що звільнили співробітника покоління «зет» протягом першого місяця його роботи.
Читайте також: Як міленіали та зумери ставляться до роботи й чим переймаються: дослідження Deloitte
Відчувають провину, перебуваючи у відпустці
Попри, на перший погляд, легковажне ставлення зумерів до роботи, розслабитися у відпустці їм складніше. Опитування LinkedIn, проведене влітку, виявило, що старші покоління частіше дозволяють собі насолодитися відпусткою, тоді як зумери продовжують читати листи та відповідати на робочі дзвінки.
LinkedIn опитала понад 9 тисяч американських працівників та з’ясувала, що 35% представників покоління «зет» та 30% міленіалів (люди, народжені в період з 1981 по 1996 роки) відчувають провину, не працюючи під час своєї відпустки. Для порівняння, схожі відчуття поділяють лише 22% старших працівників.
На думку Джорджа Андерса з LinkedIn, молоді професіонали, які лише починають свою кар’єру, прагнуть заслужити довіру та прихильність керівництва і тому вимагають від себе більшого. Серед інших причин, названих уже самими працівниками — бажання виправдати очікування клієнтів, бути поруч та допомогти, щойно їм це буде потрібно.
Читайте також: Чому молоді співробітники перепрацьовують: дослідники назвали 5 причин
Шукаєте роботу?
Переглядайте актуальні для себе пропозиції роботодавців у розділі «Вакансії»
Перейти
Дякуємо!
Тепер редактори знають.