Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

«Чи можна грати в ігри в робочий час?» та ще 11 запитань про роботу в геймдеві

11.10.23 Кар'єра PR 10 хв читання

Згідно з прогнозами, до 2027 року кількість користувачів на ринку відеоігор сягне 3,1 мільярда. Сфера невпинно зростає — не тільки в залученості аудиторії, а й професіоналах, які створюють ігри. Чимало людей прагне долучитися до цього світу, проте не знає, з чого почати.

Ми поцікавилися у наших читачів, що вони хочуть знати про роботу в геймдеві, і відповідаємо на їхні запитання разом із фахівцями компанії з розробки мобільних ігор
G5 Games.


На запитання відповідають: 

Mirkina1 1
Марина Міркіна,
HR People Partner Team Lead
 
Tishenko .jpg
Марина Тищенко,
Recruiter


Про gamedev-сферу


1. Чому варто йти працювати в геймдев? Чим ця сфера особлива та унікальна?

Особливість сфери геймдеву полягає в тому, що вона об’єднує однодумців — людей, що люблять ігри. А ще сфера динамічна й постійно змінюється, тому вам ніколи не буде нудно. 

Зарплати у геймдеві не поступаються загальним по IT-індустрії. При цьому знайти тут себе можуть не тільки розробники й тестувальники, а й творчі фахівці — художники, сценаристи, аніматори тощо. 

Та попри те, що геймдев — цікавий та дуже перспективний напрям, працювати варто в тій сфері, яка вас драйвить і від якої у вас палають очі, як би банально це не звучало. Насамперед прислухайтеся до себе і зрозумійте, чим і де ви хотіли б займатися.


2. Чим відрізняється розробка ігор від розробки інших продуктів?

Розробка ігор має дещо інші, відмінні від типових в ІТ-індустрії, етапи реалізації, а також інший шлях розвитку продукту. Проте найбільша відмінність в тому, що ігри — це не просто продукт, це окремий світ, в який може поринути користувач. 

Спільна робота багатьох спеціалістів дозволяє зробити цей світ реальним, тому ігри — це дуже про емоції: і користувачів, і тих, хто ці ігри розробляє. 

Через таку зав’язку на емоціях, найбільша складність у розробці ігор як продукту — це вміння відпускати проєкти, переводити їх на стадію harvest (підтримка продукту, коли до гри не випускаються оновлення, але є підтримка користувачів) й перемикатися на щось нове. Передовсім це стосується мобільної розробки, якою займаємося ми, бо в AAA games напрямі (розробка високобюджетних комп’ютерних ігор) проєкти більш довготривалі. Як бачите, всередині геймдеву є також чимало відмінностей🙂


3. Як пандемія і повномасштабна війна вплинули на геймдев-сферу та зайнятість у ній?

Пандемія стала стартом нестабільності на ринку праці — зокрема перший її рік видався складним, адже люди не знали, чого чекати далі, й не поспішали йти від перевіреного роботодавця. З одного боку, це грало на руку компаніям, бо вони зберігали свої цінні кадри, з другого — було важче залучати нових кваліфікованих фахівців. 

Ще один вплив пандемії — зростання інтересу до ігор: люди лишилися зачиненими вдома й намагалися якось урізноманітнити своє дозвілля. 

Також перехід на віддаленку під час пандемії підготував роботодавців до деяких викликів повномасштабної війни, адже до початку вторгнення команди вже повністю налагодили роботу на ремоуті й зараз повноцінно працюють з різних куточків України та з-за кордону.

Водночас війна серйозно вдарила по IT-галузі, і геймдев не став винятком. Найбільш скрутно у напрямах аутсорсу й аутстафу, адже інвестори й замовники важче зважуються на закупку продуктів чи підтримку проєктів. Обстріли й відключення світла також ускладнюють роботу, проте торік ми адаптувалися і тепер готові до нового холодного сезону. Сподіваємося, нас вже ніщо не зможе вибити з колії!


Про професії в геймдеві


4. Які професії існують у сфері?

Професій у геймдеві дуже й дуже багато. Якщо говорити з нашого досвіду, а це більш ніж 20 років розробки й випуску мобільних ігор, то умовно спеціальності можна розділити на три напрями:

1. Розробка ігор. Це люди, які безпосередньо відповідають за створення гри — гейм-девелопери, дизайнери й художники, локалізатори, тестувальники, ігрові аналітики тощо. Розгляньмо детальніше деякі з цих напрямів. 

Гейм-дизайнери повністю продумують гру й облаштовують ігровий світ — час, місце, сюжет, персонажі, механіки, на яких будується ігровий процес. 

До команди гейм-дизайнерів входять:

  • level-дизайнери, які продумують рівні;
  • сценаристи, які відповідають за наративи й сторітелінг;
  • балансувальники, які створюють систему правил та обмежень тощо. 

→ Розробники своєю чергою забезпечують, щоб гра функціонувала з технічного боку і працювало все те, що придумали дизайнери. 

Серед розробників є:

  • gameplay-розробники, які відповідають за ігрову механіку і взаємодію гравця з ігровим світом; 
  • UI-розробники, що створюють інтерфейси;
  • engine-розробники, які працюють з ігровими рушіями;
  • AI-розробники, що займаються створенням ігрового штучного інтелекту, який імітує поведінку користувача;
  • backend-розробники, які відповідають за серверну частину. 

→ Художники втілюють у життя всі візуальні складові гри. Серед них також є вужчі спеціалісти:

  • концепт-артисти, що промальовують скетчі й продумують, як виглядатимуть персонажі чи неживі об’єкти; 
  • VFX-артисти, що відповідають за створення спецефектів; 
  • аніматори, від яких залежить, як буде рухатися той чи інший персонаж; 
  • 3D-артисти, технічні артисти та багато інших фахівців. 

→ Відділ локалізації відповідає за переклад ігор та їх адаптацію під культурні особливості різних країн.

Відділ тестування займається перевіркою/тестуванням продукту до його релізу.

Ігрові аналітики за допомогою різних методів аналізу збирають і досліджують дані, які допомагають розвивати продукт.

Продюсери й проджект-менеджери різних рівнів дозволяють всій цій машині функціонувати.

працівники геймдев-компанії G5 Games.
В геймдев-компаніях працюють представники різних професій


2. Маркетинг. Дуже великий відділ, який відповідає за просування продукту. Тут можна виділити:

  • спеціалістів із performance-маркетингу, платного просування, таких як user acquisition та internet marketing managers;
  • контент- та SMM-фахівців;
  • маркетингових аналітиків;
  • відеодизайнерів, 
  • бізнес-девелопмент менеджерів та інших. 

3. Сервісні відділи. Зокрема:

  • відділ автоматизації, що опікується інструментами для пришвидшення роботи інших департаментів;
  • відділ support (підтримка), який турбується про наших користувачів;
  • HR-відділ, який шукає найкращих спеціалістів і допомагає утримувати їх в компанії.

Як бачите, сфера дуже широка, і точно можна щось обрати для себе, якщо ви великий фанат ігор😉


Про роботу в геймдев-компанії


5. Чи грають працівники в ігри протягом робочого дня? І чи мають можливість першими пограти в новинки ще до їхнього офіційного релізу?

Якийсь час назад ми запустили в компанії ініціативу, яка цьогоріч набрала ще більших обертів — працівники різних департаментів за бажання грають у прототипи ігор і дають зворотний зв’язок. Ми ділимося своїми емоціями, розповідаємо, що зайшло, а що — ні. Це підтримує гральний вайб, робить нас ще ближчими до власного продукту. 

Також команда, яка безпосередньо працює над грою, завжди має змогу пограти не тільки в її сиру, а й наближену до фінальної версію ще до релізу. Для тестувальників це взагалі частина щоденної роботи, причому грати потрібно на різних девайсах й екранах, спостерігати за тим, як все працює, чи не виникають проблеми та чи не проскакують помилки. Також це стосується команди розробки й окремих співробітників із відділу маркетингу.

грати в ігри — частина рутини працівників геймдев-сфери
Компанія G5 Games розробляє мобільні ігри

Ми дбайливо ставимося до даних, тож не можемо широко розповсюджувати гру до її випуску, проте якщо комусь з інших працівників дуже схочеться пограти у новинку, ми спробуємо щось придумати 🙂


6. Як виглядають робочі місця в офісі геймдев-компанії — як у геймерів?

Зараз ми 98% часу працюємо віддалено, тож кожен працівник облаштовує своє робоче місце так, як йому подобається. Щоб не втрачати офлайнового настрою, наш HR-департамент запустив ініціативу: збирає фотографії робочих місць, а потім в окремому каналі в Slack пропонує вгадати, хто так обладнав свій простір — дизайнер, сценарист чи, може, рекрутер? Щоразу пропонують кілька варіантів, і люди голосують.

Як виглядають робочі місця працівників в геймдев-компанії
Робочі місця працівників G5 Games

Кожне місце не подібне на інше: є супергеймерські зі спеціальним кріслом, потужним комп’ютером і кількома моніторами, а навколо фігурки з улюблених ігор; є стримані й мінімалістичні чи просто затишні. 


7. У геймдеві, напевно, працює більше чоловіків, ніж жінок? 

Питання diversity (різноманітності) вкрай важливе для нашої компанії, і ми намагаємося всіляко підтримувати гендерний баланс у колективі. Якщо говорити про загальні цифри по компанії, то чоловіків і жінок майже порівну із зовсім невеликою перевагою у бік перших. Приблизно такий самий розподіл зберігається і для middle-менеджменту. Крім того, у нас є жінки, які обіймають і С-level посади. 

Ми проти стереотипів і на власному досвіді переконалися, що здібності не залежать від статі. У нас є чимало жінок-програмісток, які аж ніяк не поступаються своїм колегам-чоловікам. 


8. Чи інтегровано геймерство в корпоративну культуру? 

Серед наших цінностей — турбота про наших співробітників. Саме тому ми нічого не нав’язуємо командам і не проводимо супер ініціатив із гейміфікації. Проте так органічно виходить, що любов до ігор — це те, що об’єднує всіх нас, і те, що саме собою наповнює наші дні. Тож так, геймерство є частиною нашої корпоративної культури, хоча ми й не ставимо це собі ціллю.


Як почати карʼєру в геймдеві


9. Яку освіту геймдев-роботодавці очікують від своїх працівників?

IT-сфера загалом і геймдев-індустрія зокрема динамічно зростають впродовж останніх десяти років. Стрімко розвиваються технології, трансформуються вподобання й запити аудиторії, а з ними й самі ігри. Через це змінюються побажання щодо навичок і компетенцій кандидатів — роботодавці тепер вимогливіші, стає вищим поріг входження до сфери.

Водночас освітня галузь також не стоїть на місці: сьогодні не обов’язково мати вищу освіту, аби втрапити до омріяної компанії — альтернативою можуть стати курси чи самоосвіта. 

Звісно, важливість освіти залежить від того, який напрям і рівень позиції цікавить пошукача. Скажімо, коли ми закриваємо вакансії junior-тестувальників, то надаємо перевагу кандидатам із технічним бекграундом. Водночас для нетехнічних позицій перевагою може бути гуманітарна освіта.

Універсальної відповіді тут немає — кожна посада передбачає різний рівень фаховості. Найголовніше — зрозуміти, що саме вас цікавить, і послідовно рухатися у цьому напрямі, здобуваючи все більше знань і навичок. 


10. Які софт скіли цінуються в геймдев-компаніях?

Як і у випадку з освітою, це питання дуже контекстуальне й залежить від того, про яку конкретно посаду йде мова. Різні спеціальності вимагають різних навичок, зокрема і soft skills. Якщо мова йде про топменеджерські позиції, то на перший план виходять управлінські компетенції, уміння масштабно мислити, давати зворотний зв’язок і доступно доносити інформацію. 

Якщо ж говорити загалом про нашу компанію, то ми цінуємо відповідальність, невпинне прагнення до розвитку і готовність до змін, адже сфера динамічна і без постійного навчання тут не обійтися. А також почуття гумору, відкритість і гарні навички спілкування. 

навчання працівників в геймдев-компанії G5 Games
Геймдев — сфера динамічна, тому працівники постійно навчаються


11. Чи обов’язково любити ігри та грати в них, щоб працювати у геймдеві?

Ми радіємо, коли наші співробітники люблять ігри, але, звісно ж, ніхто не контролюватиме, чи граєте ви вечорами й у що саме;) Проте в анкеті нового співробітника ми запитуємо «Які твої найулюбленіші ігри?» — не для перевірки, а щоб бути ближчими. 

Геймерський досвід не є обов’язковим для більшості напрямів, але потрібно, як мінімум, цікавитися цією сферою. Бо якщо вона вас геть не приваблює, то й працювати буде не в задоволення. 

Окрім цього треба розбиратися в трендах — чим живе галузь, які новинки виходять, що взагалі відбувається.

Водночас є окремі спеціальності, для яких геймерський досвід — це все ж таки must have: гейм-дизайнери, продюсери, локалізатори ігор. Наприклад, ви не зможете дизайнити справді крутий продукт, якщо не граєте в ігри своєї компанії й в ігри конкурентів. Для згаданих напрямів гра є частиною робочого процесу, адже завдяки надивленості зростає фахова експертиза спеціалістів. 


12. На що дивляться в резюме геймдев-роботодавці? Чи є критичним знання англійської мови?

Запитання досить широке і в межах короткої відповіді про всіх фахівців не розповісти, тож зосередимося на ключових й універсальних для всіх позицій критеріях. 

Насамперед для нас важлива впорядкованість резюме — чітка структура, змістовність, але водночас лаконічність тексту. Добре структурований документ є свідченням вашого логічного мислення, показує, наскільки старанно і відповідально ви підійшли до справи. І звісно, намагайтеся писати грамотно й не допускати помилок й описок. 

Важить наявність освіти — формальної чи неформальної з обраного напряму. Якщо є досвід роботи, то добре вказувати не тільки свої обов’язки, а й успіхи — що вдалося зробити, яких результатів компанія досягла завдяки вам. Для креативних ролей ми звертаємо увагу на портфоліо — воно говорить саме за себе 😉

Кандидатів окремих напрямів розглядаємо також через призму соціальних мереж, зокрема LinkedIn. Скажімо, для бухгалтера соціальна активність не є необхідною, а от для HR-спеціаліста чи продюсера широкий нетворк і вміння взаємодіяти з аудиторією — це значна перевага. 

Щодо англійської, то для багатьох ІТ-компаній — це must have, особливо, якщо фахівець хоче рухатися кар’єрними сходами до рівнів middle та senior. У нашій компанії є позиції, де потрібно володіти мовою на високому рівні, але є й чимало таких, де достатньо знати професійну лексику та вміти спілкуватися англійською.

Зацікавила робота в геймдеві?

Подавайтеся на відкриті вакансії в українському та закордонних офісах компанії G5 Games та на ремоуті

До вакансій

Читайте також

10 книжок для тих, хто хоче збудувати технічну кар’єру в ІТ

Програмування чи тестування? Що вибрати початківцю в ІТ

Творці світів: як це — створювати персонажів для ігор, в які грають мільйони

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.