Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

IT-маркетинг VS маркетинг в інших сферах: порівнюють світчери

08.08.22 Кар'єра Увійти в ІТ PR 8 хв читання

Галузь ІТ залишається однією з найстабільніших з погляду найму не лише технічних, а й нетехнічних спеціалістів, зокрема маркетологів. Так, станом на липень 2022 року тільки на Djinni (сайт для пошуку роботи в ІТ) відкрито понад 300 вакансій в категорії маркетингу. 

Ви маркетолог і думаєте, чи не перейти вам в ІТ? Фахівці продуктової ІТ-компанії Universe, які свого часу світчнулися в ІТ з інших сфер, діляться своїм досвідом та порівнюють маркетинг у різних галузях. 


IT-компанія Universe розробляє мобільні застосунки та має власний R&D-центр. За чотири роки компанія стала третім у світі паблішером утиліт за доходом, а її щомісячні інвестиції в маркетинг сягають одного мільйона доларів. Попри це, потрапити в команду можна навіть без досвіду в ІТ.

«Ми активно наймаємо маркетологів з інших сфер бізнесу. Я й сама свого часу розпочинала карʼєру не в ІТ, а в міжнародних компаніях Nestle і Carlsberg. Робота в інших галузях формує у спеціалістів важливі навички: аналітичне мислення, комунікація в крос-функціональних командах, відповідальність за результат. А технічні знання можна легко здобути, якщо фахівець має таке бажання та вміє швидко вчитись. Тому на співбесідах ми, зокрема, перевіряємо саме ці фактори. А ще пояснюємо специфіку роботи маркетолога в нашій компанії, щоб сформувати максимально реалістичні очікування в кандидата й розвіяти всі його сумніви та страхи».

Ірина Крайчик,  Chief Marketing Officer в Universe

Про перехід в ІТ та специфіку роботи в ІТ-маркетингу розповідають маркетологи Universe, які світчнулися з інших сфер.  

Ріта Гаврилюк 

Marketing Team Lead в Universe,
перейшла зі сфери FMCG (ринок товарів швидкого вжитку)  


Чому саме маркетинг? 

Я навчалася на маркетолога. Це був доволі свідомий вибір, наскільки це можливо для 17-річної дівчини 🙂 А вже під час навчання я просто закохалася в маркетинг. І коли зʼявилась можливість потрапити на стажування до великої корпорації, я скористалася шансом і пройшла відбір до однієї з найбільших міжнародних FMCG-компаній.


Досвід роботи в FMCG

У FMCG маркетолог — це найкращий друг Sales Manager’а. На цій позиції твоя мета — максимально допомогти з продажем: запропонувати активності, які підтримають маркетингову кампанію, організувати івенти тощо. Значну частину роботи займала комунікація з дизайн-агенціями й виробництвами.

У FMCG є змога працювати з повним набором маркетингових інструментів: від BTL-активностей і виробництва банерів для зовнішньої реклами до запуску диджитал-кампаній. Але в роботі багато бюрократії, а на погодження й реалізацію ініціатив потрібно більше часу. Тут, звісно, можна побачити результат своєї роботи, але часто набагато пізніше, ніж очікуєш. 


Перехід в ІТ та робота в Universe 

З часом я задумалась про перехід в ІТ: мене приваблювала динамічність сфери загалом і можливість швидше та якісніше тестувати ідеї. В IT найпоширеніше завдання маркетолога — закупка трафіку на рекламних платформах. Оскільки я вже мала досвід роботи з диджитал-агенціями й розуміла цю кухню зсередини, то вирішила ризикнути й податися на вакансію маркетинг-спеціаліста в ІТ-компанію Universe. 

Першим моїм досягненням на новому робочому місці стала ідея креативної концепції: показати в рекламному повідомленні, як із допомогою нашого флагманського продукту Scan Guru можна сканувати продуктові чеки. Пишаюся командою та нашим внеском у те, що маркетингові інвестиції в застосунки Universe окупаються. За півтора року в компанії я виросла до тимліда і вже сама наймаю людей — наприклад, зараз шукаю ще одного маркетолога до себе в команду. 

Marketing Manager до Universe
▫️ Other marketing
ДЕТАЛЬНІШЕ


Яким має бути ІТ-маркетолог?

На позиції маркетолога потрібно бути проактивним, відчувати жагу до знань і зростання. Класний маркетолог — це людина з хорошими навичками аналітики, і це не лише про числа й підрахунки, а й про вміння бачити причинно-наслідкові зв’язки. Досвід у диджитал-маркетингу також вітається, але в нашій команді ми самі навчаємо працювати з різними каналами закупівлі трафіку (Meta, Twitter, Google, TikTok). 


ІТ-маркетинг VS маркетинг у FMCG

Зі спільного: на обох позиціях я багато часу приділяла саме аналітиці та важелям впливу, а також безпосередньо впливала на продаж і прибутковість компанії. 

З відмінного: в IT відсутня бюрократія, яка віднімає дійсно багато часу в FMCG. Від ідеї до реалізації в ІТ може пройти лише день, тоді як в інших галузях бізнесу розробка проєкту може тривати місяцями. А ще в ІТ вища автономність і швидкість прийняття рішень.

Олег Попель

Marketing Specialist в Universe,
перейшов із гейм-індустрії


Чому саме маркетинг?

Я обрав маркетинг за кількома важливими для мене критеріями.

  • Креативний процес: політ фантазії маркетолога ніхто не обмежує, головне — щоб усі ідеї працювали на практиці.
  • Мікс творчості та цифр: ти не тільки оцінюєш, наскільки добре та чи інша реклама виглядає, а й бачиш, як вона на практиці спрацьовує на аудиторію.
  • Можливість доносити важливі речі: ти показуєш продукт чи товар людям і своїми зусиллями робиш їхнє життя трошки кращим або веселішим. 


Кар’єра маркетолога

Я завжди цікавився маркетингом, тому після закінчення університету та стажування на пивоварному заводі в Запоріжжі подався на відкриту вакансію Affiliate Manager’а, з якої і розпочався мій шлях маркетолога. За десять років у цій сфері я працював також в одній з найбільших ігрових компаній, після чого долучився до команди маркетологів в Universe.

Всього за рік роботи тут моїм найкрутішим досягненням стало те, що я зробив Translator Guru ще одним успішним застосунком у портфелі Universe. 


ІТ-маркетинг VS маркетинг в гейм-індустрії 

З огляду на мій різноманітний досвід, я інколи порівнюю зони відповідальності маркетологів та ділюся висновками зі знайомими. Ось що я думаю про схожість і відмінність маркетингу в гейм-індустрії та в ІТ (мова про мобайл-маркетинг, що працює з застосунками і яким я зараз займаюсь).

Що спільного?

  1. Взаємодія з креативними маркетологами. Аби кампанії приносили результат, взаємодія між командами має бути суперналагоджена. Це ключ до успіху як у мобайлі, так і в іграх. 
  2. Взаємодія з аналітиками. Аналіз трафіку — одна з найважливіших речей для маркетолога незалежно від сфери його діяльності та моделі монетизації.
  3. Загальний підхід. У маркетолога будь-якої галузі головне завдання — рекламувати товар/послугу/продукт і заробляти гроші відповідно до цілей компанії, працюючи для цього з бюджетом, таргетами, рекламними кабінетами й майданчиками.

Три головні завдання, які обʼєднують маркетологів в ігрових компаніях та в мобайлі (звісно, специфіка продуктів вносить свої корективи):

  • створення, аналіз та оптимізація кампаній; 
  • робота з креативами й креативною командою;
  • постійна комунікація з рекламними майданчиками. 

Що відмінного?

  1. Ігри — це складний продукт з іншими механізмами взаємодії з користувачами, тому в маркетолога там менше можливостей впливати на сам продукт.
  2. В іграх більше точок дотику користувача з механіками монетизації. Якщо в утилітах Universe є онбординг, тестовий період, підписка, то в іграх, по-перше, довший час перебування користувача, а по-друге, більше можливостей монетизувати його різними методами.
  3. В іграх більший вибір рекламних майданчиків. Наприклад, для утиліт Universe краще працює реклама в соціальних мережах (Facebook, TikTok, Snapchat тощо). А для ігор також добре працює реклама, розміщена в інших іграх, що розширює можливості для закупівлі трафіку та кількість рекламних партнерів. 


Яким має бути ІТ-маркетолог? 

Маркетолог у мобайл-маркетингу має бути готовим постійно здобувати новий досвід і поглинати нову інформацію. На мою думку, саме гнучкість, тестування нових можливостей і підлаштовування маркетингу під різні обставини роблять діяльність нашої команди успішною.

Маркетинг — дуже динамічна сфера, де щодня з’являються нові можливості в закупівлі трафіку, нові рекламні майданчики, нові конкуренти й точки зростання. Тому потенційні кандидати повинні мати жагу до постійного засвоєння інформації як від своїх колег, так і з інших джерел. 

Marketing Specialist в Universe

Катерина Скрипка 

Marketing Specialist в Universe,
перейшла з рекламної агенції


Чому саме маркетинг?

Я навчалась на географа, але надихнулася знайомими з КНЕУ й вирішила за будь-яку ціну свічнутися в професію маркетолога. У маркетингу мене завжди приваблювали динамічність, постійний попит на професію та можливість працювати віддалено з будь-якої точки світу. Наприклад, зараз я працюю з Туреччини, а до того три місяці була на Шрі-Ланці.

Я почала з маркетингових курсів, потім здобувала досвід за схемою learning by doing на позиції асистентки маркетолога. Далі години самоопрацювання літератури, довідок, нетворкінгу — і я маркетолог у рекламній агенції. 


Досвід роботи в рекламній агенції 

В агенції я пропрацювала 4 роки, вела різноманітні бренди на ринках України: США, країн Перської затоки та Європи. 

Агентський досвід дав мені змогу побути в ролі стратега, РРС-спеціаліста, аналітика, бухгалтера, Customer Support та Success-менеджера. Ну і, звісно, вдосконалити свій тайм-менеджмент. Бо в мене було одночасно мінімум три клієнти, кожен зі своїми потребами, специфікою та обсягами завдань, які потрібно було навчитись пріоритезувати, щоб не вигоріти та встигати все.

Серед моїх основних обовʼязків були:

  • побудова маркетинг-стратегії для клієнтів;
  • підбір тактики для досягнення KPI;
  • налаштування аналітики у вебпродуктах;
  • робота з кабінетами, системами аналітики, звітами, дашбордами;
  • підрахунки для бухгалтерії;
  • Q&A на будь-які запитання клієнта про результати, процеси тощо;
  • ну і гасіння пожеж, звісно ж.

Але від агенції до агенції специфіка роботи не дуже змінюється, тож спеціаліст часто починає нудьгувати. Також демотивує те, що ти не бачиш результатів своєї роботи. Такі показники, як ROI, ARPPU та інші метрики, на які має впливати маркетинг, лишаються недоступними, і це ускладнює оцінку себе як спеціаліста. 


Перехід в IT і робота в Universe

Тож зрештою я прийняла рішення, що хочу розвиватися на стороні компанії, щоб бути повністю відповідальною за всі метрики та розвивати продукт комплексно. Я не мала досвіду роботи в IT-сфері, але я вирішила ризикнути й податися на вакансію в Universe. І от нещодавно звершила випробувальний термін.  

За мій поки що недовгий час роботи в Universe я посприяла активному зростанню обсягів продукту з утриманням ROI, оптимізувала деякі процеси (завдячую цим агентському досвіду) та поділилася з колегами власною експертизою роботи з певними платформами. 


Яким має бути ІТ-маркетолог?

На мою думку, це має бути людина, яка завжди знаходиться в русі, адже в маркетингу не існує постійності. Тому маркетолог — це драйвер, допитлива людина, яка трансформує свою цікавість у користь для продукту.

Які навички стануть у пригоді ІТ-маркетологу:

  • знання психології (маркетинг — це про закриття потреб тут і зараз, про емпатію до користувачів, розуміння їхнього болю й поведінки);
  • вміння жити в динамічному хаосі й балансувати між тисячею різних факторів: від аукціону й оновлень політик Apple до сезонності та змін у продуктовій стратегії компанії.
  • витримка й холодний розум під час прийняття рішень;
  • бути T-shaped (мати крос-компетенції в аналітиці, продукті).

Якщо ви людина активного темпераменту, швидко сприймаєте, обробляєте та запам’ятовує інформацію, а також небайдужі до того, чим займаєтесь — варто спробувати свої сили в IT-маркетингу.  

В Universe якраз є вакансія! 

Читайте також

Резюме для роботи в IT-компанії: 11 типових помилок кандидатів

Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку


8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: