Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Професія геймдев: що робить та скільки заробляє розробник ігор

16.08.21 Кар'єра Увійти в ІТ 8 хв читання

Заробляти на тому, щоб створювати ігри? Для багатьох це напевно прозвучить як втілення дитячої мрії. Як виглядає ця професія зсередини і як стати розробником ігор, розповідає Павло Климентенко — геймдев із 5-річним стажем і співзасновник Stan’s Assets from KAPPS.

Кліментенко
Павло Климентенко


Що входить в обов’язки розробника ігор


Розробник ігор, він же game developer, він же просто геймдев — це людина, яка втілює у життя цілий ігровий Всесвіт.

Перше, але не єдине завдання розробника ігор — це написання коду. Саме з його допомогою створюється механіка гри та будь-які супутні сервіси, що потрібні для її роботи.

Доволі часто в обов’язки входить і створення інструментарію, за допомогою якого створюється сама гра. Це необхідно, щоб автоматизувати процес розробки, прискорити його та спростити життя розробника й загалом команди.

Як і в будь-якій професії, геймдеву потрібно перевіряти результат своєї роботи, перш ніж передати її далі «по конвеєру». Наприклад, переконатися, що нова фіча (в жаргоні програмістів — продумана можливість, фішка) працює як задумано й не ламає інші системи всередині програми. Тому дуже важливо приділити час тестуванню, аби не сповільнити (чи ще гірше — заблокувати) роботу інших учасників проєкту. 


Плюси й мінуси професії розробника ігор


➕➖ Почнемо з того, що одночасно є як плюсом, так і мінусом. Часто геймдев стикається з необхідністю створити неіснуючу досі технологію (наприклад, аби гравець міг робити щось абсолютно унікальне). З одного боку, майже неможливо точно сказати, скільки часу це займе і чи буде взагалі працювати, а з іншого — це передовий досвід для гравця. Виходить, розробник стає першовідкривачем — створює те, чого не робив ніхто й ніколи до нього.

➖ Серед мінусів професії насамперед варто відзначити перепрацювання. Вони можуть виникати з різних причин, і тоді розробнику доводиться знаходити й підтримувати баланс «життя-робота», щоб не вигорати й залишатися продуктивним. Безумовно, будь-яке перепрацювання негативно впливає на проєкт і його учасників, але іноді це просто життєва необхідність, особливо в період релізу гри.

➖ Сфера розробки ігор росте дуже стрімко — швидше, ніж інші суміжні галузі. Нові технології з’являються блискавично, і щоб підтримувати свої технічні знання в актуальному стані, доводиться наполегливо працювати. А щоб підвищувати свою кваліфікацію — витрачати ще більше часу на самоосвіту.

➖ Якщо порівнювати з оплатою в сегменті enterprise-проєктів (створення інформаційних систем управління бізнесом / виробництвом), то заробітна плата геймдева в середньому нижча. Але це радше обумовлено доволі низьким порогом входу в професію, а з підвищенням кваліфікації та рівня розробника ця різниця зменшується.

Але в цій професії, безумовно, дуже багато плюсів, за які ми її і любимо!

➕ По-перше, крім як створювати ігри, в них можна ще й грати, паралельно тестуючи те, що ти зробив. А це весело 🙂

➕ Також ти можеш буквально показати іншим свою роботу. Не кожен розробник може цим похвалитися. Навіть додатки часто випускають для якоїсь певної аудиторії (припустимо, для лікарів), і в такому разі складно пояснити крутість твоєї роботи іншим людям. З іграми набагато простіше: кожен знає, що це таке, і може знайти для себе гру, навіть не бувши активним гравцем.

➕ Зовсім недавно в глобальному масштабі практично ніхто не навчав ремесла створення ігор. Зараз же вдосталь курсів і ресурсів з відеоуроками, які можуть дуже детально відповісти на багато питань розробника-початківця і дати йому можливість спробувати свої сили.

➕ Ще один важливий плюс — це розваги під час розробки. Кожна гра не схожа на іншу, і тут не так багато рутини, як у software-девелопменті. Тут ти можеш створювати унікальний світ, вирішувати унікальні завдання і розвиватися як різнобічний фахівець.


Hard і soft skills розробника ігор


Які ж hard-навички насамперед потрібні розробнику ігор?

  • Фундаментальні знання математики, фізики, геометрії. Адже для створення ігор потрібно розуміти, як візуалізувати об’єкт і розташувати його в просторі.
  • Обов’язкове володіння однією з мов програмування, яка буде збігатися з движком створення гри.
  • Уміння писати чистий, зрозумілий і структурований код, який буде працювати в додатку. Потрібно також розуміти базові підходи алгоритмізації, адже доведеться обробляти великі обсяги даних.
  • Розуміння особливостей платформи, для якої призначений проєкт (наприклад, для шолома Oculus Quest 2 потрібні стабільні 72 FPS).
  • Постійне комплексне навчання. Чим більше ти знаєш і можеш показати — тим краще. Буває, що розробники вибирають для себе одну спеціалізацію. Це можна порівняти з медициною: є хірург, стоматолог, педіатр тощо. Але, так само як і в медицині, дуже важливо мати бодай базові знання всіх аспектів, щоб розуміти, як працює система загалом.

Що стосується soft skills, то мені здається, вони схожі в будь-якій професії.

  • На мій погляд, найважливіший серед них — здоровий глузд 🙂 Важливо правильно доносити свої думки і вчитися розуміти людей. Адже який сенс у геніальній ідеї, якщо її ніхто не зрозуміє. Тому прокачувати навички комунікації потрібно завжди.
  • Дуже важливим є бажання розвиватися і бути в курсі актуальних технологій і трендів у gamedev. Це завжди позитивно впливає на продуктивність і технічну кваліфікацію розробника.
  • Також потрібно вміти організовувати свій робочий процес і взаємодіяти з командою. Тоді ви створите власну екосистему розробки і будете працювати максимально ефективно.


Скільки заробляє розробник ігор?

Зарплата розробника залежить від багатьох чинників і в першу чергу — від компанії, де він працює. Junior у маленькій команді буде отримувати менше, ніж у великій. Та й джун від джуна різниться, як і будь-який розробник. Усе залежить від hard- і soft-навичок окремо взятої людини й того, наскільки її внесок важливий і великий у масштабах проєкту.

По-різному можуть оплачуватися проєкти різного типу. Часто зарплату може варіювати ринок. Наприклад, якщо якась технологія наразі цінується вище, то навіть junior із маленьким досвідом може отримувати більше за знання в цій галузі.

Загалом зарплата варіюється у таких діапазонах:

  • Junior — від $1000- $1500+;
  • Middle — від $1500-$3000+;
  • Senior — від $4000-$4500+;
  • Team lead — від $5000+.


Кар’єрні перспективи геймдева

Після позиції тімліда (яка поєднує в собі дві важливі функції — технічну й менеджерську) можна вибрати, який вектор розвитку буде цікавіший: менеджмент або технічна частина. Якщо перший — це вже CTO (Chief technical officer), CEO (Chief Executive Officer) та інші chief-позиції. Якщо другий, то далі йдуть позиції Principal Developer або Solution Architect.

Якщо розробник відчуває в собі сили займатися не лише технічною роботою, а й менеджментом, він може створити свою компанію і розвивати власний бізнес. Але завжди важливо пам’ятати, що хороший розробник — не завжди хороший бізнесмен.

Перейти на іншу технологію — це теж один із варіантів розвитку, але часто не кар’єри загалом, а радше персональних завдань. Адже спочатку ти витратиш багато часу на навчання новим навичкам. І тільки згодом зможеш дійти до бажаного рівня зарплати та місця у кар’єрній ієрархії.

Ще один зі способів розвитку кар’єри — це консультування інших компаній і команд із питань, релевантних твоєму досвіду.


Як стати розробником ігор?


Підсумовуючи весь свій досвід як розробника, мені б дуже хотілося, аби для такого фахівця обов’язковим було отримати фундаментальні знання (приклад таких знань наведу нижче як список літератури). І хоча насправді стати девелопером можна й без цього, але в такому разі кар’єрне зростання буде значно повільнішим.

Отримувати знання в університеті, на курсах або самостійно — вибір кожного. Але є знання, які отримати швидко просто не вийде, наприклад матаналіз. Навіть якщо ти дуже захочеш, ти не зрозумієш його за тиждень. Тому не можна втрачати будь-які можливості навчитися, а потрібно набувати нових навичок і нарощувати свою базу знань.

Що стосується безлічі різних курсів, я б сказав, що це радше легкий шлях, ніж правильний. Але тут усе дуже залежить від підходу людини — важливо бути залученим у процес, аби взяти від нього максимум і постаратися перевершити свої очікування.


Список літератури

Це книги, які допоможуть глибше розібратися і зрозуміти основи розробки ігор:

📚 “Head First Design Patterns: A Brain-Friendly Guide” — дуже корисна книга про розробку, раджу її навіть тим, хто зібрався не тільки в gamedev;

📚 “CLR via C #”, Jeffrey Richter — обов’язкова до прочитання для всіх, хто цікавиться розробкою в Unity (популярна платформа для розробки ігор);

📚 “Pro C # 8 with .NET Core 3”, Andrew Troelsen — просто настільна книга розробника;

📚 “Game Engine Architecture”, Jason Gregory — про те, як розробляються ігрові движки. Вона допоможе розставити на потрібні полки всі ваші знання.


Корисні ресурси

Безумовно, я б дуже радив стежити за додатковими ресурсами з розробки на тій чи іншій платформі, яку планує використовувати геймдев.

Наприклад, якщо ти Unity-розробник, читай таргетовану документацію Unity, дивись офіційний Unity-канал з великою кількістю навчального й цікавого контенту, а також офіційні туторіали від Unity з усіх хвилюючих питань. І ще раджу один крутий сайт із безліччю інді-ігор, Game Jams і величезною кількістю корисних речей.


Наостанок трохи особистої історії


Я закінчив теплоенергетичний факультет КПІ за спеціальністю «Автоматизація комп’ютерно-інтегрованої технології». Свій диплом я ніколи не бачив і навіть не забрав його. Але знання, отримані в університеті, стали основою для моїх hard- і soft-навичок, які я застосовую в роботі та особистому житті.

Моя історія в gamedev почалася з того, що якось друг кинув мені виклик: написати за тиждень програму, яка буде генерувати випадковий лабіринт і знаходити з нього вихід. Після простого дружнього челенджу все й понеслося 🙂

Спочатку я створював прості консольні додатки на C#, а потім плавно перейшов на Unity. У свій перший рік (я саме навчався на четвертому курсі університету) просто тренувався і робив клони ігор, самостійно вирішував тривіальні завдання, щоб познайомитися з платформою Unity, її особливостями й можливостями.

Уже маючи деякий багаж знань, я познайомився зі своїми теперішніми партнерами по Stan’s Assets from KAPPS — Станіславом Осиповим, Олексієм Яременком і Костянтином Корецьким. Близько двох років я пропрацював на проєкті, який мав генерувати інвестиції на благодійність за допомогою реклами та донатів у додатку, але ідея мала великого успіху.

До речі, ми вже писали про Станіслава Осипова 👇

Він півтора року пропрацював у крутій компанії зі створення ігор, але відмовився переїхати до її head-офісу за кордон, і ось чому.

Читати

Після звільнення я деякий час працював над додатком для футбольних уболівальників, поки мені знову не подзвонив Станіслав і не запропонував приєднатися до роботи над ААА-грою Ori WotW у команді Moon Studios. Під час роботи над проєктом я робив усе можливе, аби всотувати знання та досвід моїх колег по цеху. Тоді ж мені довелося вивчити англійську, бо вся команда була інтернаціональна. Шлях роботи в Moon Studios зробив дуже великий внесок у мій особистий досвід і навички. Відтоді ми зі Stan’s Assets from KAPPS нерозлучні. 

SKD 9137 1
Команда Stan’s Assets from KAPPS

Разом ми пройшли вогонь і воду: десятки як факапів, так і успішних проєктів. І сьогодні наші амбітні цілі допомагають нам будувати команду і створювати ігри, в які грають сотні тисяч людей по всьому світу.

Шукаєте роботу в ІТ?

У нас на сайті багато вакансій в ІТ-компаніях для початківців і не тільки 👉

Вакансії

Читайте також

Як IT-спеціалістам знайти роботу під час кризи: поради рекрутерки

Як журналістка, жонглер та аналітикиня змінили професію й перейшли в ІТ

Як потрапити на роботу в IT-компанію без досвіду в IT?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.