Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

4 правила планування, які допоможуть досягнути своєї мети

14.05.19 Кар'єра 4 хв читання

Чому люди не здійснюють своїх мрій? Тому що просто хотіти чогось недостатньо. Потрібно ще навчитися планувати та стратегічно мислити. Тоді навіть найамбітніші цілі стають можливими. Суть планування — максимально точно уявити кінцевий результат та як його досягти. Цим і займемося🙂


Правило №1. Виділіть головну мету та зосередьтеся на ній


Якщо сфокусуватися на одному завданні, мозок працює над нею нон-стоп. В результаті ми всюди бачимо нові можливості, а необхідні ресурси з’являються начебто самі собою. Крім того, так легше розставляти пріоритети та приймати рішення.

Щоб переконатися у силі зосередженості, проведіть невеликий експеримент. Подумайте зранку про певну марку машини. Проговоріть про себе її особливості та переваги. Ось побачите: після цього ви цілий день помічатимете саме такі автомобілі. Так само працює і фіксація на певній меті.

Звичайно, складно присвятити весь свій час чомусь одному. Тому рекомендуємо таку схему: 1 пріоритетна мета + 3-4 додаткові на 3 місяці. І ці другорядні завдання мають сприяти виконанню головного. Термін можна трохи зменшити чи збільшити. Але загалом 90 днів — оптимальний період. Цього часу достатньо, щоб побачити результат і не випустити з уваги кінцеву мету.


Правило №2. Перетворіть мрію на конкретне завдання


Щоб досягти чогось, важливо якомога точніше уявити результат. Для цього підходить техніка SMART.

  • S (Specific) — конкретність. Це означає, що ціль має бути описана максимально точно. Наприклад, формулювання «Хочу стати фінансово незалежним» дуже розмите. Щоб зробити його конкретним, дайте відповідь на питання, в чому для вас виражається така незалежність. Можливо, це здатність самостійно покривати щоденні витрати або відкладати щомісяця певну суму.
  • M (Measurable) — вимірність. Опишіть критерії, за якими вимірюватимете результат. Це мають бути чіткі цифри. Наприклад, ви організовуєте івент. Визначте мінімальну кількість людей, які мають прийти, бажаний прибуток тощо. Чим більше критеріїв ви використовуєте, тим легше буде скласти план дій.
  • A (Attainable) — досяжність. На цьому етапі потрібно відповісти на два питання: «Чи можна досягти мети?» та «За рахунок чого це вийде?». Приклад досяжної мети: підвищити продаж в інтернет-магазині за допомогою реклами в Facebook.
  • R (Relevant) — релевантність. Чи дійсно вам потрібно те, чого ви прагнете? Чи можливо отримати бажане іншим способом? Чесні відповіді на ці питання убережуть вас від непотрібної трати часу.
  • T (Time-bound) — обмеженість у часі. Дедлайн — ключова умова для досягнення чогось. Без нього цілі назавжди залишаються лише мріями.


Правило №3. Складіть план дій


Уявіть досягнення мети як шляху з точки А (теперішній стан речей) в точку Б (бажаний стан). Обов’язково візуалізуйте його. Це можна зробити двома способами:

  • Класичний перелік. У хронологічному порядку розпишіть завдання, які є важливими для досягнення мети. Кожну розбийте на дрібніші. Ідеальний варіант — прийти до переліку конкретних завдань, кожне з яких виконується менш ніж за 30 хвилин. З них можна складати to do list на кожен день.
  • Mind map. Принцип запису не змінюється: основне завдання потрібно розбити на підзавдання. Але зображується такий план інакше. У центрі аркуша записується чи малюється головна мета. Від неї проводять стрілки до менш масштабних завдань. Від них — до ще дрібніших і так далі. Перевага mind map у тому, що ви завжди бачите план повністю і розумієте взаємозв’язок між завданнями. Крім того, інтелект-карти дають змогу розбивати справи на категорії, виділяти пріоритети тощо.


Правило №4. Плануйте щодня


Досягнення головної мети залежить від виконання невеликих завдань. Тому такі важливі планування дня та самоорганізація.

Якщо ви правильно виконали попередній пункт, у вас має з’явитися список конкретних справ. Щоб не забути про них і не загубитися в рутині, рекомендуємо писати to do list кожен день. Як із ним працювати?

  1. Обов’язково створюйте чорновий варіант увечері перед сном. Зранку його можна підкоригувати.
  2. Напроти кожного пункту пишіть ймовірний час початку та закінчення.
  3. Найважливіші справи виділяйте кольором чи підкресленням.
  4. Протягом дня записуйте реальний час виконання того чи іншого завдання, відзначайте пункти, які не встигли виконати. Увечері проаналізуйте, чому так вийшло.

А щоб зберігати баланс під час планування, постарайтеся:

  • спати достатньо часу (6-8 годин);
  • правильно харчуватися (тобто не шкодувати часу на приготування корисних страв);
  • не працювати у вихідні;
  • займатися спортом.

І головне — не лайте себе за низьку ефективність і не намагайтеся загнати в жорсткі рамки. Якщо щось не виходить, постарайтеся з’ясувати справжні причини. Пам’ятайте: хоч би якою важливою була мета, треба виділяти час на відпочинок. Розслаблення допомагає не лише відновити сили, але й знайти нові шляхи досягнення бажаного. А іноді й кардинально переглянути ціль.

Ваша мета — знайти роботу?

Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.

Вакансії

Читайте також

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

Тайм-менеджмент: 5 порад для тих, хто нічого не встигає

Поради з тайм-менеджменту від успішних жінок

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.