Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

22.08.19 Кар'єра 5 хв читання

Найкращі поради — ті, що перевірені досвідом. Розпитали засновницю й СЕО Нappy Мonday Анну Мазур, як вона радить організовувати роботу та планувати справи.


1. Прокидайтеся раніше


Я не маю на увазі підйом о 5 годині ранку. Навіть одна вільна година перед роботою допоможе остаточно прокинутися, спланувати день і розібратися з незначними справами. Як зробити початок дня максимально ефективним, раджу почитати у книзі Гела Елрода «Чудовий ранок».   

Якщо ж прокидатися рано не виходить або це просто вам не властиво — виділіть на спокійне визначення пріоритетів та планування дня першу годину вашого робочого часу. Тільки без сповіщень, електронної пошти і зустрічей із колегами. Це може бути непросто, особливо якщо ваша команда звикла, що ви одразу «вмикаєтесь» у роботу. Тому впроваджуйте цей принцип поетапно та не забудьте попередити оточуючих. 


2.  Плануйте свій день ефективно


Наприклад, ставте собі не більше 9 задач. Нехай одна з них буде найбільшою і займе 3-4 години, три будуть менш серйозними — у сукупності на 2-3 години, а п’ять задач будуть зовсім невеликими — на 1-2 години. 

Взагалі існує безліч способів спланувати свій день. Протестуйте різні варіанти, щоб визначити найзручніший для себе. Почати дослідження теми планування можна з методики Девіда Аллена — Getting Things Done.

Головне — виділяйте час на планування, адже це така сама задача, що й інші, і потребує максимальної концентрації уваги. Плануючи, ви звільняєте мозок від тривожності — виписуєте все, що необхідно зробити і пріоритизуєте найважливіше. 

Раджу приділяти тижневому плануванню останні робочі години п’ятниці — тоді можна спокійно відпочивати на вихідних, а понеділок розпочати з чітким списком завдань. Також наприкінці кожного дня актуалізуйте план на наступний — це дозволить збільшити ефективність вашої роботи, а також навчить перемикатись і ставити своєрідні крапки у кінці робочого дня. 


3. Не відволікайтеся


Зосередьтеся на важливих задачах і намагайтеся ігнорувати менш пріоритетні, які виникають протягом дня. Для цього користуйтеся правилом 2 хвилин: якщо нову задачу можна виконати за цей час — зробіть і забудьте. Якщо ж вона вимагає більше уваги – відкладіть, поки не завершите поточні справи.

На мою думку, найефективніший спосіб сфокусуватися на роботі — це метод Pomodoro, який розбиває роботу на певні інтервали із короткими перервами. Перерви взагалі дуже важливі: 5-10 хвилин відпочинку на 30-50 хвилин роботи допомагають довше зберігати концентрацію та почуватися бадьоро. Не забувайте і про здорове харчування, чисту питну воду, комфортну робочу обстановку — усе це важливі складові зосередженої та ефективної роботи.

Готові спробувати Pomodoro?

Ми створили для цього спеціальний таймер Moody. Виставляйте бажану тривалість сесії, вмикайте звуки дощу чи муркотіння кота — і вперед, до перемоги над тасками!

Moody

Ще один важливий принцип для зосередженої роботи — привчити себе не брати завдання з сьогодні на сьогодні. Тоді ви зможете працювати за планом і бачити прогрес, замість того щоб постійно «гасити пожежі».


Що я раджу читати, щоб встигати більше?

  • Ґреґ Маккеон «Коротко і по суті. Мистецтво розставляти пріоритети»;
  • Джефф Сазерленд «Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час»;
  • Лора Вандеркам «Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок».

Читайте також: Що читати, щоб усе встигати: 6 книг про продуктивність


Які додатки раджу для тайм-менеджменту?

  • Todoist та Evernote — для управління планами й часом;
  • Focus booster та Pomodoro Timer — для сфокусованої роботи за методом Pomodoro;  
  • Timely — для відстеження часових витрат на різні проекти; 
  • SelfControl — для заборони доступу до певних сайтів на період роботи.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій від крутих українських та міжнародних компаній 👉

Вакансії

Читайте також

7 лайфхаків ефективного планування та роздруківка для планів на тиждень

4 правила планування, які допоможуть досягнути своєї мети

Як планувати в часи війни: поради кар’єрної консультантки

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.