Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як отримати роботу мрії у креативній індустрії? 7 порад Олександра Трегуба

17.12.18 Пошук роботи 5 хв читання

Як скласти резюме, що не загубиться серед десятків подібних? Як звернути на себе увагу провідних компаній? Про це на нашій кар’єрній конференції ProForum 2018 розповів Олександр Трегуб, керівник Projector і дизайнер з 15-річним досвідом.

Олександр провів понад 100 співбесід, а також сам колись був у ролі кандидата. Цей досвід допоміг йому скласти перелік дій, які допоможуть вам знайти роботу мрії у креативній індустрії.


1. Визначте, де хочете працювати


Креативні індустрії — дуже широке поняття. Насамперед потрібно конкретизувати мету. Виберіть кілька компаній, де вам дійсно хочеться працювати. Не бійтесь включати у список найвідоміші фірми. Чим вище планка, тим більше мотивації для розвитку.


2. Проведіть дослідження


Наступний крок — станьте «маніяком» для цих компаній. Читайте їхні блоги, познайомтеся зі співробітниками, ходіть на майстер-класи та форуми. Дізнайтеся, яких фахівців там шукають.

Якщо зараз у компанії мрії немає вакансій, відправте HR-у лист з питанням: «Що потрібно зробити, щоб влаштуватися до вас через рік?» Так у вас з’явиться чіткий список знань і навичок, якими потрібно оволодіти.

Читайте, що ще робити, якщо у компанії немає відкритих вакансій, а працювати там хочется

Читати


3. Підготуйтесь до того, що вас теж будуть досліджувати


Компанії шукають не просто фахівців, а людей, з якими їм буде приємно працювати. Тому HR або керівник обов’язково знайдуть вас у Facebook, щоб дізнатися більше. Перегляньте свою сторінку перед відправкою резюме і уявіть, як її сприйме незнайома людина.

Олександр Трегуб рекомендує 2 види контенту, який допоможе скласти хороше враження.

  • Авторські пости. Особисті міркування, коментарі, естетичні фото або відео — все, що відображає вашу індивідуальність. Тому що всі хочуть працювати з особистостями, а не з репостерами.
  • Правильні посилання. Цікаві статті з профільних журналів або блогів. Завдяки їм роботодавець побачить, що ви цікавитеся сферою та її тенденціями.


4. Сконтактуйте з роботодавцем


Лист, резюме та портфоліо — це перша комунікація з роботодавцем. Як їх скласти, щоб отримати запрошення на співбесіду?

Резюме. Слова «стресостійкість», «здатність до навчання» і подібні не справлять враження. Головне для роботодавця — ваш досвід. Намагайтесь описати його як можна докладніше.

Супровідний лист. Багато претендентів в такому листі роблять одну і ту ж помилку. Вони відповідають на питання: «Чого я хочу від цієї компанії?», замість розповісти: «Що отримає компанія, наймаючи мене?». Роботодавцям потрібні люди, які будуть переживати про спільний результат, а не тільки про власну вигоду.

Портфоліо. Працівники креативних індустрій завжди щось створюють: фото, відео, тексти тощо. Тому наявність портфоліо — головна вимога до будь-якого кандидата.


Як створити портфоліо, якщо ви новачок в сфері?

  • Виконайте кілька вигаданих завдань (підглянути, які завдання дають фахівцям, можна на фріланс-біржах).
  • Зберіть роботи, які ви виконували на навчальних курсах.
  • Зробіть 2-3 проєкти безкоштовно або за мінімальну плату.

Якщо ви досвідчений фахівець, пам’ятайте, що для портфоліо підійдуть тільки найкращі роботи. Краще представити 3 ідеальні проєкти, ніж багато посередніх. Адже сила вашої аргументації буде дорівнювати найслабшому аргументу.


Яких помилок у портфоліо варто уникати:

  • не відправляйте візуальні файли в zip-, rar-архівах;
  • не обманюйте й не надавайте чужі роботи (все одно колеги побачать ваш справжній рівень, щойно ви почнете працювати);
  • не прикрашайте дійсність (якщо у вашому портфоліо є сайт, для якого ви зробили тільки іконку, уточніть цю інформацію).


5. Виконайте тестове завдання


Чимало компаній дають тестові завдання, бо часто це єдина річ, що покаже реальний рівень кандидата. Усі інші критерії іноді неможливо перевірити. Досвід не завжди свідчить, добре людина працювала чи ні. За списком регалій не зрозуміло, як фахівець їх отримав. А епітети найчастіше нічим не підкріплені.

Деякі претенденти бояться, що тестове завдання — просто спосіб безкоштовно отримати готовий продукт. Але Олександр стверджує, що так вже давно ніхто не робить.

Запорука успішного тестового — поставитися до нього серйозно. Якщо вам дали 2 тижні на виконання, то витратьте весь цей час, а не залишайте на останній день.


6. Будьте готові до критики та відмов


Критика й відмови можуть вдарити по самооцінці, але не варто піддаватись страху та знижувати планку. Надсилайте резюме в усі компанії, які вам сподобались. Навіть якщо шанси мінімальні. Але не забувайте аналізувати зворотний зв’язок і розвиватись у професії.

«Якщо ви хочете, щоб люди говорили про те, що ви робите, не засмучуйтесь, якщо вам не подобається, що ви чуєте».

Дизайнер Майкл Берут, який, можливо, пом’якшить неприємне враження від критики


7. Проявіть себе на співбесіді


Отже, ваші старання виявилися немарними — одна з компаній запросила вас на співбесіду. Як себе поводити?

  • Будьте людиною. Головне під час зустрічі — показати свою адекватність і бажання працювати в цій компанії. Не намагайтесь розхвалювати себе або створювати помилковий образ.
  • Цікавтесь зростанням та процесом роботи. Максимально довго розпитуйте про майбутні завдання і можливості, а про гроші краще запитайте у самому кінці. Інакше у роботодавця складеться враження, що «теплі умови» хвилюють вас більше, ніж цікаві проєкти.
  • Не варто скаржитись. На співбесіді вас можуть запитати про причини звільнення з попередньої роботи. У цей момент не треба розповідати погане про колишнього начальника або умови праці. Адже директор компанії може подумати, що потім ви почнете скаржитися і на нього.

Читайте також

Як скласти портфоліо? Поради фотографам, копірайтерам, дизайнерам та SMM-никам

Викресліть це негайно! Що не варто писати у резюме?

Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання

Хочете більше інсайтів від наших спікерів?

Усі виступи з кар'єрної конференції ProForum 2018 є на нашому каналі на YouTube  →

Усі виступи з кар’єрної конференції ProForum 2018 є на нашому каналі на YouTube →

Дивитися
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.