Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як скласти резюме, що приверне увагу в 2023 році? Поради досвідчених рекрутерок

11.07.23 Пошук роботи 11 хв читання

За останній рік ринок праці в Україні зазнав значних змін і стає дедалі конкурентнішим. Тому сьогодні дуже важливо мати сучасне резюме, яке демонструватиме ваші навички та досвід у найкращому світлі.

Що зробити, щоб ваше резюме виділялося у 2023 році? Рекрутингова команда Promodo зібрала рекомендації, які допоможуть привернути увагу рекрутера й отримати омріяний оффер.


1. Продумайте структуру 


Основа будь-якого хорошого резюме — це чітка структура. Лаконічне й структуроване CV допомагає менеджерам і рекрутерам, які щодня переглядають десятки таких резюме, швидко знайти необхідну інформацію. Більшість роботодавців віддають перевагу резюме обсягом не більше однієї-двох сторінок формату А4.

Рекомендуємо орієнтуватися на класичну структуру резюме.

  • Ім’я та прізвище.
  • Бажана позиція в компанії (наприклад, Head of SEO або Creative copywriter).
  • Місце проживання (якщо розглядаєте релокейт, обов’язково зазначте це).
  • Бажаний формат роботи (гібридний, віддалений чи офлайн).
  • Контактні дані (телефон, електронна пошта, месенджер).
  • Досвід роботи (тільки не переписуйте всю трудову, робіть акцент на релевантних посадах і досягненнях).
  • Освіта / курси.
  • Навички.
  • Портфоліо.

Катерина Козленко, рекрутерка в Promodo: «Окремо для рекрутерів у будь-якому резюме стоїть блок із контактними даними. Щоб отримати зворотний зв’язок максимально швидко, краще зазначити в резюме Telegram, це допоможе рекрутеру оперативно надати відповідь. Як варіант, це можуть бути будь-які інші месенджери чи пошта. Головне, щоб обраний канал зв’язку був максимально комфортним для спілкування та актуальним».

Також рекомендуємо додати в блок «Контакти» посилання на ваш профіль у LinkedIn. Але спочатку переконайтеся, що він містить інформацію, зазначену в резюме.

Валерія Любовецька, тимлід рекрутингу в Promodo: «У назві резюме слід зазначити посаду, на яку ви претендуєте. Також у блок «Про мене» можна додати стислу інформацію про напрями та сфери, у яких ви хотіли б розвиватися, і зазначити, що саме ви шукаєте для себе зараз».


2. Оберіть влучний шаблон


При створенні резюме можна використовувати як мінімалістичні шаблони з сайтів пошуку роботи, так і креативні варіанти з різноманітними шрифтами та кольорами з майданчиків на зразок Canva.

Катерина Козленко, рекрутерка в Promodo: «Я належу до тих рекрутерів, які більше цінують мінімалізм. Яскраві ілюстрації, кольори й елементи можуть відвертати увагу від змісту та загалом бути зайвими, якщо, наприклад, ви подаєтеся на вакансію маркетолога. Виняток — позиції, пов’язані з візуальним креативом».

Кілька порад, як візуально покращити резюме:

  • додавайте пробіли між блоками;
  • використовуйте поєднання абзаців і маркованих списків;
  • використовуйте жирний або іншого кольору шрифт, підкреслення чи курсив, якщо вам потрібно виділити текст (але не зловживайте цим);
  • експортуйте резюме у формат PDF, щоб зберегти форматування.

Читайте також: У якому форматі краще надсилати резюме? 


3. Додайте відповідне фото


Хоча не існує чіткого правила щодо розміщення фотографії в резюме, ми рекомендуємо її додавати.

Валерія Любовецька, тимлід рекрутингу в Promodo: «Необов’язково розміщувати в резюме фото в стилі “як у паспорт”. Головне, щоб це не було фото з цигаркою, оголеним торсом зі спортзалу чи спільне фото з іншими людьми. У будь-якому разі насамперед рекрутер дивиться на те, що написано в резюме, тож якщо фотографії немає — не страшно. Адже фото — не ключовий фактор, який впливає на вибір, а радше доповнення до загального враження про кандидата».

Що треба врахувати, обираючи фотографію для резюме?

І навіть якщо в самому резюме ви вирішите не використовувати фото, воно точно має бути на вашій сторінці LinkedIn і відповідати тим же критеріям.


4. Використовуйте оптимальний тип резюме


Існує три основні типи резюме: хронологічне, функціональне й гібридне. Але саме хронологічне резюме — з акцентом на попередні місця роботи — залишається найпопулярнішим у 2023 році. 

Плюси хронологічного резюмеМінуси хронологічного резюме
➕ Простий стиль.

➕ Упорядковані абзаци.
 
➕ Вигідно тим, у кого значний робочий стаж.
➖ Не підходить для тих, хто шукає роботу вперше, або для людей з прогалинами в кар’єрі.

У більшості хронологічних резюме на початку зазначається ваша поточна чи остання посада, а потім — усі попередні місця роботи у зворотному порядку. За який період часу варто зазначати досвід? Спробуйте звузити коло пошуку до 5-6 попередніх місць роботи.

Валерія Любовецька, тимлід рекрутингу в Promodo: «Зазначати варто всі місця роботи, релевантні тій позиції, на яку ви подаєтесь. Якщо досвід невеликий, то можна додати кілька місць роботи поза контекстом вакансії».


5. Зазначте свої досягнення, а не тільки обов’язки


Роботодавцям важливі ваші досягнення, а не лише перелік посадових обов’язків. Тому, наприклад, замість «Налаштовував кампанії в Google Ads» сформулюйте так: «Завдяки оптимізації кампаній CTR зріс на 100%, показник ROI збільшився на 35%». 

Якщо ви хочете підтвердити свої soft skills, то, наприклад, замість «Лідерські якості» використайте розширене формулювання на зразок такого: «Керувала групою з п’яти стажерів під час шестимісячного проєкту, який завершився номінацією на премію «Digital-джун року».

Не просто розповідайте, що ви робили, а показуйте, яку користь вам вдалося принести компанії. Саме цифри дадуть рекрутерам чітке уявлення про вашу результативність на попередніх місцях роботи.


6. Чесно зазначте рівень володіння іноземною мовою


Навіть якщо посада не вимагає від вас знання іноземної мови, це все одно може стати в пригоді в якийсь момент. Зазначати свій рівень володіння слід у такому форматі:

Пам’ятайте: коли справа доходить до ваших мовних навичок, чесність завжди є найкращою політикою. Ніколи не перебільшуйте свій рівень володіння мовою. Зрештою, ви не знаєте, чи володіє нею ваш інтерв’юер, а чи взагалі є її носієм. Крім того, зараз у компаніях є популярною перевірка рівня знання іноземних мов.


7. Адаптуйте резюме під кожну компанію та вакансію


Складіть своє резюме так, щоб воно максимально відповідало вибраній позиції. Якщо вам важко з вектором і ви не бачите чіткої картини, спробуйте розбити це завдання на кілька менших.

Визначте посаду, на яку ви орієнтуєтеся. Ваше резюме має бути орієнтоване на одну певну посаду. Роботодавці хочуть наймати конкретних фахівців, а не універсальних солдатів. І якщо в описі вакансії не вказано, що потрібен T-shaped фахівець, то й ви в резюме будьте максимально конкретні.

Визначте цікаві для себе компанії / сферу / ніші. Знання специфіки компанії, на яку ви орієнтуєтеся, допоможе звузити коло пошуку. Вивчіть проєкти, продукти та послуги компанії, проаналізуйте, наскільки це перетинається з вашими навичками. Ваше резюме має показати, як саме ви можете бути корисними роботодавцю. Тому зробіть акцент на скілах і досягненнях, які резонують з компанією та відповідають її потребам. 

В ідеалі у вас має бути 1-3 різних варіанти одного й того самого резюме, залежно від сфери, ніші та посади, на яку ви претендуєте. Але важливо переконатися, що ваш досвід, скіли та знання узгоджені в усіх варіантах CV. Рекрутери часто стикаються з кількома резюме одного й того ж кандидата, і може трохи збентежити, коли вони описують ніби зовсім різних людей.

Потрібна допомога з резюме?

Ми створили вичерпний онлайн-гайд, як скласти професійне резюме, що наблизить вас до роботи мрії  👉

До гайду


8. Складіть супровідний лист


Чи читають рекрутери супровідні листи? Так. Чи впливає наявність супровідного листа на рішення рекрутера? It depends, але це, безперечно, бонус. Проте абищо в супровідних листах писати не треба.

По-перше, супровідний лист — це доповнення до резюме, а не його заміна. Отже, ви не повинні повторювати в ньому все те, що вже згадується в резюме. По-друге, не варто копіювати листи з інтернету. Супровідний лист має бути персоналізованим під кожну вакансію та компанію. 

Якщо ви додасте до супровідного листа ім’я рекрутера, що опублікував вакансію, це може мати позитивний вплив, адже створює відчуття знайомства, ніби ви вже спілкувалися. А ще на вашу користь може зіграти трохи гумору в листі.

Катерина Козленко, рекрутерка в Promodo: «Нещодавно отримала супровідний лист від кандидата з фразою «Моя мама питає, коли я вже знайду роботу. Сподіваюся, ви мені нарешті допоможете — і я зможу потішити свою маму».

Якщо вас дуже зацікавила вакансія, але вам бракує досвіду чи потрібних скілів для цієї посади, у супровідному листі ви маєте змогу «зачепити» рекрутера, який додасть вас до бази та зв’яжеться з вами в майбутньому, коли матиме відповідну вакансію.

Валерія Любовецька, тимлід рекрутингу в Promodo: «Якщо на senior-вакансію відгукується junior, в такому разі можна й потрібно написати супровідний лист. Наприклад: «Мене цікавить ця вакансія, але поки що мій досвід не відповідає вимогам. Оскільки мені дуже подобається ваша компанія, я хотів би спробувати себе в цій ролі. Коли у вас відкриється релевантна позиція, буду вдячний, якщо зв’яжетесь зі мною».


9. Тричі перевірте правопис


Хочете справити гарне перше враження своїм резюме? Тоді не забудьте його вичитати. Попри очевидність поради цим кроком часто нехтують. Витративши час на перевірку граматичних, орфографічних і пунктуаційних помилок, ви зможете виділитися серед інших кандидатів.

Валерія Любовецька, тимлід рекрутингу в Promodo: «Як і недоречні фото в резюме, ще один red flag для рекрутера — помилки в тексті, особливо якщо це резюме на позицію копірайтера. Якщо ви сумніваєтеся, краще перевірити текст ще раз. Наприклад, можете встановити розширення LanguageTool. Рекрутер знайомиться з кандидатами заочно через резюме. А граматичні й орфографічні помилки — не найкращий початок».

Перевірте себе! Онлайн-тест. Чи знаєте ви, як краще скласти резюме?


Що в підсумку?


Бажаєте створити першокласне резюме в 2023 році? Ось що вам потрібно зробити:

  • зібрати релевантну інформацію про себе та зосередитися на своїх досягненнях;
  • вибрати відповідний формат і шаблон резюме, продумати структуру;
  • додати контактну інформацію, чітко сформулювати мету, зазначити досвід роботи, освіту та навички;
  • переглянути та відредагувати своє резюме, а потім з упевненістю його надіслати.

Дотримуючись цих порад, ви створите професійне й ефективне резюме, яке допоможе вам отримати оффер. Успіхів!

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансії у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

Чек-лист: 7 речей, які варто перевірити перед відправкою резюме

Як не облажатися з резюме, супровідним листом і співбесідою

Чому відмовляє роботодавець? Що варто знати кандидатам і рекрутерам

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: