Почни з outreach: три історії про те, як ця робота допомагає збудувати кар’єру

07.06.23 Історії Кар'єра PR 9 хв читання

Outreach-спеціалісти IT-компанії Jooble знаходять якісні вебресурси, аналізують їхні SEO-метрики і домовляються з власниками про розміщення там інформації про ключовий продукт компанії — сайт з пошуку роботи. Ця посада ідеально підходить для початківців, адже не вимагає досвіду — всього можна навчитися на практиці. Потрібно тільки володіти іноземною мовою, щоб працювати зі світовим ринком.

Ми поспілкувалися з трьома фахівцями Jooble, які прийшли у компанію на посаду outreach-спеціаліста і згодом просунулися на наступні кар’єрні сходинки. Вони розповіли, чим займалися в outreach, як здобуті навички допомогли їм рухатися далі і як розвивається їхня кар’єра у компанії.


Гліб Захарін, Sales Manager

«В outreach навчився знаходити спільну мову з будь-якими партнерами
— зараз це суттєво допомагає у продажах»


Я прийшов у Jooble у 2020 році після закінчення четвертого курсу. У виші вивчав прикладну математику, але зрозумів, що не бачу себе у цьому напрямі. Натомість я захоплювався німецькою мовою і навіть брав фриланс-замовлення як копірайтер. Тож коли побачив вакансію у команду outreach для німецького ринку, одразу зацікавився.


У 99% випадків в outreach приходять люди без досвіду

Посада outreach-спеціаліста передбачає багато спілкування, а я досить комунікабельна людина, і мені хотілося розвиватися у цьому напрямі. До того ж треба щодня використовувати німецьку — це теж здалося перевагою.

Jooble як роботодавець привабив тим, що це українська компанія міжнародного рівня. Крім цього, кілька моїх друзів, які уже тут працювали, добре відгукувалися про компанію.

Я подався на вакансію і пройшов кілька етапів інтерв’ю — з рекрутером, майбутнім тимлідом і представником топменеджменту. У компанії прагнули пересвідчитися, що я маю достатній рівень іноземної мови для письмового й усного спілкування. Також оцінювали комунікативні навички, вміння знаходити підхід до різних людей і готовність багато навчатися.

У 99% випадків в outreach приходять люди без досвіду, тому в межах адаптації для нових колег проводиться навчання. Протягом двох тижнів я слухав лекції, спілкувався з ментором, вивчав матеріали. У такий спосіб розібрався як у тонкощах outreach, так і в технічних питаннях: як працює SEO, як сайти ранжуються у пошуковій видачі тощо.


Фокус роботи — створювати індивідуальні пропозиції для кожного партнера

Ключове завдання outreach-спеціаліста в компанії — допомагати просувати сайт Jooble максимально високо у пошуковій видачі у кожній з 69 країн, де ми присутні. Для цього ми розміщуємо інформацію про сайт на онлайн-ресурсах партнерів.

Я контактував з представниками німецьких, австрійських та швейцарських ресурсів і домовлявся про співпрацю. Зазвичай це була письмова комунікація, адже у німецькомовних країнах вона працює краще, ніж дзвінки. 

Кожному партнерові робив індивідуальну пропозицію, яка б могла його зацікавити. Наприклад, він публікує наше посилання, натомість ми розміщуємо на Jooble рекламу його сайту чи вакансії його компанії.

Робота мені подобалася. Я багато спілкувався німецькою, подекуди виконував креативні завдання — наприклад, створював рекламні банери чи статті для майданчиків партнерів. Крім того, було цікаво поглиблювати знання про технічні аспекти роботи сайтів.

Звісно, в outreach не завжди все райдужно, наприклад, в цій діяльності є й певна монотонність. Адже пошук та аналіз сайтів, розсилання листів-пропозицій — дещо одноманітна, але невіддільна частина роботи. 

Інколи можна стикнутися з мовчанням або ж негативом з боку партнерів. Важливо навчитися сприймати це філософськи і ніколи не опускати руки.


Надихнувся прикладом колег і перейшов у продажі

Працюючи у компанії, я дізнався, що більшість наших менеджерів з продажу починали кар’єру саме в outreach. Це досить природний розвиток, адже формат роботи на цих двох позиціях дещо схожий. Основна відмінність полягає у тому, що в outreach ти домовляєшся про некомерційну співпрацю, а у продажах працюєш з реальними грошима.

Приблизно за півтора року я зрозумів, що й мені було б цікаво спробувати себе у sales-команді. У той час якраз відкрилася відповідна вакансія, і я вирішив податися.

Насамперед розповів про своє бажання тимлідерці outreach-команди: вона мене підтримала та надала рекомендацію нашій Head of Sales. Потім я пройшов відбір і 2022 року перейшов на посаду Sales Manager.

Робота у новій команді також почалася із навчання. Я вивчив загальні особливості та техніки продажів, опанував CRM-систему та інші інструменти. Також стали у пригоді навички, які розвинув в outreach — вміння працювати з великим обсягом інформації, знаходити спільну мову з будь-якими партнерами та формувати листи, які не потрапляють до спаму.

Зараз я відповідаю за продаж трафіку на німецькомовних ринках. Контактую з потенційними клієнтами — насамперед з job-сайтами. Тепер їх пошук став простішим, якщо порівняти з outreach, адже процес лідогенерації у нас певною мірою автоматизований. Я готую індивідуальні пропозиції, роблю розрахунки, що показують їхні переваги, обговорюю умови.

Так само як і в outreach, у продажах мене драйвить комунікація — шлях від «нас не цікавить ваша пропозиція» до задоволеного клієнта. До того ж наразі я можу побачити, скільки грошей приносять компанії мої угоди. Це ще більше мотивує розвиватися — наприклад, навчитися якісніше працювати з клієнтськими відмовами.


Не соромтеся бути допитливими

Тим, хто починає кар’єру з outreach, раджу бути готовими багато вчитися. Вам доведеться опанувати багато інформації. Не соромтеся бути допитливими — це приведе до швидкого розвитку. 

Посада ідеально підходить людям, які здатні виконувати як подекуди монотонну, так і динамічну роботу, та не здаються через тимчасові невдачі, як-от відмова чи мовчання партнера. Крім того, треба бути відкритим до творчості та експериментів — наприклад, з різними пропозиціями для сайтів-партнерів. У такий спосіб ви зможете сформувати свій індивідуальний та нешаблонний підхід до роботи.

Коли отримаєте досвід в outreach, перед вам відкриється багато шляхів. Якщо ви бажаєте розвивати свої комунікативні навички, можна піти у продажі, як це зробив я. Якщо більше цікавить технічна сторона, зверніть увагу на напрями SEO чи Affiliate. Інші варіанти: продуктовий менеджер, BizDev-спеціаліст, тимлід outreach-команди — можливості необмежені.


Юлія Лучко, Talent Enablement Partner

«Outreach-фахівця і рекрутера об’єднує хист до спілкування
та пошуку взаємовигідних рішень»


Я за освітою філологиня, спеціалізуюся на англійській та німецькій мовах. Після навчання за кордоном деякий час працювала контент-менеджером в IT-компанії, а потім почала розглядати інші варіанти. І, за рекомендацією подруги, звернула увагу на позицію outreach-спеціаліста у Jooble.


Під час навчання ментор постійно підтримував і був на зв’язку

Подруга розповіла мені, чим саме займаються такі спеціалісти. І я зрозуміла, що ця робота допоможе проявити мої сильні сторони — знання іноземних мов та любов до спілкування.

Jooble працює на 69 ринках, тому тут у фокусі — міжкультурна комунікація. Мені цікаво дізнаватися більше про світогляд та звички представників різних країн та використовувати це розуміння, щоби взаємодія з ними була успішною. Тож очікування компанії та мої здібності збіглися, і на початку 2020 року я приєдналася до outreach-команди.

Далі було кілька тижнів навчання у компанії. Я розібралася, як працюють вебсайти, які технічні аспекти варто враховувати під час просування. Завдяки підтримці ментора, який постійно був на зв’язку та відповідав на всі запитання, мені вдалося здобути знання, достатні для старту роботи. 


Щоб знайти точку дотику з партнерами, заглиблювалася у психологію

На позиції outreach-спеціаліста я працювала з різноманітними ресурсами: від новинних сайтів до особистих блогів. При цьому найскладніше — визначити, чим саме ми з власником ресурсу можемо бути корисні одне одному, щоб це була взаємовигідна співпраця. 

Я шукала партнерів у Малайзії, Гонконгу, ОАЕ, Катарі — це досить відмінні від нас культури. Інколи було складно зрозуміти місцевий сленг, інколи — добрати слова, щоб переконати партнера у перевагах нашої пропозиції. Щоб знайти точку дотику, доводилося заглиблюватися у психологію. Але це додавало інтересу.

Наприклад, коли я тільки почала свій шлях в outreach, то з партнерами з ОАЕ вдавалося домовлятися максимально швидко. Виглядало, що працювати на цьому ринку надзвичайно легко. Але іноді партнери так само швидко розривали співпрацю, якщо не бачили миттєвого результату. Тоді я зрозуміла, що треба робити акцент насамперед на якість: детально проговорювати очікування одне від одного й показувати цінність у часовому проміжку. Це запорука довготривалої співпраці — наприклад, пройшло три роки, а частина наших посилань і досі залишаються на сайтах партнерів.

Мене надихає мета Jooble — допомогти людям в усьому світі знайти роботу. І якраз outreach-фахівці причетні до цього безпосередньо, адже вони сприяють тому, що дедалі більше людей в інтернеті бачать посилання на наш ресурс й у такий спосіб відкривають для себе наш майданчик з вакансіями.

Єдиним недоліком для мене була велика кількість письмової комунікації. Мені більше до вподоби спілкуватися наживо, а листування забирали чимало енергії. Особливо, коли обговорення можливої співпраці тривали кілька місяців — бувало й таке. Доводилося змушувати себе бути більш сфокусованою на одній діяльності.


Колеги запропонували перейти у рекрутинг, згодом — у HR

Під час роботи в outreach я не цікавилася іншими кар’єрними можливостями. Але згодом у компанії відкрилася вакансія рекрутера, і моя тимлідерка запропонувала мені її розглянути. Як виявилося, вона стежила за моїм розвитком, сильними й слабкими сторонами, та швидше за мене зрозуміла, де саме я зможу досягти більших результатів. Адже робота рекрутера — це здебільшого про живе спілкування з кандидатами.

Відтак я перейшла у рекрутинг. У новій команді пройшла навчання, як проводити інтерв’ю. Окремо довелося опанувати словник IT, щоб розмовляти з кандидатами однією мовою. Під час перших інтерв’ю мене «страхувала» колега — це допомогло опанувати професію на практиці. Згодом я вирішила поглибити знання та пройшла зовнішні курси з рекрутингу — компанія компенсувала половину вартості навчання.

Outreach-фахівця і рекрутера об’єднує хист до спілкування з людьми. Принципи успішної комунікації скрізь схожі: бути гнучким, не просто слухати, а чути. Наприклад, нерідко під час інтерв’ю рекрутер розуміє, що кандидату краще підійде інша посада — і вони разом шукають найліпший варіант. У цьому допомагає навичка знаходити взаємовигідні рішення, яку я здобула під час роботи в outreach.

За півтора року роботи у рекрутингу HR-директорка запропонувала мені перейти на позицію Talent Enablement Partner. З підбору нових співробітників мій фокус змістився на підтримку працівників компанії. Ця робота також пов’язана з постійними комунікаціями. Наприклад, ми впроваджуємо системні Performance Review, проводимо опитування на кшталт «360 градусів» — покращуємо процеси у компанії та створюємо для працівників комфортне середовище для роботи.


Розпитуйте інших про їхню роботу, щоб визначити, куди рухатися далі

Outreach — ідеальний трамплін для старту кар’єри для людей, які прагнуть розвивати свої навички спілкування та рівень володіння іноземними мовами. А вже у процесі роботи ви зрозумієте, що вам найбільш цікаво: які саме комунікації, з ким, у якому форматі. І тоді зможете визначитися, куди рухатися далі — PR, HR, продажі, менеджмент тощо.

У Jooble всі дуже відкриті, тож якщо виникне бажання перейти в іншу команду — вас підтримають. Завжди можна звернутися до колег та розпитати про особливості різних посад. 

У моєму випадку колеги ще й стали драйвером мого кар’єрного розвитку. Поки я була дещо не впевнена у собі, вони підказували нові можливості, де я можу себе реалізувати, проявити свої сильні сторони якнайкраще. І, впевнена, для мене перехід у HR був найкращим рішенням.


Роман Герасімчук, Outreach Team Leader

«До outreach не міг уявити,
що робота взагалі може так подобатися»


Я працюю у Jooble з 2016 року. До цього мав чимало студентських підробітків: від промоутера до фінансового консультанта у банку. Відтак набув деякий досвід у роботі з клієнтами. 


Головний виклик — встановити контакт та зацікавити іншу людину

Якщо до цього мав справу з «теплою» базою, то тепер було цікаво спробувати себе у «холодних» продажах. Тому й зацікавився вакансією outreach-фахівця. Це не продажі у прямому сенсі слова, але виклик той самий — встановити контакт та зацікавити іншу сторону своєю пропозицією.

На інтерв’ю з рекрутером та тимлідом мені стали у пригоді комунікативні навички, аналітичні здібності, а також базові технічні знання того, як працюють вебсайти. Глибші нюанси про специфіку outreach вивчив уже в компанії — мені надали вичерпні навчальні матеріали. 

На початкових етапах я працював на ринках України, Казахстану, Азербайджану та інших країн СНД. Раніше не міг уявити, що робота взагалі може так подобатися. Але виявилося, що outreach — саме той напрям, у якому мені цікаво розвиватися.


В outreach завжди є простір для нестандартних рішень

Щоб грамотно виявити потреби партнерів, запропонувати їм рішення і донести користь співпраці, важливо враховувати культурні особливості кожної країни. Наприклад, одні краще сприймають дзвінки, другі — довгі електронні листи, треті — короткі повідомлення у месенджерах. В азійських країнах прийнято багато спілкуватися, познайомитися з партнером як з людиною, налагоджувати довготривалі стосунки. В Європі все трохи швидше, вітаються лаконічніші комунікації. 

У роботі мене найбільше драйвило відчуття, коли на перемовинах вдавалося знайти підхід до партнера, і він бачив реальну користь моєї пропозиції.

Наприклад, якось я довго намагався налагодити контакт з однією з найвідоміших дошок оголошень в Україні — власник сайту був негативно налаштований. Зрештою ми все ж домовилися про телефонний дзвінок, де мені вдалося виявити потреби й цілі його компанії та показати, як ми можемо допомогти їх досягти. Такі випадки мотивували рухатися далі. 

Є в outreach і рутинні завдання, як-от пошук сайтів, встановлення перших контактів. Але я намагався урізноманітнити цей процес. Адже можливих сценаріїв безліч: написати лист, подзвонити чи навіть написати у соцмережах на кшталт LinkedIn. Завжди є простір для нестандартних рішень.

За рік роботи в outreach я перейшов у продажі, згодом став тимлідом sales-команди. Але у 2020 році у нас відбулася оптимізація структури відділу. Деякі команди скоротили, і я знову повернувся до обов’язків outreach-фахівця. 

Попри те, що раніше я уже працював на цій посаді, переді мною постали нові виклики — я перейшов на англомовні ринки Західної Європи, Скандинавії та Балкан. Тому не втратив цікавість до цієї роботи, натомість отримав ширший досвід.


Досвід роботи з людьми допоміг опанувати лідерські навички

Ще за рік у компанії з’явилася вакансія тимліда outreach-команди. Я взяв участь у конкурсі на цю посаду — й отримав підвищення. У цей час мене підтримала моя керівниця: ділилася керівним досвідом і допомогла налагодити процеси.

Попередній досвід роботи з партнерами допоміг мені опанувати лідерські навички: стати відкритішим до людей, ставити себе на їхнє місце, розуміти не тільки власні інтереси, а й потреби своєї команди. Крім цього, навчився як сприймати зворотний зв’язок щодо своєї роботи, так і коректно його надавати. Якщо раніше я намагався пом’якшити негативні моменти, то тепер зрозумів, що треба відверто їх проговорити — тільки тоді людина зрозуміє, що саме вона має змінити.

Серед моїх обов’язків — допомагати outreach-фахівцям виконувати їхню роботу та досягати поставлених цілей. До того ж як менеджер я беру участь у підборі нових членів команди і розробці стратегії розвитку працівників. Наприклад, наразі ми впроваджуємо програму нематеріальної мотивації й нові навчальні проєкти для outreach-фахівців.

У роботі тимліда немає меж досконалості — завжди знайдуться процеси, які можна покращувати. Мені подобається діяти та бачити результат — мотивовану команду, яка, попри будь-які обставини, якісно виконує свою роботу та досягає нових висот.


Outreach підійде людям, які вміють організовувати час і керувати емоціями

В outreach можна отримати базові знання з діджитал-сфери. Ви будете взаємодіяти з різними колегами: від копірайтерів та SEO-спеціалістів до PR-менеджерів та маркетологів. Можливо, прийде бажання перейти до суміжної галузі. Або ж ви переконаєтеся, що хочете залишатися в outreach.

Ця робота підійде людям, які вміють організовувати свій час, керувати емоціями, не піддаватися стресу.

Результати роботи outreach-фахівця не завжди помітні одразу, тому важливо не втрачати мотивації. Але якщо ви здатні фокусуватися на своїй цілі протягом тривалого періоду, успіх не змусить себе чекати.

Щоб використати outreach як трамплін для побудови кар’єри, потрібно бути наполегливим, орієнтованим на розвиток, відкритим до нових знань. А також — не забувати регулярно аналізувати свої дії та результати, до яких вони приводять. Навичка рефлексії та вміння робити висновки — це один з основних факторів, який допомагає рости.

Зацікавила робота в Jooble?

Читайте про переваги роботи в компанії та відкриті вакансії 👉

Читати

Читати також

10 порад, як розвивати кар’єру на ремоуті

«Не зупиняємось, а прокачуємося». Яким може бути розвиток під час війни

Від стажера до тимліда: як розробнику перейти на наступний рівень розвитку

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: