Робота й кар’єрне зростання у сфері outreach: історія спеціалістки з Jooble

Олена Шостак PR Пн., 23.01.23 Історії

Олена Шостак із компанії Jooble працює у сфері outreach вже два з половиною роки, і за цей час пройшла шлях від фахівчині без досвіду до тимліда. У своїй кар’єрній історії Олена розповідає про роботу в outreach, ділиться своїм досвідом професійного зростання та дає поради початківцям у сфері.


Про шлях у професію без досвіду 


Хоча в університеті я працювала SEO-копірайтеркою, базово вивчала JavaScript і функціонування сайтів зсередини, першою роботою в outreach я завдячую своєму університетському фаху — перекладу з німецької мови. 

Я тоді якраз закінчувала університет і активно вела фейсбук: писала про навчання за кордоном, про те, як отримати стипендію на таке навчання, про конкурси для перекладачів тощо. І, звісно, у моєму профілі було зазначено, де я навчаюсь і за якою спеціальністю. Одного дня мені в особисті повідомлення написала рекрутерка з Jooble з пропозицією поспілкуватися про вакансію, яка може мене зацікавити. Це була позиція outreach-спеціаліста для німецькомовних країн. Я відповіла, що залюбки спробую свої сили. Далі на мене чекав відбір: співбесіда на знання мови, виявлення софт скілів (керування часом, критичне мислення, вміння рефлексувати, фокусуватися, приймати рішення тощо) та співбесіда з топменеджером компанії. 

З огляду на свій досвід SЕО-копірайтерки я розуміла, як працює Google в плані реклами. Але не знала, що результати пошукової видачі не є випадковими, а за ними стоїть величезна робота SЕО- й outreach-команди. Мені було дуже страшно, я боялася, що не зможу чогось робити чи не розберуся. Після першого дня навіть думала, що все — я нічого не розумію, всі ці метрики не для мене й таке інше. 

Але в Jooble реально навчають усього, тож з допомогою команди процес пішов. Спочатку я хвилювалася, що не зможу вивчити все за 4 тижні, але потім заспокоїлася, бо всі були дуже відкриті й готові ділитися інформацією, а в мене був карт-бланш на будь-які запитання й це справді віталося. Після періоду адаптації я вирішила залишитися в компанії, бо мені все подобалося. 


Про роботу outreach-фахівців


Outreach-відділ у Jooble займається просуванням нашого сайту в пошукових системах через налагодження контактів з адмінами різних вебсайтів і розміщення на цих сайтах інформації про нас із посиланням на сайт Jooble. Це допомагає нашому сайту індексуватися й ранжуватися вище в пошуковику. Серед обов’язків outreach-фахівця:

  • шукати сайти, які відповідають нашим критеріям, аналізувати їх за допомогою SEO-інструментів;
  • складати й надсилати листи адміністраторам сайтів і домовлятися з ними про розміщення посилань;
  • брати участь у командних обговореннях і розробці стратегій з розміщення інформації про Jooble на різних сайтах.

З одного боку, це дуже різнобічна робота, з іншого — вона може бути й дуже монотонною, оскільки часто доводиться фокусуватися на одному й тому ж процесі. Наприклад, ви назбирали сайти для потенційного розміщення. Інколи це дуже нелегко, адже ми не робимо розміщення заради розміщення, а намагаємося визначити, чи є наша цільова аудиторія на цьому сайті, чи вийде в нас її «зачепити» тощо. Хочеться, щоб це була win-win співпраця, тож потім для кожного сайту треба підготувати унікальну пропозицію для розміщення, а на це треба час, сили та натхнення. 

У роботі можна зіткнутися й з негативом. Люди по той бік екрана навряд чи сидять і чекають вашого листа — у них є власна робота, рутина, життя, стреси тощо. Тому вони можуть бути доволі грубими у своїх відповідях. 

Є безліч конференцій, де розповідають про шляхи досягнення цілей у нашій професії. Але варто пам’ятати, що вони працюють не завжди й не для всіх. Іноді один неправильний крок може нашкодити й поставити під загрозу роботу величезної команди. Щоб не зійти з правильної стежки, варто завжди зважувати ризики, прораховувати дані, та розуміти сезонність запитів.


Про важливі для професії навички 


З власного досвіду можу сказати, що сюди не шукають технічних фахівців. У Jooble  outreach-спеціаліст проходить оплачуване навчання і може розраховувати на постійну підтримку колег. Важливо, щоб людина добре знала іноземну мову, мала прокачані софт скіли та була готова навчатися, оскільки матеріалів для вивчення дуже багато. Зараз я переконана, що набагато легше знайти класну людину та навчити її, ніж працювати з досвідченим спеціалістом, який зовсім не підходить нам за цінностями. Ця робота підійде людині, яка не боїться навчатися, аналізувати й багато спілкуватися. Тут треба бути відкритим, вміти знаходити підхід до людей.   

В outreach добре поєднуються технічні й нетехнічні навички: ми дивимося на параметри сайтів, з якими працюємо, аналізуємо їх за певними метриками, а потім вирішуємо, за якою стратегією будемо домовлятися з адмінами цих сайтів. І добре вміємо домовлятися, працювати з відмовами та надавати класний сервіс.


Про кар’єрне зростання до тимліда


За 9 місяців роботи на посаді outreach-спеціаліста я зробила все, що могла класного й цікавого. І дуже змінилася, до речі. До роботи в Jooble я боялася сказати в маршрутці «На зупинці, будь ласка!» і могла проїхати далі — так соромилась. Але на роботі добре й без бар’єрів комунікувала з людьми, доводилося проявляти характер. Дуже допомагали книжки з комунікації та технік продажу.  

Згодом мені захотілося чогось нового, і я почала шукати можливості для розвитку всередині компанії. Я саме збиралася попередити свою керівницю, що планую перейти у відділ маркетингу, аж вона сама запропонувала мені інший проєкт. Саме тоді в компанії запускали новий outreach-напрям, і потрібна була людина, яка пройде відповідне навчання в іншій компанії та впроваджуватиме в нас набутий досвід. Два місяці я жила на дві компанії: вчилася, тестувала нові знання, готувала для нас базу. Після цього ми почали формувати команду, і за 5 місяців від початку навчання я стала тимлідом нового outreach-напряму. 


Про мотивацію 


Я завжди читала різні історії успіху й думала, що це точно не про мене. Дуже боялася повірити в себе, постійно чекала, що нічого не вийде. Але тут усе вирішує сильне бажання робити краще. Моя мотивація — це складні завдання, які переді мною ставлять. А ще я дуже сильно люблю продукт, який ми створюємо. 

Я двічі навчалася в Німеччині, але завжди хотіла повернутися в Україну й робити щось українське. Навіть не розглядала пропозиції лишитися (а це дуже часто пропонують українським студентам, бо ми дуже старанні). Тому співбесіда та робота в Jooble — це реально втілення моєї мрії, бо я працюю в українській продуктовій компанії з класною командою, якою дуже пишаюся. 


Три поради для початківців у outreach 


Перша — зрозуміти, що всі з чогось починали. Якщо вам страшно, але ви хочете спробувати — пробуйте. Поспілкуйтеся з нашим рекрутером, сходіть на співбесіду, просто прийдіть до нас на екскурсію чи поговоріть з іншими працівниками, щоб краще зрозуміти специфіку роботи. Головне — бути щирим і казати все як є: що вам страшно, що ви сумніваєтеся тощо. Outreach — це дуже класний початок: якщо більше сподобається технічна сторона, можна потім піти в SЕО: якщо більше до душі спілкування — піти в продаж або продовжити розвиватися в outreach. Ця сфера дає багато можливостей для знайомства з іншими професіями.

Друга — прочитати книжку «Вибір» Едіт Еґер. Вона гарно розкриває ідею того, що наше ставлення, думки й те, як ми реагуємо на щось, дуже позначається на нашому житті. Якщо ви переживаєте якийсь переломний момент, залишились без роботи через війну тощо — прочитайте цю книжку. Там є гарна цитата: «Тобі все одно буде 50». Питання лише в тому, використаєте ви всі можливості у своєму житті чи ні. 

Третя — випишіть усе, чого ви вже досягли. Це порада для тих, хто думає, що нічого не вміє і починає з нуля. Зараховується все: олімпіади в школі, конкурси в університеті, ідеї, які ви пропонували на попередньому місці роботи. Ви точно десь себе проявили, то чому думаєте, що тут не зможете? Ще раз: усі з чогось починали. І насправді ми в Jooble дуже чекаємо на людей, які хочуть почати. Якщо ви підходите нам за цінностями — не проґавте свій шанс.

Зацікавила робота в outreach?

В ІТ-компанії Jooble якраз шукають Junior Outreach спеціалістів зі знанням німецької та французької мов. На вакансії можна подаватися, навіть якщо у вас немає досвіду роботи. В компанії забезпечать повноцінне навчання у сфері SEO оптимізації, а все що потрібно від вас — знання іноземної мови.

⬇ ⬇ ⬇


Читайте також

Про IT-професії з перших вуст: хто створює цифрові продукти

Ефективні інструменти для планування й розвитку вашої кар’єри

Щоб перейти в IT, необов’язково починати з нуля: історія Ольги Шалолашвілі

Підписуйтеся на щасливі понеділки!

Раз на тиждень по понеділках ми будемо ділитися найкрутішими вакансіями та історіями про кар’єру.


Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: