Напевно, багато хто з нас мріяв одного дня опинитися на місці свого керівника, щоб нарешті робити все правильно 🙂 А в команді TrusTech, яка спеціалізується на підтримці клієнтів, співробітникам дали таку можливість. Кожен міг спробувати на тиждень посісти крісло Head of Project. Учасники та організатори поділилися враженнями від експерименту.
Практично в будь-якій компанії стоїть питання навчання і розвитку співробітників. Способів і інструментів зараз достатньо — головне правильно підібрати їх під команду.
«Власне це було найскладнішим завданням, коли ми замислилися про навчання команди Support’y TrusTech. Співробітники цього підрозділу складають більшу частину персоналу компанії. Вони молоді, активні, відкриті та не дуже сприймають стандартні методи навчання, — розповідає HR, L&D manager Катерина Гуцалюк. — Щоб дати можливість TrusTech citizens проявити себе та здобути нові знання, наша Learning & Development команда знайшла нестандартний спосіб. В рамках ділової гри Assessment center ми дали можливість співробітникам тиждень попрацювати на позиції Head of TrusTech».
У класичному розумінні Assessment center — це метод комплексної оцінки персоналу. Та в TrusTech вирішили, що кар’єрна гра може відкрити набагато більше можливостей для всіх учасників процесу.
Якими були цілі експерименту?
- Показати команді, що можливості для розвитку є завжди, необхідні лише бажання та трохи зусиль.
- Дати можливість команді перевірити та прокачати свої скіли, виявити свої сильні та слабкі сторони.
- Розширити кругозір співробітників, показати, що бізнес орієнтований підхід можна розвивати на будь-якій посаді та дати необхідні для цього інструменти.
- Для HR-команди: виявити приховані таланти співробітників, знайти серед них потенційних лідерів.
Як будували процес?
- Відкрили внутрішню вакансію на позицію Head of Support. Свою кандидатуру могли подати усі охочі. В результаті отримали 15 заявок від команди, яка складається з 82 людей.
- Кандидати пройшли два етапи відбору: співбесіду та тестове завдання. Таким чином визначали чотирьох найбільш замотивованих співробітників, які включилися у гру.
- Розписали план на тиждень — кожен день учасники повноцінно займалися обов’язками Head’a: вирішували термінові таски, спілкувалися з партнерами, вивчали бізнес-процеси, вирішували HR-питання і проводили стратегічні сесії.
- Щовечора на stand up зустрічі підбивали підсумки дня.
- Після тижня роботи оцінили результати кожного та обрали переможця. А одна з учасниць, яка дуже добре проявила себе під час AS-процесу, отримала спеціальний приз.
- Кожен учасник експерименту отримав зворотний зв’язок щодо своїх результатів.
Що показав експеримент?
Анета Камаралі,
Head of TrusTech
«Всіх учасників Assement’a ми перевіряли на дуже важливі для будь-якого менеджера IT-сфери скіли: 1) відкритість до нової інформації і до критики та 2) здатність швидко вчитися новому, гнучкість. Я спостерігала багато прикладів людей, які, маючи величезний потенціал, зупинялися у своєму розвитку через нестачу цих двох якостей. Але тепер я точно знаю, що це не торкнеться моєї команди. Зазначу, що саме таких людей ми завжди шукаємо у команду — тут вони точно знайдуть способи реалізувати свої таланти.
Також важлива якість для будь-якого керівника — стресостійкість. Гарний Head зможе залишатися врівноваженим за будь-якої ситуації і вселити цей спокій своїй команді. Тому протягом Assement’a ми перевіряли стратегію кожного і давали індивідуальні стресові завдання.
Протягом нашого експерименту я побачила, що учасникам не вистачає обізнаності щодо певних процесів у компанії, роботи департаментів. Тому надалі ми будемо давати усій команді TrusTech більше інформації про те, як все працює.
Великим відкриттям для мене стала одна із support-агентів — вона показала, що хорошим керівником Senior рівня може стати кожен, головне — лише бажання та відкритість новому. Я дійшла висновку, що прагнення знайти керівника з відповідною освітою / досвідом менеджменту / досвідом роботи в певних компаніях було для TrusTech фактором, що обмежував нас при пошуку Senior Management’a. Тепер ми постараємося давати шанс кожному спробувати себе на керівній посаді».
Стресових завдань під час гри було вдосталь. Наприклад: «Твоя команда зростає утричі в наступні пару місяців — ти маєш дві години, щоб написати стратегію масштабування для CEO проєкта». Або: «Наш бізнес-центр терміново розриває з нами контракт — маємо знайти новий офіс та перевезти усіх за два тижні». Та в учасників була потужна команда підтримки — вони могли скористатися консультацією та порадою будь-кого із тімлідів або HR-команди.
Переможець та учасниця, відзначена Special prize, отримали, мабуть, найцінніший подарунок — знання. Head of Support Анета Камаралі стала для них ментором та протягом трьох місяців ділилася знаннями про свою роботу: на окремих сесіях та давала самостійні завдання. Також переможець отримав перспективну роль Deputy Head of Trustech.
Які можливості отримали переможці?
Гарегін Рубенян,
Customer success Team Lead,
переможець
«Я отримав неймовірний досвід! Але найважливіше, що дали мені участь та перемога в Assessment’і, — коли я стану Head of Project, або очолю інший проєкт чи стартап, я вже не буду шокований обов’язками та роботою 🙂
На даному етапі я зосереджений на роботі зі своєю командою, але бачу себе на позиції Head в найближчому майбутньому».
Юлія Зінкевич,
2nd level Support Agent,
Special prize
«Ця ініціатива — ковток свіжого повітря для всієї команди TrusTech. Передовсім, подарувала натхнення відкрита реєстрація для всіх охочих — від агента до Team Lead. На першому етапі відбору у мене була можливість розповісти про свій попередній досвід управління, поділитися ідеями з колегами та показати себе зовсім з іншої сторони.
Всього один тиждень Assessment’y глобально змінив моє ставлення до роботи, створив міцний фундамент для подальшого руху, подарував багато сил і натхнення, щоб підійматися далі кар’єрними сходами.
На жаль чи на щастя, поки що не існує університету Team Lead і факультету Head IT-компанії. Більшість проєктів унікальні, багато менеджерів — першопрохідці в багатьох ситуаціях і проблемах, які виникають в процесі розвитку успішних компаній. Тому я дуже вдячна за можливість спостерігати за ростом Анети, завданнями, які їй доводиться щоденно вирішувати, та всією внутрішньою кухнею нашого улюбленого проєкту. Сподіваюся, що в найближчому майбутньому я зможу показати, чого навчилася, і використати набутий досвід сповна».
Хоч це був перший подібний експеримент в компанії, все пройшло чудово — всі учасники розкрили в собі приховані сильні сторони та виявили слабкі, над якими потрібно працювати. «Що важливо — нам вдалося дати розуміння нашим TrusTech citizens, що кожен, хто прийшов до команди, має однакові можливості посилити потрібні навички та швидко побудувати класну кар’єру в IT-компанії», — підсумовує HR manager Олександра Господ.
Читайте також
Як потрапити на роботу в IT-компанію без досвіду в IT?
Три дівчини-розробниці — про свою роботу в ІТ
Не гроші й не влада: 4 критерії успіху засновниці The Huffington Post
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців