Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Starlink і максимальна гнучкість: як ІТ-компанії працюють під час блекаутів

16.11.22 Історії Увійти в ІТ 5 хв читання

Планові, екстрені та аварійні відключення електрики по всій країні суттєво знижують ефективність роботи в будь-якій сфері. Нам стало цікаво, як український ІТ-бізнес працює в умовах постійних блекаутів, тож ми розпитали про це знайомі компанії.


Brainstack_


Brainstack_ — це українська продуктова ІТ-компанія, яка розробляє різноманітні мультиплатформенні додатки, зокрема для батьківського контролю, здорового способу життя й інших напрямів.

У Brainstack_ гібридний формат роботи: можна працювати як віддалено, так і з офісу. Останні два тижні через часті відключення електрики більшість брейнстеківців віддають перевагу роботі офлайн. Компанія забезпечила обидва офіси — київський та івано-франківський — безперебійним електропостачанням (є генератори), а найближчим часом очікує ще й на Starlink. До того ж у кожній з локацій облаштоване укриття з інтернетом, тому в разі повітряних тривог можна працювати там.

Згідно з політикою Brainstack_, робочий день має складати 8 годин, але графік нефіксований. Тож члени команди можуть самі вибирати, коли їм зручно працювати, підлаштовуючись під графік відключення, або відвідувати офіс. У даних умовах кожен брейнстеківець є відповідальним за організацію свого робочого процесу й виконання роботи. 

Відключення електрики вплинуло також і на процес найму: рекрутери намагаються підлаштовуватися під наявність електроенергії в кандидатів та за потреби й можливості переносити інтерв’ю на більш зручний час. 

Загалом Brainstack_ робить усе можливе для організації роботи під час критичних ситуацій та з розумінням ставиться до труднощів, які можуть виникати в колег. А в разі погіршення ситуації (повного блекауту, холодної зими та масованих ракетних обстрілів) співробітники зі своїми сім’ями за бажанням можуть переїхати в Закарпатську область, де компанія нещодавно орендувала базу відпочинку на 130 осіб.


MacPaw


MacPaw — це українська продуктова компанія, яка створює та розповсюджує програми для macOS та iOS, якими користуються понад 30 млн людей. Серед продуктів MacPaw — CleanMyMac X, Setapp, ClearVPN, SpyBuster, The Unarchiver та інші. 

Для підтримки країни на енергетичному фронті компанія оптимізувала використання електроенергії та вимкнула необов’язкові для користування електроприлади в робочому просторі MacPaw. Попри це офіс залишається місцем для комфортної та безперебійної роботи навіть під час відключень електроенергії, адже він обладнаний усім необхідним. 

Наприклад, MacPaw встановила генератор для резервного живлення, а також декілька безперебійних точок доступу до інтернету (Starlink). Також компанія замінила живлення в системах безпеки, щоб навіть при довгостроковому відключенні електрики безпека офісу не постраждала. А ще команда створила календар планових відключень світла. Його можна додати до свого робочого календаря, щоб отримувати сповіщення та завчасно готуватися до відключень. 

Спеціалістам, які не відвідують офіс, компанія пропонує компенсацію витрат на оренду коворкінгу та облаштування робочого місця, включно з закупівлею павербанків, акумуляторів та іншого обладнання для забезпечення енергетичної автономності.

Графік став гнучкішим. Кожен спеціаліст може домовитися з менеджером щодо режиму роботи відповідно до відключень світла. Також у компанії почали записувати командні зустрічі, щоб спеціалісти могли переглянути їх у зручний для себе час.

Енергетична криза серйозно впливає на роботу рекрутерів, які змушені регулярно переносити співбесіди через відключення світла у кандидатів. Зі свого боку рекрутери MacPaw користуються персональними генераторами та зарядними станціями. В екстрених кейсах їм доводиться бути мобільнішими: приїжджати до офісу або шукати інші місця для роботи з безперебійним інтернетом, а також залишати кандидатам усі можливі контакти для зв’язку. Якщо хтось із технічних інтерв’юерів не має зв’язку, інші спеціалісти в компанії оперативно підхоплюють процеси.

Кандидатам також доводиться ставати гнучкішими. Аби продовжити співбесіду, одному спеціалісту вдалося переміститися в інший район зі стабільним світлом протягом 10 хвилин після відключення. Подібну вмотивованість кандидатів завжди цінують у MacPaw.


Uptech 


Uptech — українська продуктова студія, що надає послуги мобільної і веброзробки, UX/UI-дизайну й продуктових досліджень стартапам зі США та Європи. Крім того, Uptech створює власні продукти, найпопулярніші — Rozmova, Sommo і Plai.

У компанії визнають, що відключення електроенергії, безумовно, вплинули на щоденне життя й змусили адаптуватися до нових умов. Втім, адміністративна й стратегічна команди Uptech добре підготувались до можливих відключень, і ця реальність не застала всіх зненацька. 

Насамперед компанія обладнала офіс так, щоб кожен член команди міг прийти сюди працювати у випадку відключення електроенергії вдома: 

  • закупила генератори та зарядні станції (EcoFlow RIVER Max); 
  • має 3 опції інтернету на випадок відключення електропостачання —  живлення мережевого обладнання від генератора, LTE-роутер і Starlink;
  • придбала газовий обігрівач та керамічний обігрівач Noveen, що живиться від генератора, а для підігріву води/їжі маємо портативні газові горілки;  
  • закупила в офіс батарейки, свічки, сірники, подовжувачі, ліхтарики, а також їжу — хлібці, каші, консерви, горіхи, сухі сніданки, смузі, сухі супи, воду тощо. 

Втім, в Uptech цінують гнучкість, свободу й відповідальність, тож не наполягають на тому, щоб члени команди працювали з офісу. Фахівці компанії мають вибір: обладнати домашнє робоче місце за кошти власних бонусів, працювати в коворкінгу або ж їздити в офіс.  

Швидко вдалося адаптувати і процес найму. Рекрутмент-команда заздалегідь планує дзвінки на час відвідування офісу/коворкінгу, де є умови для комфортної роботи. Також рекрутери враховують зручний час для кандидата, проте мають на увазі, що відключення світла можуть внести корективи. Якщо таке трапляється, співбесіду переносять на годину-дві або й на інший день.

Від початку повномасштабного вторгнення безпека команди є для Uptech пріоритетом. Тому компанія розробила план дій на випадок п’яти можливих сценаріїв: 

  • відсутність інтернету в офісі;
  • часткова атака дронами міста та вимкнення електроенергії; 
  • повномасштабна атака дронами та повний блекаут у місті;
  • атака на Київ з боку Білорусі;
  • використання тактичної/стратегічної ядерної зброї. 

Також в Uptech збирають інформацію від експертів і надають команді рекомендації щодо того, як утеплювати домівку й одягатись під час складної зими, які запаси мати вдома, як готуватись і поводитись у разі ядерної атаки.


WOW24-7


WOW24-7 — це українська аутсорсингова компанія, що надає бізнесу послуги з підтримки клієнтів і допомагає підвищувати якість обслуговування за допомогою інноваційних інструментів та ефективної комунікаційної стратегії.

WOW24-7 з 2020 року працює у форматі full-remote й не залежить від локації: команда працює по всій Україні та за її межами. Завдяки цьому компанії вдається мінімізовувати ризики, пов’язані з вимкненням електроенергії. 

Більшість працівників зараз на Заході України, зокрема у Львові, де проблем із відключенням електрики менше, ніж у центрі країни. Жителі Львова та Львівської області можуть користуватися онлайн-сервісом із графіком відключення світла, що дозволяє наперед планувати свій робочий час. Київська команда поки теж не відчувала значних труднощів завдяки купівлі в офіс електрогенератора та Starlink. На випадок екстрених ситуацій компанія просить усіх мати завжди заряджену техніку, щоб можна було сповістити про неможливість продовжувати роботу. 

Через специфіку бізнесу (послуги Customer Support) більшість команд працює за графіком 24/7. Здебільшого команди складаються з 5 людей, які працюють позмінно. Якщо в когось одного позапланово вимкнули світло, інші в будь-який момент готові вийти на заміну. Наприклад, 10 жовтня, коли майже вся Україна більш ніж на пів дня опинилася без електроенергії, WOW24-7 вдалося продовжити надавати якісний сервіс без перебоїв: на заміну вийшли співробітники, які перебувають за кордоном.  

Команда рекрутингу теж пристосовується до ситуації. У разі вимкнення електрики в кандидата онлайн-співбесіду переносять на час, коли вона зʼявиться. Якщо така ситуація виникає в рекрутера, він може або перенести інтерв’ю, або передати кандидата іншому рекрутеру, якщо той знає деталі вакансії.

На випадок можливого погіршення ситуації компанія розробила 7 сценаріїв з детальним алгоритмом дій. Ось, наприклад, декілька з них:

  • у разі аварійного вимкнення електрики на Заході України, де перебуває більша частина команди, компанія домовилась із місцевими коворкінгами, що мають власні електрогенератори та Starlink для безперебійної роботи вдень і вночі;
  • у разі відсутності електроенергії по всій країні компанія планує релокейт за кордон окремих команд, які б закривали найбільш критичні проєкти.

У WOW24-7 наголошують: яка б ситуація не трапилася, компанія не опустить руки, а робитиме все, щоб продовжувати працювати, підтримувати українську економіку та наближати Перемогу.

Більше про особливості роботи в цих та інших крутих компаніях, а також наявні вакансії, читайте в розділі «Компанії» на нашому сайті.

Компанії

Читайте також

5 HR-трендів та викликів, до яких варто готуватися вже сьогодні

Де попрацювати, коли немає світла: добірка коворкінгів у містах України

Чому корпоративна англійська — це win-win стратегія для компаній?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.