Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

5 HR-трендів та викликів, до яких варто готуватися вже сьогодні

14.11.22 Happy HR 6 хв читання

Як еволюціонуватиме HR-напрям? Які тренди вже зараз очевидні та що робити HR-спеціалістам, щоб залишатися «на хвилі»? Своїми думками та спостереженнями на цю тему у статті ділиться HRD у компанії JMIND Любов Вікторенко. 

photo 2022 11 11 18 40 14
Любов Вікторенко


HR-напрям пройшов досить довгий шлях свого становлення, починаючи з промислової революції, коли з’явились заводи та виробництва і люди почали працювати «на когось». За цей час відбулася еволюція умов праці, які почали покращуватись наприкінці 19-го — початку 20 століть. Тоді ж виник тейлоризм і такі поняття як нормування праці, систематичний відбір, навчання персоналу та грошові стимули. Професіонали, які займались в той час питаннями кадрів та продуктивності, називались “Labour Manager” чи “Employment Manager”. До 90-х років, коли світ зіткнувся з глобальною рецесією, роботодавці усвідомили важливість людських ресурсів (нарешті). Люди перестали бути працівниками, а стали розглядатись як «ресурс».

Що маємо зараз? Сьогодні HR Manager (HR Business Partner) супроводжує весь цикл життя співробітника в компанії — рекрутинг, онбординг, утримання, T&D (з англ. training and development навчання та розвиток), займається політиками, процедурами, аналітикою, компенсаціями. Окрім того, він є бізнес-партнером компанії в багатьох напрямах — долучається до розвитку культури в організації, організаційного дизайну, розвитку бренду.

Як же далі розвиватиметься ця професія? Ось тренди, які можемо побачити вже зараз. І підготуватися до них. 


1. Автоматизація 


Все, що можна автоматизувати, треба автоматизувати. Цей тренд вже проявляється на повну силу, але з кожним роком відсоток автоматизованих HR-процесів ставатиме все вищим для того, щоб звільнити більше часу та сил спеціалістів для вирішення стратегічних питань. 

Що можна почати робити вже сьогодні? 

  1. Вивчати, які на ринку є системи автоматизації роботи HR-ів, розбиратися, як вони працюють — які процеси їм можна «делегувати», як це налаштувати. Бо можливості систем весь час вдосконалюються, і за цим також треба пильно стежити.
  2. Починати автоматизацію процесів у вашій компанії вже сьогодні. Зараз системам можна делегувати: усі рекрутинг-процеси, онбординг та офбординг співробітників, адміністративні питання (підписання документів, їх зберігання, відпустки, лікарняні тощо); фінансові питання (нарахування оплат та бенефітів), T&D, управління продуктивністю та інші.

Працюєте у сфері HR?

Ми маємо чимало інструментів, щоб допомогти вам шукати найкращих кандидатів та просувати бренд роботодавця.

Деталі


2. Бізнес-партнерство


В останні роки HR-професіонали беруть все активнішу участь у бізнес-процесах та плануванні стратегічних завдань компанії. А для того, щоб ухвалювати правильні рішення, треба виходити за межі своїх обов’язків та розуміти, якими є бізнес-цілі компанії, її продукти, ринки, основні конкуренти тощо. Бо чим ширшим є бачення, тим більше шансів, що прийняті стратегічні рішення будуть правильними.

Що можна почати робити вже сьогодні?

Вивчати, як працює бізнес, які є бізнес-процеси, зокрема, розібратися, чим займаються операційний та фінансовий менеджмент, маркетинг та продаж. Також варто розвивати таку компетенцію як leadership (лідерство). Це допоможе як будувати власні команди й ефективно ними керувати, так і співпрацювати з основними стейкхолдерами компанії.


3. Аналітика та цифри


Рішення не повинні прийматись інтуїтивно. Вони мають спиратися на факти та цифри. І результати прийняття рішення також повинні вимірюватись цифрами. Завдяки People-аналітиці HR більше не відіграє допоміжну роль. Натомість він все більше розглядається як частина стратегічного ядра бізнесу — джерело інформації, яка допоможе підвищити прибутковість, економічну ефективність і загальне зростання бізнесу.

Що можна почати робити вже сьогодні?

Вже зараз необхідно скласти основні показники, які ви будете регулярно вимірювати, та продовжувати вдосконалюватись в цьому. Ділюся списком метрик від SHRM. І рухатись від відповіді на питання «що сталось? чому це сталось?» до питання «що станеться?».


4. Agile підхід


Здається, що останні роки, та особливо цей, тестують нас на можливість швидко адаптуватись до нових умов. І ті організації, яким це вдається, мають значну перевагу. Сподіватись на те, що в найближчі роки все стане більш упорядкованим та передбачуваним, марно, тому треба не боятись використовувати нові та інноваційні практики.

Що можна почати робити вже сьогодні?

Не намагайтесь у ці буремні часи дотримуватися стандартних практик, бо в жодному підручнику та на жодному курсі (принаймні поки що) не викладали, як працювати під час пандемії, війни, у бомбосховищах та за відсутності електроенергії та інтернету. Не бійтеся ухвалювати нестандартні рішення. Експериментуйте. Краще зробити щось, зрозуміти, що це не працює, переробити, потім знову переробити, аніж не робити нічого. Гнучкість та стійкість — основні якості, які зараз варто розвивати усім.


5. Ментальне здоровʼя працівників


Не можу сказати, що це тренд, але це той виклик, з яким нам доведеться мати справу. Зараз багато компаній займаються питанням ментального здоровʼя, піклуючись про стан працівників, що постраждали так або інакше від війни. Та попереду ще більше роботи, адже воєнні дії закінчаться (сподіваюся скоро), і багато хлопців та дівчат, які зараз оберігають нас, будуть повертатися на свої робочі місця. Їм потрібна буде наша допомога, наше піклування. Бо ці люди бачили те, що точно не хотіли і не планували бачити й до чого більшість не була готова.

Що можна почати робити вже сьогодні?

Бути готовими приділяти увагу як фізичному, так і психічному здоров’ю співробітників; заохочувати людей дбати про своє здоров’я; допомагати співробітникам-ветеранам повернутися до цивільного життя, вивчати відповідний досвід колег та організацій.

________________________________

Звісно, всі вищевказані пункти ще будуть змінюватись, з’являтимуться як нові тренди, так і нові виклики для бізнесів. Тому єдина порада, яку можна дати усім HR-спеціалістам — не зупиняйтесь у своєму розвитку, в отриманні нових знань та навичок. Добре, якщо ви періодично ловитимете себе на думці «Розумію, що нічого не розумію», бо саме вона є індикатором, що ви розвиваєтеся. Бажаю вам натхнення на цьому шляху, бо нам ще країну відбудовувати 💙💛

Шукаєте працівників?

Розміщуйте вакансію в нас на сайті та чекайте на топових кандидатів!

Розмістити

Читайте також

Кадровик нашого часу: хто такий HR і як ним стати

Риси й цінності покоління Альфа. До чого готуватися роботодавцям?

Від паперових листівок до бізнес-партнерства: еволюція HR-процесів в EPAM

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.