Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як прокачати команду під час стратегічної сесії: 5 дієвих порад

02.09.24 Happy HR PR 4 хв читання

Продумана стратегія — основа розвитку будь-якої компанії. Порадами, як розробити стратегію та водночас посилити компетенції команди, ділиться Марина Падлевська, HR-директорка сімейної групи компаній DVE, до якої належать бренди Have a Rest, Bagland, Konstar, Born, Home Rest.

Марина Падлевська HR-директорка сімейної групи компаній DVE
Марина Падлевська

Наприкінці 2023 року наша сильна топкоманда потребувала вектора розвитку, тож ми вирішили розробити стратегії для наших брендів і почали з одного з найдавніших — Bagland. Для цього ми залучили консалтингову компанію, яка стала для нас провідником у світ розробки стратегії, процесів і планів на майбутнє. Це був доволі цікавий досвід: від пошуку консалтингової компанії (до вибору якої були залучені й топменеджери) до розробки стратегії розвитку бренду на найближчі 10 років. І тепер ми готові поділитися дієвими порадами з компаніями, які планують розробляти стратегію для свого бренду. 


1. Залучайте до розробки команду


Часто побутує думка, що стратегією має займатися тільки найвище керівництво, тобто власник, співвласники чи акціонерне товариство. Насправді краще розробляти стратегію разом із топменеджментом компанії, тобто тими, хто буде безпосередньо брати участь у її реалізації. Якщо стратегія насаджена виключно згори, вона не буде дієвою, оскільки придумати можна все що завгодно, а от реалізувати — ні.

Тому наша компанія залучила команду топменеджерів і провідних спеціалістів з різних напрямів — дизайну, менеджменту, продажів, — щоб збільшити кількість ідей. 

Це було найкраще наше рішення. По-перше, ми змогли оцінити рівень знань та професійність команди: кожен залучений фахівець зміг розкрити свій потенціал і, як сказав один із наших топменеджерів, заново закохатися у бренд. По-друге, ми підвищили рівень компетенцій кожного учасника стратегічних сесій. Ну і, звичайно, настратегували реальне майбутнє нашого бренду.


2. Будьте відкритими до будь-яких ідей


Що найбільше сподобалося нашій команді в стратегуванні — це відкритість.

Під час сесій не було ні керівників, ні підлеглих: кожен мав можливість відкрито ділитися своїми ідеями, думками, пропонувати альтернативи, водночас слухати та прислухатися до інших. 

У процесі стратегування ми відійшли від будь-яких упереджень і згенерували безліч ідей для розвитку бренду (але залишимо це за кадром, усі наші ідеї можна буде побачити в дії).


3. Посилюйте компетенції команди 


Одне із ключових завдань — не тільки пропрацювати стратегію, місію та цілі розвитку бренду, а й налаштувати команду, яка буде впроваджувати ці процеси, та підвищити рівень її компетенцій.

Наша команда згуртувалася, покращився рівень комунікації між відділами, оскільки кожен навчився доносити інформацію до інших. Також серед покращених компетенцій — публічні виступи кожного з учасників, чому сприяла атмосфера підтримки, легкості та розуміння.

Аналізуючи роботу команди після завершення стратегічної сесії, ми побачили дійсно цілеспрямовану команду, яка розуміє етапність і дедлайни впровадження стратегії, а найголовніше — мету та цілі, яких досягатиме компанія.


4. Зацікавте лінійний персонал у впровадженні стратегії


Наступний крок після стратегування — це обов’язково донести до лінійних співробітників основну суть стратегічної сесії. Щоб колеги були зацікавлені у впровадженні стратегії, потрібно підійти до процесу ознайомлення з місією, цілями та проєктами не тільки з боку сухих фактів, а й показати, як проходили зустрічі, з якою енергетикою, які інсайти відкрили в процесі та як саме вся команда може вплинути на кінцевий результат. 


5. Підтримуйте зарядженість команди після стратегування

Здебільшого найважчий етап — це впровадження стратегії. Як підтримати натхнення й зарядженість команди після стратегування? Доволі просто — щомісяця проводити зустрічі тільки зі стратегічних питань. Нагадувати, чому ви обрали той чи інший проєкт, чому вам це важливо, і підбивати підсумки зробленої роботи. Дуже важливо фіксувати результати на кожному етапі: так у кожного учасника буде розуміння, що вже зроблено, що ще потрібно зробити та чи дійсно даний проєкт наближає вас до ваших стратегічних цілей.


Результати стратегування


Після стратегування з консалтинговою компанією двох наших топменеджерів —  комунікаційного й маркетингового директорів — зацікавила можливість створити стратегію для ще одного нашого бренду, що вони успішно й зробили власними силами. Це один із багатьох позитивних наслідків роботи над стратегуванням — можливість ділитися своїм досвідом. На цей рік у нас заплановані ще дві стратегічні сесії: стратегія для ще одного з брендів та HR-стратегія. 

Наш досвід дає розуміння, що стратегування впливає не тільки на бізнес-процеси, а й на всю команду та рівень її взаємодії. Наші стратегічні сесії проходили радше як тимбілдинги: кожна команда з ентузіазмом ділилася своїми знаннями, обмінювалася думками й процесами, що підвищувало ефективність її роботи. В кінці кожної сесії ми ділилися власними думками, емоціями й отримували тільки позитивний досвід. 

Процес стратегування допомагає у двох напрямах: розробляти бізнес-процеси та розвивати команду. Саме тому від команди ми отримали місію, цілі, візію бренду та проєкти, які допомагають досягти нашої мети. А в результаті стратегування здобули більш сильну, розвинену та цілеспрямовану команду, об’єднану для здійснення всіх задуманих завдань і проєктів компанії.

Шукаєте співробітників?

Розміщуйте вакансію у нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!

Розмістити

Читайте також

5 речей, які потрібно знати про професію стратега. Колонка Ольги Нестеренко

Як залучати спеціалістів до розвитку бренду роботодавця

Кадровий голод в Україні: причини, наслідки та 8 стратегій виходу із ситуації

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: