Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як залучати спеціалістів до розвитку бренду роботодавця: гайд від Brainstack_

10.07.24 Happy HR PR 6 хв читання

Репутація компанії — один із найважливіших критеріїв вибору роботодавця. А хто має найбільший вплив на імідж працедавця, як не його співробітники? Тому завдання кожної компанії, що зацікавлена у наймі найкращих фахівців — залучати колег до розвитку бренду роботодавця. Наприклад, надавати їм можливість ділитися експертизою та представляти компанію на публічних заходах. Як це зробити та яку користь від цього отримує спеціаліст, розповідають представники компанії Brainstack_ Олена Корженко та Кирил Дятлик.

Олена Корженко

Олена Корженко,
Employer Brand Manager у Brainstack_


Як Brainstack_ залучає колег до розвитку бренду роботодавця


У 2023 році ми почали активно співпрацювати зі студентськими організаціями, щоб готувати молодь до старту кар’єри в IT. Наші проєкти охоплюють лекції, воркшопи, менторство та надають студентам можливість спробувати себе на trainee-позиціях у Brainstack_. Такі заходи потребують залучення спеціалістів компанії, які можуть ділитися знаннями та досвідом, ставати менторами та мотивувати студентів. Так у компанії з’явився запит на спікерів серед колег, які будуть охоче поширювати власну експертизу та взаємодіяти з зовнішньою аудиторією.

Першими спікерами стали колеги з Customer Care Department, що розповідали студентам, як почати кар’єру в IT без технічної освіти. Пізніше ми сформували графік партнерських івентів для молоді та почали активно розвивати спікерство в компанії. Паралельно зі студентськими заходами співпрацювали з IT-спільнотами, готували наших колег до виступів на профільних конференціях та мітапах. Такі партнерства надають багато переваг як для бренду роботодавця, так і для особистого розвитку спеціаліста, що представляє компанію.

Для брейнстеківців досвід спікерства — це можливість ділитися експертизою та знаннями з колегами по індустрії, а також спосіб допомагати професійному зростанню молодого покоління.

Для брейнстеківців досвід спікерства — це можливість ділитися експертизою та знаннями з колегами по індустрії
Фахівці Brainstack_ регулярно виступають перед різними аудиторіями та діляться експертизою


Переваги наявності спікерів у компанії

  1. Створення позитивного іміджу компанії як роботодавця. Коли співробітники виступають на конференціях, про компанію чують та знають у професійному ком’юніті, помічають її заслуги й переваги, підвищується рівень довіри серед майбутніх кандидатів.
  2. Надання зворотного зв’язку про роботу в компанії. Пошукачі більше довіряють спілкуванню з живою людиною, ніж десяткам письмових відгуків чи публікацій у медіа. Тому присутність спікера на івентах дає потенційним кандидатам змогу дізнатися все, що їх цікавить про компанію, з перших вуст. Що своєю чергою пришвидшує процес найму.
  3. Покращення корпоративної культури. Спікери можуть мотивувати колег до саморозвитку та участі в зовнішніх проєктах. 

Підготовка колег на роль спікерів — це не просто стратегія розвитку бренду роботодавця, це інвестиція в культуру компанії та її репутацію.


Хто може стати спікером

У Brainstack_ спікером може бути співробітник, який насамперед має сильну експертизу у своїй сфері, а також бажання ділитися знаннями та навичками. Звісно, колега також має бути зацікавленим у розвитку бренду роботодавця та прагнути зробити свій внесок у цей процес.

Спікер — це не просто доповідач, а людина, яка презентує компанію на зовнішню аудиторію та є прикладом для колег. Адже демонструє переваги залучення у розвиток бренду роботодавця та можливості для розкриття власного потенціалу.

Але слід зауважити, що спеціалісти не завжди проявляють ініціативу. Тож завдання Employer Brand Manager-а — виявити потенційних спікерів та мотивувати їх на виступи.


Як підготувати спікера до публічних виступів: покрокова інструкція


У процес пошуку співробітника на роль спікера має бути залучений не лише Employer Brand Manager, а й керівники відділів чи тимліди. Адже вони краще знають, хто може представляти компанію та має для цього вдосталь компетенцій.


Крок перший 

Зверніться до керівника напряму. Порадьтеся з ним, кого можна запросити на виступ, хто з команди найбільше підходить на цю роль, у кого цікавий досвід тощо.

Важливо, щоб спеціаліст мав практичний досвід у потрібній сфері, був комунікабельним, в ідеалі мав досвід публічних виступів (але якщо його немає, треба пройти цей перший етап разом з ним).

Крок другий

Ви знайшли ідеального кандидата для виступів, і тепер ваше завдання — донести до нього цінність та мету участі в проєкті. Показати, які переваги надають публічні виступи, орієнтуючись на його особисті цілі. Потрібно допомогти фахівцеві стати співтворцем бренду роботодавця.


Крок третій

Ви повинні бути для спікера надійною опорою та підтримкою. Працювати в тандемі й допомагати протягом усього шляху підготовки до виступу: надавати поради, яку тему обрати, як її краще подати, як комунікувати, щоб відповідати tone of voice компанії, допомогти з підготовкою та оформленням презентації.


Крок четвертий

Обов’язково перед виступом провести кілька репетицій, незалежно від того, буде проходити виступ онлайн чи офлайн. Першу репетицію можна зробити закритою, де буде присутній лише спікер та Employer Brand Manager чи HR. Після неї ви надасте фідбек щодо того, як покращити виступ, що змінити в матеріалі. На другу можна залучити колег із різних відділів, щоб зрозуміти, як сприймають інформацію спеціалісти з різним рівнем обізнаності з теми.

у Brainstack_ для спікерів організовують заняття з ораторського мистецтва
Перед виступом спікери Brainstack_ проводять декілька репетицій


Крім цього, ми у Brainstack_ організовуємо для спікерів заняття з ораторського мистецтва, щоб вони могли отримати професійний супровід. Така практика дає спікерам можливість скорегувати мовлення, побороти страх сцени, навчитися контролювати поставу та жести, чітко й структуровано доносити інформацію та взаємодіяти з аудиторією. Для цього запрошуємо професійного викладача, який проводить офлайн- та онлайн-заняття.


Крок п’ятий

Після виступу обов’язково проведіть зустріч зі спікером, щоб надати йому зворотний зв’язок. Такі зустрічі будуть дуже цінними як для вас, так і для спеціаліста. Ви можете отримати корисну інформацію та поради щодо покращення процесу підготовки до виступів.


Які бенефіти отримують спікери у Brainstack_


Попри те, що більшість співробітників стають спікерами з власної ініціативи, компанія надає колегам різні приємні бонуси, зокрема:

  • фінансову винагороду за виступи;
  • корпоративний мерч;
  • можливість відвідувати заняття з ораторського мистецтва;
  • безплатні квитки на профільні конференції.

Кирил Дятлик, Head of Product Design у Brainstack_

Кирил Дятлик,
Head of Product Design у Brainstack_


Про мотивацію до спікерства та його переваги для фахівця

Про опцію стати спікером я дізнався ще в процесі онбордингу. Мене одразу зацікавила ця можливість. Згодом я бачив, як мої колеги виступають на різних конференціях, як про них розповідають у соцмережах компанії, і моє бажання ставало ще сильнішим. 

Тож я дуже зрадів, коли до мене звернулися з пропозицією взяти участь в одному з івентів від Львівського IT-кластера. Це була конференція для студентів Students Talent Expo, на якій було приблизно 2000 учасників. Я долучався до панельної дискусії про те, як молодим талантам потрапити в IT-індустрію, та організував відкриті інтерв’ю для всіх охочих стати дизайнерами. Провів понад 45 інтерв’ю, на яких консультував студентів щодо роботи дизайнера та оцінював їхні знання й навички. Багато учасників отримали від нас тестові завдання. Студент, який виконав завдання найкраще, отримав оффер від Brainstack_ на позицію Junior UІ/UX. Однак, навіть ті, хто не потрапив до нас у команду, зможуть додати цей кейс до свого портфоліо та посилити власну експертизу.

виступ на івенті від Львівського IT-кластера
Виступ Кирила на конференції для студентів Students Talent Expo


Підготовка до виступів перед студентами та участі в панельній дискусії — це чудова можливість відрефлексувати свій попередній досвід, структурувати його й запакувати в кілька зрозумілих тез. Мені особисто це було корисно для подальшої роботи. Також спілкування зі студентами дуже заряджає і нагадує, чому ти прийшов у професію, які мав плани, цілі й амбіції. Це поштовх до самоаналізу й висновків, чи дійсно ти на своєму місці, чи рухаєшся у правильному напрямку.

Ще одна моя мотивація полягає в тому, щоб зібрати довкола себе класну команду з людей, яким я зможу довіряти та з якими мені буде комфортно працювати пліч-о-пліч. Також публічність від імені компанії допомагає мені в побудові особистого бренду як класного фахівця, і я вважаю, що це win-win стратегія. 

Компанія зі свого боку дуже підтримує та полегшує життя спікера. Наприклад, якби я хотів виступити на конференції сам, то мені довелося б займатися адміністративними завданнями на кшталт пошуку квитків на потяг, бронювання готелю, комунікації з організаторами івенту тощо. А так роботодавець все бере на себе, і це дуже комфортно. Крім цього, допомагають з будь-якими запитаннями, пов’язаними з підготовкою до виступу: від вибору теми до репетиції та  створення слайдів для презентації.

Мені подобається Brainstack_. Подобається те, що ми робимо. Подобаються люди, з якими я працюю. Я вболіваю за те, щоб компанія розвивалася і до нас долучалися найкращі спеціалісти. І якщо я своїм спікерством можу цьому посприяти, чому б ні?



Спікерство є важливим інструментом у стратегії розвитку бренду роботодавця. Активна участь співробітників у публічних виступах сприяє підвищенню рівня довіри зовнішньої аудиторії до бренду, що своєю чергою позитивно впливає на загальну репутацію компанії. 

Однак це не єдиний плюс спікерства наших спеціалістів. Ми віримо, що внесок Brainstack_ у розвиток молодих талантів на українському IT-ринку матиме позитивний вплив на галузь загалом, допоможе зміцнити технологічний сектор та зробити Україну достойним конкурентом на міжнародній IT-арені. Тож надалі будемо розвивати цей напрям ще активніше та мотивувати якомога більше колег до публічних виступів, менторства та обміну досвідом з молодими спеціалістами.

Прагнете посилити бренд роботодавця?

Ось як ми можемо вам із цим допомогти 👉

Деталі

Читайте також

Чому я беру участь у студентських конференціях і де їх шукаю

Як навчитися виступати перед аудиторією? Поради тренерки успішних ораторів

І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.