fbpx

Як заробляти на YouTube: гід способами монетизації контенту

Катерина Жученя Пт., 06.11.20 Кар'єра

Сьогодні Youtube — це не лише відео про котиків, приколи або ролики з подорожей. На цьому майданчику себе знаходять найрізноманітніші фахівці — від кулінарів до підприємців, —  які діляться своїми знаннями й досвідом у цікавій та доступній формі. Багато хто при цьому ще й отримує фінансову винагороду за створення свого контенту.

Як заробляти на відеохостингу, куди кожну хвилину завантажують 400 годин відео? Зібрали різні способи монетизації для тих, хто готовий вриватися на YouТube.


Спосіб №1. Монетизація через партнерську програму YouTube


Це один з найбільш популярних і простих варіантів, як заробити на ютубі. В цьому випадку ви не створюєте саму рекламу, а тільки даєте дозвіл на її розміщення. Ви самі обираєте, коли, як і в якій кількості вона буде показуватися під час вашого ролика — наприклад, чи буде це реклама тільки на початку відео або в будь-який час, чи можна буде її перемотати або доведеться дивитися до кінця тощо.

А ось вибрати конкретну рекламу для показу не можна. Але не переживайте: ютуб ретельно відбирає рекламні оголошення і не пропускає ролики про нелегальні товари чи послуги (наприклад про казино або ескорт).

Таким чином можна заробляти на рекламі Google AdSense і / або підписці YouTube Premium (якщо ваше відео перегляне користувач, який заплатив за підписку без реклами, YouTube поділиться з вами відсотком від вартості передплати).

Щоб ви могли монетизувати свій контент як партнер YouTube, ваш канал повинен відповідати декільком умовам:

  • мінімум 1000 підписників;
  • мінімум 4000 годин переглядів роликів за останній рік.

При цьому кількість переглядів відео не враховується, щоб не заохочувати накрутки. Загалом це цілком реальні умови, особливо якщо ви вже займаєтесь або плануєте займатись своїм каналом регулярно.

Як зрозуміти, що ви вже можете монетизувати свої відео за допомогою партнерської програми? У вашій Youtube Studio біля роликів з’явиться значок зеленого долара, а при завантаженні нового відео відкриватиметься запит на інформацію про формати реклами та її кількість.


Скільки і за що платить Youtube

Насамперед варто зазначити, що YouTube платить не за перегляди вашого відео в принципі, а за так звані комерційні перегляди — коли досягається мета роботодавця (це може бути показ реклами до певної секунди або навіть перехід за посиланням). Тобто якщо глядач під час перегляду вашого ролика моментально пропустив рекламу або роздратовано закрив вкладку — грошей ви не отримаєте.

Фіксованої вартості за кількість показів немає, бо вона залежить від сукупності факторів:

  • тематична ніша каналу,
  • його аудиторія (географічне розташування, її затребуваність серед рекламодавців),
  • якість відео та його охоплення,
  • кількість комерційних показів реклами,
  • тип реклами, глибина її перегляду користувачами, кількість тощо.

У середньому за 1000 показів реклами в Україні можна заробити від 1$ до 3$. Врахуйте, що цей ваш дохід — це лише 55% від того, що насправді платить рекламодавець (решта — комісія партнерської програми). Блогери з англомовною аудиторією заробляють значно вище — у середньому 7,60$ за 1000 переглядів. Вивести зароблені гроші можна, коли ваш дохід перевищить позначку в 100$. Загалом, хоч це і легкий спосіб монетизації відео на ютубі, але не дуже прибутковий.


Що таке MCN: плюси й мінуси

MCN (multi-channel network), або медіамережа — це стороння організація, яка допомагає в монетизації вашого ютуб-каналу: надає додаткові інструменти просування, підтримку, спрощене виведення коштів, консультації та освітні заходи на тему просування й монетизації в ютуб. За свою роботу медіамережа бере відсоток від вашого заробітку. У кожної медіамережі цей відсоток свій — в середньому це 30%.

Щоб стати частиною медіамережі, потрібно відповідати ряду вимог. У кожної MCN вони свої, але зазвичай стосуються кількості підписників і переглянутих годин контенту за рік.

Плюси роботи з MCN:

  • безліч зручних варіантів виведення коштів (чого немає при прямій монетизації через Google AdSense) на електронні грошові системи;
  • техпідтримка каналу;
  • прозора система звітів про доходи;
  • консультації з питань маркетингу та просування ютуб-каналу + навчальні матеріали;
  • можливість попрацювати з великими рекламодавцями.

Мінуси роботи з MCN:

  • робота через медіамережу «з’їдає» більшу частину заробітку, який можна було б отримати, працюючи з Google AdSense напряму (при цьому заробляти за допомогою медіамережі можна не тільки на рекламі Google AdSense, а й, наприклад, на рекламних інтеграціях);
  • допомога в просуванні (консультації та навчальні матеріали) можуть бути не дуже якісними, в результаті не давши очікуваної користі.

У підсумку, якщо у вас невеликий ютуб-канал, який ще не приваблює рекламодавців, а монетизується через Google AdSense, то робота з медіамережею не принесе великого доходу.


Спосіб №2: як заробляти на ютуб за допомогою рекламних інтеграцій


Це ще один популярний серед ютуберів спосіб монетизації контенту, який дозволяє заробляти на ютуб-каналі. Ви рекламуєте продукцію або бренд, за що й отримуєте гроші.

Робити це можна кількома способами:

  • продакт-плейсмент (коли ви рекламуєте продукцію бренду, не називаючи його — наприклад, демонстративно п’єте каву з філіжанки, на якій чітко видно логотип і фірмові кольори певного бренду);
  • рекомендація / відгук (коли ви рекламуєте щось, чим користувалися особисто, і можете поділитися досвідом — наприклад, робите огляд нового пристрою);
  • нативна реклама (оголошення, розроблене блогером таким чином, що викликає інтерес так само, як і сам контент, бо інтегроване у відео максимально природно);
  • рекламна вставка (оголошення, яке не пов’язане з темою відеоролика і інтегровано в нього за допомогою спеціальних позначень, що це реклама).

Обов’язкова умова YouTube — позначати рекламні інтеграції. Для цього в особистому кабінеті при завантаженні ролика потрібно ставити галочку навпроти опції «Відео містить платну рекламу». Це важливо, щоб не перевантажувати ролик рекламою (якщо не поставити цю галочку, ютуб додасть свою рекламу на додачу до вашої).


Де шукати рекламодавців?

Кількість підписників у вас на каналі, яка робить його привабливим для рекламодавців, залежить від ніші. Якщо у вас вузькотематичний канал з потрібною для рекламодавця цільовою аудиторією, вами зацікавляться вже при декількох тисячах підписників.

Якщо ви тільки розвиваєте канал, можна спробувати співпрацювати з рекламними біржами. Ви тільки завантажуєте розширену статистику каналу на біржу, після чого ваш профіль відображається на сайті. Вас можуть вибрати для рекламних інтеграцій, а після виконання замовлення біржа перерахує вам оплату, а собі забере 5-15% комісії. У пошуку рекламодавців допомагають також медіамережі, якщо ви з ними працюєте. Ну і багато брендів безпосередньо звертаються до цікавих для себе блогерів.

Головний плюс такого способу монетизації — високий рівень доходу (наприклад, рекламна інтеграція у відеоролик українського блогера-мільйонника може коштувати 4000-5000$).

Але врахуйте, що при цьому:

  • потрібно дуже добре знати свою аудиторію, щоб попередньо оцінювати, яка реклама їй «зайде», а яка ні;
  • доведеться витрачати час на переговори і обговорення умов співпраці, якщо ви працюєте з рекламодавцем напряму;
  • є ризик втратити лояльність аудиторії, якщо ви не зумієте робити якісну рекламу або зв’яжетесь із рекламодавцем з поганою репутацією.


Спосіб №3: краудфандинг / спонсорство


У 2020 році цей варіант монетизації став особливо популярним. Його суть у тому, щоб дати можливість своїй лояльній аудиторії підтримувати ваш канал фінансово.

Є два варіанти підтримки: спонсорство і краудфандінг.

  • Спонсорська підписка. Це щомісячний платіж на певну суму від підписників, за  який вони отримують не тільки відеоконтент, а й додаткові бонуси — наприклад, можливість особистого спілкування з вами, доступ до закритого контенту, сувенірну продукцію тощо. Ютуб при цьому бере собі комісію в 30% від вартості передплати. У деяких країнах така функція поки недоступна. Перелік країн, де доступне спонсорство в ютуб, можна знайти за посиланням.  
  • Краудфандинг, або донати. Це коли у передплатників є можливість перераховувати вам будь-які суми грошей за бажанням. Такий варіант заробітку зараз доступний всім. Досить вказати в описі каналу і кожного відео, куди можна перерахувати гроші.

Такий спосіб монетизації варто розглядати тільки як додатковий, бо він навряд чи принесе нормальний дохід, навіть якщо у вас мільйонний канал. І не дозволить спланувати стабільний місячний прибуток. Але як додатковий бонус за старання і можливість оцінити лояльність аудиторії такий варіант підходить.


Спосіб №4: додаткова монетизація через affiliate-посилання


Ви, мабуть, бачили ролики, де блогер спочатку робить рекламу, а потім просить оформити замовлення саме за посиланням, зазначеним в описі до відео. Це і є партнерський, або affiliate-маркетинг — коли блогер заробляє на комісії з кожного замовлення, зробленого і сплаченого за його реферальним посиланням. У такому разі за саму рекламну інтеграцію йому не платять — тільки за її підсумки у вигляді кількості замовлень і їхнього середнього чека. Комісія блогера залежить від умов партнерської програми і може досягати 20-70% з кожного замовлення.

Важливо не зловживати кількістю таких посилань. Краще знайти 2-3 партнерів і співпрацювати з ними на постійній основі, ніж весь час шукати нових і ризикувати лояльністю аудиторії.


Спосіб №5: продаж своїх товарів / послуг


Цей спосіб заробітку схожий на рекламні інтеграції з брендами, тільки продаєте ви для власної вигоди і виступаєте одночасно рекламодавцем і блогером. До такого варіанту часто вдаються великі ютубери з лояльною аудиторією, яка «проявила» себе в платних рекламних співпраці з компаніями.

З плюсів такого варіанту заробітку — він відносно нескладний, оскільки саме виробництво товарів і послуг блогер може делегувати іншим. З мінусів — можна помилитися з асортиментом, втомити аудиторію рекламою і не отримати жодного профіту.


Скільки реально заробити на Youtube


На жаль, тут складно назвати якісь точні або навіть мінімальні цифри, оскільки чинників, що впливають на дохід від ютуба, занадто багато. У будь-якому випадку можливий заробіток тим більше, чим більше у каналу лояльних підписників, а у відео — охоплення й залученість.

Отже, скільки можна заробити на ютубі, використовуючи перераховані вище способи монетизації контенту?

  1. Партнерська програма YouTube: приблизно 1-3 $ за 1000 переглядів. Це стабільний, але не дуже прибутковий варіант заробітку.
  2. Рекламні інтеграції з брендами. Це, мабуть, найперспективніший варіант заробітку в ютуб — одна інтеграція може принести блогеру-мільйоннику близько 4000-5000 доларів. А скільки їх буде в місяць, залежить тільки від ютубера.
  3. Партнерські посилання: дохід залежить від кількості оплачених замовлень за вашим посиланням, за кожне з яких ви отримуєте 20-70% в залежності від умов партнера.
  4. Спонсорські підписки або донати. Для ютуберов-новачків не підійде, оскільки тут дохід залежить від лояльності аудиторії та її кількості. Це може бути як 0 доларів на місяць, так і пару сотень або тисяч. Наприклад, ютуб-канал «Телебачення Торонто» заробляє на донатах 7,5 тисячі доларів.
  5. Продаж своїх товарів і послуг. Як і у випадку з донатами, дохід дуже залежить від якості й кількості аудиторії, самої продукції. Можна вийти на заробіток у кілька тисяч доларів на місяць, а можна прогадати з товарами й не заробити нічого.


Скільки заробляють ютубери


Відкрито про свої доходи мало хто говорить. За приблизними оцінками ютуб-експертів ось скільки заробляють українські блогери щомісяця тільки на AdSense (цей спосіб найпростіше порахувати):

  • Антон Птушкін (3,4 млн підписників) — від 3500$;
  • Доктор Комаровський (2,6 млн підписників) — від 2000$;
  • «ТСН» (2,2 млн підписників) — від 13000$ (набагато більше, ніж інші, за рахунок більшої кількості відео й переглядів);
  • 16-річна блогерка Lady Diana (7,82 млн підписників) — від 47000$.


Висновки


Блог на ютубі — це гра на перспективу. Тут не вийде багато заробляти відразу, і не факт, що вийде навіть за 1-2 роки активного блогерства. У вас не буде натовпів рекламодавців, поки не буде багатотисячної або багатомільйонної, а головне — лояльної аудиторії. Тому перший час ви можете розраховувати лише на невеликий прибуток від реклами з AdSense, що, скоріше, буде бонусом за старання, ніж гідною оплатою вашої праці. Але якщо ви готові грати в довгу і бачите вихід на ютуб важливим і необхідним етапом свого розвитку — тоді, звичайно, пробуйте, запускайтесь, і нехай у вас усе вийде!

Читайте також

Робота в інтернеті: 30 найкращих способів заробітку онлайн

Не тільки SMM: 20 нових професій у соцмережах

Інстасправа: українські блогери про роботу в Instagram

Шукаєте роботу?

Пропонуємо багато вакансій в українських та міжнародних компаніях →

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: