Amazon — один із найпотужніших у світі онлайн-майданчиків, де можна купувати й продавати що завгодно: їжу, одяг, електроніку, послуги. Ми поспілкувались з двома українками, що заснували бізнес на Amazon. Олена продає товари власного бренду, Олександра — видає книжки. Наші героїні розповіли про те, як починали свою справу на американській платформі, про переваги і підводні камені бізнесу, а також — як вплинув на нього коронавірус.
Продає власні брендові товари за моделлю Private label
Про початок бізнесу на Amazon
Більше 5 років я працювала в IT-компанії програмісткою, потім разом з чоловіком ми відкрили інтернет-магазин електронних сигарет. Чоловік теж на той час працював програмістом, й паралельно ми вели такий сімейний бізнес. Одного разу він побачив рекламу від організації SalesHub зі слоганом «Заробляй купу грошей на Amazon». Більшість людей пройшли б повз, тому що звучить, як якесь шахрайство. Але чоловік вже чув про такий інтернет-майданчик, тому зацікавився.
Ми дуже любимо мандрувати. Тому нас привабила можливість вести бізнес віддалено й подорожувати. Також виявилось, що українська спільнота Amazon досить велика, й навіть деякі наші знайомі купують там товари. Звісно, додало трохи впевненості й те, що ми вже мали досвід електронної комерції.
Реклама SalesHub, яку побачив чоловік, пропонувала пройти навчальний курс, аби запустити бізнес за моделлю Private label. Він коштував більше 1000 доларів. Нам було шкода витрачати такі гроші, і спершу ми купили піратську версію курсу, десь за 200 гривень. Там була вся необхідна інформація, але без онлайн-консультацій та спілкування з експертами.
Private label — це вид бізнесу на Amazon, коли ти з нуля створюєш власний унікальний товар і продаєш його під своїм брендом. Це може бути будь-що: від продуктів харчування до меблів. Ми з’ясували, що для першої партії потрібно 500-1000 одиниць товару, а це великі інвестиції. Після цього вирішили все ж купити курс офіційно, аби отримувати зворотний зв’язок від експертів та зменшити ризики.
Ми проходили навчання від SalesHub у 2015 році. Курс складався з відеоуроків і вебінарів, викладачі давали чіткий алгоритм дій і роз’яснювали усі підводні камені. Також їм можна було напряму поставити будь-яке питання. А ще у нас була група у фейсбуці, де учасники курсу обмінювались досвідом. На той момент це були дуже цінні знання.
Звісно, в алгоритмі є моменти прийняття рішень, які залежать тільки від тебе: придумати, який саме товар ти будеш виготовляти і продавати, розробити його. Але в іншому ми отримали чітке розуміння, як будувати бізнес на Amazon, і змогли успішно запуститись.
Варто відзначити, що у 2015 році Amazon був простішим: реєстрація тривала півгодини й можна було одразу продавати. З часом інтернет-майданчик почав закручувати гайки для бізнесменів з пострадянських країн. Це відбулося через те, що наші люди часто працюють не за правилами, знаходять «чорні» методи продажу. Наприклад, віддають товар безкоштовно знайомому за хороший відгук та оцінку — а вони дуже цінні на Amazon. Тепер продавцям із України, Росії, Білорусі складно навіть зареєструвати акаунт, деякі не можуть цього зробити місяцями. Та й згаданий SalesHub закрився не випадково.
Що продавати на Amazon
Зареєструвати акаунт в Amazon можна на компанію або на приватну особу. Здебільшого, всі обирають другий варіант. Для реєстрації потрібні звичайні документи, які має кожен: паспорт, ідентифікаційний код.
Я не хочу детально розповідати, що саме ми продаємо на Amazon — це комерційна таємниця. Цю інформацію можуть використати інші бізнесмени, які також торгують на цьому майданчику. Наприклад, зрозуміють, що такі стільці/тарілки/прикраси вигідно продавати, і почнуть виготовляти аналоги. Тому можу сказати лише, що ми працюємо в категорії «Кухня».
Ми знайшли фабрику в Китаї, з якою співпрацюємо. В цьому дуже допомагає сайт Alibaba, де презентовані різні фабрики. Всі спілкуються англійською, тому знайти підрядників нескладно.
Концептуально товари придумую я, потім пояснюю, що і як зробити дизайнеру, й ці напрацювання передаємо на фабрику. Далі пробну партію з Китаю надсилають в Україну, аби я могла подивитись, чи все добре. А вже тоді виготовляється повноцінна партія.
Як і в будь-якому бізнесі, тут важливо придумати додаткову цінність товару та унікальну пропозицію, дати покупцям те, що буде закривати їхні потреби.
Як шукати і обслуговувати клієнтів
Пошук клієнтів — найпрекрасніше в Amazon, і ще одна причина, чому так багато бізнесів співпрацюють з цим сервісом. Компанія покриває понад 50% електронної комерції США. І якщо американцю потрібно щось купити, він не відкриває Google, а одразу йде на Amazon. Бо там є все — від їжі до ліжок.
Тобто, покупці самі приходять на площадку, і бізнес змагається не за них, а за позицію в пошуковій видачі на сайті. Бо товар можуть показати на першій сторінці, а можуть на сотій. Якість дуже важлива, але якщо нічого не робити, вірогідність, що у тебе куплять, нульова. Потрібно займатись маркетингом всередині Amazon: реклама, робота з відгуками. Але якщо порушувати правила і вести бізнес нечесно, сервіс вас просто заблокує.
Ще одна чудова річ на Amazon — програма FBA (Fulfillment by Amazon). Ви можете завезти товар на склад Amazon й не турбуватися про рутинну роботу з клієнтами.
На практиці це виглядає так: клієнт замовляє товар, Amazon оброблює запит, переводить вам гроші. Потім співробітник сервісу йде на склад й надсилає замовлення. Якщо клієнту щось не подобається, поверненням також займається Amazon. Компанія навіть не надає мені дані замовника, все автоматизовано.
За кожний продаж сервіс бере з мене відсоток та вартість обробки замовлення, але це позбавляє від купи роботи. Можна, звісно, мати власний склад в США й самостійно робити відправлення, але це набагато складніше.
Скільки можна заробляти на Amazon та як виводити гроші
Заробіток на Amazon залежить від вкладень, навичок та удачі. Можна заробляти 20 тисяч доларів на місяць, а можна стільки ж втратити через бан або через те, що товар не продався. Можна заробляти навіть $200 тисяч щомісяця, але попередньо для цього потрібно вкласти мільйон доларів.
Для того, аби виводити гроші з Amazon, потрібна картка американського банку, наприклад, Payoneer. Будь-який українець може отримати таку картку, це питання двох тижнів. І це ще одна перевага компанії, оскільки, до прикладу, інтернет-майданчик Shopify працює тільки з PayPal, а ця система для України недоступна.
Як коронавірус вплинув на Amazon
Коронакриза сильно вплинула на бізнес. Вже кілька тижнів в топі тримається запит на туалетний папір та інші товари першої необхідності. Це призвело до нових маніпуляцій. Наприклад, продавці масок суттєво підвищили ціни на свій товар. В результаті Amazon забанив такі акаунти за нечесну політику цін.
Також раніше сервіс доставляв будь-які товари за 1-2 дні, тепер для товарів непершої необхідності термін доставки може сягати місяця.
Поради тим, хто хоче продавати на Amazon
Тим, хто хоче почати бізнес на Amazon, я раджу пошукати хороший навчальний курс з обраного виду бізнесу. На Facebook є багато тематичних груп на цю тему, наприклад, Project Amazon. Там знайдете і корисні поради, і відгуки на курси. Особисто для мене запуститись без попереднього навчання було б просто абсурдним рішенням.
Бізнес на Amazon дав нам можливість багато мандрувати. Рік тому чоловік звільнився з роботи, й з того часу ми були в Україні максимум три місяці — весь час в подорожах. Навіть зараз карантинимо в Батумі.
Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!
Підписатися
Видає електронні художні книги у Kindle publishing
Про початок бізнесу на Amazon
Я фрилансерка й маю багато різновидів роботи. Наприклад, прописую проєкти й проводжу тренінги в програмі міжнародного обміну Erasmus+.
Три з половиною роки тому я шукала роботу на Upwork й побачила багато однотипних замовлень з написання художніх книжок. Почала досліджувати й виявила, що це такий тип бізнесу на Amazon. Можна публікувати власні книжки або замовляти авторам написання текстів. Свого часу компанія випустила електронну читалку Kindle. І щоб був контент для неї, заохотила авторів публікуватись у них за відсоток в рази більший, ніж в інших видавництвах. Зараз читати такі книжки можна у додатку Kindle reader на будь-якому пристрої.
Спочатку я вирішилась відгукнутися на замовлення. В мене не було письменницького досвіду, але кілька років я була коректором дитячої газети, любила читати книжки й мала освіту перекладача. Замовник зв’язався зі мною, але запропонував платити напряму, в обхід Upwork. Він хотів зекономити гроші на комісії сервісу, але я не ризикнула. Адже у випадку, якщо я надішлю текст, а замовник не заплатить, Upwork мене захистить, а якщо працюватиму в обхід сервісу — то ні.
Врешті-решт я вирішила почати власний бізнес з видавництва книжок. Amazon разом з Kindle — це 86% світового ринку електронних книг, тож перспективи великі. Для того, аби зрозуміти алгоритм роботи й інші тонкощі, я придбала навчальний курс. Але набагато більше дізналась в спеціальній групі Facebook для письменників, що присвячена маркетингу на Amazon. Окрім цього, я читала багато статей, дивилась відео на Youtube. Загалом, моє входження в бізнес тривало приблизно півроку. Зараз я вже й сама веду безкоштовний онлайн-курс про видавництво книжок на Amazon.
Як видавати книги на Amazon
Крок 1. Обрати жанр
Для того, щоб обрати жанр, потрібно проаналізувати ринок та обрати те, що вам і самому цікаво.
На Amazon добре продаються як художні книжки, так і нон-фікшн. Важлива умова — щоб книга була з гарною обкладинкою та відповідала ринковому запиту. Люди приходять за книжками, щоби вирішити свою проблему (схуднути, заробити тощо) або щоби втекти від реальності. Тому серед нон-фікшн краще продаються книжки практичні — наприклад, з рукоділля. А серед художніх видань вже багато років бестселерами є жіночі романи, детективи та фентезі.
Моя ніша — втеча від реальності, а основні покупці — американки 40+ років, які сидять вдома й запоєм читають книжки.
Крок 2. Написати текст
Як я вже казала, текст для книжки ви можете написати самі або замовити комусь. Я шукаю авторів-американців на Upwork, ми разом працюємо над світом і сюжетом книги.
Через те, що я не можу платити високий рейт, до мене часто йдуть письменники не дуже високої якості. Іноді автори надсилають текст з купою помилок, іноді рукопис зовсім не відповідає жанру, який ми узгодили. А буває й таке, що люди просто пропадають й не відписують півроку. Особливо прикро, коли ми видали дві книжки з серії, що запланована на сім, й людина зникає. Давати цей текст іншому автору ризиковано — все-таки, у кожного свій стиль. Тому я все частіше замислююсь про те, аби спробувати писати самостійно.
Крок 3. Видати книгу
Як і у виданні паперових книг, електронну потрібно зверстати, відредагувати, зробити обкладинку. Ці послуги можна замовляти різним фрилансерам, а можна робити самостійно. У мене є досвід в редагуванні, тому цим займаюсь я. Обкладинки раніше робила в Canva, тепер намагаюся долучати дизайнерів.
Крок 4. Подбати про маркетинг
Важливо продумати стратегію запуску, аби вдало продати книжку. У «Амазона» є алгоритм, згідно з яким книжка є видимою 30 днів без реклами. Якщо вона добре продається, термін подовжується до 60 днів. Після цього, якщо не робити рекламу, вона просто тоне в «хмарі» Amazon.
Потрібно дослідити методи маркетингу на сервісі та обрати для себе оптимальні варіанти. Я, наприклад, маю email-розсилку. Набираю читачів, які зацікавлені у жанрі, й сповіщаю, що вийшла нова книжка. Також я веду соціальні мережі й рекламую твори у спеціальних групах про книжки.
Ще можна домовитись із письменниками з вашої ніші про крос-рекламу. Ком’юніті Amazon-письменників досить тісне, потрібно зберігати з усіма хороші стосунки. Якщо ви послідовно порушуєте якесь правило інтернет-майданчику, інші члени спільноти покажуть вам, що так не треба робити.
Насправді існує багато сайтів, де можна видавати книжки. Можливі дві стратегії: публікуватись на Amazon ексклюзивно або публікуватись усюди. Наприклад, якщо ви видаєте великі за обсягом книжки, краще робити ексклюзив для Amazon. Для серій книжок, що публікуються в багатьох видавництвах, сервіс має спеціальну пропозицію. Ви можете поставити на перший твір з серії нульову ціну. Це приверне увагу покупців і, якщо їм сподобається, вони з задоволення придбають за гроші наступні книги.
Про переваги бізнесу і заробітки на Amazon
Серед переваг бізнесу з видавництва книг на «Амазоні» — те, що теоретично вам не потрібно ніяких вкладень. Ви можете самі написати текст, зробити обкладинку на безкоштовному сервісі й рекламу у соцмережах.
Але, звісно, не все так просто. Раніше на Amazon було обмаль книжок, й купували усе з будь-якою обкладинкою. Зараз ви маєте боротися з тисячами авторів в одній ніші. Ви мусите будувати імідж й культивувати читачів. Це абсолютно не пасивний дохід, як я очікувала на початку. Поки що мій бізнес не настільки прибутковий, бо я не вкладаюсь у рекламу й не завжди маю гроші, аби купувати тексти.
На книжках на Amazon можна заробити $10 на місяць, а можна й $50 000. Але для цього потрібно видавати книжку гарної якості щомісяця. А ще мати сформовану читацьку базу, розуміння ринку і побажань читачів.
Потрібна англійська?
В EnglishDom знають, як вивчати її ефективно — онлайн та індивідуально з викладачем. Новачкам до 3 уроків у подарунок.
ДеталіЧитайте також
Світ на карантині: як працюють в Австралії, Малайзії та на Балі
Робота 24/7: історії трьох героїнь, які працюють понаднормово
Як фрилансерка, підприємиця та програміст стали на «біржу праці»
Шукаєте роботу?
Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
PayCheck. Історія графічного дизайнера, що в 19 років став артдиректором, а зараз заробляє $4700
Як спорт сприяє кар’єрі? Досвід маркетологині, що покращує софт скіли завдяки тенісу
Я змінила професію і майже з нуля стартувала в перфоманс-маркетингу. Мої поради світчерам