Побутує міф, що через війну українські компанії не лише скоротили штати, а й повністю зупинили найм. Тож тим, хто втратив роботу, варто одразу дивитися на закордонні компанії або йти в IT, бо в цій сфері вакансії є завжди. Але це не так: багато компаній в Україні продовжують працювати й активно наймати нових працівників. Наприклад, в ОККО шукають спеціалістів з різним досвідом та навичками, як на офісні позиції, так і безпосередньо на АЗК.
Про поточний стан справ у компанії, виклики, з якими працівники зіткнулися у зв’язку з війною, допомогу ЗСУ й волонтерам та актуальні вакансії в ОККО, розповіли керівниця відділу підбору та оцінки персоналу Олена Станкевич та менеджерка з розвитку бренду роботодавця Олена Кіріченко.
Про вплив війни на роботу ОККО
ОККО — це одна з найбільших мереж автозаправних станцій в Україні. АЗК є об’єктами критичної інфраструктури країни, тому вони повинні продовжувати роботу попри все. Тож, як і до війни, компанія працює нон-стоп, аби забезпечувати українців, зокрема військових, медиків, пожежників, поліцію, волонтерів, громадський транспорт, пальним.
Звісно, багато процесів довелося оптимізовувати й підлаштовувати під нові мінливі умови. Найбільших змін зазнала логістика. Компанія переходить на нові шляхи перевезень і на суші, і в морі. Це потребує значного ресурсу аналітиків та логістів. Також змінився асортимент продукції на АЗК та в мережевих ресторанах, щоб забезпечити клієнтам максимальний комфорт під час переміщення по країні автомобілем.
Відбулися зміни й в кадровому вимірі. Частина АЗК були зруйновані чи припинили роботу через загрозу військових атак, також частина працівників були змушені виїхати з небезпечних регіонів. Всім, хто переїхав в інші міста України, пропонували роботу на новому місці. І не лише співробітникам ОККО, а й членам їхніх родин. Протягом двох місяців компанія компенсувала витрати на оренду житла.
Офісні співробітники продовжують працювати у відділеннях у Києві, Львові, Одесі, Дніпрі та навіть Харкові або віддалено. Проте частині співробітників довелося дещо змінити свої функції, аби бути максимально ефективним, адже в деяких напрямах роботи стало менше, а в деяких — набагато більше. Наприклад, частина маркетингових аналітиків перепрофільовувалися в аналітиків з продажу електроенергії або логістів. Завдяки готовності працівників швидко вчитися новому та трансформувати свої навички, вдалося зберегти їм робочі місця.
Про підтримку працівників
Ключова цінність ОККО — це люди. Тому з перших днів війни головним фокусом компанії була і є фінансова та ментальна підтримка працівників. В ОККО швидко зорієнтувалися у потребах людей і створили гарячу лінію психологічної допомоги, на яку може зателефонувати будь-хто з працівників і отримати консультацію від спеціаліста HR-команди з того чи іншого питання. Там можуть відповісти на загальні запитання, порадити корисні ресурси або дати контакти психолога, послуги якого є безкоштовними для всіх співробітників за рахунок медичної страховки.
В ОККО є профспілка, що надає матеріальну допомогу працівникам, які вимушені були переселитися або мобілізовані до ЗСУ. Також на початку війни активно діяла програма допомоги з пошуку житла для переміщених осіб. А працівникам, які продовжують працювати на потенційно небезпечних територіях, збільшили розмір заробітної плати, переглянули підхід до преміювання.
Швидко налагодити процеси у непростий час та втримати команду допомогла, зокрема, швидка й чітка комунікація. В ОККО є власний інформаційний портал зі новинами компанії, щотижневий дайджест, канали у вайбері та телеграмі. Керівники постійно обговорюють з командами плани та результати діяльності.
Це базові речі, але це саме те, що необхідно людям зараз, щоб не випадати з робочого ритму.
Про навчання та розвиток
В ОККО дуже орієнтовані на розвиток співробітників, і навчання працівників не припинялося ні на день, однак з початком війни його тематика дуже змінилася. Для лекцій і тренінгів тепер обирають актуальні теми: антистресові практики, розвиток навичок життєстійкості, психологічної самодопомоги та допомоги іншим. Для керівників АЗК створили окрему спільноту в телеграмі, де діляться порадами щодо управління персоналом у стресових умовах.
Потроху повертається і професійне навчання: бізнес-ігри, тренінги на розвиток управлінських компетенцій тощо. Незабаром стартує навчання одинадцятої хвилі програми «Кар’єрний ліфт», яка дає шанс амбітним операторам вирости до менеджерів АЗК. Також у співробітників є запити на зовнішнє навчання, які в компанії по можливості закривають: курси з англійської мови, лекції про українську національну айдентику та ін.
Про допомогу армії та волонтерам
Загальний розмір допомоги, яку компанія виділила на потреби оборони й підтримку потерпілих від війни, станом на кінець травня склав уже близько 50 мільйонів гривень, і на цьому в ОККО не планують зупинятися. Компанія допомагає захисникам України, волонтерським та громадським організаціям, підрозділам ДСНС, медикам та підприємствам критичної інфраструктури пальним й товарами. На АЗК ОККО безкоштовно готують хотдоги й каву для захисників і захисниць України, що перебувають у гарячих точках.
У червні мережа розширила програму допомоги пальним — відвантажено чергову партію нафтопродуктів загальним об’ємом понад 11 тисяч літрів благодійному фонду «Повернись живим», який багато років поспіль допомагає Збройним силам України. Це не перший приклад партнерства ОККО та одного з найбільших благодійних фондів України. Наприкінці лютого мережа ОККО уже передала на потреби організації 50 тисяч літрів пального.
Також ОККО запустила проєкт допомоги людям, які постраждали від війни, та тим, хто захищає та відбудовує нашу країну. Компанія виділила 220 тисяч літрів пального на відновлення інфраструктури Чернігова та низки міст Київської області — Ірпеня, Гостомеля, Бучі, Ворзеля, Бородянки. Проєкт триватиме два місяці й обійдеться компанії у більш ніж 12 мільйонів гривень.
Яких фахівців шукають в ОККО?
Незважаючи ні на що, компанія продовжує розвиватися, тому тут постійно шукають спеціалістів на мережі АЗК, у розподільчі центри, в ресторани мережі, на офісні позиції, на керівні посади тощо. Багато напрямів, які до війни були не настільки затребуваними, зараз стали дуже актуальними, зокрема все, що стосується організації перевезень, закупки й продажу нафтопродуктів та інших товарів, оптимізації операційної роботи. Крім цього, в компанії активно розвивається напрям IT. Розробники працюють над проєктами не лише для ОККО, а й для інших великих ритейлів.
Щотижня рекрутери закривають 100+ вакансій працівників в офісах, на АЗК, в ресторанах, серед яких є і менеджерські посади, і позиції операторів, заправників, касирів, кухарів, прибиральників.
Загалом зараз в ОККО відкрито близько 320 вакансій. Частину з них ми закриваємо за рахунок внутрішньо переміщених працівників зі східних регіонів та членів їхніх родин, але й зовнішній пошук дуже активний.
Актуальні вакансії в ОККО
✅ Менеджер з логістики перевезень нафтопродуктів — у співпраці з міжнародними перевізниками організовує весь процес транспортування нафтопродуктів з Європи: від пошуку партнерів та розробки зовнішньоекономічних договорів до розв’язання суперечливих питань із митниками, брокерами, працівниками станцій.
Серед важливих хард-скілів, яких вимагає ця позиція, — знання законодавства у сфері перевезень нафтопродуктів, включно із митними правилами.
Працювати можна віддалено з будь-якого міста України або з-за кордону.
✅ Менеджер з продажу нафтопродуктів — займається продажем мінеральних добрив, природного газу та пального гуртом та через мережу АЗС як вже чинним клієнтам, так і новим.
Важливо, щоб кандидат мав знання: первинного бухгалтерського документообігу, MS Office та облікових програм, договірної діяльності.
Працювати треба буде в офісі у Львові, Києві або Вінниці.
✅ Регіональний менеджер кафе — відповідає за успішне функціонування та розвиток всіх категорій кафе в закріплених регіонах. Зокрема, впроваджує нові продукти, пропонує оптимальну схему розміщення обладнання, виконує бюджетні плани продажу та маржі.
Окрім досвіду роботи в продажу або управлінні від двох років, кандидат також повинен мати власний автомобіль, який він зможе використовувати в робочих цілях із компенсацією витрат від компанії.
Місце роботи — львівський офіс ОККО, але 70% робочого часу займатимуть відрядження по АЗК по всій Україні. Також є вакансія в Дніпрі.
✅ Провідний менеджер з організації роботи ресторанів — відповідає за стандарти обслуговування в ресторанах мережі. Зокрема, приймає рішення щодо формату презентації страв працівниками ресторану, оформлення зон продажу тощо.
Кандидатові на цю посаду потрібен досвід роботи від двох років та вміння працювати з документами, реєстрами, рахунками, звітністю.
Працювати можна у київському або львівському офісі ОККО.
✅ DevOps Engineer — впроваджує та розвиває підходи IaC та CI/CD; налаштовує інфраструктуру, container, програми моніторингу; працює з клаудами (Azure/AWS/Google) тощо.
Серед необхідних хард-скілів для кандидата: глибокі знання ОС Linux; знання мов написання скриптів (bash, python); знання вебсерверів (nginx, apache, HAProxy); загальні знання мереж (TCP/IP, DNS, HTTPS, TLS, ін.), досвід роботи з клаудами тощо.
Вакансія відкрита у львівському офісі ОККО.
✅ Data base engineer — цей фахівець розробляє та впроваджує рішення по збору, консолідації та зберіганню аналітичних даних (DWH) та вітрини аналітичних даних (Data mart), готує аналітичні звіти (BI) на базі продукту Microsoft Power BI.
Від кандидата очікують знання: з побудови систем класу DWH та ETL процесів, мов SQL, Power Query M та DAX, архітектури MS SQL Server та процесів його адміністрування.
Спеціаліста потребують у львівському офісі ОККО.
Про очікування щодо кандидатів та перспективи розвитку
Олена Станкевич,
керівниця відділу підбору та оцінки персоналу
Насамперед цінності кандидата мають збігатися із цінностями компанії. Як показує досвід, це основний фактор, що впливає на ефективність працівника. Коли людині комфортно в колективі, вона викладається на повну і залишається в компанії довший час. Ми за людяність, бо будь-який бізнес — це люди. Також звертаємо увагу на ставлення до власного розвитку: людина повинна вміти шукати можливості, а не відмовки, бути амбітною і проактивною.
Олена Кіріченко,
менеджерка з розвитку бренду роботодавця
Ми в ОККО віримо в силу ідей, тому в кожного є змога генерувати власні ідеї, ділитися ними з керівництвом та реалізовувати. У нас весь час з’являються нові амбітні проєкти, до яких можна долучатися, тим самим підвищуючи свій професіоналізм та цінність як спеціаліста. Також у співробітників є перспективи як для вертикального, так і для горизонтального росту, все залежить від особистих прагнень, бачення власного розвитку та докладених зусиль.
Готові стати частиною команди ОККО?
Дійзнайтеся більше про умови роботи в компанії, а також перегляньте й інші пропозиції роботи в ОККО →
ЧитатиЧитайте також
Як шукати роботу під час війни: поради кар’єрної консультантки
Онбординг у воєнний час: як допомогти новачкам адаптуватися
Внутрішні комунікації під час війни: як налаштувати команду на продуктивну роботу
Дякуємо!
Тепер редактори знають.