Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як запобігти «тихому звільненню» працівників: 8 технік для HR

07.11.22 Happy HR 5 хв читання

«Робота — це не ваше життя», — написав в TikTok блогер Зайад Кхан і змусив весь світ знову заговорити про баланс роботи та особистого життя. У своєму відео Кхан запропонував термін quiet quitting («тихе звільнення»), щоб описати стан, коли людина працює лише свої робочі години, не гониться за карʼєрним ростом і більше живе для себе. 

Але термін зрозуміли по-різному: для одних це баланс, для інших — прояв байдужості до колег та роботодавця. І якщо до першого компанії прагнуть, то з другим варто боротися. Як компаніям завоювати серця працівників? Ось 8 технік від Ольги Стурової, People Partner у венчурному фонді Flyer One Ventures.

Що думають про тренд «тихе звільнення» українські експерти 👉

Читати
Ольга Стурова, People Partner у міжнародному венчурному фонді Flyer One Ventures.
Ольга Стурова


1. Бар-рейзинг 


Бар-рейзинг — останній етап відбору кандидата. Це співбесіда, яку проводить один з топменеджерів компанії, зазвичай спеціаліст іншого відділу, не зацікавлений закрити позицію якомога швидше. Він розуміє культуру та цінності компанії, може оцінити, наскільки кандидат відповідає їм. 

Під час розмови бар-рейзер більше звертає увагу на софт скіли. Якщо кандидат є джуном, то додатково оцінюються його мотивація, потенціал та бажання розвиватися. При спілкуванні з більш досвідченим фахівцем акцент робиться на його досвіді та експертності. 

Кандидат може поставити додатково питання про місію компанії, можливості розвитку та зрозуміти, наскільки цінності компанії йому близькі в перспективі.


2. Баддінг 


Коли кандидат стає членом команди, компанія повинна допомогти йому адаптуватися. Чим швидше й м’якше пройде адаптація, тим більші шанси, що людина успішно увіллється в компанію та залишиться після випробувального терміну. 

Допомогти адаптуватися може баддінг — тип наставництва, коли інший член команди підтримує новачка, знайомить його з колегами, розповідає про процеси та культуру. Роль бадді дають людині, яка вже більше року працює в компанії і готова заряджати інших своєю лояльністю.


3. Performance Review та регулярні зустрічі з керівником


Раз на пів року кожен співробітник компанії проходить Performance Review за участю керівника та HR. Ця техніка допомагає відстежити динаміку розвитку фахівця та досягнення цілей, обмінятись зворотним зв’язком. 

На рев’ю сторони обговорюють, як покращити процес з обох сторін та що заважає ефективному руху. Керівник допомагає визначити нові цілі та ділиться баченням професійного та особистого розвитку співробітника на найближчі пів року. 

Керівник та співробітник домовляються про регулярні зустрічі сам на сам для обговорення проміжних результатів між рев’ю. Вони можуть відбуватись раз на 1-2 тижні.


4. Гнучкий графік 


Впровадження гнучкого графіка дозволяє коригувати порядок робочого дня залежно від часового поясу, періоду високої ефективності працівника, а також його особистих планів та інтересів. 

Люди цінують баланс між роботою та особистим життям і стають більш лояльними до компаній, які це розділяють.


5. Комфортне робоче місце 


Незручний стільчик, повільний ноут чи відсутність нормального освітлення не покращують ставлення співробітників до компанії. В кращому випадку це ніяк не впливає, а в гіршому — відштовхує від бренду. Зручне робоче місце дає відчуття, що про тебе піклуються. 

Навіть якщо фахівець працює з дому, бажано забезпечити його необхідною технікою. Якщо ж він звик ходити в офіс, але через війну в країні вимушений працювати в іншому місті, слід допомогти йому орендувати місце в коворкінгу.


6. Самостійність 


Свобода в прийнятті рішень — одна з ключових вимог топспеціалістів. Люди часто йдуть з компаній, які стримують їх в цьому.

Працівники (а особливо топи) повинні мати незалежність на роботі і самостійно обирати, яким способом виконати завдання. Пошук творчих рішень — це азартно і тримає інтерес фахівця, а також показує довіру компанії.


7. Система зовнішньої мотивації 


Мотивація — основа будь-якої справи. І її потрібно підтримувати. Це можна робити матеріально (премії, бонуси та періодичні перегляди зарплати) або в інший спосіб. Якщо внесок співробітника приніс хоча б найменшу користь для компанії, варто повідомити йому про це. Він має відчувати причетність до спільних здобутків. 

У будь-якому випадку, регулярний позитивний фідбек допомагає відчути себе важливою частиною команди. 


8. Спорт 


Гарний фізичний стан людини важливий на роботі і за її межами. Тому є сенс заохочувати членів команди займатись спортом: надавати абонемент в спортзал чи корпоративну знижку на спорт, організовувати секції з бігу, баскетболу чи йоги.


Наостанок 


Щоб в компанії не було quiet quitting, важливо потурбуватися про комфорт робочих місць співробітників, баланс роботи та відпочинку, фізичні навантаження та можливість перемикатися від робочих завдань у вільний час. Це допоможе підтримувати не тільки фізичний, а й емоційний стан працівників. 

Загалом, найкращим способом мінімізувати байдужість і незадоволеність роботою є налагодження взаємодії з працівником на кожному етапі — від найму до святкування 10-ї річниці в компанії.

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії

Читайте також

Підтримка команди у часи невизначеності: досвід COSMOLOT

І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця

Риси й цінності покоління Альфа. До чого готуватися роботодавцям?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: