Як змінилася робота топменеджменту компаній з початку повномасштабного вторгнення і чи всім вони задоволені зараз? Чи додала війна турбулентності у відносини керівників і власників бізнесу? Ці питання з’ясовувала компанія Gradus Research. Ділимось результатами дослідження.
Gradus Research у партнерстві з Upscaling Coaching Agency провели опитування українських топменеджерів у жовтні 2023 року. Результати порівняли з аналогічним опитуванням довоєнного часу, проведеним у липні 2021 року, і розповіли, як змінилася ситуація.
81% опитаних керівників відчувають свою цінність
Більшість опитаних керівників пишаються тим, що вони є частиною своєї компанії (зараз — 81%, до війни — 84%) і усвідомлюють свою цінність (наразі — 81%, до війни — 80%).
77% опитаних топменеджерів не планують змінювати роботу, до війни цей показник становив 69%. Водночас 65% задоволені зоною своєї відповідальності (до війни — 61%).
Більшість опитаних (88%) активно застосовує свої сильні навички (до війни — 80%). А 81% респондентів вважають, що керівництво дослухається до їхньої думки під час ухвалення важливих рішень (до війни — 76%).
Читайте також: Світовий лідер з пошуку топменеджерів заходить на український ринок
43% менеджерів вважають свою винагороду неадекватною
Водночас, як свідчать результати дослідження, задоволеність роботою й умовами серед топменеджерів компаній знизилась.
Наразі 43% менеджерів вважають свою винагороду неадекватною, хоча до повномасштабної війни таких серед опитаних було менше третини — 31%. Такі настрої можуть бути повʼязані як з реальними умовами, так і з загальним контекстом війни та високим стресовим фоном.
Погіршився й work-life balance: як вказали 65% менеджерів, їм не вдається балансувати між роботою й особистим життям, тоді як до війни про таку проблему заявляли 57% респондентів.
Читайте також: Як підтримувати work-life balance? Поради Надії Двойнос
71% топів задоволені рівнем своїх повноважень та свободою дій
57% топів зазначили, що задоволені взаємодією/спілкуванням із власниками. Цей показник істотно зріс, адже до війни він становив лише 39%. Більшість опитаних (83%) чітко розуміють, чого від них чекають у їхній компанії — до війни цей показник становив 72%.
Половина опитаних менеджерів задоволені кількістю та якістю зворотного звʼязку від власників (до війни таких було менше третини — 31%). 71% опитаних керівників задоволені рівнем своїх повноважень та свободою дій — цей показник зріс у півтора раза під час війни.
62% опитаних топів вважають, що війна підвищила ефективність взаємодії менеджменту і власників. 50% менеджерів оцінюють рівень довіри до рішень менеджменту з боку власника, як високий. А 68% менеджерів відчувають значну підтримку з боку власників.
Також топменеджери зазначають, що війна спонукала переглянути розподіл функцій усередині компанії:
Війна загострила дефіцит кадрів
Згідно з висновками дослідження, з початку повномасштабної війни на ринку скоротилася кількість кваліфікованих кадрів, зокрема людей, які можуть претендувати на топпозиції. Зокрема, це пов’язано з міграцією населення.
Читайте результати дослідження повністю за посиланням.
Як проводили дослідження
Дослідження проводили методом самозаповнення онлайн-анкети. Цільова аудиторія: топменеджери великого та середнього бізнесу, що функціонує в Україні. Перша хвиля дослідження була проведена в липні 2021 року (102 інтервʼю), а друга — у жовтні 2023 року (113 інтервʼю).
Шукаєте вакансії топменеджерів?
Перегляньте пропозиції від роботодавців у різних сферах
Шукати
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Чому ми втомлюємося від роботи та чи завжди звільнення — єдиний вихід?
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
В Україні хочуть створити аналог Upwork для айтівців
200 українок отримають до $8000 на розвиток власної справи
Шахраї розсилають фейкові пропозиції роботи від імені української IT-компанії