Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чи обов’язково digital-фахівцям мати профіль у LinkedIn і як він впливає на пошук роботи

26.02.24 Пошук роботи 6 хв читання

В Україні тривалий час соцмережа LinkedIn не мала великого попиту: на початку 2022 року кількість зареєстрованих українських користувачів становила лише 3,6 млн осіб проти 15,45 млн користувачів Facebook. Втім, після початку повномасштабного вторгнення ситуація почала змінюватися.

Чи обов’язково сьогодні мати профіль у цій соцмережі та як саме він допомагає в пошуках роботи диджитал-спеціалістам, розповідає HR Generalist компанії Elit-Web Анастасія Бутенко.

Анастасія Бутенко HR Generalist компанії Elit-Web
Анастасія Бутенко


Чи обов’язково digital-фахівцям мати профіль у LinkedIn


Технічно — ні, не обов’язково. У вакансіях для digital-спеціалістів доволі рідко можна зустріти вимогу поділитися посиланням на профіль у LinkedIn. Та це зовсім не означає, що рекрутери не знайдуть ваш профіль самостійно та не ознайомляться з ним, перш ніж запросити вас на співбесіду.

Ми провели невелике опитування серед комʼюніті Європейської асоціації програмної інженерії, а також у нашому LinkedIn й отримали наступні результати:

важливість профіля LinkedIn


Тобто для більшості роботодавців наявність профілю в LinkedIn все ж має значення. Так, найімовірніше, це не буде вирішальним фактором. Але й повністю виключати його вплив на думку роботодавця теж не варто.

А що думають з цього приводу спеціалісти, які працюють із кадрами в digital-сфері?

Ніколь Шпирко, Talent Acquisition Specialist у Lionwood.software

Ніколь Шпирко, Talent Acquisition Specialist у Lionwood.software: «Усе залежить від того, на який напрям я шукаю кандидатів. Якщо це технічна позиція, то для мене важлива наявність профілю LinkedIn та його наповнення. Адже я можу побачити, у яких компаніях працював кандидат і як довго, його навички тощо. Щодо кандидатів на нетехнічні позиції, то LinkedIn для них здебільшого необов’язковий, хоча його наявність все ж стане перевагою. У будь-якому разі моя думка: LinkedIn потрібен кожному, щоб будувати корисні зв’язки та бути в оточенні однодумців».

Олена Пікаленко, HR generalist у Evergreen

Олена Пікаленко, HR generalist у Evergreen: «У digital-сфері мати прокачаний профіль у LinkedIn необов’язково, але важливо, оскільки це професійна мережа для встановлення ділових контактів. Наприклад, рекрутеру за допомогою фільтрів легко шукати цільового кандидата для пропозиції співпраці: можна подивитися стек, досвід, отримати зворотний зв’язок з попереднього місця роботи. Це можна зробити й без LinkedIn, але з ним — значно швидше та зручніше».


Як LinkedIn може бути корисним для пошуку роботи


Можу назвати декілька способів, як саме профіль LinkedIn здатен вплинути на працевлаштування диджитал-фахівців.

  1. Повний та професійно оформлений профіль демонструє ваш досвід, навички та досягнення потенційним роботодавцям. Це допомагає привернути їхню увагу та зацікавити у вашій кандидатурі.
  2. Рекомендації та відгуки колишніх колег чи керівників у профілі підтверджують ваш професіоналізм і надійність.
  3. Підписка й активність у професійних групах і спільнотах демонструє ваш інтерес до галузі та бажання розвиватися.
  4. Пошук роботи через LinkedIn дає доступ до вакансій, які не завжди публікуються на інших ресурсах. А ви можете звернутися безпосередньо до HR-фахівців і рекрутерів.
  5. Встановлення у LinkedIn зв’язків із потенційними роботодавцями та колегами за фахом розширює мережу ваших контактів у галузі.

Як конкретно LinkedIn може бути корисний тим, хто зараз знаходиться в пошуках цікавих вакансій? У LinkedIn працюють деякі корисні алгоритми, які допомагають швидше й легше знаходити цікаві та релевантні вакансії:

  • алгоритм рекомендацій аналізує профіль користувача, оцінює його досвід, навички та перелік інтересів, щоб надавати відповідні рекомендації;
  • ранжування результатів пошуку вакансій не лише за відповідністю запиту та ключовим словам, але й за датою публікації та особливостями акаунта користувача;
  • алгоритм персоналізованих рекомендацій на основі активності кожного користувача може рекомендувати актуальні курси, корисні статті та публікації інших учасників.

А просто зараз розробники LinkedIn активно працюють над створенням абсолютно нового Premium-акаунта для користувачів на базі розробок OpenAI. Поки що його тестують на відносно невеликій кількості учасників, але згодом він стане загальнодоступним. Серед його головних переваг:

  • інтеграція чатбота на основі штучного інтелекту, який стане своєрідним «тренером» для тих, хто шукає роботу, — буде аналізувати ваш профіль та пропонувати більш релевантні вакансії;
  • індивідуальні рекомендації щодо оформлення профілю, що допоможе користувачеві виділитися з-поміж конкурентів;
  • додавання до профілю окремої кнопки з закликом до дії, наприклад «Відвідайте мій сайт», «Ознайомтеся з портфоліо» тощо;
  • доступ до функції Top Choice Jobs, яка, за словами директора LinkedIn Орі Левіт, здатна збільшити активність та кількість відповідей рекрутерів на 43% чи навіть більше.

Окрім того, ШІ допомагатиме будувати правильну комунікацію між кандидатом та рекрутером. У теорії все це виглядає доволі цікаво й перспективно. А от як нові можливості будуть працювати на практиці, побачимо вже найближчим часом.


Що можна зробити для пошуку роботи в LinkedIn вже зараз


Навіть коли ШІ-інструменти в LinkedIn стануть загальнодоступними, я б не радила стовідсотково на них покладатися. Будь-які алгоритми недосконалі — це факт. Отже, завжди варто пам’ятати про базові правила ведення профілю. Зібрала кілька порад, що необхідно зараз для ефективного пошуку релевантних та перспективних вакансій у LinkedIn.

  1. Створити професійний, привабливий та зрозумілий заголовок профілю. Він має описувати ваші знання, навички та досвід, а також роботу, яку ви шукаєте. Це перше й найголовніше, на що звертають увагу рекрутери й роботодавці.
  2. Ретельно заповнити профіль. Що більше актуальної інформації ви надасте, то вищими будуть ваші шанси на успіх. Не забувайте ділитися результатами власної роботи, портфоліо, сертифікатами, відзнаками тощо.
  3. Користуватися вбудованими інструментами пошуку. Навіть без Premium-акаунта та інструментів на базі штучного інтелекту вони працюють доволі добре. 
  4. Брати ініціативу на себе та звертатися до рекрутерів самостійно. Не варто просто чекати, що вам напишуть. Очікування може виявитися занадто тривалим.
  5. Активно вести акаунт в LinkedIn. Оновлюйте й актуалізуйте інформацію в профілі, діліться своїми думками та спостереженнями з професійних питань, демонструйте власний досвід та експертизу. Це важливо!

Наостанок зауважу, що диджиталізація українського ринку відбувається надзвичайно швидко. Якщо раніше профіль у LinkedIn створювали переважно ті спеціалісти, які шукали роботу за кордоном, то зараз це змінюється. Українські digital-компанії вже звернули увагу на цю соцмережу, і це варто враховувати. 

Якщо ви знаходитесь у пошуках роботи чи співробітників, почніть із LinkedIn. Навіть базового функціонала без Premium-акаунта цілком достатньо, щоб оцінити переваги цієї професійної соціальної мережі. Ігнорувати настільки корисний та актуальний інструмент у 2024 році — помилка.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій від крутих українських та міжнародних компаній 👉

Вакансії

Читайте також

Що таке LinkedIn і чи потрібен вам профіль у цій соцмережі?

5 міфів про пошук роботи у LinkedIn

Високооплачувані диджитал-професії, які можна опанувати за пів року

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: