В Україні тривалий час соцмережа LinkedIn не мала великого попиту: на початку 2022 року кількість зареєстрованих українських користувачів становила лише 3,6 млн осіб проти 15,45 млн користувачів Facebook. Втім, після початку повномасштабного вторгнення ситуація почала змінюватися.
Чи обов’язково сьогодні мати профіль у цій соцмережі та як саме він допомагає в пошуках роботи диджитал-спеціалістам, розповідає HR Generalist компанії Elit-Web Анастасія Бутенко.
Чи обов’язково digital-фахівцям мати профіль у LinkedIn
Технічно — ні, не обов’язково. У вакансіях для digital-спеціалістів доволі рідко можна зустріти вимогу поділитися посиланням на профіль у LinkedIn. Та це зовсім не означає, що рекрутери не знайдуть ваш профіль самостійно та не ознайомляться з ним, перш ніж запросити вас на співбесіду.
Ми провели невелике опитування серед комʼюніті Європейської асоціації програмної інженерії, а також у нашому LinkedIn й отримали наступні результати:
Тобто для більшості роботодавців наявність профілю в LinkedIn все ж має значення. Так, найімовірніше, це не буде вирішальним фактором. Але й повністю виключати його вплив на думку роботодавця теж не варто.
А що думають з цього приводу спеціалісти, які працюють із кадрами в digital-сфері?
Ніколь Шпирко, Talent Acquisition Specialist у Lionwood.software: «Усе залежить від того, на який напрям я шукаю кандидатів. Якщо це технічна позиція, то для мене важлива наявність профілю LinkedIn та його наповнення. Адже я можу побачити, у яких компаніях працював кандидат і як довго, його навички тощо. Щодо кандидатів на нетехнічні позиції, то LinkedIn для них здебільшого необов’язковий, хоча його наявність все ж стане перевагою. У будь-якому разі моя думка: LinkedIn потрібен кожному, щоб будувати корисні зв’язки та бути в оточенні однодумців».
Олена Пікаленко, HR generalist у Evergreen: «У digital-сфері мати прокачаний профіль у LinkedIn необов’язково, але важливо, оскільки це професійна мережа для встановлення ділових контактів. Наприклад, рекрутеру за допомогою фільтрів легко шукати цільового кандидата для пропозиції співпраці: можна подивитися стек, досвід, отримати зворотний зв’язок з попереднього місця роботи. Це можна зробити й без LinkedIn, але з ним — значно швидше та зручніше».
Як LinkedIn може бути корисним для пошуку роботи
Можу назвати декілька способів, як саме профіль LinkedIn здатен вплинути на працевлаштування диджитал-фахівців.
- Повний та професійно оформлений профіль демонструє ваш досвід, навички та досягнення потенційним роботодавцям. Це допомагає привернути їхню увагу та зацікавити у вашій кандидатурі.
- Рекомендації та відгуки колишніх колег чи керівників у профілі підтверджують ваш професіоналізм і надійність.
- Підписка й активність у професійних групах і спільнотах демонструє ваш інтерес до галузі та бажання розвиватися.
- Пошук роботи через LinkedIn дає доступ до вакансій, які не завжди публікуються на інших ресурсах. А ви можете звернутися безпосередньо до HR-фахівців і рекрутерів.
- Встановлення у LinkedIn зв’язків із потенційними роботодавцями та колегами за фахом розширює мережу ваших контактів у галузі.
Як конкретно LinkedIn може бути корисний тим, хто зараз знаходиться в пошуках цікавих вакансій? У LinkedIn працюють деякі корисні алгоритми, які допомагають швидше й легше знаходити цікаві та релевантні вакансії:
- алгоритм рекомендацій аналізує профіль користувача, оцінює його досвід, навички та перелік інтересів, щоб надавати відповідні рекомендації;
- ранжування результатів пошуку вакансій не лише за відповідністю запиту та ключовим словам, але й за датою публікації та особливостями акаунта користувача;
- алгоритм персоналізованих рекомендацій на основі активності кожного користувача може рекомендувати актуальні курси, корисні статті та публікації інших учасників.
А просто зараз розробники LinkedIn активно працюють над створенням абсолютно нового Premium-акаунта для користувачів на базі розробок OpenAI. Поки що його тестують на відносно невеликій кількості учасників, але згодом він стане загальнодоступним. Серед його головних переваг:
- інтеграція чатбота на основі штучного інтелекту, який стане своєрідним «тренером» для тих, хто шукає роботу, — буде аналізувати ваш профіль та пропонувати більш релевантні вакансії;
- індивідуальні рекомендації щодо оформлення профілю, що допоможе користувачеві виділитися з-поміж конкурентів;
- додавання до профілю окремої кнопки з закликом до дії, наприклад «Відвідайте мій сайт», «Ознайомтеся з портфоліо» тощо;
- доступ до функції Top Choice Jobs, яка, за словами директора LinkedIn Орі Левіт, здатна збільшити активність та кількість відповідей рекрутерів на 43% чи навіть більше.
Окрім того, ШІ допомагатиме будувати правильну комунікацію між кандидатом та рекрутером. У теорії все це виглядає доволі цікаво й перспективно. А от як нові можливості будуть працювати на практиці, побачимо вже найближчим часом.
Що можна зробити для пошуку роботи в LinkedIn вже зараз
Навіть коли ШІ-інструменти в LinkedIn стануть загальнодоступними, я б не радила стовідсотково на них покладатися. Будь-які алгоритми недосконалі — це факт. Отже, завжди варто пам’ятати про базові правила ведення профілю. Зібрала кілька порад, що необхідно зараз для ефективного пошуку релевантних та перспективних вакансій у LinkedIn.
- Створити професійний, привабливий та зрозумілий заголовок профілю. Він має описувати ваші знання, навички та досвід, а також роботу, яку ви шукаєте. Це перше й найголовніше, на що звертають увагу рекрутери й роботодавці.
- Ретельно заповнити профіль. Що більше актуальної інформації ви надасте, то вищими будуть ваші шанси на успіх. Не забувайте ділитися результатами власної роботи, портфоліо, сертифікатами, відзнаками тощо.
- Користуватися вбудованими інструментами пошуку. Навіть без Premium-акаунта та інструментів на базі штучного інтелекту вони працюють доволі добре.
- Брати ініціативу на себе та звертатися до рекрутерів самостійно. Не варто просто чекати, що вам напишуть. Очікування може виявитися занадто тривалим.
- Активно вести акаунт в LinkedIn. Оновлюйте й актуалізуйте інформацію в профілі, діліться своїми думками та спостереженнями з професійних питань, демонструйте власний досвід та експертизу. Це важливо!
Наостанок зауважу, що диджиталізація українського ринку відбувається надзвичайно швидко. Якщо раніше профіль у LinkedIn створювали переважно ті спеціалісти, які шукали роботу за кордоном, то зараз це змінюється. Українські digital-компанії вже звернули увагу на цю соцмережу, і це варто враховувати.
Якщо ви знаходитесь у пошуках роботи чи співробітників, почніть із LinkedIn. Навіть базового функціонала без Premium-акаунта цілком достатньо, щоб оцінити переваги цієї професійної соціальної мережі. Ігнорувати настільки корисний та актуальний інструмент у 2024 році — помилка.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій від крутих українських та міжнародних компаній 👉
ВакансіїЧитайте також
Що таке LinkedIn і чи потрібен вам профіль у цій соцмережі?
5 міфів про пошук роботи у LinkedIn
Високооплачувані диджитал-професії, які можна опанувати за пів року
Дякуємо!
Тепер редактори знають.