Серед світчерів, тобто людей, що хочуть змінити фах, найбільший попит мають професії, які відносно швидко опановуються та добре оплачуються. Тетяна Кобзар, сертифікована карʼєрна консультантка, профорієнтологиня та менторка проєкту Woman For The Future, зібрала приклади таких професій у диджитал-сфері.
Сьогодні багато людей замислюються про зміну професії, щоб не втрачати попит на ринку праці. За результатами дослідження Центру «Розвиток КСВ» у співпраці з Державною службою зайнятості, у трійку найбільш популярних для перекваліфікації входять професії у сферах ІТ та дизайну. 70% усіх опитаних зазначили, що хочуть опанувати новий фах на короткочасних курсах.
Попит на диджитал-професії дійсно зростає, адже цифрові інструменти стають усе більш популярними, а самі професії цікаві та добре оплачуються. Крім того, багато з них не вимагають років навчання: здобути базові для роботи навички цілком можна за 3-6 місяців.
Цікаво? Тоді тримайте перелік затребуваних диджитал-професій, на опанування яких піде до пів року.
Від редакції. Усі медіани зарплат наведені зі статистики DOU за грудень 2022 року. А якщо ви захочете детальніше дізнатися про якусь із професій, переходьте за посиланням у назві: про більшість із них ми маємо окремі статті.
Інтернет-, або ж диджитал-маркетинг
Цей напрям передбачає просування товарів чи послуг в інтернеті з метою продати продукт і підвищити впізнаваність бренду. Він має переваги перед класичним просуванням. Наприклад, інструменти інтернет-маркетингу дозволяють відстежити шлях споживача на сайті та зрозуміти його логіку. Або запускати рекламу точково на конкретну цільову аудиторію, збільшивши таким чином потік клієнтів. Бізнесу завжди потрібні фахівці, які володіють такими навичками.
Які це можуть бути спеціалісти та скільки вони заробляють?
SEO-фахівець. Просуває сайти в пошукових системах та виводить їх у лідери пошукової видачі. Медіана зарплат: 1075$.
SMM-менеджер. Просуває компанії, бренди чи експертів у соціальних мережах: залучає аудиторію, взаємодіє з нею та підвищує її лояльність до компанії/продукту. Медіана зарплат: 1300$.
Копірайтер. Створює рекламні тексти, слогани, сценарії для відеороликів, нативну рекламу тощо. Медіана зарплат: 1300$.
Інтернет-маркетолог (диджитал-маркетолог). Просуває товари/послуги в інтернеті: досліджує ринок, розробляє стратегію просування, залучає клієнтів, виводить продукцію на певний рівень за допомогою реклами, SEO, контенту й інших маркетингових інструментів. Медіана зарплат: 1285$
PPC-спеціаліст. Запускає, контролює та аналізує рекламні кампанії в інтернеті, опрацьовує цільову аудиторію бренду, аналізує її інтереси та визначає потреби. Медіана зарплат: 1600$.
Дизайн
Сьогодні дизайн — одна з найперспективніших та модних галузей на ринку праці. А завдяки розвитку технологій з’явився диджитал-дизайн, що об’єднав різних спеціалістів на стику галузей дизайну, маркетингу й технологій.
Які це можуть бути спеціалісти та скільки вони заробляють?
Графічний дизайнер. Працює з цифровою графікою та друкованою продукцією, створює макети, логотипи й іконки, розробляє шрифти. Медіана зарплат: 1000$.
Моушн-дизайнер. Створює анімаційну (таку, що рухається) графіку, без якої не обходяться рекламні ролики, кліпи, кіно чи анімаційні відео. Медіана зарплат: 1600$.
Гейм-дизайнер. Це спеціаліст, який розробляє концепцію, правила та механіки відеоігор та загалом відповідає за ігровий досвід гравця. Медіана зарплат: 1175$.
2D/3D дизайнер. Створює двовимірні та тривимірні об’єкти: моделі, сцени, персонажів. Медіана зарплат: 1200-1700$.
Вебдизайнер. Проєктує вебінтерфейси: створює макети лендингів, сайтів, інтернет-сервісів і додатків. Медіана зарплат: 1300$.
UX/UI-дизайнер. Це фахівець, що займається проєктуванням користувацьких інтерфейсів: від загального фону до розташування іконок чи логотипів. Його завдання — зробити так, щоб користувач досяг основної цілі на сайті чи в додатку (реєстрації, купівлі тощо) максимально легко та швидко. Медіана зарплат: 1850$.
Розробка
Це процес створення (програмування) вебсайтів, застосунків для мобільних пристроїв, ігор тощо. Він охоплює верстання сторінок, роботу з клієнтською та серверною частиною, конфігурацію серверів тощо.
Які це можуть бути спеціалісти та скільки вони заробляють?
Frontend-розробник. Програмує зовнішню частину сайтів і додатків, яку бачить користувач: меню, кнопки, зворотний зв’язок тощо. Його завдання — зробити так, щоб ресурс правильно працював на гаджетах та в браузерах.
Backend-розробник. Займається серверною частиною сайту, що прихована від користувачів. Він пише код та створює «скелет» сторінок, працює з базами даних, стежить, щоб сайти витримували навантаження тощо.
Fullstack-розробник. Виконує роботу одночасно backend- та frontend-розробника.
Працює і з серверною (внутрішньою), і з клієнтською (зовнішньою) частиною сайтів або додатків.
Розробники мають попит на ринку праці й отримують високу заробітну плату. Медіана зарплат розробників за рівнями:
- Junior — 1000$,
- Middle — 2600$,
- Senior — 5000$.
Розробники можуть використовувати в роботі різні мови програмування, і це також впливає на рівень заробітної плати (залежно від того, наскільки популярною і затребуваною є та чи інша мова).
- Медіана зарплат Java-розробника: Junior — 1000$, Middle — 2800$, Senior — 5200$.
- Медіана зарплат PHP-розробника: Junior — 800$, Middle — 2375$, Senior — 4200$.
- Медіана зарплат Python-розробника: Junior — 900$, Middle — 2700$, Senior — 5000$.
Менеджмент
Диджитал-проєктам потрібні не лише безпосередні виконавці, а й фахівці, що аналізують ринок, розробляють стратегії, планують та контролюють роботу команди.
Які це можуть бути спеціалісти та скільки вони заробляють?
Проєктний менеджер. Організовує та контролює всі етапи проєкту: від ідеї до підбиття підсумків. Підбирає команду, підрядників, координує їхню роботу, тримає зв’язок із замовником. Медіана зарплат: 2100$.
Продуктовий менеджер. Відповідає за створення нових продуктів компанії, аналіз ринку, асортиментну політику, ціноутворення та просування продукту, а також за досягнення бізнес-метрик. Медіана зарплат: 3500$.
Продуктовий аналітик. Робить продукт кращим і зручнішим для клієнтів. Для цього збирає дані про споживачів (який товар вони вибирають частіше, на що звертають увагу тощо) й аналізує отриману інформацію. Медіана зарплат: 2550$.
***
Як бачите, вибір професій достатньо різноманітний. Головне, щоб обрана професія відповідала вашим здібностям, бажанням і кар’єрній стратегії в довгостроковій перспективі, а також допомагала реалізувати ваш внутрішній потенціал, заряджала та наповнювала сенсом життя. Бо в центрі побудови кар’єрного шляху має стояти ваша особистість зі своїм «хочу-можу-треба», а затребувана сучасна професія завжди знайдеться.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій для диджитал-спеціалістів 👉
ВакансіїЧитайте також
Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила
Програмування чи тестування? Що вибрати початківцю в ІТ
Як скласти портфоліо: поради для креативних професій
Дякуємо!
Тепер редактори знають.