Які напрями в дизайні існують і як знайти свій? Що потрібно знати, щоб побудувати успішну кар’єру? Поради для дизайнерів-початківців.
Наша експертка — Ольга Рашевська, керуючий партнер Quadrate 28 HR.
Минулого разу ми обговорювали з Ольгою ринок маркетингових послуг. Сьогодні ми поговоримо про те, які напрями в дизайні зараз у пріоритеті і як розвиватися дизайнеру-початківцю.
Почнімо з того, що фраза «Я художник, я так бачу» не має нічого спільного з професією дизайнера. Який би напрям в дизайні ви не обрали, ви будете працювати з бізнес-цілями, маркетингом і продажем. Знання у суміжних сферах точно знадобляться. Чим більше ви знаєте — тим більше шансів отримати роботу в цікавому проєкті.
Основні напрями у дизайні (не плутаємо з позиціями)
1. Архітектурний дизайн — включає в себе проєктування житлових і нежитлових об’єктів.
2. Дизайн інтер’єрів та ландшафтний дизайн — реалізація дизайну приміщень та озеленення об’єктів.
3. Графічний дизайн. Має велику спеціалізацію: від створення шрифтів і типографіки до візуалізації навігаційних об’єктів і створення рішень для діджиталу.
4. Web-дизайн — проєктування інтерфейсів. Дизайнер працює у команді розробників, SEO-фахівців, UX-дизайнерів і навіть маркетологів.
5. Продуктовий дизайн (там само UX- і UI-дизайн). Здається, що ці позиції з’явилися недавно, але насправді UX-дизайн з’явився задовго до першого iРhone. Даний напрям відповідає за створення інтерфейсу під потреби користувача. А також за те, щоб користувачеві було комфортно «жити» з продуктом, який він тримає в руках.
6. Game design — окремий напрям, що відповідає за візуалізацію комп’ютерних ігор.
7. VR- / AR- дизайн — новий напрям — робота з віртуальною і доповненою реальністю.
Є також напрями в дизайні на стику з маркетингом або проєктним менеджментом, наприклад, арт-дірекшн.
Яких дизайнерів найчастіше шукають компанії?
• Великі міжнародні компанії шукають як графічних дизайнерів, так і UX / UI-дизайнерів під нові продукти. А також motion-дизайнерів, VR / AR, веб, вузькопрофільних фахівців. Тут мова йде як про IT, так і про виробничі компанії.
• Малому та середньому бізнесу потрібні дизайнери з різних напрямів. Шукають графічних дизайнерів, веб-дизайнерів, креативних директорів, які розуміють, що дизайн повинен вирішувати завдання бізнесу.
• Маркетингові та брендингові агентства — один з найцікавіших видів компаній для кандидата. Широкий спектр завдань, робота над 10+ проєктами одночасно, можливість швидко рости. Шукають графічних дизайнерів, веб, UX, motion і т.д.
• IT-компанії завжди в пошуку UX- і UI-дизайнерів, які в перспективі зможуть зайняти позицію продуктового менеджера. Також зараз активно беруть в команди VR / AR-дизайнерів для нових продуктів.
• Стартапи зараз частіше шукають UX- і UI-дизайнерів або дизайнерів зі спеціалізацією в VR / AR. Але при цьому не виключені й завдання по створенню логобуків та інших рекламних носіїв.
Також можна працювати на фрилансі або відкривати свої маленькі вузькопрофільні агентства — наприклад зі створення логотипів і брендбуків. Усе залежить від ваших цілей і амбіцій.
Soft skills дизайнера, які важливі роботодавцю
Готовність сприймати критику
Якщо власнику не подобається ваш стиль, а ви у свою чергу не готові сприймати зворотний зв’язок, вам буде важко працювати. Так, критика може бути непрофесійною. Завдання дизайнера — навчитися відрізняти адекватний зворотний зв’язок від некомпетентності.
Уміння відстоювати свою думку
Ця якість йде в парі з попереднім пунктом. Потрібно бути готовим, що керівник не розуміє тонкощів і може помилятися. Ви повинні вміти аргументувати свій вибір і конструктивно відстоювати його заради цілей проєкту.
Бізнес-орієнтація
Дизайн повинен вирішувати завдання бізнесу, а не просто бути красивою картинкою. Потрібно хоча б в загальних рисах розуміти, як працюють маркетингові інструменти, які є технічні особливості продукту і ринку в цілому.
При виборі дизайнера в нашу команду важливим фактором буде його спеціалізація. А саме — розуміння специфіки створення рекламного продукту. Не ілюстрації / лендингу / постера, а саме рекламного продукту.
Реклама повинна кричати і продавати. Робити це красиво, естетично, розумно можна і потрібно. Дуже важливі вміння і прокачка у поліграфії, розуміння правил оформлення і форматів сучасних ЗМІ. Потрібно вміти і любити працювати зі шрифтами. Якщо фахівець розвивається в айдентиці брендів — це величезний плюс.
Постійний саморозвиток і надивленість, звісно, теж must have в нашій професії.
Три поширені проблеми дизайнерів і що з ними робити
1. Відсутність натхнення
Що робити? Вчитися новому і шукати натхнення навколо. Можна читати telegraph.design, cossa.ru, статті світових дизайнерів на Medium. А також телеграм-канали, такі як Лавка Продуктовая, Setters і Digital Masons для натхнення в суміжних сферах. Можна вчитися у Projector, KAMA.
2. Нерозуміння, у який професійний бік рости
Що робити? Ринок дає багато можливостей. Якщо ви працювали графічним дизайнером і вам набридло, спробуйте веб-дизайн або motion. Ваші знання точно знадобляться в іншій сфері.
3. Криза ідей = низька результативність у проєктах
Що робити? Постійно прокачувати свої професійні навички, спілкуватися з колегами у неформальній обстановці, відвідувати профільні заходи.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті є вакансії для дизайнерів!
ВакансіїЧитайте також
Що читати дизайнерам: 8 книг для професійного розвитку
Українська дизайнерка — про переїзд і роботу в США
Професія — дизайнер презентацій
Дякуємо!
Тепер редактори знають.