Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Поради з вибору ІТ-курсів: як шукати чесні відгуки та на що ще звертати увагу

11.05.23 Увійти в ІТ 4 хв читання

Під час повномасштабної війни ІТ-галузь чи не єдина продовжує зростати. Тож не дивно, що охочих увійти в ІТ різко побільшало. Для задоволення цього попиту на ринку доступні різноманітні школи, курси, буткемпи тощо. Як потенційному студенту зорієнтуватися серед такої кількості пропозицій? Експерти Mate academy розповідають, де шукати відгуки на ІТ-курси, як перевірити їх на чесність та на що ще звернути увагу при виборі курсів.


Де шукати відгуки на ІТ-курси?

DOU

Цей ресурс має вагомий авторитет серед ІТ-спільноти, яка активно ділиться своїми враженнями, зокрема про навчання, на форумі та в коментарях. Щоб побачити, що на DOU пишуть про цікаву вам ІТ-школу, введіть у пошук її назву та перейдіть у відповідне обговорення. 

Перевага DOU — це авторизація користувачів. Людина не зможе залишити коментар, не зазначивши своє ім’я. Відповідно, прочитавши відгук, ви можете перейти у профіль автора, перевірити, ким він працює (якщо це зазначено), які ще відгуки пише. За потреби можна додатково пошукати його в соцмережах, щоб переконатися, що це відгук справжньої людини, чи написати особисто для уточнення деталей.


LinkedIn

Ще один надійний ресурс для перевірки інформації. По-перше, через пошук у LinkedIn ви зможете дізнатися більше інформації про самі ІТ-курси: не рекламної, а користувацької. Для цього введіть назву в пошук, і платформа підтягне вам актуальні чи популярні дописи зі згадкою потрібних вам курсів. 

По-друге, на LinkedIn ви зможете знайти випускників ІТ-школи, навіть якщо вони не залишали жодних відгуків на форумах чи платформах. Зайдіть на сторінку вибраної школи та виберіть в шапці вкладку Alumni (українською вона має назву «Колишні співробітники», але там не лише ті, хто зазначив школу як місце роботи, а й ті, хто зазначив школу як місце навчання — прим.ред.). Далі ви можете вибрати фільтри — роки навчання, місце роботи чи професію — та перейти на профілі самих випускників. З ними можна поспілкуватися, щоб отримати додаткову інформацію про курси та викладачів. 


TikTok

Так, саме він. Вводимо в пошук назву школи і переглядаємо результати. Армії ботів ще не досягли TikTok’у, тож здебільшого всі результати, що видасть вам пошук, будуть записані реальними людьми: студентами, фахівцями, що вже отримали ІТ-професію, чи айтівцями, до яких у команду потрапляли студенти ІТ-шкіл. 


Ком’юніті випускників конкретної ІТ-школи

Здебільшого ІТ-школи мають власні alumni-групи в соцмережах, де колишні студенти обговорюють свій досвід навчання та кар’єри після закінчення курсів. Такі групи можуть не залежати від самої ІТ-школи та містити відгуки випускників різних років і курсів. 


Як перевірити конкретний відгук?


Які ознаки можуть свідчити про неправдивість чи упередженість відгуку?

Анонімність. Важливо, щоб відгук мав автора, бажано — з зазначеним місцем роботи чи іншою контактною інформацією. Це свідчитиме, що відгук реальний та написаний конкретною людиною.

Відсутність деталей. Якщо у відгуку не зазначено, що конкретно було добре чи погано, це ознака, що відгуку бракує об’єктивності чи він написаний людиною, яка насправді не навчалася на курсі.

Відсутність дати відгуку. Якщо відгук без дати, він може бути застарілим та неактуальним. 

Додаткові ознаки неправдивості:

  • безумовні позитивні оцінки без будь-яких конкретних деталей;
  • схожість за стилем і форматом, через що відгуки здаються масовими;
  • негативні оцінки, що не містять конкретики про недоліки курсу;
  • загальні думки й фрази замість реалістичного опису навчання та змісту курсу.


На що ще звернути увагу при виборі курсів?

Публікації у ЗМІ

За допомогою Google знайдіть, що пишуть про цікаві вам курси у засобах масової інформації. Якщо перевірені національні та профільні ЗМІ пишуть про школу (її операційну діяльність, новини, здобутки, засновників), це може слугувати додатковим приводом для довіри до курсів. Щоб з більшою ймовірністю дізнатися об’єктивну, а не рекламну інформацію, шукайте публікації без помітки PR, реклама, партнерство, спецпроєкт тощо. 

Досвід і репутація засновників та викладачів

Зверніть увагу на засновників та викладачів школи: чи мають вони реальний практичний досвід в ІТ, якою є їхня репутація в ІТ-спільноті, що про них пишуть чи говорять у ЗМІ та соцмережах. Якщо це публічні особи — перевірте їхні власні пости, публікації чи виступи.  


Гарантії працевлаштування

Якщо вам здається, що більшість ІТ-курсів гарантують працевлаштування, вам не здається. Тому вмикаємо режим дослідника та шукаємо конкретні підтвердження того, що випускник курсу дійсно може розраховувати на роботу. Для цього не зважайте на абстрактні фрази на кшталт «Наші випускники працюють в [перелік іменитих компаній]», а перевіряйте реальні факти:

  • чи є конкретна цифра працевлаштованих студентів;
  • чи відстежується динаміка у зростанні цієї цифри;
  • чи компанії, у яких працюють випускники, роблять зі школою спільні комунікації (спільні пости в соцмережах, історії випускників у ЗМІ тощо);
  • чи зазначене в умовах договору зі школою повернення коштів у випадку, якщо випускник не знайшов роботу, чи інші механізми, що мінімізують ризики для студента (наприклад, у Mate academy оплата за навчання — це відсоток від зарплати, що сплачується тільки після працевлаштування). 

Сподіваємось, ці поради стануть вам у пригоді під час перевірки відгуків чи репутації ІТ-курсів, і ви зможете обрати для себе найбільш підхожий та ефективний варіант навчання.

Хочете навчатись безпосередньо на практиці?

Тоді шукайте вакансії для початківців тут 👉

Вакансії

Читайте також

Як отримати максимум від освітньо-професійних можливостей?

Курси з самозарадності, фрилансу та IT: що дивитися на ютубі Happy Monday?

Від психології до ІТ: безкоштовні курси для українців (оновлюється)

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.