Як карантин вплинув на сферу дизайну та дизайнерів? Як це — творити в режимі онлайн? Поговорили з дизайнерами-практиками та зібрали їхні поради щодо роботи на фрилансі, пошуку замовлень і клієнтів та про те, як зберігати ефективність у віддаленому режимі.
За підготовку матеріалу дякуємо професійній школі дизайну School of Visual Communication
Богдан Шпак
графічний дизайнер, ілюстратор
та викладач в School of Visual Communication
Досвід роботи: 5 років.
Місце роботи: Фриланс
Портфоліо
Я встиг попрацювати з різними компаніями. На щастя, з усіма склалися хороші стосунки, тому тепер за потреби вони звертаються з проєктами.
Зараз я співпрацюю з Yaka Design Bureau, також викладаю в SVC. Якщо говорити про додатковий дохід, то я ніколи не припиняв співпрацювати з цікавими замовниками. Дохід міг бути різним, але, зазвичай, ніколи не перевищував 50% щомісячного окладу компанії, в якій я на той момент працював.
Про ситуацію на ринку
Замовлень поменшало. Адже робота для дизайнера здебільшого є тоді, коли бізнес розвивається, еволюціонує та виходить на новий рівень, — тоді потрібна візуальна комунікація. Наразі становище, як бачите, дещо інакше.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
- Зробіть трохи більше для клієнта, який розуміє цінність дизайну, адже є велика ймовірність, що він повернеться до вас.
- Клієнт, який замовляє щось миттєве і недовговічне, — це просто заробіток, який, не факт, що буде завтра.
- Тому придивляйтесь до тих, з ким працюєте, і думайте про хороший сервіс, адже він завжди окупається.
Ксенія Подольська
графічна дизайнерка, ілюстраторка, художниця
Досвід роботи: 5 років
Місце роботи: Фриланс
Портфоліо
Починала з векторної ілюстрації й малювала для фотостоків, а далі вже почала працювати з замовниками — брати замовлення на ілюстрації, розробку логотипів, принтів, листівок, оформлення книг.
Боюся бути вузькопрофільною — вважаю, що знань та вмінь багато не буває
Завжди розвиваюсь: наразі прокачую вміння писати аквареллю та планую познайомитись ближче з моушн дизайном та фешн-ілюстрацією.
Замовлень зараз менше, але вони є.
Якщо ви зараз шукаєте роботу, то:
- UpWork, Behance, Freelancehunt чи ще сотня сайтів для пошуку роботи стануть вам у пригоді.
- Сарафанне радіо. Зробіть його своїм основним каналом приходу клієнтів — так вони точно будуть «якісними», якщо ви розумієте про що я 🙂
- Будьте активні в соцмережах. Показуйте свої роботи, діліться процесом їх створення й розповідайте про них. Facebook та Instagram можуть і будуть приносити замовлення, якщо будете вести їх.
- Беріть участь у благодійних та соціальних проєктах — це не тільки добре для вас та оточуючих, це ще й знайомства, досвід, кейс в портфоліо та потенційні замовники.
- Фотостоки — ваш пасивний дохід у вигляді ваших робіт, що постійно продаються.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
- Чіткий графік. Не розтягуйте роботу на весь день, аби не вигоріти.
- Будьте терплячими з клієнтами та не зривайте дедлайни. Обговорюйте всі часові рамки заздалегідь.
Хочете дізнатися, скільки заробляють дизайнери?
Ми у Happy Monday якраз провели дослідження на цю тему →
ЗавантажитиДмитро Рибак
моушн дизайнер, викладач
в School of Visual Communication
Досвід роботи: 18 років
Місце роботи: Фриланс
Портфоліо
Працюю в моушн дизайні уже 18 років. Почав вивчати його ще до того, як з’явився Youtube. Вчусь по сьогоднішній день, постійно шукаю нові ефекти чи програми для роботи і ціную колег, які, як і я, «горять» цим.
Оскільки це специфічна галузь, практично ніколи не шукав роботу, до мене часто першими звертаються клієнти з пропозиціями. Здебільшого працюю з телевізійним дизайном.
Про ситуацію на ринку
Так, дизайн — це не ресторанний бізнес, але роботи дійсно стало менше. Деяким моїм знайомим урізали зарплату, є затримки з оплатами… Проте мені здається, що у дизайнерів завжди є план Б, все ще є стоки та ресурси для фрилансерів тощо. Якщо говорити про моушн дизайн, то це не тільки рекламні ролики, а й проєкти в різних сферах, в геймерській індустрії, медицині, моді, промисловості.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
- Тим, хто працює з відеографікою, потрібен швидкий інтернет. Іноді доводиться завантажити 300GB відео, аби вибрати якийсь шот на 10 секунд. Також інтернет в Європі дорожчий за наш, але повільніший в 10 разів. Зважайте на цей аспект в подорожах, якщо після карантину захочете поєднувати їх з роботою.
- Будьте готові до того, що гонорарів інколи доводиться чекати довго.
- Фриланс — це понаднормова робота без вихідних і поза професійним колом. Тому варто підготувати власний план Б: спілкуйтесь з колегами, аби не проґавити важливі зміни у своїй сфері.
- Іноді (дуже часто) клієнт просить внести правки вночі — обговорюйте подвійну ставку за понаднормовість ще на початкових етапах домовленостей.
- Слідкуйте за своїм фізичним станом й комфортно облаштовуйте своє робоче місце.
- Вкладайтеся в техніку. Моушн дизайнери, як таксисти, — не мають довго чекати. Наш час дорогий, і час симуляції чи рендеру, коли ваша техніка зайнята, — «мертвий час», адже ви просто чекаєте і нічого не робите. Чим швидше працює машина, тим швидше і більше ви заробляєте.
Анастасія Невмержицька
графічна та моушн дизайнерка,
викладачка в School of Visual Communication
Досвід роботи: 5 років
Місце роботи: фриланс
Портфоліо
На фрилансі є свобода, можливість заробляти більше та працювати над цікавішими проєктами. Частіше за все клієнти знаходять мене самі, але якщо є нестача замовлень, шукаю роботу в тематичних групах в ФБ для дизайнерів, телеграм-каналах.
Про ситуацію на ринку та свою роботу:
Під час карантину кількість замовлень і дохід впали рази в три. Так, не у всіх, але в багатьох, особливо у сфері реклами.
За цей період писали багато клієнтів з запитами й зникали, або писали, що їм не виділили бюджет/передумали робити рекламу (це стосується анімаційних рекламних роликів).
Вже довгий час я працюю повністю віддалено, тому формат роботи для мене не змінився. Я працюю з клієнтами без вихідних чи неробочих часів, але певною мірою кожен день — вихідний. Я можу комунікувати з клієнтом о другій ночі, якщо йому так зручніше.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
- реально оцінюйте свої можливості й беріть адекватну кількість замовлень;
- не занижуйте ціну на власну роботу;
- краще виконати одне замовлення за адекватну вартість і якісно, а не десять дешевих — абияк.
Антон Голубєв
Senior Experience Designer
Досвід роботи: 16 років
Місце роботи: київський дизайн-юніт компанії EPAM
Більшість моєї комунікації з клієнтами відбувається в онлайні вже декілька років. Тому останнім часом тут — без змін.
Думаю, зараз важливо показати клієнтові, що ви контролюєте ситуацію.
Дизайнер — це не митець, якість роботи якого залежить від фаз місяця.
Треба скласти чіткий план делівері-проєкту й розбити його на етапи. Під кожен етап заздалегідь запланувати дзвінки з клієнтами для обговорення ідей, для презентацій тощо. Важливо чітко зазначити, хто буде присутнім на колах та хто прийматиме остаточні рішення, без яких проєкт не зможе рухатись далі.
Ця порада працює в будь-який час, але особливо актуальною є тоді, коли у клієнта є підстави думати, що ви зараз лежите на дивані замість того, щоб працювати.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
Зберігайте здоровий баланс між роботою та особистим життям. Так, працювати в піжамі з келихом вина — це класно, але задля продуктивності спробуйте дотримуватися кількох правил:
- Працюйте за чітким графіком.
- Облаштуйте окреме місце для роботи, аби вам було комфортніше.
- Одягайте штани. Ви не повірите, скільки в вашому професійному житті можуть змінити вчасно перевдягнуті штани 🙂
Анастасія Волощук
графічна дизайнерка
Досвід роботи: 1 рік
Місце роботи: відділ графічного дизайну в німецькій аудиторській компанії.
За останні місяці обсяг завдань не змінився, можливо, їх навіть побільшало. З’явилося багато завдань на тему COVID-19.
Мої must-have для роботи — Skype та Outlook. Наші клієнти — з інших країн, тому в комунікації нічого кардинально не змінилося. Хоча… Є дещо: замовники стали трохи нахабнішими. Вони знають, що ми дома, тож вважають, що часові робочі рамки зникли.
Порада для тих, хто хоче працювати віддалено:
Не засиджуйтеся за комп’ютером! Коли ви вдома, то можете не слідкувати за часом і перепрацьовувати, а це не дуже добре впливає на здоров’я.
Анастасія Власенко
UI/UX-дизайнерка
Досвід роботи: 1 рік
Місце роботи: Лондонська продуктова компанія.
Розпочала свій шлях у дизайні з бази в School of Visual Communication, далі потрапила на курси по UI/UX дизайну від EPAM. Моєю першою роботою стало стажування в компанії Star, де вже через три місяці я отримала оффер на позицію Junior UX-дизайнера.
Про ситуацію на ринку і роботу вдома:
Багатьох моїх знайомих скоротили, включаючи й мене. Пошук роботи проходив важче, ніж зазвичай, адже конкуренція велика, а вакансій — менше.
Лайфхак: використовуйте сарафанне радіо — і знайдете роботу швидше.
Працювати з дому не так страшно, як здавалося спочатку. Проте треба бути готовим до того, що після завершення робочого дня потрібно буде знову відкрити ноут і внести правки.
Поради для тих, хто хоче працювати віддалено:
- Зважте всі «за» та «проти».
- Не обмежуйтесь лише українськими компаніями, адже попрацювати з іноземцями — це цікавий та цінний досвід.
- Спілкуйтесь з тими, хто вже працює в вашій сфері й готовий поділитися знаннями. Так ви зможете уникнути чужих помилок й полегшити своє життя.
- Важливо відразу зрозуміти клієнта: які в нього цінності; чого він хоче досягти за допомогою дизайну; скільки хоче на це витратити? Ставте більше питань, аби правильно зрозуміти своє завдання та менше правити 🙂
Бажаєте почати власну кар’єру у сфері дизайну? Починайте із системної освіти разом з School of Visual Communication!
Шукаєте роботу у сфері дизайну?
У нас багато таких вакансій в крутих українських та міжнародних компаніях!
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.