Якщо про рекомендаційний лист і його важливість знають майже всі, то характеристика з місця роботи може вам так ніколи й не знадобитися. Втім, у деяких випадках без цього документа не обійтись. У яких саме — розповідає HR National та консультантка з бренду роботодавця й особистого бренду Катерина Куськал, а також ділиться прикладом такої характеристики.
Що таке характеристика з місця роботи
Характеристика з місця роботи — це діловий документ, в якому останній роботодавець надає офіційну інформацію про вашу трудову чи / та громадську діяльність, а також зазначає ваші особистісні та професійні якості й особливості.
Від рекомендаційного листа характеристика відрізняється тим, що перший варіант — це, швидше, суб’єктивний позитивний відгук про співробітника з метою схилити майбутнього роботодавця на його бік. Тоді як характеристика з місця роботи є більш об’єктивною, засвідчує як позитивні, так і негативні аспекти професійної діяльності та риси особи. Дані, що містяться у характеристиці, можуть розглядатися у суді як матеріали справи, і некоректність інформації може кваліфікуватися як завідомо неправдиві показання. За це на роботодавця можуть накласти штраф.
Коли і для чого потрібна характеристика
Службова характеристика може знадобитися:
- якщо вас переводять до іншого відділу;
- за запитом суду та інших правоохоронних органів;
- для проходження військової служби;
- для отримання візи;
- якщо ви висуваєте свою кандидатуру на виборах місцевого чи державного рівня;
- за запитом закладів освіти, підвищення кваліфікації чи атестації.
І навіть вашому потенційному роботодавцю може не вистачити рекомендаційного листа, і він попросить про характеристику з останнього місця роботи. Позитивна характеристика працівника з попереднього місця роботи може стати вагомим аргументом для майбутнього працедавця.
Які пункти містить характеристика з місця роботи
- Дані компанії, що надає характеристику (назва, адреса, контактні дані). Зазвичай такий шаблон формується на корпоративному бланку.
- Назва документа (у даному випадку — ХАРАКТЕРИСТИКА).
- Дані про співробітника (ПІП, посада, стаж роботи і посадові обов’язки, особисті та професійні якості, штрафи, стягнення та нагородження)
Наприклад, у характеристиці для військового комісаріату буде доцільним вказати, скільки разів працівник брав лікарняний, чи має виробничі травми або хронічні захворювання. Якщо співробітник займається у компанії науковою діяльністю, варто вказувати його наукове звання, винаходи, патенти, публікації у професійних виданнях тощо.
- Заключна частина (мета надання характеристики — наприклад, на запит комерційного відділу, військового комісаріату чи рекомендація до переведення на іншу посаду).
- Дата складання документу, підпис і печатка генерального директора або його заступника.
Для зручності читання кожний новий пункт з інформацією краще робити окремим абзацем. Обсяг характеристики не має перевищує однієї сторінки А4. Шрифт використовують Times New Roman, 12 кегль. Характеристику також можна писати від руки або заповнювати стандартний шаблон.
Якщо працівник не буде згодний зі змістом характеристики, він може додати до неї відповідну заяву.
Як отримати характеристику і до кого звертатися?
Характеристика видається від імені генерального директора або його заступника, але у її розробці приймає участь безпосередній керівник або менеджер із персоналу.
Якщо вам потрібна характеристика, повідомте про це керівника чи представника HR-відділу за тиждень. За можливості дізнайтеся, які вимоги до документа там, куди ви його подаватимете, та повідомте про них того, хто складатиме характеристику. Якщо ви змінюєте місце роботи, аргументуйте своє рішення бажанням рости та розвиватися у певному професійному напрямку.
Приклад характеристики з місця роботи
Підготували зразок характеристики на працівника, який допоможе краще зрозуміти, яким має бути цей документ.
ТОВ «Міжнародна компанія»
010101, м. Київ, вул. Хрещатик, 12
тел.044-236-88-86
[email protected]
ХАРАКТЕРИСТИКА
на Іванова Івана Івановича,
1980 р.н.,
менеджера зі збуту
Іванов Іван Іванович, 1980 року народження, працює у компанії ТОВ «Міжнародна компанія» з 24 липня 2010 року на посаді помічника менеджера зі збуту. З 22 липня 2014 року переведений на посаду менеджера зі збуту.
Має вищу освіту. У 2008 році закінчив із відзнакою Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Фінанси» і отримав кваліфікацію «Магістр з економіки». Диплом, що засвідчує дану інформацію, виданий 25.05.2008 р.
Не одружений, дітей не має.
Працюючи у ТОВ «Міжнародна компанія» помічником менеджера зі збуту, крім безпосередніх обов’язків, пов’язаних із обробкою клієнтських запитів та заповненням необхідної документації для продажу товару, приймав активну участь в організації міжнародних виставок та розробці PR-кампанії із залучення нових клієнтів, де проявив себе як кваліфікований фахівець, і у зв’язку з чим був переведений на посаду менеджера зі збуту.
За якісне виконання своїх посадових обов’язків неодноразово нагороджувався грамотами компанії та грошовими преміями. Постійно проходить навчальні курси та відвідує фахові конференції.
З колегами та клієнтами спілкується ввічливо та підтримує дружні стосунки.
Працює старанно та відповідально підходить до виконання завдань, дотримується термінів виконання. Не порушував правил внутрішнього трудового розпорядку та умов трудового договору. У керівництва компанії користується довірою. Працює продуктивно, відзначається загальною культурою та високими моральними якостями.
Займаній посаді відповідає та гідний призначення на посаду управителя зі збуту.
Генеральний директор Іваненко І. І. Підпис
ТОВ «Міжнародна компанія Відбиток печатки
Дата складання документу
Службова характеристика зразок
Шукаєте роботу?
Маємо багато вакансій в українських та міжнародних компаніях.
ВакансіїЧитайте також
Презентація-резюме для онлайн-інтерв’ю: навіщо потрібна і як підготувати
Не резюме єдиним: як іще розказати про себе роботодавцю?
Чи варто надсилати резюме на вихідних? Відповідають HR-спеціалісти
Дякуємо!
Тепер редактори знають.