Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Рекомендаційний лист: навіщо потрібен та як його правильно скласти

08.06.20 Пошук роботи 5 хв читання

У процесі пошуку роботи важливо врахувати багато аспектів. Визначитися, чим насправді хочеться займатися. Написати під обрану позицію конструктивне резюме, а під обрану вакансію — супровідний лист. Потрібно ретельно підготуватися до співбесіди. А ще подбати про рекомендації, адже про них можуть запитати на інтерв’ю. Навіщо потрібен рекомендаційний лист та як його правильно скласти, розповідає кар’єрна консультантка і авторка каналу Enjoy In Career Олена Іванчикова.


Що таке рекомендаційний лист і навіщо він потрібен


Рекомендації можуть бути усними та письмовими. У випадку з усними — ви заздалегідь домовляєтеся з керівником про можливість дати його контакти рекрутеру для отримання рекомендацій. Письмові рекомендації оформляються в рекомендаційний лист, про який зараз і піде мова.

Рекомендаційний лист — це документ, у якому вас характеризують як працівника. Як правило, його пише керівник або представник HR-відділу. Найчастіше і правильніше, якщо автором листа буде все ж таки керівник, тому що він краще за інших знає всі заслуги свого підлеглого.

Безумовно, рекомендаційний лист надає силу вашій кандидатурі. Адже вже сама наявність такого листа свідчить про те, що за вас готові поручитися й що ви покинули компанію на хорошій ноті. Якщо, відгукуючись на вакансію, окрім резюме та супровідного листа, ви вкладете й рекомендаційний, це істотно підвищить ваші шанси бути запрошеним на співбесіду.

Але коли він обов’язковий, а в яких випадках без нього можна обійтися? Якщо ви претендуєте на пересічні позиції, то рекомендації можна не надавати, але коли ви подаєтеся на посади топменеджерської групи, такий лист буде дуже бажаним.

Потрібна допомога зі складанням резюме та супровідного листа?

Наші експерти з радістю вас проконсультують!

До експертів


Як правильно скласти рекомендаційний лист


Такий лист пишеться на фірмовому бланку, де вказані реквізити компанії. Як правило, його оформлюють на одній сторінці А4 і пишуть строгим діловим стилем: менше води, більше конкретики.

Що має бути в такому листі

Рекомендаційний лист складається із таких основних блоків:

  • Коли й на якій посаді співробітник працював у компанії.
  • Основні досягнення та проєкти, які він завершив.
  • Висновок — чи рекомендують співробітника до співпраці й чому.
  • Посада людини, яка складала листа, підпис та прізвище з ініціалами.

Приклад рекомендаційного листа


Рекомендаційний лист

Дяченко Ігор Костянтинович працював у компанії «Смарт» із 03.09.20014 по 04.05.2020 на позиції менеджера з продажів. За період роботи проявив себе, як дуже цілеспрямований і креативний співробітник.

У періоди відсутності керівника відділу продажів відмінно виконував його обов’язки. Має авторитет серед колег — до думки Ігоря дослухаються як співробітники його відділу, так і представники інших департаментів.

Ігор дуже проактивний. За період роботи в компанії «Смарт» брав участь у 7 фокус групах і допомагав у вирішенні таких питань: вихід на нові ринки, збільшення задоволеності поточних клієнтів і залучення нових компаній до співпраці, тімбілдінг і корпоративна культура в компанії, розвиток напряму «development».

За період роботи Ігор розширив пул клієнтів — на його рахунку 12 великих клієнтів (6 з них увійшли в VIP-категорію), а також понад 70 % — клієнтів середніх масштабів. У сукупності це дало компанії + 60 % до чистого прибутку. Важлива особливість Ігоря в роботі з клієнтами — це його вміння налагоджувати контакти. З кожним із клієнтів він вибудовує дружні й довірчі відносини, на яких будується тривала співпраця.

Рекомендую Ігоря як надійного, відповідального і дружнього співробітника.

У разі виникнення питань готовий відповісти за номером: 050–123–45–67.

Керівник відділу продажів Іванов П.К.


Як просити про рекомендаційний лист?


Коли ви повідомляєте керівнику про своє рішення, у цій же розмові варто проговорити можливість отримати рекомендаційний лист. І поки ви передаєте свої справи іншому співробітнику і відпрацьовуєте законних два тижні, ваш лист компанія встигне підготувати.


Висновок: то писати чи не писати?


Відмінно, коли, шукаючи нову роботу, ви маєте рекомендаційний лист. Ще краще — якщо їх декілька. Тому, якщо є можливість запитати такі листи з попередніх місць роботи, зробіть це. Зараз дуже мало кандидатів виходять на ринок праці з письмовими рекомендаціями, а отже наявність таких листів буде доброю ознакою. 

Рекомендаційні листи значно підвищують рівень довіри до кандидата, то чому б не скористатися й цим інструментом у пошуку роботи.

Вже маєте рекомендації і шукаєте роботу?

У нас багато крутих вакансій в топових українських та міжнародних компаніях

Вакансії

Читайте також

Що говорити на співбесіді про причини звільнення?

10 помилок в резюме, які заважають вам потрапити на співбесіду

Двічі в одну річку: чи є сенс повторно надсилати резюме у компанію?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: