Як підготуватися до співбесіди, щоб відчувати себе максимально впевнено? І на чому варто зробити акцент під час інтерв’ю? Радить Олена Іванчикова, кар’єрна консультантка та авторка каналу Enjoy In Career.
Мої клієнти часто запитують про те, як успішно пройти співбесіду. Йдеться про підготовку, поведінку — вербальну і невербальну, — зовнішній вигляд, самоподачу. Пропоную їсти слона по шматочках і на кожному пункті зупинитися детально.
Попереду співбесіда?
Наш онлайн-гайд допоможе всебічно підготуватися до інтерв’ю та отримати омріяний офер
До гайда
Підготовка до співбесіди
Співбесіда починається не з моменту особистої зустрічі, а набагато раніше — з підготовки. На що звернути увагу ще до знайомства з роботодавцем?
1. Перед зустріччю уточніть, з ким буде проходити інтерв’ю
Так ви зможете звернутися до співрозмовника по імені. Можна також уточнити, який дрес-код заведений в компанії.
2. Діловий стиль одягу є більш презентабельним
Але не на всі посади та не в усі компанії. Тому орієнтуйтеся по ситуації. Незалежно від стилю одягу, обов’язково прийти з акуратною зачіскою, доглянутими руками і в чистому взутті.
3. Важливо зібрати інформацію про компанію та вакансії
Коли була заснована компанія, через які зміни вона проходила за час свого розвитку? Якщо доступна інформація про організаційну структуру — взагалі супер.
За допомогою нетворкінгу в соціальних мережах можна уточнити у співробітників компанії, чому взагалі відкрилася така вакансія. Це допоможе виявити потреби, які ви, як кандидат, вирішите. У процесі співбесіди ви зможете з упевненістю сказати, що поцікавилися основною інформацією про компанію і позицію. Це покаже вашу активність, що однозначно відзначить роботодавець.
4. Підготуйтеся до типових питань на співбесіді
Не полінуйтеся приділити час і прорепетирувати максимально точні відповіді. Ось кілька прикладів популярних на інтерв’ю питань.
• Чому ви вирішили прийти на співбесіду саме в нашу компанію? / Чому відгукнулися на нашу вакансію?
Тут можливі обидва варіанти питання. Говоріть про те, що саме привабило вас в цій компанії або вакансії. Про те, чого немає в інших. Вкажіть на особливості і переваги роботодавця.
• Чим ви будете корисні на даній позиції? Якою ви бачите свою роботу?
Для відповіді на це питання обов’язково проаналізуйте вакансію. Знайдіть основну потребу роботодавця — проблематику, яку компанія вирішить за допомогою фахівця на даній позиції.
• Якими навичками і якою експертністю ви відрізняєтеся від інших кандидатів?
Чому ми повинні взяти на цю позицію саме вас? Це інший варіант можливого питання, відповідь на яке складається з опису ваших сильних навичок і компетенцій.
• Чому ви залишили попереднє місце роботи?
Це питання ставлять практично на всіх співбесідах. Рекомендую заздалегідь підготувати на нього коротку і прозору відповідь. Головне — чесно і конструктивно.
Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання
Читати• Які свої основні досягнення виділяєте і чому?
Вам потрібно проаналізувати весь свій досвід в ракурсі досягнень і завершених проєктів. Про них і розкажіть.
• Яким ви бачите свій розвиток і цілі в найближчі 3-5 років?
Вкажіть вектори, на які ви орієнтуєтеся. Якщо плануєте вертикальний кар’єрний ріст, то визначте який. Якщо хочете розвиватися горизонтально, як фахівець — розкажіть, які знання ви б хотіли розширити і поглибити. Роботодавець хоче побачити серйозність ваших намірів. Саме це і йому і покажіть.
Це найбільш популярні питання, до яких варто бути готовим. Також вам варто підготуватися і до нестандартних питань, які ставлять все частіше. Ці питання можуть перевіряти ваші soft skills, стосуватися цінностей, життєвої місії і філософії. Наприклад …
• Що для вас важливо в житті? Які сфери, крім роботи, ви вважаєте пріоритетними?
• Розкажіть про себе щось, що не стосується професійної сфери.
• Назвіть ваші слабкі якості
Відповідаючи на це питання, відразу розкажіть про те, як ви намагаєтесь покращити цю особисту характеристику. Перетворюйте свої недоліки в історії, які покажуть вас з кращого боку.
• Що ви цінуєте в людях?
• Чому одні люди досягають в житті успіху, а інші переживають невдачі? Чому виникають конфлікти в команді? Навіщо люди прагнуть зробити кар’єру?
Такі питання називаються проєктивними. Вони сформульовані як загальні, але ваша відповідь розповість співрозмовнику саме про ваш досвід і життєві установки. Щоб повернутися в реальність, скажіть просто: «Не можу відповідати за всіх, але особисто я думаю…» Тут важливо бути чесним, щирим і готовим до глибшого діалогу.
5. Підготуйте самопрезентацію — містку і, водночас, інформативну
Пам’ятайте, що на співбесіді ви продаєте себе як фахівця. Важливо показати вашу унікальну товарну пропозицію: переваги, навички, досвід.
В самопрезентації зробіть акцент на основних кар’єрних переходах. У разі вузької спеціалізації покажіть динаміку горизонтального розвитку — важливі досягнення і вирішені проєкти. Якщо отримували додаткову освіту — скажіть і про неї.
Продумайте питання з вашого боку
Співбесіда — це діалог. Після вивчення інформації про роботодавця і вакансії, відразу продумайте незрозумілі для вас пункти та оформте їх в коректні послідовні питання. Це допоможе легше формулювати і ті питання, які будуть виникати вже в процесі інтерв’ю.
Питання про можливості кар’єрного росту, про структуру відділу, цінності та філософію компанії також доречні і правильні.
Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру
Читати
Як поводити себе на співбесіді
7. Пунктуальність – запорука гарного початку співбесіди
Приходити потрібно вчасно, а краще — заздалегідь, щоб роботодавець не чекав. Якщо склалися непередбачені обставини і ви спізнюєтеся — повідомте про це рекрутеру. І обов’язково уточніть, чи можливо розпочати співбесіду трохи пізніше. Пам’ятайте про тактовність і манери — вони в дрібницях.
8. Іноді small talk творить дива
Привітайтеся при зустрічі, зверніться до співрозмовника і скажіть, що раді знайомству. І не забудьте поставити телефон на беззвучний режим.
9. Будьте помірно лаконічні
Бажано, щоб відповідь на кожне питання не перевищувала 2 хвилин. При цьому уникайте односкладових відповідей («Так» / «Ні»).
10. Важливо і те, як ви говорите
Мова про міміку, жести, тембр голосу. Сісти краще навпроти співрозмовника, лицем до лиця і прийняти відкриту позу. Говоріть виразно і розмірено. По можливості підлаштуйтеся під ритм співрозмовника. Врахуйте, що досконально контролювати невербальну поведінку на зустрічі можливо тільки за ретельної підготовки. Ви повинні знати, що говорити і коли.
Важливо зрозуміти, що співбесіда — це знайомство, тобто діалог. Спілкуйтеся, будьте конструктивні, вкажіть на свою професійну унікальність і цінність в ході бесіди. Це підвищить шанси на працевлаштування.
Читайте також
Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання
Ні, дякую: як правильно відмовитись від роботи
Що говорити на співбесіді про причини звільнення?
Готові до співбесід?
Тоді надсилайте резюме на одну з відкритих вакансій!
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Українців запрошують пройти Національний тест з медіаграмотності
Pink Office Day: роботодавців закликають долучитися до «рожевого» руху
Схожі статті, які можуть сподобатись
Що буде з ринком праці та які професії матимуть попит у майбутньому? Прогнози рекрутерів
Як написати мотиваційний лист на роботу чи навчання: правила та зразки