fbpx

Співбесіда від А до Я: 10 рекомендацій, які допоможуть пройти інтерв’ю

Олена Іванчикова Чт., 17.01.19 Пошук роботи

Як підготуватися до співбесіди, щоб відчувати себе максимально впевнено? І на чому варто зробити акцент під час інтерв’ю? Радить Олена Іванчикова, кар’єрна консультантка і авторка каналу Enjoy In Career.

Мої клієнти часто запитують про те, як успішно пройти співбесіду. Йдеться про підготовку, поведінку — вербальну і невербальну, —зовнішній вигляд, самоподачу. Пропоную їсти слона по шматочках і на кожному пункті зупинитися детально.


Підготовка до співбесіди


Співбесіда починається не з моменту особистої зустрічі, а набагато раніше — з підготовки. На що звернути увагу ще до знайомства з роботодавцем?

1. Перед зустріччю уточніть, з ким буде проходити інтерв’ю

Так ви зможете звернутися до співрозмовника по імені. Можна також уточнити, який дрес-код заведений в компанії.

2. Діловий стиль одягу є більш презентабельним

Але не на всі посади та не в усі компанії. Тому орієнтуйтеся по ситуації. Незалежно від стилю одягу, обов’язково прийти з акуратною зачіскою, доглянутими руками і в чистому взутті.

3. Важливо зібрати інформацію про компанію та вакансії

Коли була заснована компанія, через які зміни вона проходила за час свого розвитку? Якщо доступна інформація про організаційну структуру — взагалі супер.

За допомогою нетворкінгу в соціальних мережах можна уточнити у співробітників компанії, чому взагалі відкрилася така вакансія. Це допоможе виявити потреби, які ви, як кандидат, вирішите. У процесі співбесіди ви зможете з упевненістю сказати, що поцікавилися основною інформацією про компанію і позицію. Це покаже вашу активність, що однозначно відзначить роботодавець.

4. Підготуйтеся до типових питань на співбесіді

Не полінуйтеся приділити час і прорепетирувати максимально точні відповіді. Ось кілька прикладів популярних на інтерв’ю питань.

• Чому ви вирішили прийти на співбесіду саме в нашу компанію? / Чому відгукнулися на нашу вакансію?

Тут можливі обидва варіанти питання. Говоріть про те, що саме привабило вас в цій компанії або вакансії. Про те, чого немає в інших. Вкажіть на особливості і переваги роботодавця.

• Чим ви будете корисні на даній позиції? Якою ви бачите свою роботу?

Для відповіді на це питання обов’язково проаналізуйте вакансію. Знайдіть основну потребу роботодавця — проблематику, яку компанія вирішить за допомогою фахівця на даній позиції.

• Якими навичками і якою експертністю ви відрізняєтеся від інших кандидатів?

Чому ми повинні взяти на цю позицію саме вас? Це інший варіант можливого питання, відповідь на яке складається з опису ваших сильних навичок і компетенцій.

• Чому ви залишили попереднє місце роботи?

Це питання ставлять практично на всіх співбесідах. Рекомендую заздалегідь підготувати на нього коротку і прозору відповідь. Головне — чесно і конструктивно.

Більшість питань ставлять вас в глухий кут?

Можливо, ви просто займаєтеся не своєю справою. Знайти свою допоможе наш онлайн-тест з профорієнтації →

Пройти тест

• Які свої основні досягнення виділяєте і чому?

Вам потрібно проаналізувати весь свій досвід в ракурсі досягнень і завершених проєктів. Про них і розкажіть.

• Яким ви бачите свій розвиток і цілі в найближчі 3-5 років?

Вкажіть вектори, на які ви орієнтуєтеся. Якщо плануєте вертикальний кар’єрний ріст, то визначте який. Якщо хочете розвиватися горизонтально, як фахівець — розкажіть, які знання ви б хотіли розширити і поглибити. Роботодавець хоче побачити серйозність ваших намірів. Саме це і йому і покажіть.

Це найбільш популярні питання, до яких варто бути готовим. Також вам варто підготуватися і до нестандартних питань, які ставлять все частіше. Ці питання можуть перевіряти ваші soft skills, стосуватися цінностей, життєвої місії і філософії. Наприклад …

• Що для вас важливо в житті? Які сфери, крім роботи, ви вважаєте пріоритетними?

• Розкажіть про себе щось, що не стосується професійної сфери.

• Назвіть ваші слабкі якості

Відповідаючи на це питання, відразу розкажіть про те, як ви намагаєтесь покращити цю особисту характеристику. Перетворюйте свої недоліки в історії, які покажуть вас з кращого боку.

• Що ви цінуєте в людях?

• Чому одні люди досягають в житті успіху, а інші переживають невдачі? Чому виникають конфлікти в команді? Навіщо люди прагнуть зробити кар’єру?

Такі питання називаються проєктивними. Вони сформульовані як загальні, але ваша відповідь розповість співрозмовнику саме про ваш досвід і життєві установки. Щоб повернутися в реальність, скажіть просто: «Не можу відповідати за всіх, але особисто я думаю…» Тут важливо бути чесним, щирим і готовим до глибшого діалогу.

5. Підготуйте самопрезентацію — містку і, водночас, інформативну

Пам’ятайте, що на співбесіді ви продаєте себе як фахівця. Важливо показати вашу унікальну товарну пропозицію: переваги, навички, досвід.

В самопрезентації зробіть акцент на основних кар’єрних переходах. У разі вузької спеціалізації покажіть динаміку горизонтального розвитку — важливі досягнення і вирішені проєкти. Якщо отримували додаткову освіту — скажіть і про неї.

Продумайте питання з вашого боку

Співбесіда — це діалог. Після вивчення інформації про роботодавця і вакансії, відразу продумайте незрозумілі для вас пункти та оформте їх в коректні послідовні питання. Це допоможе легше формулювати і ті питання, які будуть виникати вже в процесі інтерв’ю.

Питання про можливості кар’єрного росту, про структуру відділу, цінності та філософію компанії також доречні і правильні.


Як вести себе на співбесіді


7. Пунктуальність – запорука гарного початку співбесіди

Приходити потрібно вчасно, а краще — заздалегідь, щоб роботодавець не чекав. Якщо склалися непередбачені обставини і ви спізнюєтеся — повідомте про це рекрутеру. І обов’язково уточніть, чи можливо розпочати співбесіду трохи пізніше. Пам’ятайте про тактовність і манери — вони в дрібницях.

8. Іноді small talk творить дива

Привітайтеся при зустрічі, зверніться до співрозмовника і скажіть, що раді знайомству. І не забудьте поставити телефон на беззвучний режим.

9. Будьте помірно лаконічні

Бажано, щоб відповідь на кожне питання не перевищувала 2 хвилин. При цьому уникайте односкладових відповідей («Так» / «Ні»).

10. Важливо і те, як ви говорите

Мова про міміку, жести, тембр голосу. Сісти краще навпроти співрозмовника, лицем до лиця і прийняти відкриту позу. Говоріть виразно і розмірено. По можливості підлаштуйтеся під ритм співрозмовника. Врахуйте, що досконально контролювати невербальну поведінку на зустрічі можливо тільки за ретельної підготовки. Ви повинні знати, що говорити і коли.

Важливо зрозуміти, що співбесіда — це знайомство, тобто діалог. Спілкуйтеся, будьте конструктивні, вкажіть на свою професійну унікальність і цінність в ході бесіди. Це підвищить шанси на працевлаштування.

Читайте також

Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання

Стоп-лист кандидата: 9 головних помилок на співбесіді

Що говорити на співбесіді про причини звільнення?

Готові до співбесід?

Тоді надсилайте резюме на одну з відкритих вакансій!

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: