У нашій культурі пошук роботи часто помилково сприймають виключно як намагання сподобатися компанії. Тоді як це процес взаємного вибору, а не дорога з одностороннім рухом.
Добре, що сьогодні кандидати все частіше хочуть якомога більше дізнатися про роботодавця, перш ніж витрачати на нього свій час. Підтримуємо такий підхід і розповідаємо, де знайти інформацію та відгуки про компанію, що вас зацікавила.
Випадки, коли людина, не роздумуючи, погоджується на першу-ліпшу пропозицію, характерні хіба для критичних ситуацій — наприклад, коли терміново потрібне джерело прибутку. Втім, на такій роботі рідко затримуються надовго. Загалом кандидати шукають компанію, де комфортно, сприятлива атмосфера, перспективи для тривалої співпраці і взагалі — хочеться працювати. Щоб переконатися, що цікава для вас компанія — саме така, варто навести про неї довідки.
Згідно з першим в Україні дослідженням привабливості роботодавця Randstad Employer Brand Research 2019, 96% українців перевіряють репутацію потенційного роботодавця.
Згідно з опитуванням, українці дізнаються про роботодавців із таких джерел:
- 79% вивчають сайти з вакансіями;
- 64% довіряють особистим зв’язкам та рекомендаціям;
- третє місце впевнено посідають Google, Facebook, сайти компаній тощо.
Розповімо детальніше про особливості кожного з цих джерел та інші ресурси.
Ресурси самої компанії
Вивчити ресурси компанії ще до співбесіди варто, навіть якщо вам здається, що ви достатньо про неї знаєте. Саме там ви знайдете не лише додаткову інформацію, а й ідеї своїх запитань до рекрутера.
Звісно, мета компанії — показати себе з найкращого боку, тому навіть якщо робота там має свої підводні камені, навряд чи ви про це дізнаєтесь із її офіційних сторінок.
Сайт
Офіційний сайт компанії — місце, де можна дізнатися і про проєкти, над якими вона працює, і про відкриті вакансії та стажування, і про корпоративну культуру та цінності. Наприклад, з розділу «Про нас» сайту Happy Monday можна зрозуміти, чим ми займаємося, і познайомитися з кожною учасницею команди.
Соцмережі
Комунікація у соцмережах відображає tone of voice бренду і дає глибше зрозуміти, яка це компанія — весела чи серйозна, чи підтримує близькі вам соціальні ініціативи, зрештою — якою мовою спілкується і чи використовує фемінітиви (адже ми знаємо, що для багатьох це теж важливі маркери під час вибору компанії).
Іноді компанії ведуть окрему сторінку, присвячену працевлаштуванню та внутрішній кухні компанії: наприклад, такою є фейсбук-сторінка Внутри EVO, створена для теперішніх і майбутніх членів команди IT-компанії EVO. Фейсбук-сторінка Grammarly Kyiv теж розповідає не лише про нові функції сервісу, а й про окремих членів команди та їхні офісні й віддалені будні.
Зовнішні ресурси
У пошуках погляду на компанію зі сторони варто звернутися до зовнішніх ресурсів. Але враховуйте, що «зовнішній» теж не означає «об’єктивний».
Сайти з профілями та відгуками
Одразу попередимо: люди частіше залишають негативні відгуки, ніж позитивні. Бо на негатив ми реагуємо більш емоційно.
Задоволена всім людина навряд чи піде розповісти про це на зовнішній ресурс. Найчастіше бажання висловитися виникає, коли ми відчуваємо, що до нас поставилися несправедливо.
Переважання негативних відгуків над позитивними ще не означає, що працювати у компанії дійсно так погано. Уважно читайте суть претензій, фільтруйте надмірну емоційність і пам’ятайте: як позитивні, так і негативні відгуки можуть бути фейковими. Якщо відгук анонімний і позбавлений конкретних деталей, зате перенасичений емоціями — навряд чи його варто сприймати серйозно.
Де шукати відгуки про компанію?
Happy Monday. У нас є розділ із профілями компаній зі сфери IT, освіти, комунікацій тощо, які ми дійсно можемо порадити. Розповідаємо про історію заснування, офіс, команду, культуру, процеси, підходи і, звісно ж, вакансії — про все, що дозволить вам зробити правильний вибір. Читачі можуть залишати свої відгуки та запитання до представників компанії.
Більше профілів компаній з актуальними вакансіями шукайте тут →
КомпаніїDOU. Це спільнота для програмістів, де є вакансії, стажування, матеріали на тему кар’єри, дослідження зарплат, профілі компаній з фотографіями офісів та відгуками співробітників. Відгуки можуть залишити лише ті, хто має підтверджений акаунт, тому фейкових розповідей тут не буде. Зауважимо, що ейчари компаній часто реагують на надіслані відгуки — це хороша можливість у разі негативного фідбеку почути обидві сторони і оцінити рівень комунікації компанії.
AIN. Нещодавно свій каталог ІТ-компаній України з’явився й у бізнес-медіа AIN. Тут можна знайти короткі огляди, фото, адреси офісів, згадки у ЗМІ та відгуки про компанії. Незабаром обіцяють додати й актуальні вакансії. Компаній представлено багато, а от відгуків поки немає, оскільки розділ з’явився зовсім нещодавно.
Glassdoor. Це американський вебсайт, де нинішні та колишні співробітники залишають відгуки про компанії. Glassdoor більше підходить для пошуку роботи у Північній і Південній Америці та більшості країн членів-ЄС, але в умовах зростання популярності віддаленої роботи на іноземні компанії вважаємо за необхідне розповісти і про нього.
На Glassdoor є розділ «Компанії», де можна почитати огляди організацій, що про них пишуть у ЗМІ й анонімні відгуки співробітників про роботу й зарплати. А розділ «Інтерв’ю» допоможе підготуватися до співбесіди: тут користувачі діляться питаннями, які їм ставили під час інтерв’ю до тієї чи іншої компанії.
ЗМІ. У багатьох онлайн-виданнях можна знайти інтерв’ю з топменеджерами компаній на теми корпоративної культури, відбору кандидатів та особливостей роботи. Знайти подібні інтерв’ю можна на Vector, MMR, Huxley тощо.
Багато таких матеріалів є й у нас на Happy Monday. Наприклад, серія статей «На що я дивлюсь і не дивлюсь у резюме» від українських підприємців — Анни Мазур, Валерії Іонан, Ольги Роєнко, Олександра Томіліна.
А тут ми зібрали добірку медіа, які пишуть про бізнес і роботу, та радимо додати їх у закладки.
Читати
Нетворкінг
Якщо ви хочете дізнатися більше інсайдерської інформації про компанію — звертайтеся напряму до людей, які мали досвід взаємодії з нею.
У приватній розмові вам розкажуть те, що не напишуть у публічних відгуках чи статтях в інтернеті.
Найлегший спосіб — якщо у вас є знайомі, які працюють або працювали в компанії. Якщо таких немає, доведеться докласти трохи більше зусиль.
- Знайти у соцмережах колишніх чи поточних співробітників компанії і написати їм. Якщо ви інтроверт і вас бентежить писати незнайомим людям у фейсбуці — зробіть це в лінкедіні. Ця соцмережа спеціально створена для формування ділових зв’язків, тож не бійтеся звертатися до незнайомців із проханням розповісти більше про компанію, де вони працюють або працювали.
- Звернутися до знайомих чи лідерів думок з інших компаній тієї ж галузі. Можливо, однокурсниця працює у тій же сфері і часто перетинається зі співробітниками цікавої вам компанії на професійних івентах? Або там працює друг вашого друга? Пам’ятайте про теорію шести рукостискань і знайдіть зв’язну ланку між вами та компанією мрії.
Враховуйте, що, як і у випадку з відгуками, ви матимете справу зі вкрай суб’єктивним сприйняттям реальності.
Людина може мати абсолютно щирі негативні чи позитивні враження про компанію, але це виключно її досвід. Наприклад, вам можуть розповісти, що в цю компанію просто неможливо потрапити: не реагують на резюме чи вимагають виконати складне тестове завдання. Але не варто переносити чужий досвід на себе: можливо, те резюме було без супровідного листа, а для вашої посади тестове не передбачене.
Те саме й з позитивними враженнями: уточнюйте, чим конкретно задоволений ваш співрозмовник. Може, він у захваті від того, що на роботі кожен сам по собі й ейчари не дістають тимбілдингами, тоді як ви мрієте про піцу по п’ятницях, каяки по суботах і командні підйоми на Говерлу.
То кому вірити?
Використовуйте усі можливі (й законні 😉) способи дізнатися більше про компанію, де плануєте працювати. Не бійтеся проявляти ініціативу та демонструвати свій інтерес, але пам’ятайте:
- чужий відгук = чужий, а не ваш досвід, і з вами необов’язково буде так само;
- фактчекінг важливий, особливо коли мова про анонімний відгук в інтернеті;
- складіть власний перелік питань про компанію і шукайте відповіді саме на них, замість задовольнитися загальною статтею про те, як там усе чудово.
Зробити усвідомлений вибір вкрай важливо. І краще дізнатися якомога більше про компанію заздалегідь, ніж потім сильно розчаруватися і знову шукати нову роботу.
Готові до активного пошуку роботи?
Цих роботодавців ми вже перевірили. Подивіться, чи підходять вони вам.
ВакансіїЧитайте також
Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру
Про внутрішній сервіс: як зрозуміти, що компанія не цінує своїх співробітників
Нетворкінг та пошук роботи у соцмережах: навіщо, як та невже працює?