Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру

01.06.20 Пошук роботи 6 хв читання

Чому на співбесіді важливо не лише відповідати на запитання, але й ставити свої, та про що варто запитати в рекрутера, розповідає  Ірина Сулацька, рекрутерка у Matic і викладачка у Lviv IT School та Ukrainian Sourcing School.  

Вже шість років поспіль я проводжу співбесіди з кандидатами і помітила, що лише приблизно 15% із них заходять в своїх питаннях до рекрутера далі, ніж «розкажіть про соціальний пакет». Лише одиниці питають про бізнес-модель компанії, плани на найближчий рік і цінності.

Співбесіда — це діалог, який дозволяє порівняти очікування компанії від кандидата і навпаки. Окрім того, приймати рішення про пропозицію, коли інформації недостатньо, складно. Тому, як на мене, ставити питання під час співбесіди важливо, бо завдяки цьому ви зможете:


1. Підготуватися до наступних етапів відбору


Не всі рекрутери розповідають про весь процес відбору кандидатів, який передбачений для вакансії, з власної ініціативи. На мою думку, якщо рекрутер цього не зробив, то варто зініціювати це питання самостійно. Як кандидату вам важливо розуміти: скільки етапів буде попереду, з ким ви будете говорити (і якою мовою), чи передбачене тестове завдання і яким чином ви отримаєте фідбек після його виконання.

Деякі кандидати питають мене про те, чи познайомляться вони з командою під час процесу. Дуже люблю це питання, бо вирішення будь-якої проблеми — командна гра, а наші колеги допомагають нам ставати кращими.

Боїтеся проходити співбесіди?

Наш онлайн-гайд допоможе всебічно підготуватися до інтерв’ю та впоратися зі страхами

До гайда


2. Ефективніше планувати процес пошуку роботи та не втратити альтернативні можливості


Частіше за все кандидати беруть участь у переговорах одразу з кількома компаніями, переглядають пропозиції щодня. Питання «Скільки, зазвичай, триває ваш рекрутинг-процес?» допоможе вам запланувати свої активності таким чином, щоб не затягувати з відповіддю іншим компаніям і не втратити альтернативні можливості.

Окрім того, варто спитати, наскільки ця вакансія критична для компанії, і обговорити, коли ви зможете приступити до виконання обов’язків: зрідка, але я зустрічаю кандидатів, в контрактах яких прописані 2-3 місяці на перехід. Не всі компанії готові чекати настільки довго, тож краще прояснити цей момент якнайшвидше.


3. Зрозуміти, які завдання будуть стояти перед вами


Не всі вакансії містять у своєму описі перелік тих завдань, які буде виконувати людина на цій посаді в найближчі 3-6-12 місяців. Часто компанії обмежуються лише списком вимог і щоденних активностей. Розуміння повної картинки, цілей на найближчий період допоможе вам знайти відповіді на такі запитання:

  • Чи допоможе ця вакансія покращити ваші знання і навички?
  •  Чи дозволить вона вам «вирости» і стати кращим спеціалістом?
  •  Чи це точно ті цілі, над якими вам цікаво працювати, чи, можливо, ви хочете спробувати дещо інше?

Якщо конкретні персональні цілі ще не відомі, ви можете запитати, які найбільші виклики наразі стоять перед вашою майбутньою командою (або департаментом), над якими найважливішими проєктами чи проблемами вона зараз працює.

Окрім того, мене часто питають: «Чому відкрилась вакансія?» На це питання немає правильної чи неправильної відповіді. Ця інформація просто допоможе вам збудувати «повну картину»:

  • зорієнтуватися в тому, які можливості будуть доступними для вас (якщо вакансія з’явилася, бо відкрили новий офіс, департамент);
  • побачити кар’єрні перспективи (якщо вашого попередника підвищили);
  •  зрозуміти, які труднощі можуть перед вами стояти або які навички для цієї ролі — must-have (якщо з попереднім спеціалістом компанії довелося попрощатися через якісь його слабкості чи недоліки, або людина сама звільнилася через надто емоційного керівника).

Ще один варіант питання для отримання «повної картини»: «Чому ця позиція важлива для майбутнього росту компанії?».

Обов’язково варто уточнити, хто буде вашим майбутнім менеджером. Можна навіть попросити посилання на акаунт в LinkedIn, адже це саме та людина, яка допоможе вам (або ні) стати кращими.

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Підписатися


4. Зрозуміти свої шанси на працевлаштування і уявити майбутню команду


Кожен з нас читає вимоги до певної позиції. Зазвичай, їх список довгий, бо на нього впливають багато факторів: компанія і її напрям, бізнес-модель, роль, рівень, команда. Проте лише кілька з цих вимог є дуже важливими.

Питання про те, які критичні навички і який досвід команда чи менеджер хочуть бачити у кандидата, та які якості компанія цінує в співробітниках, допоможуть вам зорієнтуватись у ваших власних шансах на цю роль. А також передбачити, з якими людьми вам доведеться працювати в одній команді.


5. Отримати зворотний зв’язок від рекрутера


Те, що не всі рекрутери і не завжди, на жаль, надсилають зворотний зв’язок — не новина. Тому, на мою ж думку, проговорити цей момент — важливо. Спитайте, як довго в компанії приймають рішення щодо переходу на наступний етап і коли можна чекати на новини від рекрутера. Окрім того, ви можете уточнити, чи можна (і куди) писати рекрутеру, якщо у вас з’являться нові питання.


6. Краще вивчити компанію


Звісно, ми можемо уважно переглянути сайт компанії, прочитати відгуки про неї на dou.ua і поговорити з колишніми чи теперішніми співробітниками. Але ці інструменти навряд чи дадуть вам багато інформації про плани компанії, її стратегію розвитку, її культуру і традиції. А от прямі запитання під час співбесіди допоможуть отримати якіснішу картину.


7. З’ясувати критично важливі для вас моменти


Кожен кандидат має власні «критерії оцінки» пропозицій і пріоритети. Для когось важливо мати можливість працювати з дому, для іншого таким критичним нюансом може бути тривалість контракту, можливість рухатись між командами і департаментами чи зарплата, на яку можна розраховувати. Якщо ви маєте список особливих побажань, обов’язково проговоріть їх під час першої розмови з рекрутером, щоб розуміти можливості (чи їх відсутність), зекономити свій час і час компанії або впевнитись, що вам по дорозі.

Деякі кандидати час від часу питають мене, як довго я працюю в теперішній компанії і чому (ще варіанти: «чому ти обрала цю компанію», «що ти найбільше цінуєш в компанії»). Вважаю, що це класні питання, бо ви матимете змогу почути більш «людяний» відгук про компанію і зрозуміти, що співробітники вважають найкращим в ній.

Пам’ятайте, що:

●      ставити питання під час співбесіди — абсолютно нормально, бо ця розмова — не гра в одні ворота;

●      ваші питання (або їх відсутність) можуть показати рекрутеру рівень вашої мотивації і зацікавленості;

●      варто обговорювати важливі для вас моменти на ранніх етапах, щоб зберегти власний час і час компанії. 

Читайте також

Тестове завдання: навіщо воно потрібне компанії та кандидату

Як компанії шукають співробітників? 9 трендів сучасного рекрутингу

«Емоції на роботі»: книга про те, як полюбити понеділки

Готові до співбесід?

Тоді надсилайте резюме на одну з відкритих вакансій!

Вакансії

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: