Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Три перспективні й добре оплачувані професії, на які варто звернути увагу у 2025 році

08.01.25 Пошук роботи 4 хв читання

У якій ніші зараз вдосталь вакансій і кому готові платити гідну зарплату навіть на старті кар’єри? Ксенія Столбова, карʼєрна консультантка, HR-спеціалістка й співзасновниця освітнього центру DAN.IT, розповідає про тренди ринку праці та популярні професії, що матимуть попит у 2025 році.

Ксенія Столбова
Ксенія Столбова


Диджитал-маркетолог


Сьогодні навіть маленький квітковий магазин має сторінку в соціальних мережах, вебсайт або ж і те, й інше. Відповідно компаніям потрібні фахівці, що можуть управляти всіма проявами компанії в інтернеті.

Попри величезну кількість спеціалізацій у цифровому маркетингу (зараз їх понад 50), ключову роль відіграє саме професія диджитал-маркетолога — фахівця, що керує всіма цифровими каналами та відповідає за стратегію просування бренду в інтернеті.

Кількість вакансій для диджитал-маркетологів налічує тисячі пропозицій на популярних джоб-порталах. Водночас конкуренція на ці позиції зазвичай не висока (до 10 кандидатів на вакансію). Багато роботодавців погоджуються на мінімальний досвід у резюме кандидата або ж навіть шукають фахівців серед випускників навчальних програм із диджитал-маркетингу. Наприклад, наш навчальний центр щотижня отримує 2-3 таких звернення від компаній.

Маркетологи-початківці можуть заробляти від 600$ до 800$, а вже за рік розраховувати на 1200$—1500$.


Кілька фактів про професію диджитал-маркетолога

  1. Часто вважається, що ця робота — суцільний креатив. Насправді професія передбачає насамперед кропітку роботу з даними й показниками та меншою мірою — візуальний креатив. Основним завданням диджитал-маркетолога є саме планування, аналіз показників, пошук оптимальних рішень для бізнесу та координація роботи команди.
  2. Диджитал-маркетолог практично ніколи не виконує всі завдання сам, він працює у зв’язці з дизайнером, SEO-спеціалістом, таргетологом, аналітиком, SMM-фахівцем, копірайтером. Не кожна компанія має ресурси для залучення всіх перелічених фахівців у штат, тому деякі функції часто віддають на аутсорс. Але це майже ніколи не стосується самої позиції диджитал-маркетолога: такого фахівця зазвичай винаймають на повну ставку. Диджитал-маркетолог, звісно, може суміщати одну чи кілька функцій, але зі зростанням компанії та збільшенням обсягу роботи на кожний тип завдань в ідеалі винаймається окремий фахівець.
  3. У диджитал-маркетолога мають бути добре розвинені дві групи компетенцій: стратегічні й інструментальні. Типовою помилкою новачків є акцент на інструментальних навичках і неповне розуміння стратегії. З погляду компанії перевага віддається кандидатам, які мають комплексне бачення просування та можуть швидко опанувати необхідні інструменти за потреби. 


HR-спеціаліст


Попри велику кількість кандидатів на ринку, роботодавці стверджують про дефіцит кадрів, оскільки після початку повномасштабного вторгнення значна частина фахівців виїхала з України або ж була мобілізована. На тлі цього роль і значення HR-функції зростає, адже перед кожною компанією постає два ключових завдання — утримання наявного персоналу та залучення нового. Цим пояснюється відкриття нових HR-вакансій у великих компаніях та поява позиції фахівця з управління персоналом на малих підприємствах, які тривалий час обходились без цієї ролі.

Лише в нашій HR-спільноті, яка налічує 1500 учасників, щотижня публікуються від 5 нових вакансій у напрямі рекрутингу й HR, тоді як на сайтах пошуку роботи кількість вакансій за напрямом може сягати 2000.

На одну позицію відгукуються в середньому 16 фахівців, що дозволяє кандидату з належним рівнем підготовки знайти роботу за місяць. Цього року рекордом швидкості працевлаштування для мене став кейс моєї студентки, яка тільки закінчувала працювати над резюме, коли ми побачили цікаву вакансію в її місті. Від моменту відгуку до офера пройшло 4 дні.

HR-початківці (одразу після закінчення навчання) можуть розраховувати на зарплату від 600$, а спеціалісти з досвідом понад рік — від 1000$. 


Кілька фактів про професію HR

  1. Позиція передбачає великий обсяг аналітичної роботи: настільки великий, що останнім часом з’являються окремі позиції — HR-аналітик або HR дата-аналітик. Це спростовує міфи про те, що професія «гуманітарна», «тільки для дівчат» чи «без особливих вимог». Насправді аналітичне мислення — одна з ключових компетенцій HR-фахівців. Понад 13 метрик, більш ніж 35 типів звітів, безліч досліджень — це те, з чим на щоденній основі працюють HR-и великих компаній, використовуючи для роботи як галузеві (HRIS), так і універсальні рішення (Power BI, Tableau, Excel, Google Sheets).
  2. Позиція відкриває великий спектр можливостей кар’єрного зростання і спеціалізацій. Наразі можна виокремити 38 ролей за різними напрямами діяльності та рівнем кваліфікації, не кажучи вже про можливості переходу на позиції COO чи навіть CEO компанії (такі випадки часто зустрічаються в українському бізнесі, наприклад зі мною). HR-фахівці опановують загальні принципи управління колективом, вчаться приймати зважені управлінські рішення та водночас поступово знайомляться з бізнес-процесами й специфікою компанії, що зрештою виводить їх на рівень управлінців, які можуть керувати не лише HR-напрямом, але й бізнесом загалом.
  3. HR-ство є станом душі, покликанням. Кожен керівник компанії є трохи HR-ом у певному сенсі. Іноді на іншій ролі в організації ви спостерігаєте, що інші працівники дослухаються до вашої думки, звертаються до вас за порадою, а ви радо допомагаєте іншим опанувати нові навички, турбуєтеся про мотивацію колег і знаходите мільйон способів їх підбадьорити та надихнути. Це теж про HR-а всередині вас, тому ніколи не пізно розглянути для себе цей напрям і опанувати цю багатогранну професію.  


Дата-аналітик


Кожна компанія в результаті своєї діяльності накопичує дані, які дозволяють аналізувати поточну ефективність та прогнозувати результати майбутньої бізнес-активності. Цифровізація вплинула на цей процес, додавши безліч додаткових показників, параметрів і терабайтів даних. Щоб впроваджувати data driven decisions (рішення, що базуються на даних), компанія повинна побудувати систему обліку та аналізу даних. І це той момент, коли на сцену виходить нова потужна професія дата-аналітика.

Кількість вакансій у цьому напрямі стрімко зростає: практично в кожній компанії відкривається така позиція, а іноді й цілі підрозділи. На сайтах із вакансіями постійно знаходиться 700+ вакансій за даним профілем, особливо високий попит на аналітиків даних серед банківських установ, страхових компаній та великих ритейл-холдингів. Водночас кількість кандидатів, які володіють необхідними інструментами для роботи з даними та досвідом їх аналізу, ще порівняно низька. Це створює сприятливий момент для світчингу або ж підвищення кваліфікації. 

Аналітики-початківці можуть розраховувати на доволі високу стартову заробітну плату — від 800$ і за рік вже отримувати від 1500$.


Кілька фактів про професію дата-аналітика

  1. У сферу дата-аналітики часто приходять люди, що вже мають досвід аналітичної роботи (фінансисти, бухгалтери, маркетологи та HR-и), що дає їм суттєву перевагу перед новачками після університету, адже з досвідом роботи з даними досить лише опанувати сучасні інструменти, які пришвидшують обробку та трансформацію сирих даних у зрозумілі та візуально привабливі звіти.
  2. Дата-аналітик не дорівнює програміст. Багатьох, хто розглядає для себе цей напрям, лякає необхідність вивчати мову запитів (SQL) чи програмування (Python). Проте дата-аналітик використовує код лише для роботи з даними та вивчає технології не для створення чогось нового за допомогою коду, а виключно для обробки й трансформації великих масивів даних, які неможливо опрацювати вручну. Тобто обсяг використання та мета суттєво відрізняються від сфери програмування й не вимагають таких зусиль і підготовки для вивчення.

Як можна побачити з цього огляду, тренд 2025 року — це посилення позицій аналітичних професій та загалом аналітики в професіях. Швидкий розвиток технологій впливає на розвиток професій, їх поступову цифровізацію і відповідно — на зміну вимог роботодавців до кандидатів.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій на будь-який смак для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Високооплачувані диджитал-професії, які можна опанувати за пів року

Захищати країну та зберігати життя: ким працювати та як знайти роботу у сфері MilTech

Як обрати професію, щоб працювати в задоволення: поради з профорієнтації

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.