Нещодавно у видавництві Vivat вийшла друком книга «Позитивне лідерство. Як енергія і щастя надихають ефективну команду». У ній автори діляться секретами підвищення ефективності працівників, розкривають сутність позитивного лідерства, вчать долати кризові ситуації. Ця книга надихнула гендиректорку Vivat Юлію Орлову поділитися власними принципами позитивного лідерства, які допомогли їй зберегти бізнес та команду під час війни.
Принцип 1. Люди — основа успішного бізнесу
На мій погляд, основа успішного бізнесу — це компетентні працівники, які довіряють лідеру і знають, що в будь-якій ситуації можуть на нього покластися. Без довіри та взаєморозуміння неможливо ефективно розвивати бізнес у довготривалій перспективі.
Впродовж перших трьох місяців війни ми виконували 10% від виробничого плану. Але всі кошти, зароблені раніше, та все, що надходило впродовж цього часу, ми витрачали на виплату часткової зарплатні працівникам. Це був спосіб хоча б мінімально підтримати людей, які опинилися в ситуації повної невизначеності і продовжували сумлінно виконувати свої обов’язки, не запитуючи, чому заробітна плата виплачується не у повному обсязі. Рішення я приймала без вагань та роздумів, бо неймовірно ціную свою команду, а ще тому, що керівник по-справжньому проявляє себе тоді, коли виникають труднощі чи проблеми.
Міцний емоційний зв’язок із командою — те, завдяки чому всі рухаються в одному напрямку.
Зараз частина нашої команди живе і працює в Україні в умовах війни. На робочий процес цих людей нашаровується щоденна повітряна тривога по кілька годин, регулярні вимикання світла, проблеми зі зв’язком. І я передовсім наголошую на безпекових заходах (повітряна тривога — всі в укриття) та із розумінням ставлюся до довгих пауз в робочих чатах. Ми працюємо на результат, але зважаємо на людський аспект стосунків. Бо працівникам потрібно мати не лише мету і завдання, а й відчувати власну значущість та цінність. Тоді вони хотітимуть навчатися, зростати й вдосконалюватися навіть в умовах війни, а їхня продуктивність зростатиме.
Також важлива налагоджена комунікація із працівниками. Позитивний лідер не лише дає вказівки і вимагає результату, він цікавиться думкою людей, із якими працює. Допомагає їм долати труднощі. Підсвічує навіть найменші досягнення, мотивує. Якщо ж він не цікавиться командою, тоді найдрібніша проблема набуватиме вселенського масштабу.
Якщо керівник тільки жадібно бере й нічого не віддає, він, безперечно, втратить повагу й любов підлеглих.
Принцип 2. Проблеми не повинні вибивати нас із колії
Нещодавно ми відкрили у Києві нову книгарню, і незадовго після цього в столиці почалися віяльні вимикання світла. Влітку нас міг би трохи врятувати довгий світловий день, але восени темніти починає вже о четвертій годині. Для бізнесу щоденна відсутність світла, особливо у вечірній час, — передвісник зниження продажу, а отже, і зниження прибутку, який і так є незначним. Відтак ми змушені вдень працювати у напівтемряві, а ввечері при — світлі ліхтарика, щоб зберігати контакт із читачами. Бізнес складається із викликів та проблем, які, однак, не повинні вибивати нас із колії. Зараз ми думаємо не стільки про прибуток, скільки про те, щоб зберегти можливість працювати та рухатися вперед. А я зі свого боку — про збереження золотої команди, яка навіть у найскрутніші періоди викладалася на максимум.
Прибуток і престиж — це добре, але один із найбільших привілеїв лідерства — це шанс змінити світ. Ефективні лідери йдуть уперед завдяки бажанню допомогти іншим: клієнтам, команді, якою вони керують, громаді, суспільству.
Наш основний книжковий склад та друкарня знаходяться у Харкові. Навесні через постійні обстріли, відсутність світла та зв’язку ми втратили можливість своєчасно відправляти книги зі складу, замовлені через сайт. Тому були змушені перевезти частину вже надрукованих книг на нові склади в інших містах України, щоб хоча б частково налагодити роботу видавництва. Це було складно, але наша команда спільними зусиллями оперативно відбудувала порушені бізнес-процеси. Відтак у розпал війни читачі отримали свої книги, що для нас було пріоритетним завданням.
Принцип 3. Лідера і команду має об’єднувати спільна ідея
Ефективно працювати в умовах нестабільності можна, якщо у вас є ідея, яка об’єднує всю команду. Ми працюємо, щоб підтримувати економіку України, розвивати українську літературу та культуру, переформатовувати книжковий ринок, популяризувати українську книжку на міжнародному рівні.
Лідери пропонують яскраву ідею майбутнього, яка сповнює людей енергією і додає важливості їхній роботі.
Книга «Позитивне лідерство. Як енергія і щастя надихають ефективну команду» допоможе вам використовувати організаційні та ділові методики для найкращого розкриття людського потенціалу. Бо, повторюся, саме люди — основа вашого бізнесу. І від того, які стосунки ви вибудуєте із працівниками, яким лідером станете для них, залежить його майбутнє.
Шукаєте співробітників?
Розміщуйте вакансії на Happy Monday — тут їх побачать саме ті люди, які вам потрібні!
РозміститиЧитайте також
Звільнити чи втримати? Що робити зі втратою мотивації у працівників
5 HR-трендів та викликів, до яких варто готуватися вже сьогодні
Як ІТ-компаніям долучитися до благодійності
Дякуємо!
Тепер редактори знають.