Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що треба знати про роботу в adtech: посади, зарплати й кар’єрні перспективи

21.02.22 Кар'єра 6 хв читання

Директорка Enterprise Solutions у компанії SmartyAds Анастасія-Нікіта Бансал розповідає про індустрію рекламних технологій (advertising technologies, або ж adtech): ким там можна працювати, скільки заробляти та як почати кар’єру з нуля.

Анастасія-Нікіта Бансал
Анастасія-Нікіта Бансал


Які спеціалісти працюють в adtech?


Якщо раніше завданням реклами було охопити якомога більшу кількість споживачів на телебаченні й радіо, то зараз рекламодавці хочуть показувати рекламу тільки тим, кому їхній продукт чи сервіс дійсно може бути потрібен. Рекламні технології (вони ж advertising technologies, або adtech) за допомогою високоточного таргетингу збільшують ефективність рекламних кампаній та зменшують витрати шляхом скорочення нецільових показів.

Популярність adtech постійно зростає: тільки у 2020 році компанії по всьому світу витратили понад 129 мільярдів доларів на закупівлю реклами за допомогою adtech-платформ. Незамінні фахівці для роботи в цій індустрії — це AdOps та акаунт-менеджери. 

AdOps — це спеціалісти з рекламних операцій (advertising operations), які займаються плануванням, організацією та підтримкою рекламних кампаній. Вони запускають кампанії, тестують їх, забезпечують оптимізацію багатоканальної реклами для різних засобів масової інформації та цифрових рекламних форматів, а також відстежують ефективність реклами. AdOps тісно співпрацюють з акаунт-менеджерами, які теж безпосередньо залучені до роботи над рекламними кампаніями, але відповідають здебільшого за спілкування з клієнтами. 


Чим займаються adtech-фахівці?


Екосистема adtech складається з різних рекламних платформ, які пов’язані між собою та взаємодіють на основі аукціонів реального часу (Real Time Bidding, або RTB). Це протоколи, що визначають, кому має демонструватись реклама, хто з рекламодавців має право показувати її відвідувачам сайту та скільки коштуватиме один такий показ. 

Ролі й обов’язки AdOps та акаунт-менеджерів можуть відрізнятися або збігатися залежно від типу рекламної платформи. 


SSP (supply-side platform)

SSP автоматизує процес продажу інвентарю для паблішерів — власників вебсайтів та додатків, де показується реклама. Тут головний — акаунт-менеджер, який має будувати міцні стосунки з паблішерами та задовольняти їхні потреби: перевіряти можливості платформи, зокрема — чи є на ній достатня кількість рекламодавців, аби забезпечити бажану кількість показів реклами тощо. Фахівці AdOps тут майже ніколи не працюють.


DSP (demand-side platform) 

DSP автоматизує процес закупівлі рекламних місць для рекламодавців. Тут AdOps працюють із фільтрами кампаній, а також перевіряють статистику, щоб забезпечувати ефективність показів реклами та за потреби змінювати налаштування. Тоді як акаунт-менеджер роз’яснює показники ефективності реклами для клієнта, розробляє стратегії, бюджетування та шукає нові можливості для вдосконалення кампаній. Додатково акаунт-менеджер співпрацює з командою з управління проєктами, аби гарантувати, що для запуску кампанії та досягнення KPI клієнта є все необхідне.


Ad exchange

Це відкрита платформа, що може використовуватись як рекламодавцями, так і паблішерами для автоматизованого продажу-купівлі реклами. Ролі AdOps та акаунт-менеджерів тут майже однакові: не важливо, AdOps ви чи акаунт — роботу виконуватимете ідентичну. Спеціалісти, які працюють з Ad exchange, регулюють попит та пропозицію на рекламу на платформі так, щоб максимально збільшити прибуток: щоденно аналізують статистику, перевіряють тенденції та аномалії рекламного трафіку. Вони тісно працюють з цифрами й аналітикою, щоб зрозуміти, чи збалансовані пропозиція та попит на рекламні місця, і за потреби корегувати їх.


Зарплати й кар’єрні перспективи в adtech-сфері


З огляду на свій досвід і знання сфери adtech, можу припустити, що в Україні початківець на посаді AdOps чи акаунт-менеджера заробляє в середньому $1000-1200. Зростання зарплати middle- та senior-спеціалістів залежить від кожного індивідуального випадку і може враховувати бонусну систему, яка часом навіть перевищує ставку.

А от у США, за даними ресурсу talent.com, медіана зарплат для AdOps-фахівців — $62400 на рік, тобто $5200 на місяць, а акаунт-менеджери отримують в середньому $55000 на рік, тобто приблизно $4580 на місяць. Звісно, зарплати в США та Україні складно порівнювати. Але якщо ви AdOps або акаунт-менеджер, який має за плечима певний досвід, то можете спробувати влаштуватись і до американської фірми, адже в умовах пандемії компанії часто наймають віддалених спеціалістів.

Скільки заробляють інші спеціалісти?

Маємо дослідження зарплат українських комунікаційників, дизайнерів, ейчарів, фінансистів і фахівців  видавничої сфери.

Читати

Щодо кар’єрного зростання, то загалом в adtech воно відбувається за таким самим принципом, як і в багатьох інших сферах, зокрема в IT. AdOps та акаунт-менеджери можуть зростати вертикально: junior-спеціалісти зростають до рівня middle або senior, а потім стають тімлідами. 

Горизонтальне зростання для акаунтів та AdOps теж можливе: такі фахівці можуть перекваліфікуватись у Project Manager чи Business Development Manager, а після цього рухатись вгору до посад Head of project, Operations Project Lead тощо. 

Мій власний досвід показує, що за умов старанності та повного залучення в роботу кар’єрний ріст працівників в adtech може бути стрімким. Так, наприклад, за рік можливо досягти дійсно високих KPI і зайняти нову позицію, що передбачає управлінські задачі. Але чітких часових рамок при цьому немає — усе залежить від набутих навичок та зрілості кандидата.


Що мають знати та вміти фахівці adtech?


Є база, важлива для всіх спеціальностей, зокрема в adtech-індустрії. Це насамперед хороша англійська мова (Upper-Intermediate) та вміння вести бізнес-комунікацію. Але навички, знання та досвід в adtech означають чимало — як і в будь-якій іншій сфері. Якщо ви розумієтесь на екосистемі RTB та маєте більш ніж рік досвіду роботи в цифровій рекламі (adtech як перевага), такі знання та досвід дають дуже гарні шанси для входу в професію.

Якщо компанії шукають уже готового AdOps, вони звертають увагу на досконале розуміння оптимізації рекламних кампаній у рекламних платформах, а також, наприклад, у кабінетах Display&Video 360, Yandex Direct, Google ADS, DSP тощо. Також знадобиться базове знання HTML/JS/XML/SQL, здатність одночасно керувати кількома проєктами та приймати рішення на основі даних платформ, знання всіх рекламних форматів, стратегій розміщення реклами та параметрів оптимізації, глибоке знання всіх показників ефективності реклами тощо. 

Якщо компанії шукають уже готового акаунт-менеджера, то звертають увагу на досвід роботи з технологіями управління рекламними кампаніями, тобто рекламними платформами та кабінетами. Також кандидат має знати, як контролювати виконання рекламних кампаній (бюджети, KPI), аналізувати ефективність та займатися розробкою пропозицій з оптимізації. Для акаунт-менеджерів ключове — знання процедур підтримки клієнтів на всіх етапах роботи: від відповідей на запитання до підготовки висновків та рекомендацій щодо рекламних кампаній.


Як почати кар’єру з нуля?


Як людина, яка сама займається пошуком працівників, можу сказати, що готових кваліфікованих adtech-спеціалістів знайти вкрай важко. Це окрема галузь зі своєю специфікою, за якою немає курсів чи програм підготовки, на відміну від, наприклад, програмування. Єдиний вихід для організацій, що шукають таланти в adtech — спрямувати свої інвестиції в навчання власних фахівців. 

Це означає, що навіть за відсутності досвіду кандидат має шанси влаштуватися до adtech-компанії, особливо якщо він чи вона:

  • має відмінне аналітичне мислення;
  • володіє навичками ділового спілкування;
  • вміє працювати в команді та швидко адаптуватися до змін.

Аби почати кар’єру в adtech без досвіду, потрібно шукати й подаватися на вакансії, де зазначена можливість пройти спеціалізоване навчання. Зазвичай навчати власних фахівців можуть собі дозволити компанії, які вже давно на ринку. Створюючи власні технологічні рішення, такі компанії акумулюють необхідний досвід та експертизу в adtech, потрібні для навчання новачків. Такої можливості часто немає в тих компаній, які тільки почали свій шлях в adtech. 

Під час співбесіди з компанією, що пропонує навчання, не соромтесь запитувати, як саме воно проходитиме, як буде вимірюватись його результативність тощо. Зазвичай навчання починається з основ і термінології adtech — що таке RTB, які платформи входять до екосистеми, як вони взаємодіють між собою. Далі йде більш спеціалізована програма. Обов’язково мають бути практичні завдання для вироблення необхідних для роботи навичок, адже неможливо навчитись працювати з певною платформою без доступу до неї. 

Усе навчання має бути безоплатним: оминайте компанії, які пропонують таке навчання за гроші. Наприкінці навчання потрібно буде пройти тестування — це необхідний етап закріплення знань, який засвідчить, що кандидат буде успішним у роботі.

Індустрія adtech продовжує розвиватись, нові компанії з’являються щороку, і всі вони потребують AdOps та акаунт-менеджерів для підтримки та зростання свого бізнесу. Тож для тих, хто шукає нові перспективи, зараз — найкращий час, аби максимально використати нові кар’єрні можливості та відкрити для себе кар’єру в adtech.

Крута робота вже чекає!

Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉

Вакансії

Читайте також

Хто такий креативний продюсер і чим займається у рекламній індустрії

Як розвиватися маркетологу: про кар’єру, навички, плюси та мінуси професії

Як заробляти на YouTube: гід способами монетизації контенту

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: