У 2021 році обсяг ринку онлайн-навчання у світі перевищив $315 млрд. За прогнозами, ця цифра щорічно зростатиме на 20% й досягне позначки в $1 трлн до 2028 року. Тому, якщо ви давно мрієте про власну онлайн-школу, зараз саме час діяти. У цій статті команда маркетологів SendPulse розповідає експертам із різних ніш, як створити онлайн-курс і просувати його.
З чого почати?
1. Визначте, які свої навички ви зможете продати. Почніть із ревізії досвіду роботи чи хобі. Можливо, ви класно налаштовуєте таргетовану рекламу, фотографуєте або обожнюєте готувати?
2. Визначте свою аудиторію, її болі та попит на тему курсу. Перевірте ваші припущення за допомогою сервісів для аналізу популярних запитів і ключових слів: безоплатних, таких як Google Trends і Google AdWords, чи платних — Semrush або Ahrefs. Джерелом інформації також можуть стати Facebook- чи LinkedIn-групи на схожу тематику, а також форуми на кшталт Quora, Medium, Reddit, де користувачі ставлять питання й отримують відповіді.
3. Сформуйте унікальну торгову пропозицію (УТП) курсу. А також окресліть, що студенти отримають після його проходження: нову професію, крутий кейс у портфоліо, допомогу з працевлаштуванням тощо.
4. Подбайте про особистий бренд. Позиціонуючи себе як експерта у своїй галузі, ви відповідаєте на питання клієнтів, чому вони мають вибрати ваш курс.
5. Виберіть формат курсу. Це будуть відеоуроки, вебінари, подкасти? Також подумайте, чи передбачатиме курс домашні завдання та як буде організовано зворотний зв’язок.
6. Визначтесь із бізнес-моделлю (яким чином зароблятимете на курсі). Варіантів багато: доступ до навчальних матеріалів на умовах щомісячної підписки, разова оплата з вічним доступом, пакетні пропозиції, наприклад зі зворотним зв’язком і без, один урок кожного модуля безкоштовно, щоб оцінити подачу матеріалу, тощо.
7. Продумайте ціноутворення. Приймайте рішення щодо ціни, попередньо проаналізувавши прайси ваших конкурентів. Майте на увазі: надто низька вартість курсу може негативно вплинути на сприйняття його цінності, а надто висока — стримувати продаж. Аби цього уникнути, можна зробити декілька пакетів із різними цінами.
Важливо: не женіться за тим, аби з першого разу створити ідеальний продукт, інакше ви ризикуєте витратити купу часу й так і не залучити жодного клієнта. Натомість розробіть мінікурс або запишіть тільки перші модулі, а решту контенту створюйте безпосередньо в процесі проходження курсу студентами. Цей підхід допоможе вам краще зрозуміти потреби студентів і швидко підлаштовувати контент під їхні запити.
А тепер розглянемо специфіку запуску онлайн-курсів для спеціалістів різних галузей.
Як створити онлайн-курс із digital-маркетингу
Поняття цифрового маркетингу охоплює майже всі різновиди інтернет-просування: SEO, PPC, SMM, email-маркетинг та інші. Курси на ці теми мають передбачати багато практики й активну комунікацію між викладачем і студентами.
Які формати курсу підійдуть?
Вебінари. Це онлайн-тренінги в прямому ефірі. Під час вебінару експерт говорить і демонструє інформацію зі свого екрана. Стандартна тривалість вебінару — 1-1,5 години. Вебінари варто записувати, щоб студенти могли повертатися до матеріалу в будь-який час.
Відеоуроки. Це заздалегідь записані тренінги у форматі, наприклад, скринкастів — коли експерт записує екран свого комп’ютера й може супроводжувати відеозапис голосовим коментарем. Максимальна тривалість одного уроку — 20 хвилин.
Важливо регулярно оновлювати відеоконтент, щоб він не втрачав актуальність. Подбайте також про зворотний зв’язок — створіть закриту групу в соцмережах, де студенти зможуть ставити питання та спілкуватись або організуйте індивідуальну підтримку в чаті.
Онлайн-марафони. Це тренінги тривалістю від 3 до 30 днів, які передбачають високу залученість аудиторії та практичні завдання. Популярний майданчик для цього формату — Instagram.
Ціль марафонів — залучити нову аудиторію, «прокачати» персональний бренд, привернути увагу підписників до платного продукту, монетизувати свої знання. Відповідно марафони можуть бути як платними, так і безоплатними.
Важлива складова успішних курсів — перевірка знань, яка допомагає зафіксувати прогрес студентів. Що це може бути:
- домашні завдання до кожного уроку з перевіркою;
- тести після кожного модуля курсу;
- робота над справжнім кейсом (просування бренду клієнта чи власного бренду) і презентація результатів під час завершення курсу.
Ви можете використовувати перевірку знань для мотивації студентів. Наприклад, нагородіть сертифікатом лише тих студентів, які регулярно виконували завдання і набрали потрібну кількість балів, або запропонуйте відмінникам додаткові «плюшки» курсу — бонусні уроки, знижку на наступний курс тощо.
Поради з просування курсу
З огляду на жорстку конкуренцію в галузі цифрового маркетингу, приділіть особливу увагу побудові свого особистого бренду. Для цього вам знадобиться власний сайт, блог із якісними статтями й активність у соцмережах.
- За допомогою сайту й соцмереж розповідайте про себе як про експерта, показуйте ваші кейси та кейси студентів.
- Профільні статті в блозі стануть доказом, що ви «в темі», ще й слугуватимуть джерелом органічного трафіку. Встановіть форму підписки на сторінках блогу та пропонуйте лід-магніт (цінну безкоштовну пропозицію) в обмін на email-адресу відвідувача, щоб збільшити свою аудиторію.
- Створіть лендинг курсу з описом програми та відгуками студентів. Порада: збирайте відеовідгуки студентів, коли вони проходять курс і перебувають на піку мотивації, бо після завершення навчання зібрати відгуки буде важче.
- Просувайте курс через згадки та рекомендації лідерів думок і блогерів.
- Для збору заявок використовуйте таргетовану рекламу. Ви також можете під’єднати до реклами чат-бота, щоб збирати заявки ефективніше.
Що ви знаєте про роботу в диджиталі?
Перевірте себе за допомогою тесту 👉
До тесту
Як створити онлайн-курс із дизайну
Оскільки дизайн — доволі широка тема, радимо для початку виокремити один інструмент і створити мінікурс, присвячений тільки йому. Так ви зможете оцінити запит користувачів і розвивати свій продукт, поступово додаючи нові інструменти.
Які формати курсу підійдуть?
Курси дизайну — це максимум практики. Тому оптимальний формат — це відеоуроки у форматі скринкастів із гарною озвучкою. Оптимальна тривалість уроку — 5-10 хвилин, щоб не перевантажити студента великою кількістю нової інформації.
Важливо, щоб студенти не лише переглядали навчальні матеріали, а й дійсно засвоювали їх. Для цього організуйте систему перевірки знань. Що це може бути:
- доступ до наступного модуля тільки за умови проходження тесту після попереднього;
- доступ до наступного уроку після перевірки лектором домашнього завдання і розгорнутого зворотного зв’язку;
- підготовка студентом курсового проєкту (дизайн сайту, дизайн інтер’єру, брендинг компанії тощо) і його захист для отримання сертифіката.
Поради з просування курсу
- Найкраще за дизайнера говорить його портфоліо. Створіть лендинг курсу із формою реєстрації та розмістіть на ньому приклади ваших робіт або найкращі роботи ваших студентів.
- Аби переконати студентів у вашій експертності, створіть профіль на Behance та/або ведіть YouTube-канал із корисними мініуроками. Ці майданчики можуть слугувати додатковим джерелом трафіку.
- Використовуйте для просування курсу контекстну й таргетовану рекламу.
Що треба знати і вміти графічному дизайнеру. Гайд від Олександра Трегуба 👉
Читати
Як створити онлайн-курс із копірайтингу
Курси копірайтингу охоплюють теми написання комерційних текстів для брендів, сторітелінгу, неймінгу тощо і передбачають багато теорії, а також розбір кейсів і практичні домашні завдання.
Які формати курсу підійдуть?
- Записані відеолекції. Додайте до цього формату чат-підтримку та онлайн-зустрічі, де будете відповідати на питання студентів.
- Онлайн-вебінари наживо з доступом до відеозаписів.
- Онлайн-марафони в Instagram з практичними завданнями та якісним фідбеком від викладача.
Відеоуроки здебільшого являють собою запис лектора в студії, офісі або вдома. Або ж демонстрацію презентації та обличчя спікера. Тривалість уроку — 1-1,5 години. Особливу увагу варто приділяти якості відео, подбати про фон, світло та звук.
На курсі копірайтингу особливу увагу треба приділити перевірці знань студента. Що це може бути:
- практичні завдання для самостійної роботи;
- домашні завдання до кожного уроку з перевіркою;
- фінальне завдання з відгуком лектора.
До речі, це може стати основою для бізнес-моделі курсу — коли, наприклад, є пакетні цінові пропозиції і перевірка робіт входить у дорожчий пакет.
Поради з просування курсу
Як і в будь-якій іншій галузі, експертність копірайтера грає важливу роль. Якщо у вас за плечима немає гучних посад чи кейсів для відомих брендів, спробуйте активно вести сторінки в соцмережах або власний YouTube-канал. Не зайвим буде і сайт-візитівка з вашими кейсами. Спробуйте також провести безоплатний вебінар в YouTube чи підготуйте корисні чек-листи для потенційної аудиторії.
Як стати копірайтером: все, що потрібно знати про професію 👉
Читати
Як створити онлайн-курс з іноземної мови
Онлайн-курси англійської або іншої мови є популярними у сфері корпоративного навчання, підвищення кваліфікації та самовдосконалення. Якщо ви мрієте про власну онлайн-школу, розпочніть із мінікурсів на кшталт “Forming and Using Verb Tenses”, “Modal Verbs” тощо. Зібравши фідбек студентів, ви можете розширювати лінійку курсів.
Які формати курсу підійдуть?
- Відеоуроки в записі, коли студент проходить навчання самостійно в комфортному для себе темпі, виконує домашні завдання і спілкується із викладачем у чаті.
- Відеоконференції, коли викладач спілкується з учнями в режимі реального часу.
- Найкращий варіант — комбінація цих форматів.
Якщо ви записуєте відеоуроки, потурбуйтесь про їхню якість: замовте для запису студію або організуйте її вдома, подбайте про світло та звук.
Аби підтримувати залученість студентів на високому рівні, курс має бути динамічним і цікавим. Для цього використовуйте елементи гейміфікації, активно спілкуйтеся з аудиторією та пропонуйте додаткові матеріали — посібники, книжки, відео тощо.
Успіх студента на курсі іноземної мови залежить від ґрунтовної самостійної роботи. Тому викладачу варто приділити особливу увагу перевірці знань студента. Що це може бути:
- тестування після кожного уроку;
- проміжний тест після закінчення кожної теми;
- фінальна перевірка знань — тести з граматики, написання короткого есе, діалог із викладачем тощо.
Поради з просування курсу
- Зробіть лендинг курсу, оберіть для його просування одну-дві соцмережі та наповнюйте їх якісним контентом. Наприклад, створіть профіль в Instagram і проводьте короткі уроки в прямих ефірах, щоб «зачепити» користувачів і залучити лояльну аудиторію.
- Подбайте про УТП школи — те, чим ви відрізняєтесь від конкурентів. Це можуть бути розмовні клуби, додаткове спілкування з носієм мови, індивідуальні заняття, авторська методика тощо.
- Запропонуйте студенту спочатку оплатити лише перше заняття як пробне, а тільки потім оплатити курс. Або взагалі запропонуйте пробне заняття безоплатно.
Як створити онлайн-курс із йоги
Онлайн-викладання йоги має багато переваг: ви не обмежені локацією та можете навчати більшу кількість охочих. Крім цього, вам не потрібно витрачати гроші на оренду приміщення для заняття.
Які формати курсу підійдуть?
- Попередньо записані уроки, які студенти можуть проходити у власному темпі.
- Онлайн-заняття в прямому ефірі.
- Поєднання самостійних і живих занять.
- Онлайн-марафон в Instagram. Наприклад, запропонуйте підписникам протягом двох тижнів приділяти заняттям лише 15 хвилин на день та оцінити результати в кінці марафону.
Ви можете спробувати бізнес-модель членства в закритому клубі, коли студенти купують абонемент на заняття чи персональне наставництво.
Поради з просування курсу
- Створіть візуально привабливий сайт із перевагами навчання у вашій студії.
- Також зверніть увагу на YouTube для показу занять і на Instagram для демонстрації відгуків і фотографій ваших студентів.
Як створити beauty-курс
Сфера краси охоплює професії перукаря, стиліста-візажиста, майстра манікюру й інші. Сьогодні EdTech-технології дають змогу навчати тонкощів цих професій віддалено.
Які формати курсу підійдуть?
Найкращий формат курсу з beauty-теми — це ретельно пропрацьовані відеолекції та якісний фідбек викладача. Відеоуроки мають демонструвати послідовність дій майстра. Тривалість залежить від теми уроку.
План лекцій курсу може охоплювати такі уроки:
- безпека майстра, правила організації робочого місця;
- правила дезінфекції інструментів;
- поради щодо вибору інструментів;
- лекція з анатомії, стану нігтів, волосся, шкіри тощо;
- техніки виконання манікюру, зачісок, макіяжу тощо.
Beauty-курс передбачає виконання та перевірку домашніх завдань. Для цього студенти можуть надсилати викладачу відеозапис або фотографії робіт у різних ракурсах.
Поради з просування курсу
- Оберіть для просування курсу «візуальні» соцмережі — Instagram або Pinterest. Тут ви зможете не лише анонсувати нові курси, а й показувати власні роботи та роботи своїх студентів.
- Не зайвим буде сайт із програмою курсу, а також записи майстер-класів у Telegram-каналі або в Instagram.
Інструменти для створення онлайн-курсів
- Посадкова сторінка (лендинг) з описом курсу, формою реєстрації та можливістю приймати оплати. Ви можете замовити сайт у спеціаліста або створити його самостійно, використовуючи «no-code» конструктори WordPress, Wix, SendPulse та інші.
- Платформа для вебінарів, якщо плануєте їх проводити. Безоплатну онлайн-трансляцію також можна організувати в соцмережах. На безкоштовному вебінарі ви можете зібрати зацікавлену аудиторію та підштовхнути її до покупки курсу.
- Платформа для онлайн-навчання. За допомогою спеціальних платформ ви можете структурувати матеріали курсу у вигляді модулів та уроків, створити тести для перевірки знань, залучати експертів, видавати студентам сертифікати тощо.
- Сервіс email-розсилок для підігріву цікавості студентів, просування курсів і надсилання листів про оплату.
- CRM-система для збору інформації про клієнтів і відстеження платежів.
- Соцмережі та месенджери для побудови особистого бренду, створення ком’юніті та підтримки студентів.
Аби не витрачати час на пошук та інтеграцію кількох сервісів між собою, спробуйте безкоштовно платформу для створення онлайн-курсів від SendPulse. Це простий конструктор курсів, який дає змогу створювати уроки й наповнювати їх відеолекціями, подкастами, PDF-файлами тощо.
Ви також можете створювати тести для перевірки знань, конструювати сертифікати та нагороджувати ними студентів за успішне проходження курсу.
Під час створення курсу на платформі SendPulse лендинг для реєстрації студентів генерується автоматично. Завдяки інтеграції з платіжними системами PayPal, Fondy, Stripe, LiqPay студенти можуть оплачувати курс у своєму особистому кабінеті. Приймання оплат доступне у платному тарифі.
Для зворотного зв’язку на платформі є можливість індивідуального чату між викладачем і студентом.
Платформа для створення онлайн-курсів синхронізована з безоплатною CRM-системою SendPulse. Уся інформація про студентів, яка потрапляє до журналу або додається через форму лендингу, з’являється у CRM, і викладач може автоматизувати комунікацію зі студентами через email, SMS та чат-боти в Facebook, Instagram, WhatsApp або Telegram.
Зареєструватися та створити власний онлайн-курс на SendPulse можна через лендинг платформи.
Потрібна робота?
У нас на сайті ви знайдете вакансії перевірених українських та міжнародних компаній!
ВакансіїЧитайте також
Як зробити скорочення подією зі знаком «плюс»: поради рекрутерки
Безкоштовні онлайн-курси для кар’єри, які можна пройти просто зараз
Чому некомпетентні люди настільки самовпевнені: ефект Даннінга-Крюгера
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.