Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чим займається і скільки заробляє SMM-менеджер

11.11.20 Пошук роботи 11 хв читання

Роботу SMMника часто помилково зводять до створення постів і вважають, що для цього не потрібно особливих навичок. Чим насправді займається, скільки заробляє SMM-менеджер і як ним стати, розповідає фахівчиня SMMагентства wishdo Альона Воробйова.

Чим займається і скільки заробляє SMM-менеджер 1
Альона Воробйова

SMM-спеціалісткою я працюю вже майже два роки. Мене захоплювали соцмережі, було цікаво дізнатися їхню специфіку, до того ж я завжди любила писати. Після університету я працювала журналісткою та ведучою на радіо. Коли життя занесло мене на три місяці в Австралію, виникла ідея вести блог і писати про життя на іншому континенті. Корисні поради з SMM я брала зі сторінки агентства wishdo, про роботу в якому тоді навіть не мріяла. Читала, конспектувала, брала участь у марафонах і раптом зловила себе на думці, що мені це страшенно подобається.

За два роки роботи жодного разу не виникло бажання все кинути. Я досі бачу перспективи і щодня з посмішкою відкриваю робочі чати. Я маю можливість реалізації, мені довіряють серйозні проєкти, я росту. Для мене саме цей рух і є своєрідним наркотиком.

Є й мінус — велика ймовірність вигорання. Буває, десь на годинку затрималась або, навпаки, раніше сіла за роботу, і в підсумку віддала багато сил і витратила більше часу на відновлення. Але цього можна уникнути дисципліною: чітким плануванням і дотриманням графіка.

SMM — це баланс між рутинними справами і креативом, і важливо його дотримуватися. Я засмучусь, якщо рутинним справам відвела більше часу, ніж креативу, і нічого не зробила класного для своїх проєктів.

У роботі є певні моменти, я їх називаю «зарубки» — певні досягнення, які запам’ятовуються і розвивають тебе як фахівця. Найбільш значуща така зарубка для мене — спецпроєкт для бренду натуральної косметики «ЯКА». В його рамках ми через історії дівчат з особливостями зовнішності показали, як важливо приймати й любити себе. Наші героїні були з веснянками, непропорційними рисами обличчя, навіть з вітіліго (порушення пігментації шкіри).

Своєрідний челлендж підхопили й наші підписниці, які ділилися своїми історіями. Стільки добра й жіночої підтримки я, мабуть, ніколи не відчувала. Я пишаюся цим кейсом, тому що нам вдалося вийти за рамки «звичайного» SMM і отримати такий класний досвід.

Я пишаюся роботою нашої команди загалом, адже над кожним проєктом ми працюємо не поодинці, а у зв’язці.


Чим займається SMM-менеджер


Залежно від компанії або агентства, обов’язки SMM-фахівця можуть бути різні. Почну з розповіді про те, як у нас. Я — «тримач» профілів брендів, які ми ведемо, і відповідальна за те, що та як виходить у соцмережах від імені клієнта. Звучить об’ємно, але кайфово.

Ми починаємо роботу з бріфування клієнта. Потім проводимо аудит сторінок, вивчаємо ринок, клієнтів і конкурентів. Переходимо до стратегії, над якою працює команда з 8-10 людей. Я прописую більшу SMM-частину. Захищаю стратегію перед брендом, а далі відповідаю за те, щоб вона впроваджувалась у життя:

  • складаю контент-план постів і Stories;
  • ставлю технічні завдання фотографу, дизайнеру й таргетологу;
  • пишу тексти для постів;
  • підбираю лідерів думки, спілкуюся з ними;
  • продумую і впроваджую активності: конкурси, спецпроєкти, партнерства;
  • веду комунікацію в профілі та з брендом.

Без перебільшення, наші проєкти нам як діти. Я знаю, у кого ріжуться зуби, хто отримав п’ятірку в школі й у кого алергія на волоські горіхи.

Ще ми любимо порівнювати професію SMM-фахівця з професією диригента. У нього є колектив, яким він повинен управляти так, щоб звучала мелодія і подобалася аудиторії. Так і у SMMника: є ноти (стратегія), колектив (команда фахівців), мелодія (дії у соцмережах) та аудиторія (клієнти), якій подобається або не подобається.

Що стосується ситуації на ринку загалом:

  • є фахівці, які працюють в агентствах, їхня відмінність — в командній роботі й розподілі обов’язків;
  • є фахівці у штаті компаній — це або «універсальні солдати», які роблять абсолютно все, або куратори роботи віддаленої або in house команди;
  • є фрілансери, які ведуть відразу кілька проєктів і зазвичай роблять усе;
  • буває, що SMM-фахівець йде у вузьку тему — наприклад, займається лише текстами або тільки візуальним оформленням профілю.

Не можете визначитися зі сферою?

Пройдіть наш онлайн-тест із профорієнтації, він допоможе!

Тест


Як виглядає типовий робочий день сммника


Я починаю свій робочий день з перевірки комунікації в профілях брендів. Треба переконатися, що ніч і ранок пройшли у всіх спокійно. Потім ми з командою промовляємо і коригуємо плани на статус-зідзвоні. Я завжди ще звіряюся з календарем, щоб не забути про зустрічі.

Беруся до роботи. У першій половині дня виконую найскладніші завдання, наприклад розробляю стратегію, готую звіт або контент-план на місяць. Наші основні інструменти для роботи: Bitrix24, Google-диск, Zoom для зідзвонів, WhatsApp і пошта для спілкування. Також є програми та сайти, які я регулярно використовую в роботі. Для Stories — Over і Instories, а для пошуку референсів — Pinterest і Telegram-канали.

Наприкінці дня підводжу підсумки й корегую плани на наступний день. Іноді щось змінюється і не встигається, тому я переношу якісь завдання. Обов’язково закінчую робочий день вчасно і без поважних причин намагаюся не затримуватися.


Як стати SMM-менеджером


Щиро захотіти їм стати, вчитися і практикуватися! Не очікувати, що відразу все вийде, і не ставити перед собою нездійсненних завдань, через які ви будете спотикатися, тим самим сильно стримуючи свій розвиток.

Які hard skills потрібні SMM-менеджеру:

  • навички роботи в соціальних мережах і глибоке розуміння процесів;
  • загальні знання маркетингу;
  • вміння працювати з документами, таблицями, презентаціями;
  • навички оформлення візуального контенту (наприклад базові навички Photoshop);
  • грамотне написання текстів;
  • вміння комунікувати.

Які soft skills потрібні SMM-менеджеру:

  • мультизадачність;
  • пунктуальність;
  • стресостійкість;
  • готовність швидко знаходити рішення в проблемних ситуаціях;
  • вміння спілкуватися з різними людьми;
  • бажання розвиватися і вчитися, гнучкість;
  • готовність брати на себе відповідальність.

Якою має бути освіта?

Я маю вищу журналістську освіту. Я завжди писала і була впевнена, що буду заробляти словом. Багато в чому саме ця навичка допомогла мені отримати роботу в SMM. Але я розумію, що в нашій справі головне — бажання, як би банально це не звучало. Бажання вивчати нове, рости, розвиватися, покращувати свої навички.

Сфери, освіта в яких може бути корисною: маркетинг, психологія, реклама, журналістика, філологія, PR тощо.


Скільки заробляє SMM-менеджер


Зарплата SMM-фахівця залежить від:

  • досвіду в сфері;
  • кейсів і знань;
  • завантаження і складності роботи;
  • роботодавця й ринку;
  • вміння себе «продавати».

Візьмемо середні цифри на ринку.

  • Початківці в Україні можуть отримувати 2-3 тис. грн за проєкт або 5-7 тис. грн в агентстві. Бувають випадки, коли фахівці без досвіду йдуть на безкоштовне стажування або беруть проєкт за 1-2 тисячі, щоб отримати досвід.
  • Спеціалісти з досвідом пів року-рік можуть отримувати 3-5 тис. грн за один проєкт і 7-12 тис. грн в агентстві.
  • Спеціалісти з досвідом понад рік і класними кейсами — 5-10 тис. грн за проєкт і 13-18 тис. грн в агентстві.
  • Само собою, є топові фахівці, зарплати яких можуть складати десятки тисяч гривень.

Зарплата SMM-фахівця часто залежить не тільки від реальних знань і умінь, а й від того, як людина може розповісти про себе, піднести свій досвід і плани стосовно проєкту.

Оскільки ринок ще формується, роботодавці самі не до кінця розуміють, яка зарплата нормальна. І якщо людина комунікабельна, харизматична і впевнена в собі, вона може отримати більш вигідну пропозицію. Звичайно, буває і навпаки — коли класний фахівець з реальним досвідом і кейсами не вміє «продати» себе, що заважає йому отримувати більш вигідні пропозиції.

Вища зарплата може бути у фахівців, які працюють на великі компанії й агентства, компанії з IT-сегменту, міжнародний бізнес або на ринках інших країн.


Як і де шукати роботу SMM-менеджеру


Зараз тільки у ледачого бренду немає профілю в соціальних мережах. Тому можна співпрацювати з різними компаніями — як з малим, так і з великим бізнесом. Також SMM-фахівців шукають експерти і блогери, які хочуть розвивати особисті бренди.

Можна спробувати різні типи зайнятості: працювати в агентстві, фрілансити для декількох проєктів, віддалено працювати на один проєкт, працювати в штаті в офісі. А можна зібрати свою команду або навіть відкрити своє агентство.

Як шукати роботу початківцям

Важливо зрозуміти, що у вас немає досвіду, а саме його цінують роботодавці. Тому ваша задача №1 — отримати досвід. Тут може допомогти:

  • стажування в агентстві / компанії / у фахівця;
  • навчання на курсах, де є також практика;
  • ведення особистого профілю або акаунту, який ви створюєте для практики;
  • допомога знайомому;
  • пошук і співпраця з проєктом, який готовий брати новачка і навчати з нуля.

Припустимо, у вас є хоча б мінімальний досвід. Де шукати клієнтів?

  • Соцмережі. Як ваша особиста сторінка (не бійтеся заявити про себе), так і профільні групи, наприклад «Робота в SMM».
  • Знайомі. Зверніться до людей, які можуть вас порекомендувати. Якщо ви розповісте великій кількості знайомих, що шукаєте роботу, можливо, спрацює теорія шести рукостискань.
  • Сайти з вакансіями. Вони все ще живі й працюють.

Вакансії для SMM-спеціалістів шукайте у нас →

Вакансії
  • Профільні групи й канали в телеграмі. Наприклад, Digital masons щосереди публікують підбірку вакансій, а #DEFINITELYOVER анонсує лише вакансії в SMM.
  • Напишіть самі. Виберіть агентство / компанію, де ви хочете працювати, і стежте за їхніми вакансіями або напишіть першими, запропонувавши свої послуги.

На що звертають увагу роботодавці

Важливіше за досвід, напевно, немає нічого. Тому в резюме ви обов’язково повинні детально прописати, які у вас є знання, навички і де ви їх отримали.

Добре, коли фахівець може підготувати портфоліо. Буває, його роблять у форматі презентації, буває — лендингу. До нас, наприклад, подавалася дівчина з портфоліо, оформленим у вигляді інстаграм-акаунту.

До речі, роботодавець обов’язково подивиться на соцмережі SMM-фахівця. У вас необов’язково має бути 100500 підписників, але ваша сторінка «розповість» про вас ще до того, як вас запросять на співбесіду.

Що стосується тестового завдання, швидше за все, воно буде. Більшість роботодавців, перш ніж взяти SMM-фахівця на роботу, захочуть перевірити його здібності. Але ви в праві відмовитися його робити, якщо не хочете отримати роботу (жарт 🙂 ).

Тестове завдання: навіщо воно потрібне компанії та кандидату

Читати


Корисні ресурси для розвитку в професії


Курси

  • КАМА: якщо вам хочеться відчути себе студентом прогресивного університету й отримати глибокі знання.
  • Projector, Bazilik School, LABA, Cases: лекції, тренінги, воркшопи, корисні матеріали.
  • wishdo: ми проводимо онлайн-курси з роботи в Instagram.


Онлайн-джерела

Ресурси з лонгрідами: MMR, Cossa, VC, TexTerra.

Telegram-канали. Для мене зараз це дуже зручне джерело інформації. Залишу тут кілька своїх улюблених каналів зі світу маркетингу.


Книги

Звертайте увагу, насамперед, на книги з окремих тем: копірайтинг, психологія людей, дизайн, маркетинг, креатив тощо. Класних книг саме з SMM мало, а ті, що є, дуже швидко втрачають свою актуальність.

Must read від wishdo

  • «Скарга — це подарунок», Дж. Барлоу, К. Меллер — як перетворити клієнта зі скаргою якщо не в шанувальника бренду, то, принаймні, в лояльного клієнта.
  • «Психологія впливу», Р. Чалдіні — класика соціальної психології, корисна як для маркетологів, так і для споживачів.
  •  «Нові правила ділового листування», М. Ільяхов, Л. Саричева — як листуватися так, щоб усім учасникам було комфортно.
  • «Візуальний молоток. Як образи перемагають тисячі слів», Л. Райс — як завойовувати серця покупців за допомогою віжуалу.
  • «ZAG: маніфест іншого маркетингу», М. Ньюмеєр — основи класного маркетингу й брендингу.
  • «Нейрокопирайтинг», Денис Каплунов — прийоми для написання текстів, що чіпляють.
  • «Стратегія блакитного океану», В. Чан Кім, Рене Моборн — як правильно вийти з конкурентного середовища і створити нову бізнес-модель.
  • «Таргетована реклама. Точно в яблучко», Сергій Щербаков — відмінна база для вивчення таргету.

Читайте також

Не тільки SMM: 20 нових професій у соцмережах

Робота в інтернеті: 30 найкращих способів заробітку онлайн

Як стати копірайтером: все, що потрібно знати про професію

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: