🎊Happy Журнал

Як опанувати SEO з нуля? Корисні поради для початківців

Віра Прокоф'єва Вт., 02.08.22 Кар'єра

Привіт, мене звати Віра Прокоф’єва, я SEO-спеціалістка. Свою кар’єру починала з нуля, а навчалася на практиці під час роботи в компанії Zeeks, де працюю вже 3 роки. З огляду на свій досвід я підготувала поради для тих, хто хоче самостійно вивчати SEO і знайти першу роботу.

Віра Прокоф'єва про те, як стати SEO-спеціалістом з нуля
Віра Прокоф’єва


Чи реально стати SEO-спеціалістом з нуля?


SEO-спеціаліст — це фахівець, який займається внутрішньою та зовнішньою оптимізацією вебсайтів задля отримання перших позицій у видачі пошукової системи (Google, Bing, Yahoo тощо) при певних запитах користувача. Втім, основна ціль оптимізації — отримувати якісний трафік, а не просто бути першим за певним запитом, оскільки потік незацікавлених у вашій діяльності відвідувачів може нашкодити ресурсу більше, ніж принести користі.

Можна розглядати цю спеціальність як посередника між власником сайту та його аудиторією.

Розпочати кар’єру в SEO цілком реально навіть без досвіду, особливо якщо ви знаєте будь-яку іноземну мову. Іноді в компаніях, які працюють на західний ринок, з’являються вакансії для кандидатів без досвіду в SEO, але зі знанням іноземної мови. Саме так стався мій match із Zeeks: у них була така вакансія на фінський проєкт, а в мене — знання фінської мови, яку я на той час викладала. Усі SEO-підходи я вивчила вже на практиці під час роботи над реальним проєктом компанії.

Опанувати цю професію можна і самостійно. Те, що для цього потрібні лише платні курси — міф, адже сьогодні в онлайн-просторі вистачає безкоштовних матеріалів. Втім, є нюанс — без чіткого контролю навчання ризикує перейти в пасивний режим і затягнутися на роки. Що ж робити, щоб опанувати професію швидко й ефективно?


7 порад для початківців

1. Знайдіть ресурс із чіткою структурою матеріалів

Одна з найпоширеніших проблем будь-якого самостійного навчання — відсутність структури. Оскільки ви починаєте з нуля, то не можете оцінити поетапність вивчення інформації. Тому важливо знайти ресурс, де зібрані й структуровані за групами всі необхідні матеріали.

Найкращий ресурс, який мені зустрічався — learningseo.io. Тут структурована й доступно викладена англійською вся необхідна для вивчення інформація. Не знаєте англійську? Користуйтесь онлайн-перекладачем і паралельно вивчайте мову. Адже без неї вибірка навчальних матеріалів зменшується в кільканадцять разів, як і ваші шанси отримати роботу SEO-спеціалістом.


2. Ставте собі конкретні дедлайни

Занотуйте час, який ви витрачаєте на одну одиницю інформації (наприклад, на прочитання статті про SEO чи на перегляд навчального відео). Розрахуйте, скільки часу вам потрібно на вивчення різних блоків інформації, та на основі цього поставте собі дедлайни з опанування нових знань. 

Також визначте кілька дедлайнів для перевірки вашого прогресу. Не відразу ваша ціль — отримати робоче місце, почати варто з оцінки ваших навичок. Одним із варіантів такої оцінки може бути подача та співбесіда на цікаву для вас вакансію. Це найкращий безкоштовний спосіб скоригувати ваш розвиток. Більшість роботодавців самі дають фідбеки після співбесід, якщо ні — попросіть їх про це. Відкрита й чесна комунікація з кандидатами — це репутація компанії як бренду.


3. Працюйте над власним брендом спеціаліста

Ваша активність у межах SEO-спільноти впливає на вашу видимість та збільшує шанси знайти першу роботу. Окрім цього, в спільноті ви отримаєте відповіді на запитання, що виникатимуть у вас протягом самостійного навчання. Немає питань? Отже, ви недостатньо заглиблюєтесь у тему. 

Де можна поспілкуватися з колегами?

  • На вебінарах: спікери часто організовують спеціальні Q&A-сесії або просто відповідають на запитання з коментарів, тож ви можете поставити свої питання й отримати корисну інформацію.
  • У SEO-чатах: введіть у пошуковому рядку будь-якої соцмережі запит «SEO + цікава вам ніша» — і ви отримаєте безліч результатів з професійними спільнотами (групами, каналами, чатами-обговореннями тощо).
  • Під час Google office hours: це чудова ініціатива від розробників Google, яка дає можливість поставити їм будь-яке питання про роботу цієї пошукової системи. Як взяти участь, дізнайтесь за посиланням

Список можна продовжувати, але й цих трьох джерел має вистачити для розвитку вашого бренду як спеціаліста-початківця та побудови нетворкінгу в SEO-спільноті.


4. Зробіть SEO вашим хобі

Важливий момент під час занурення в нову сферу діяльності — підтримка власної зацікавленості. Вам доведеться постійно тримати руку на пульсі оновлень і відстежувати, як змінюються алгоритми пошукових систем. Для цього раджу налаштувати джерела інформації на власний смак: оберіть спосіб, у який вам найзручніше сприймати SEO-новини (подкасти, відео, статті) та харизматичного спікера-професіонала, якого захочеться слухати — і мотивація не зникне.


5. Створіть власний сайт

Ваш перший сайт-візитівка не обов’язково має бути з платним дизайном та унікальним функціоналом. Створіть простий блог на Wix, Weebly, Jimbo чи інших майданчиках. Якщо хочете чогось складнішого, можете зробити сайт на WordPress —  на ютубі багато інструкцій, як це зробити безкоштовно (наприклад ось). 

У блозі систематично пишіть про свої успіхи, діліться власною точкою зору на SEO-техніки та збирайте лайфхаки для початківців. Починайте з простіших тем, які опановуєте в процесі навчання, та поступово переходьте до складніших. Можна звертатися до інших сеошників із проханням посилатися на ваш блог: SEO-ком’юніті завжди допомагає початківцям.

Власний сайт буде демонструвати вашу компетентність, надасть вам простір для практичного застосування знань і буде вагомим плюсом для успішного проходження співбесіди.


6. Обирайте компанію до душі

Маю пораду, як зробити так, аби перший досвід роботи в SEO мотивував і приносив радість, а не обтяжував. Складіть перелік тем, в яких маєте досвід або які вас цікавлять, і шукайте компанії, які просувають сайти в цих сферах. Наприклад, якщо ви обізнані чи зацікавлені в темі спорту, то компанія з просування спортивних сайтів буде чудовим місцем для початку вашого шляху.


7. Сім раз поґуґліть, а потім питайте

Коли я почала працювати в компанії, то насамперед навчилася самотужки шукати й лише потім — запитувати та просити про допомогу колег і менторів. Тож оператори пошуку Google — це те, що ви маєте опанувати в першу чергу. Вони допоможуть вам підкорити рандомність видачі, зробити її точною та персоналізованою відповідно до вашого запиту. Сприймайте пошукову систему як живу істоту, яка піддається тренуванням і командам.


Що в підсумку?


Щоб з нульовим досвідом опанувати професію SEO-спеціаліста, вам потрібні час, орієнтованість на результат і бажання розвиватися. Пам’ятайте, що швидкий вхід у SEO залежить від вашого самоконтролю під час навчання. 

Знайти роботу початківцю реально, особливо зі знанням іноземної мови. І останнє: обирайте компанії, які просувають сайти на цікаві вам теми — так ви отримаєте перший практичний досвід з інтересом і задоволенням. Успіхів!

Шукаєте роботу в SEO?

У нас на сайті багато пропозицій для представників різних сфер та професій, зокрема, і для SEO-фахівців.

Вакансії

Читайте також

Просування сайту як професія: що таке SEO і хто такий SEO-спеціаліст

Чому навчатися під час війни — гарна ідея: розповідає Барбара Оклі

Не тільки відгукуватися на вакансії: як проактивно шукати роботу

Підписуйтеся на щасливі понеділки!

Раз на тиждень по понеділках ми будемо ділитися найкрутішими вакансіями та історіями про кар’єру.


Більше

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: