Happy Monday продовжує знайомити вас з сучасними професіями, і саме час поговорити про сферу діджитал-маркетингу. Фахівці діджитал-агентства iLion розповіли нам, хто такий SEO-фахівець, як ним стати і головне — де працювати.
SEO (Search Engine Optimization, оптимізація сайту під вимоги пошукових систем) — один з багатьох напрямів інтернет-маркетингу і метод просування сайту. SEO необхідне, щоб веб-ресурс нарощував свої позиції в тематичних пошукових запитах: наприклад, щоб ви швидше знаходили статті саме Happy Monday, коли гуглите про резюме 🙂
Кому і коли необхідне просування сайту
Чи актуальна ця професія? Однозначно. Сеошники дійсно затребувані: SEO-оптимізація необхідна кожному бізнесу, який хоче просуватися в мережі і в рази збільшити кількість трафіку на свій сайт. Для них присутність в пошуковій видачі — це не тільки джерело продажу, але й реальна можливість на рівних конкурувати з великими гравцями ринку.
Пошукове просування підходить для всіх ніш бізнесу: від роздрібного продажу і надання послуг до виробництва промислового устаткування і розробки інженерних проєктів.
Понад 90% трафіку припадає на сайти, які знаходяться на першій сторінці видачі, при цьому позиції з ТОП-3 отримують близько 80% переходів.
На думку фахівців digital агентства iLION, продажі почнуть рости саме тоді, коли сайт буде опрацьований до дрібниць і його сторінки будуть помітні в пошуку. Тож SEO-фахівець потрібен практично всім.
SEO не потрібне тільки тим бізнесам, чиї клієнти не користуються інтернетом.
Більш того: усім потрібен грамотний і відповідальний SEO-спеціаліст. Нерозуміння актуальних принципів ранжування може навіть нашкодити: сайт потрапить в безодню, сторінки перестануть ранжуватися, а кілька місяців очікування і значний бюджет на просування будуть витрачені даремно.
Хто такий SEO-спеціаліст
В обов’язки SEO-фахівця входить розробка і реалізація стратегії оптимізації сайтів. Його основне завдання — це стабільне зростання позицій сторінок сайту в Google та інших пошукових системах.
Софт скіли хорошого сеошника:
- посидючість;
- уважність;
- грамотність;
- комунікативні навички — доведеться викладати свої думки іншим фахівцям (програмістам, копірайтерам, дизайнерам, верстальникам);
- стресостійкість;
- аналітичне мислення.
Також при прийомі на роботу від SEO-фахівця вимагатимуть хард скіли:
- навички роботи зі спеціалізованим софтом (Google analytics, Screaming frog і т.д.);
- навички роботи з гугл таблицями;
- розуміння роботи пошукових систем і принципів ранжування;
- базові знання HTML, CSS;
- вміння складати технічне завдання;
- базове розуміння UI / UX.
Обов’язки SEO-фахівця
Хоча зі сторони може здатися, що робота сеошника монотонна і одноманітна, насправді йому щодня доводиться виконувати ряд різнопланових завдань.
1. Проводити технічний аудит
Технічний або SEO-аудит — це комплекс дій, спрямованих на виявлення всіх помилок і недоробок на сайті, які можуть заважати його просуванню. Для цієї роботи активно застосовуються спеціальні програмні інструменти. Детальніше про технічний аудит можна дізнатися тут.
2. Збирати семантичне ядро
Семантичне ядро (СЯ) — це структурована підбірка ключових слів, які відповідають перспективним цільовим пошуковим запитам. Ця робота необхідна для формування правильної структури сайту і тематичного наповнення сторінок.
3. Правильно аналізувати конкурентів
Якщо не оцінювати дії інших гравців ринку, то SEO перетвориться в рух «наосліп». Грамотний фахівець може виділити вдалі елементи стратегії просування конкурентів і адаптувати їх для свого проєкту.
4. Формувати ТЗ на написання текстів
Текстовий контент в пошуковому просуванні — це одна з ключових складових успіху. Саме за текстами пошукові системи визначають тематику сторінок, їх якість та інформативність. Хороші тексти одночасно подобаються і користувачам, і пошуковим системам. Завдання SEO-фахівця полягає в формуванні докладних технічних завдань, які дозволять створити цікавий і технічно оптимізований контент.
5. Проводити грамотний лінкбілдінг
Зовнішні посилання — це основа просування по конкурентних запитах. З кожним роком правила лінкбілдінгу ускладнюються алгоритмами ПС. Фахівцю потрібно вміти підбирати якісні майданчики і формати розміщення посилань.
Зарплата SEO-фахівця в Україні
За даними статистики кар’єрних порталів, середня зарплата SEO-фахівців складає 13 500 гривень і залежить від регіону. Традиційно найвищі зарплати в Києві, а знання англійської мови підвищить цінність фахівця на ринку і дозволить заробляти більше.
Сформувати очікування по зарплаті допоможе таблиця нижче.
стажер | Junior | Middle | Senior | Team lead |
8000 грн | 13000 грн | 16000 грн | 25000 грн | 30 000+ грн |
Як стати SEO-спеціалістом
Навчання
Попри затребуваність професії, в університетах досі не видають дипломів за спеціальністю «SEO-спеціаліст». Освіта в сфері маркетингу або інтернет-технологій буде непоганим підґрунтям, але це не обов’язкова умова. Стартувати в професії можна, закінчивши спеціалізовані курси: наприклад, від Web Promo Experts або SEO Akademiya. Це стане потужною базою для подальшого професійного зростання.
Також можна займатися навчанням самостійно: читати блоги, платні і безкоштовні тематичні матеріали, цікавитися новинами індустрії. А почати варто з керівництва з пошукової оптимізації для початківців від Google. Є багато прикладів, коли грамотними SEO-фахівцями ставали самоучки, адже головне — інтерес до пошукового просування і трендів розвитку галузі. Але найчастіше, без супроводу досвідченого практикуючого спеціаліста по-справжньому увійти в професію дуже складно.
Один з найкращих варіантів старту — знайти компанію, яка пропонує вакансії помічника SEO-фахівця людям без будь-якого досвіду і особливих знань, але з величезним бажанням вчитися.
Де працювати — інхаус або агентство
Професія SEO-фахівця передбачає два формати роботи:
● Фриланс. Віддалене співробітництво, яке дозволяє працювати без географічної прив’язки до роботодавців. Але далеко не всі можуть організувати ефективну діяльність далеко від команди і поза стінами офісу.
● Офіс. В такому форматі можна працювати в спеціалізованому агентстві інтернет-маркетингу або безпосередньо в компанії, чий сайт потрібно буде просувати в пошуку. Робота в офісі відкриває більш широкі перспективи для розвитку.
Якщо говорити про тенденції ринку, то сьогодні бізнес все частіше делегує SEO-просування спеціалізованим агентствам. Справа в тому, що пошукова оптимізація стає все більш складним і трудомістким процесом. Одна людина не зможе якісно охопити всі завдання, а наймати і контролювати цілий відділ невигідно.
На практиці ж набагато простіше, дешевше і ефективніше віддати просування команді професіоналів. Тому досвідчені фахівці радять новачкам одразу орієнтуватися на роботу в агентстві інтернет-маркетингу. Тут ви будете працювати з різними завданнями в колі професіоналів, а не щодня покращувати один і той самий проєкт.
Готові шукати нову роботу?
Пропозиції від перевірених компаній знайдете тут.
ВакансіїЧитайте також
Як стати копірайтером: все, що потрібно знати про професію
Як стати таргетологом: 6 запитань про професію
Як почати кар’єру маркетолога
Дякуємо!
Тепер редактори знають.