🎊Happy Журнал

Просування сайту як професія: що таке SEO і хто такий SEO-спеціаліст

Редакція Ср., 27.05.20 Кар'єра

Happy Monday продовжує знайомити вас з сучасними професіями, і саме час поговорити про сферу діджитал-маркетингу. Фахівці діджитал-агентства iLion розповіли нам, хто такий SEO-фахівець, як ним стати і головне — де працювати.

SEO (Search Engine Optimization, оптимізація сайту під вимоги пошукових систем) — один з багатьох напрямів інтернет-маркетингу і метод просування сайту. SEO необхідне, щоб веб-ресурс нарощував свої позиції в тематичних пошукових запитах: наприклад, щоб ви швидше знаходили статті саме Happy Monday, коли гуглите про резюме 🙂


Кому і коли необхідне просування сайту


Чи актуальна ця професія? Однозначно. Сеошники дійсно затребувані: SEO-оптимізація необхідна кожному бізнесу, який хоче просуватися в мережі і в рази збільшити кількість трафіку на свій сайт. Для них присутність в пошуковій видачі — це не тільки джерело продажу, але й реальна можливість на рівних конкурувати з великими гравцями ринку.

Пошукове просування підходить для всіх ніш бізнесу: від роздрібного продажу і надання послуг до виробництва промислового устаткування і розробки інженерних проєктів.

Понад 90% трафіку припадає на сайти, які знаходяться на першій сторінці видачі, при цьому позиції з ТОП-3 отримують близько 80% переходів.

На думку фахівців digital агентства iLION, продажі почнуть рости саме тоді, коли сайт буде опрацьований до дрібниць і його сторінки будуть помітні в пошуку. Тож SEO-фахівець потрібен практично всім.

SEO не потрібне тільки тим бізнесам, чиї клієнти не користуються інтернетом.

Більш того: усім потрібен грамотний і відповідальний SEO-спеціаліст. Нерозуміння актуальних принципів ранжування може навіть нашкодити: сайт потрапить в безодню, сторінки перестануть ранжуватися, а кілька місяців очікування і значний бюджет на просування будуть витрачені даремно.


Хто такий SEO-спеціаліст


В обов’язки SEO-фахівця входить розробка і реалізація стратегії оптимізації сайтів. Його основне завдання — це стабільне зростання позицій сторінок сайту в Google та інших пошукових системах.

Софт скіли хорошого сеошника:

  • посидючість;      
  • уважність;      
  • грамотність;      
  • комунікативні навички — доведеться викладати свої думки іншим фахівцям (програмістам, копірайтерам, дизайнерам, верстальникам);      
  • стресостійкість;      
  • аналітичне мислення.

Також при прийомі на роботу від SEO-фахівця вимагатимуть хард скіли:

  • навички роботи зі спеціалізованим софтом (Google analytics, Screaming frog і т.д.);      
  • навички роботи з гугл таблицями;      
  • розуміння роботи пошукових систем і принципів ранжування;      
  • базові знання HTML, CSS;      
  • вміння складати технічне завдання;      
  • базове розуміння UI / UX. 


Обов’язки SEO-фахівця


Хоча зі сторони може здатися, що робота сеошника монотонна і одноманітна, насправді йому щодня доводиться виконувати ряд різнопланових завдань.

1. Проводити технічний аудит

Технічний або SEO-аудит — це комплекс дій, спрямованих на виявлення всіх помилок і недоробок на сайті, які можуть заважати його просуванню. Для цієї роботи активно застосовуються спеціальні програмні інструменти. Детальніше про технічний аудит можна дізнатися тут.

2. Збирати семантичне ядро

Семантичне ядро ​​(СЯ) — це структурована підбірка ключових слів, які відповідають перспективним цільовим пошуковим запитам. Ця робота необхідна для формування правильної структури сайту і тематичного наповнення сторінок.

3. Правильно аналізувати конкурентів

Якщо не оцінювати дії інших гравців ринку, то SEO перетвориться в рух «наосліп». Грамотний фахівець може виділити вдалі елементи стратегії просування конкурентів і адаптувати їх для свого проєкту.

4. Формувати ТЗ на написання текстів

Текстовий контент в пошуковому просуванні — це одна з ключових складових успіху. Саме за текстами пошукові системи визначають тематику сторінок, їх якість та інформативність. Хороші тексти одночасно подобаються і користувачам, і пошуковим системам. Завдання SEO-фахівця полягає в формуванні докладних технічних завдань, які дозволять створити цікавий і технічно оптимізований контент.

5. Проводити грамотний лінкбілдінг

Зовнішні посилання — це основа просування по конкурентних запитах. З кожним роком правила лінкбілдінгу ускладнюються алгоритмами ПС. Фахівцю потрібно вміти підбирати якісні майданчики і формати розміщення посилань.


Зарплата SEO-фахівця в Україні


За даними статистики кар’єрних порталів, середня зарплата SEO-фахівців складає 13 500 гривень і залежить від регіону. Традиційно найвищі зарплати в Києві, а знання англійської мови підвищить цінність фахівця на ринку і дозволить заробляти більше.

Сформувати очікування по зарплаті допоможе таблиця нижче.

стажерJuniorMiddleSeniorTeam lead
8000 грн13000 грн16000 грн25000 грн30 000+ грн


Як стати SEO-спеціалістом


Навчання

Попри затребуваність професії, в університетах досі не видають дипломів за спеціальністю «SEO-спеціаліст». Освіта в сфері маркетингу або інтернет-технологій буде непоганим підґрунтям, але це не обов’язкова умова. Стартувати в професії можна, закінчивши спеціалізовані курси: наприклад, від Web Promo Experts або SEO Akademiya. Це стане потужною базою для подальшого професійного зростання.

Також можна займатися навчанням самостійно: читати блоги, платні і безкоштовні тематичні матеріали, цікавитися новинами індустрії. А почати варто з керівництва з пошукової оптимізації для початківців від Google. Є багато прикладів, коли грамотними SEO-фахівцями ставали самоучки, адже головне — інтерес до пошукового просування і трендів розвитку галузі. Але найчастіше, без супроводу досвідченого практикуючого спеціаліста по-справжньому увійти в професію дуже складно.

Один з найкращих варіантів старту — знайти компанію, яка пропонує вакансії помічника SEO-фахівця людям без будь-якого досвіду і особливих знань, але з величезним бажанням вчитися.

Де працювати — інхаус або агентство

Професія SEO-фахівця передбачає два формати роботи:

Фриланс. Віддалене співробітництво, яке дозволяє працювати без географічної прив’язки до роботодавців. Але далеко не всі можуть організувати ефективну діяльність далеко від команди і поза стінами офісу.      

Офіс. В такому форматі можна працювати в спеціалізованому агентстві інтернет-маркетингу або безпосередньо в компанії, чий сайт потрібно буде просувати в пошуку. Робота в офісі відкриває більш широкі перспективи для розвитку.      

Якщо говорити про тенденції ринку, то сьогодні бізнес все частіше делегує SEO-просування спеціалізованим агентствам. Справа в тому, що пошукова оптимізація стає все більш складним і трудомістким процесом. Одна людина не зможе якісно охопити всі завдання, а наймати і контролювати цілий відділ невигідно.

На практиці ж набагато простіше, дешевше і ефективніше віддати просування команді професіоналів. Тому досвідчені фахівці радять новачкам одразу орієнтуватися на роботу в агентстві інтернет-маркетингу. Тут ви будете працювати з різними завданнями в колі професіоналів, а не щодня покращувати один і той самий проєкт.

Готові шукати нову роботу?

Пропозиції від перевірених компаній знайдете тут.

Вакансії

Читайте також

Як стати копірайтером: все, що потрібно знати про професію

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію

Як почати кар’єру маркетолога

Підписуйтеся на щасливі понеділки!

Раз на тиждень по понеділках ми будемо ділитися найкрутішими вакансіями та історіями про кар’єру.


Більше

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: