Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Від ноунейма до топового експерта: як і навіщо будувати особистий бренд

27.04.21 Кар'єра 7 хв читання

У наш час бренди — це не лише торгові марки, а й люди: про Ілона Маска говорять набагато більше, ніж про SpaceX і Tesla разом узяті. Як і собі стати таким брендом?

Ми попросили експертку з побудови персонального бренду розповісти, з чого він складається та як його розвивати. А людей, для яких особистий бренд став каталізатором професійного росту, — поділитися своїми історіями.

Анастасія Стеценко
Employee Advocacy Lead у DataArt, консультантка з особистого бренду та публічних виступів

Репутація будь-якого спеціаліста завжди була важливою для просування кар’єрною драбиною, але сьогодні особистий бренд — це те, що може суттєво прискорити ваш професійний успіх. 


Три кити особистого бренду

  1. Експертність. Насамперед вам потрібно бути професіоналом своєї справи, добре розбиратися в тому, з чим ви працюєте, та постійно вдосконалювати свої hard і soft skills.
  2. Нетворк. Важливо мати широке коло професійних знайомств і чітко транслювати людям свою цінність як спеціаліста, щоб за потреби у них виникло бажання звернутися саме до вас. Не менш важливо будувати дружні стосунки і з колегами, до яких ви самі можете звернутися за порадою, рекомендацією чи з пропозицією співпраці.
  3. Просування. Необхідно регулярно розповідати про себе і свою професійну діяльність через різні канали комунікації. Завдяки цьому ваше ім’я постійно буде на слуху в колег по цеху та потенційних замовників.


4 поради для зміцнення особистого бренду

1. Почніть із соцмереж

Найпростіше починати з соцмереж. По-перше, там можна знайти потрібну вам аудиторію, по-друге, це доступний та безкоштовний інструмент просування, а по-третє, вони допомагають розширити нетворк і налагодити контакти з людьми. 

Змістовно оформлений профіль у фейсбуці, інстаграмі чи лінкдіні — це вже серйозний крок у бік формування свого особистого бренду. Не обов’язково бігти в усі соціальні мережі одразу: можна вибрати одну, але зробити в ній усе якісно. Оформіть вашу сторінку так, щоб вона презентувала вас із найкращого ракурсу — аби, проглянувши її, людина одразу зрозуміла, хто ви й чим можете бути корисні.

Важливо також створювати контент, який показує вас експертом своєї справи. Зараз люди шукають у соцмережах будь-яких фахівців: від майстра з манікюру до маркетолога на фриланс-проєкт. Якщо замовник побачить на вашій сторінці експертні пости та цікаві робочі кейси, а на сторінці вашого конкурента лише меми з котиками — не важко здогадатися, до кого виникне більше довіри. 

Не менш важливим є й особистий контент, який транслює вашу життєву позицію, цінності, переконання — все це теж може впливати на готовність потенційних клієнтів працювати з вами.


2. Створюйте цифровий слід

Цифровий слід — це будь-яка інформація, яку видає пошуковик на запит про вас. Ваша репутація залежить від того, що побачить людина, набравши в гуглі ваше ім’я. Тому треба працювати над тим, аби там були посилання на матеріали, які розкривають ваш професіоналізм та особисті якості. 

Це можуть бути експертні коментарі чи колонки в медіа, посилання на професійні події, в яких ви брали участь, або створені вами інфопродукти — гайди, тьюторіали, курси, лекції, що стосуються вашої професійної діяльності. Звісно, розробка інфопродуктів вимагає значних часових та ресурсних затрат, але результат буде того вартий.

Ідеально — мати власний сайт або портфоліо, щоб клієнти відразу могли оцінити вашу роботу й отримати повну інформацію про послуги, які ви надаєте.


3. Виходьте в люди

Інфопродукти та соцмережі — це однозначно важливо, але ніщо не замінить враження від живого спілкування з вами. Тому ваша поява у професійній тусовці — коли ви виступаєте на конференціях, читаєте лекції чи самі проходите навчання — неабияк працює на ваш особистий бренд. 

Починати можна з виступів на внутрішніх подіях вашої компанії — щоб якомога більше колег оцінили ваш професіоналізм. А згодом можна виходити на зовнішні івенти та розвивати мережу контактів з людьми, які спеціалізуються на тому, що й ви. Гарна ідея — відвідувати ключові події за вашою професійною темою та знайомитися з колегами. У часи пандемії та карантину цей пункт здається найскладнішим у реалізації, але сподіваємося, що скоро все це знову буде можливим.


4. Не нашкодьте самі собі 

Окрім створення позитивного цифрового сліду, не менш важливо стежити за тим, аби в мережу не потрапляли матеріали, здатні скомпрометувати вас чи нашкодити вашій професійній діяльності. Адже довіру аудиторії дуже важко завоювати і дуже легко втратити. 

Ось три речі, яких не варто робити, якщо не хочете зіпсувати свою репутацію👇

  1. Критично говорити чи писати на теми, в яких ви не розбираєтеся. Якщо людина критично висловлюється про те, на чому не до кінця розуміється, вона може зруйнувати довіру до себе. Однак це не означає, що спеціаліст не може розвиватися і розширювати зону своєї компетенції.
  2. Ділитися інформацією, яку ви не перевірили. Ви відповідаєте за те, що транслюєте своїй аудиторії. Якщо виявиться, що джерело було ненадійним, а інформація — неправдивою чи помилковою, це кине тінь і на вашу репутацію також. 
  3. Публічно конфліктувати. Не важливо, чи ви почали конфлікт, чи ні. Ніколи не пишіть нічого публічно, якщо ви на емоціях — публічність можлива лише тоді, коли ви спокійні та контролюєте себе і ситуацію. 


Як персональний бренд працює на практиці 

Наталі Чуловська
Менеджерка з комунікацій та піару Всі.Свої

За освітою я журналістка і шість років працювала в різних глянцевих виданнях фешн-редакторкою, перш ніж потрапила в піар. У якийсь момент я зрозуміла, що хочу більше писати і розповідати про молоді локальні марки. Тому у 2018 році я завела перший телеграм-канал про українські бренди і почала розвивати свій персональний бренд менторки українських виробників.

Я знала про бренд Всі.Свої і спостерігала за їхньою роботою. Якось навіть ходила на каву з їхньою директоркою з комунікацій, а за пару років побачила на її сторінці у фейсбуці пост про те, що вони шукають піарника. Я відгукнулася на цю вакансію, і мене взяли. Оскільки прямого досвіду роботи піарницею у мене не було, отримати цю посаду мені допомогли, зокрема, мій телеграм-канал та інстаграм-блог, де я демонструвала свою експертність та знання ринку українських брендів.

Юлія Давидченко
Організаційний коуч у evo, персональний коуч лідерів 

Частину своєї кар’єри я працювала в консалтинговій компанії, де ми співпрацювали з багатьма відомими компаніями, займались організаційними agile-трансформаціями та коучингом лідерів. У той час я послідовно вибудовувала свій особистий бренд: виступала на різних заходах, була активною в соцмережах, заводила корисні знайомства. Завдяки цьому моє ім’я було на слуху на ринку, і це допомогло мені знайти клієнтів вже для своєї особистої коучингової практики.

Зараз моїм найбільшим клієнтом є компанія evo. До них я потрапила за рекомендацією людини, яка порадила мене як досвідченого професіонала. Цікаво, що до мого приходу в компанії навіть не було такої посади, як організаційний коуч — її відкрили спеціально під мене, спираючись на мої навички та потреби організації. 

Звісно, я й далі продовжую працювати над своїм персональним брендом — наприклад, нещодавно давала інтерв’ю на тему жіночого лідерства, а також взяла участь у записі подкасту про Agile для не IT-компаній.

Анастасія Глущенко
CEO агентства стратегічного маркетингу Stacy Passion

У 22 роки я стала головою найбільшої в Україні професійної студентської організації — Ліги студентів Асоціації правників України. Моїм обов’язком було безпосередньо керувати командою з 18 людей, а на додачу до них — 120 людьми в усіх областях України.

Саме громадська діяльність дозволила мені побудувати сильний соціальний капітал та знайти амбасадорів і послідовників. Бувши головою Ліги, я змогла познайомитися з усіма топовими юридичними компаніями в Україні та навіть за кордоном. 

Сильний особистий бренд і така системна робота дозволили мені просуватися у кар’єрі, стати директоркою з розвитку в юридичній компанії та згодом заснувати свій невеличкий маркетинговий бутик. А завдяки широкому колу контактів, напрацьованому за роки громадської діяльності, я з легкістю знайшла перших клієнтів для своєї агенції і масштабувала власний бізнес. 


Кому потрібен особистий бренд?


Якщо коротко — всім. Зараз вміння показати себе як справжнього експерта, зробити собі ім’я та побудувати широку мережу контактів стало навіть важливішим за диплом про освіту чи досвід роботи. Тому особистий бренд потрібен не лише блогерам чи власникам бізнесу, а кожному, хто хоче бути затребуваним спеціалістом у своїй галузі.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Як і навіщо будувати особистий бренд. Поради Володимира Дегтярьова

4 історії, як запустити власний онлайн-курс

Засиділась у мідлах: про зону кар’єрного комфорту та як з неї вийти

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: