Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Розкажи, що вмієш: як описувати професійні навички в резюме

26.07.21 Пошук роботи 6 хв читання

Багато хто й досі уявляє резюме як хронологічний опис місць роботи, приправлений особистісними якостями типу «відповідальний» та «пунктуальний». Але сьогодні рекрутерам важливо з першого погляду зрозуміти, що ви вмієте робити, а для цього варто зазначити в резюме ваші професійні навички. Як правильно це зробити, радить кар’єрна консультантка й рекрутерка з пошуку Middle-фахівців та топменеджменту Діана Рижкова


Для чого зазначати професійні навички в резюме


Професійні навички демонструють потенційному роботодавцю, на що ви здатні — які ваші сильні сторони, в чому ви вже досягли успіху і що робите краще за інших. І коли рекрутери обирають з кількох, а тим паче — з пулу кандидатів, то порівнюють їх у першу чергу за професійними навичками та компетенціями, а вже потім за іншими критеріями. 

Адже, як відомо, хороша людина — це не професія. А компанії шукають насамперед професіоналів. 

І оскільки резюме — це ваше професійне обличчя, дуже важливо зробити в ньому акцент саме на професійних навичках. Ніхто не скасовує необхідність говорити про досвід, освіту чи особистісні якості, але це радше приправа до основної страви, ніж вона сама.

Сьогодні рекрутери витрачають на перегляд одного резюме кілька секунд, і якщо за цей час воно не зачепить і не вразить — вашу кандидатуру не розглянуть, навіть якщо ви дійсно відповідаєте критеріям ідеального кандидата. І виокремлення професійних навичок дозволить оку рекрутера «зачепитися» за ваше резюме й оцінити релевантність вашої кандидатури. Це ж допоможе пройти й перевірку спеціальних програм, що сканують резюме кандидатів на наявність ключових для конкретної позиції слів. 


Як оформити професійні навички в резюме


Будьте конкретні

Зазвичай на початку резюме кандидат пише так зване Summary, де відповідає на питання: «Чим я можу бути корисний/а?». Це формує про нього загальне враження, а ось цілісну картинку досвіду й релевантності для позиції може дати лише деталізація. Тому в блоці з професійними навичками варто зазначити, що конкретно ви вмієте, якими програмами володієте тощо. Зробити це можна двома способами — без прив’язки до місця роботи або вказати, які навички на якому місці роботи ви здобули.

Потрібна допомога з резюме?

Ми створили вичерпний онлайн-гайд, як скласти професійне резюме, що наблизить вас до роботи мрії  👉

До гайду


Оберіть оптимальну кількість навичок

Описуйте тільки найважливіше. Краще обрати 5-7 навичок (або 3-5 — залежно від рівня та складності посади), але тих, які ви дійсно можете назвати своїми сильними сторонами. Навички приходять із досвідом — це не те, в чому ви практикувалися лише кілька тижнів чи місяців.


Поєднуйте навички з досягненнями

У такому разі досягнення можуть бути кількісним або якісним доказом наявності тієї чи іншої навички та підкреслити ступінь її розвитку. Наприклад, навичку «Вмію вести переговори» можна доповнити конкретним досягненням — «Провів/ела 20 зустрічей, 18 з яких завершилися підписанням угоди». 

Але якщо ви не можете підкріпити навички прикладами — це не привід не зазначати їх взагалі. 


Поширені помилки при описі професійних навичок у резюме

  • Опис суцільним текстом. Це не дуже хороша ідея, адже в потоці ваших талантів рекрутер може просто не помітити тієї навички, яка буде найрелевантніша для цієї позиції.
  • Опис навички як процесу: «Укладаю договори», «Можу проводити платежі» тощо. Це виглядає не як навички, а як процеси, про які ще невідомо, як часто ви ними займаєтесь і наскільки успішно. Краще писати про навички як про щось сформоване й стале (що можна, звісно, постійно вдосконалювати). А замість дієслів краще вживати іменники: укладення договорів, проведення платежів тощо. 
  • Опис навички, яку ви знаєте поки що на рівні теорії. Таким чином ви вводите в оману рекрутера й ризикуєте витратити його та свій час на співбесіду, яка нічим не закінчиться. Професійні навички — це насамперед про практичний досвід. А теоретичні знання можна зазначити як додаткові чи в блоці про освіту.  
  • Об’єднання професійних навичок та особистісних якостей. Особистісні якості можуть перетинатися з професійними, але їх краще виділяти окремо. А от поєднувати навички й компетенції (те, як саме ви використовуєте навички) — непогана ідея. Втім, оскільки важко самостійно оцінити рівень розвитку тієї чи іншої компетенції, краще не ускладнювати або звернутися за допомогою до фахівця.


Приклади професійних навичок в резюме


Ось декілька прикладів із реальних резюме, як можна написати Summary про себе та описати свої професійні навички. Зазначу, що це не шаблони, а лише деякі з багатьох можливих варіантів опису. Втім, їх можна використовувати для натхнення та адаптації ваших навичок в резюме.

Приклад 1

Розкажи, що вмієш: як описувати професійні навички в резюме 1

Приклад 2

професійні навички в резюме; профессиональные навыки в резюме

Приклад 3

професійні навички в резюме; профессиональные навыки в резюме

Приклад 4

Розкажи, що вмієш: як описувати професійні навички в резюме 2


Презентація вас як кандидата починається ще на етапі надсилання та розгляду резюме. Тому переконайтеся, що воно красномовно говорить про ваш професійний досвід, навички й досягнення.

Вже склали резюме?

Тоді надсилайте його на одну із багатьох вакансій в крутих українських та міжнародних компаніях 👉

Вакансії

Читайте також

Як влаштуватися в IT-компанію: що писати в резюме та як поводитися на співбесіді

Рекрутери — про дивну поведінку кандидатів на співбесіді | Частина перша

$2000 на тиждень без досвіду роботи, або Знову про шахраїв на ринку праці

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: