Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чек-лист: 7 речей, які варто перевірити перед відправкою резюме

08.06.21 Пошук роботи 6 хв читання

Ви створили ідеальне резюме, знайшли цікаву для себе вакансію… Здавалося б, залишився лише один маленький крок — якнайшвидше відправити резюме й чекати на позитивну відповідь рекрутера. Втім, варто не поспішати й спершу перевірити себе. Як саме — розповідає Ірина Сулацька, технічна рекрутерка, викладачка та авторка статей про рекрутинг. 

Ірина Сулацька

На мою думку, є 7 базових моментів, які варто перевірити перед відправкою резюме, незалежно від вашої професії, досвіду чи рівня. Чек-лист подання на вакансію потрібен, аби:

  • переконатись, що вам дійсно цікаві і компанія, і вакансія;
  • краще розібратись із тим, в яких умовах і над чим ви працюватимете в новій команді (ці знання допоможуть і під час першої співбесіди з рекрутером);
  • бути більш-менш впевненими в тому, що ваша заявка відповідає базовим вимогам, а отже, ви маєте шанси перейти до наступного етапу найму;
  • показати роботодавцю, що ви свідомо обираєте можливості й компанії, читаєте опис вакансії і розумієте, яку цінність можете привнести в нову команду.


1. Локація


Через пандемію багато компаній, які раніше не були готові до віддаленої співпраці (навіть великі та не лише з ІТ чи креативної сфері), зрештою таки на неї наважились, розуміючи, що ситуація навряд чи зміниться найближчим часом. Тим паче, що їхні команди часто працюють із дому не менш ефективно, ніж в офісі, а віддалений найм дозволяє розширити коло потенційних кандидатів. 

Віддалених пропозицій стало в 6 разів більше, у порівнянні з березнем 2020 року:

За даними dou.ua

Але й досі є компанії, які віддають перевагу роботі в офісі або працюють у гібридному форматі: кілька днів із дому, кілька — в офісі. Наприклад, зараз на dou.ua опубліковано 150 вакансій для Product Managers, і з них лише третина (48 пропозицій) — віддалені:

За даними dou.ua

Тому, перш ніж відправляти резюме, варто перевірити вказану у вакансії локацію і переконатись, що це або remote можливість, або позиція у вашому рідному місті. Ви можете подумати, що це дуже очевидна порада, але з мого досвіду ~40% кандидатів із інших міст на моє питання «Чи готові ви до переїзду у Львів?» відповідали «Ой, ні, дякую». 


2. Додаткові прохання в описі вакансії 


Доволі часто в кінці опису вакансій компанії додають прохання, наприклад: «Напишіть кілька слів про себе», «Додайте посилання на ваше портфоліо», «Надішліть нам приклади ваших статей» тощо. 

З мого досвіду лише ~10-20% кандидатів звертають увагу на цей крок і додають до своєї заявки потрібну інформацію. Тому раджу читати job description до кінця, особливо якщо ви початківець або подаєтеся на стажування — уважність і дотримання вимог дозволять вам виділитись серед інших кандидатів.

Вас не запрошують на співбесіди?

Можливо, прийшов час прокачати ваше резюме. В цьому допоможе наш онлайн-гайд з порадами від найкращих експертів-практиків  👉

До гайду


3. Ваша відповідність вимогам

Зазвичай в описi позиції вказують усі вимоги — як обов’язкові, так і бажані. Але мало хто очікує знайти людину, яка відповідатиме вакансії на 120% зі 100%. Втім, базовим вимогам відповідати точно треба: відправляти заявку на позицію Middle QA Engineer без досвіду тестування в комерційних умовах не варто. А ось якщо ви відповідаєте всім критичним вимогам, але не маєте досвіду з кількома бажаними інструментами / технологіями, сміливо надсилайте своє резюме. 

У такому випадку завдання з зірочкою — зазначити в супровідному листі, що ви помітили свою неповну відповідність вимогам вакансії, але готові отримати нові навички в короткі терміни. Завдання з двома зірочками: додати приклад подібної ситуації — коли ви швидко розібрались із чимось новим і виконали поставлене завдання не пізніше тих, хто вже мав потрібний досвід.


4. Причина відкриття позиції 

Нерідко (хоч і не завжди) компанії зазначають основну причину відкриття позиції або її найголовніші цілі на 3-6 місяців. На цих моментах раджу зробити особливий акцент у супровідному листі, доданому до заявки (саме його рекрутер чи менеджер із найму бачить у першу чергу). Сміливо розповідайте про свої досягнення, найсильніші hard і soft skills, але спробуйте підібрати ті з них, які безпосередньо стосуються задач ролі, на яку ви відгукуєтесь. 

Візьмемо, до прикладу, одне речення з вакансії Talent Acquisition Lead: “Your goal #1 will be to build a scalable hiring process that allows us to quickly find and recruit candidates of varying seniority for various roles that are top 5% on the market”. У цьому випадку буде доречно зробити акцент на 1) вашому досвіді в побудові процесу найму або його зміні відповідно до стратегічних цілей бізнесу, 2) на рівні вакансій, які ви закривали, і 3) на високих стандартах найму, з якими вам довелося працювати. Крім того, тут можна додати аналітику: кількість закритих за квартал позицій та їхній рівень, плинність кадрів протягом першого року, рівень задоволення менеджерів з найму тощо. 


5. Рівень англійської 


З мого досвіду ~25% відмов після першого ж етапу (CV screening) стосувалися саме рівня англійської. Майже в усіх вакансіях креативної та ІТ-сфери зазначають рівень англійської як основну вимогу: подекуди достатньо базових знань, але в більшості ситуацій вимагають щонайменше середній рівень. 

Якщо ви знаєте англійську на рівні Elementary, а у вакансії вказано Upper-intermediate, я не раджу надсилати резюме. Не всі компанії мають можливість забезпечити вам «бустерний» період, аби ви підтягнули мову. Наприклад, на деяких позиціях (BA, Product Manager тощо) і в деяких компаніях (іноземні стартапи, аутсорс-компанії, які надають послуги іноземним клієнтам, продуктові компанії, де більшість працівників так чи інакше спілкуються з кінцевими користувачами напряму) рівень мови є критичним вже на старті та дозволяє будувати ефективну співпрацю як із колегами, так і з партнерами. 

А ось якщо ваш рівень відрізняється лише на один крок, можете сміливо пробувати. Наприклад, потрібен Advanced, а у вас — Upper-intermediate, але при цьому ви вже маєте досвід співпраці з іноземними колегами, презентували щось англійською і не боїтесь нею говорити.


6. Ім’я рекрутера


Якщо ви надсилаєте резюме в маленьку або середню компанію, то можете дуже просто зробити свій супровідний лист більш персоналізованим, а саме — додати ім’я рекрутера, у скриньку якого потрапить ваш лист. У кожному профайлі компанії на dou.ua є вкладка «Офіси», де найчастіше вказані контакти тих, хто відповідає за комунікацію з кандидатами — HR -менеджера чи рекрутера.

Звісно, ви можете натрапити на профайл із кількома контактами, але якщо там вказана лише одна людина, ви точно не помилитесь у своєму привітанні в cover letter. 


7. Наявність спільних друзів із роботодавцем


Сарафанне радіо частіше працює краще за сайти й рекламу в соціальних мережах. Тому якщо компанію чи вакансію вам порекомендував друг чи подруга, які там працюють, абсолютно нормально — згадати їхній гарний відгук про компанію у cover letter. Це не підвищить ваші шанси, але рекрутер зможе взяти про вас зворотний зв’язок, а ви — поговорити зі знайомою людиною і підготувати більш точкові, детальні питання для першої розмови з рекрутером.

Перевірили себе?

Тоді надсилайте резюме на одну з багатьох крутих вакансій, що є на нашому сайті 👉

Вакансії

Читайте також

Як розповідати на співбесіді про свої слабкі сторони?

Чому ви провалюєте співбесіди? 7 можливих причин

Ні, дякую: як правильно відмовитись від роботи

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: