Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Рольова гра або квест: як підібрати формат тимбілдингу

30.08.21 Happy HR 3 хв читання

Після тривалої дистанційки, карантину та скасування спільних святкувань ваш вакцинований колектив готовий нарешті зустрітися наживо. Як підібрати формат тимбілдингу та в яких випадках варто і не варто проводити захід? Порадами ділиться керуючий партнер івент-агентства ANT@HILL Олексій Куликов.

Олексій Куликов
Олексій Куликов

Які завдання вирішує тимбілдинг


Є ряд базових задач, з якими до нас як івент-агенції приходять представники компаній-роботодавців: 

  • згуртувати команду через неформальне спілкування;
  • мотивувати команду на результат;
  • занурити в атмосферу бренду і надихнути на хорошу роботу в рамках перезапуску;
  • створити відчуття комфортної атмосфери в колективі;
  • залучити до спілкування, спільної взаємодії в неробочих ситуаціях;
  • познайомити команду між собою.

І здавалося б, нічого складного: всі ці завдання можна вирішити, просто зібравшись на хорошу пиятику;). Але на ділі все не так просто і дуже символічно. Розслаблена вечірка з алкоголем — це вже свого роду нагорода за дію. І щоб її «заслужити», потрібно всією командою подолати якусь перешкоду, яку організовують у вигляді активності на тимбілдингу.

Так що тимбілдинг — це історія про перешкоду на шляху до вечірки, на яку всі чекають.

Перешкода створюється штучно — заради спільного подолання та пов’язаних з цим емоцій і переживань. Група малознайомих (а часом і зовсім незнайомих між собою) людей потрапляє одночасно в одне і те ж місце. Вони бачать перешкоду і, щоб її подолати, знайомляться, розподіляють ролі й отримують спільний досвід розв’язання проблем. В процесі вони спілкуються, виявляють між собою щось спільне, між ними виникає раппорт — специфічний довірчий контакт. Ну а коли перешкоду подолано, можна всім разом це відсвяткувати 🙂

У процесі святкування група зближується ще більше — і ось ми отримуємо вирішення завдання, яке ставив перед нами клієнт-роботодавець.


Обираємо формат


«Смуга перешкод», «Квест», «Ланцюгова реакція», «Спорт», «Фестиваль», «Рольова гра» — всі ці формати рівнозначні, у кожного мільйон варіантів, кожен по-своєму хороший. Ключову роль в кожному з них грає перешкода, яку треба буде долати. Вибираючи формат, виходьте з ваших цілей і враховуйте досвід попередніх тимбілдингів:

  1. Якщо минулого року ви вже організовували «Смугу перешкод», то цього разу логічно влаштувати «Ланцюгову реакцію» (коли команда споруджує ланцюг дій, кожна з яких запускає наступну і одна за одною вони призводять до фінального результату). Це різні типи взаємодії в команді. І якщо перший формат — про силу, витривалість, швидкість і командний дух, то другий — про креативність, розвиток неформальних відносин, формування спільного бачення.
  2. Квест об’єднує в собі і фізичні, і інтелектуальні завдання і найкраще підійде для невеликих команд.
  3. Для і без того згуртованої команди, коли хочеться просто зібрати всіх разом і поспілкуватися, найкраще підійде формат фестивалю.
  4. Через образи тимбілдингу можна транслювати корпоративні цінності. Тоді співробітники їх не просто запам’ятають, а відчують на собі. Свободу можна показати open-air івентом, а відсутність субординації і відкритість до будь-якого фідбеку — рольовою грою, де підлеглі виконуватимуть ролі знаті, а шеф може виявитися підмайстром.

Спільне подолання перешкоди створює кістяк, на базі якого може будуватися команда. Своєю чергою тематика й атмосфера події створюють спільні спогади: «На піратській вечірці ми викопували скриню і стріляли з гармати».


«Але ж ковід ще не перемогли!»


Для когось корпоратив в кінці літа — на початку осені стане першими постковідними зборами, хтось досі боїться щось планувати в очікуванні нових штамів. Особисто я серйозних ризиків для здоров’я, з урахуванням вакцинації багатьох колективів, вже не бачу. Але зазначу: чим більший простір і чим менше ризиків зараження, тим краще. Тому з позиції і безпеки, і співвідношення «інвестовані гроші — отриманий результат» найкраще рішення — проводити корпоратив на природі.


Івент — не панацея для згуртування команди


Важливо розуміти, що тимбілдинг є лише одним із інструментів формування команди. Спільний івент може стати емоційною крапкою в цьому процесі, але він точно не є ліками від токсичної атмосфери в колективі.

Тимбілдинг допомагає краще пізнати колег, виявити загальні цінності. Але якщо після івенту колеги повернуться в робочу токсичність, яка вже стала нормою, то користі від такого заходу не буде. А ось за комплексного підходу до вирішення HR-завдань івент дійсно допоможе.

Формуєте команду?

Розміщуйте вакансії на нашому сайті та очікуйте на резюме від достойних кандидатів

Деталі

Читайте також

Як перевести компанію на дистанційку: виклики HR-менеджера на карантині

Керівник на ремоуті: як бути ефективним лідером віддалених команд

Не тільки оформити відпустку: 8 проблем, які може вирішити HR

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.