Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Не тільки оформити відпустку: 8 проблем, які може вирішити HR

11.01.21 Happy HR Кар'єра 7 хв читання

HR — це перша людина в компанії, до якої може звернутися співробітник зі своєю проблемою. І мова не лише про оформлення відпустки, лікарняного чи day off. Детальніше про роль та функції HR менеджера розповідають експерти компанії Hurma System, де допомагають автоматизувати HR-рутину.


Хто такий HR та з якими проблемами до нього йдуть


HR (Human Resources) — спеціаліст із людських ресурсів, який керує талантами, займається документацією, адаптацією новачків, підвищенням мотивації та залученості співробітників, а іноді й адміністративними завданнями. Як бачите, коло обов’язків досить широке.

Тож чим саме може допомогти HR-фахівець співробітнику?


1. «Мене ніхто не розуміє», або Повний disconnect з колегами

Якщо співробітник не може порозумітися з усіма колегами чи навіть з однією людиною, атмосфера в колективі стає напруженою. 57% робітників відчувають стрес через конфлікти, 83% — гнів та розчарування, а у 25% знижується самооцінка.

HR-менеджер допомагає розібратися в ситуації: призначає зустрічі віч-на-віч, збирає інформацію щодо сварки, визначає суть конфлікту, пропонує декілька варіантів розв’язання проблеми.

У такій ситуації HR повинен бути максимально нейтральним та не підігравати жодній зі сторін.

Тож, якщо у співробітника конфлікт, перший, до кого він має звернутися, — HR. Але важливо відрізняти дійсно серйозні конфлікти від дрібних сварок на кшталт не домовилися, хто перший п’є каву, чи не сподобалася відповідь на запитання.


2. «Я не можу, у мене лапки», або Відсутність мотивації

Усі ми люди. І саме тому ми не завжди можемо відчувати себе супернатхненними працювати. За даними Gallup, тільки 13% співробітників відчувають себе мотивованими. Ба більше, залученість та мотивація спеціалістів на 70% залежить від керівника. Тож, якщо співробітникові не вистачає мотивації або ж він відчуває виснаженість, HR може допомогти.

Як саме? Він визначить справжню причину відсутності мотивації у співробітника. Вона може ховатися у недостатній кваліфікації фахівця, відсутності кар’єрного зростання чи визнання зі сторони керівництва, нецікавих завданнях тощо.

Визначивши проблему, HR запропонує варіанти її розв’язання. Наприклад, змінити робочі завдання на цікавіші та креативніші, хвалити співробітника за гарно виконану роботу, розробити індивідуальний план розвитку для підвищення скілів. Звичайно, це не всі методи, якими HR може підвищити мотивацію людини, адже все залежить від конкретної ситуації.


3. «Всім привіт», або Адаптація у новому колективі

Новий колектив — стресова ситуація навіть для екстравертів. За даними OC Tanner, 20% співробітників звільняються у перші 45 днів роботи.

Уникнути звільнення новачків допомагають HR-фахівці, які адаптують людину, знайомлять з командою, розповідають про корпоративну культуру компанії та традиції. Вони не залишають співробітника сам на сам в його перші робочі дні, проводять welcome, adaptation, probation мітинги, надають фідбек стосовно роботи. Все це допомагає людині скоріше адаптуватися на новому робочому місці.


4. «Я можу більше», або Кар’єрний ріст

Майже дві третини співробітників кажуть, що можуть звільнитися, якщо їхня кар’єра в компанії не буде розвиватися. Тож, якщо співробітник хоче зайняти вищу посаду, перейти в інший відділ чи департамент, HR-менеджер може у цьому допомогти.

Наприклад, запропонувати план розвитку для бажаної позиції чи, якщо співробітник володіє необхідними компетенціями, прослідкувати за його роботою. Робити це варто у зв’язці з технічним керівником фахівця для більш конструктивної та зрозумілої оцінки.


5. «Він мене недооцінює», або Проблеми з керівником

Трапляється, що співробітники не можуть порозумітися зі своїми топменеджерами. Інколи це можуть бути робочі моменти, які у підсумку позитивно вплинуть на розвиток співробітника та компанії загалом. У такі ситуації HR-у не потрібно втручатися.

Але якщо конфлікт перейшов на міжособистісний рівень та ображає почуття людей, потрібно втручатися. За даними SHRM, четверо з десяти співробітників стикаються з міжособистісними конфліктами на роботі. В більшості випадків ці конфлікти трапляються між керівником та підлеглим. У такій ситуації HR-менеджер повинен обговорити ситуацію як з керівником, так і зі співробітником, уважно вислухавши обидві сторони.

HR не повинен розбиратися, хто має рацію, а хто ні. Його задача — врегулювати сварку та допомогти людям знайти компроміс.


6. «Важко на душі», або Психологічна підтримка

Одразу зазначимо, що HR — не штатний психолог компанії. Тому не варто розповідати йому абсолютно про всі свої проблеми та приходити як на сеанс психотерапії. Але якщо у співробітника сталася неприємна ситуація в житті, яка на даному етапі перешкоджає його продуктивній праці, зустріч буде доречною.

У такому випадку співробітник може попросити про зустріч сам на сам та поділитися своєю проблемою. HR-у дуже важливо вислухати людину, проявити емпатію та запропонувати свою допомогу, якщо вона буде потрібна.

Дослідження State of Workplace Empathy показало, що 96% співробітників хочуть, щоб керівники проявляли до них співчуття. А за даними Businessolver Workplace Empathy Monitor, 60% робітників між підвищенням зарплати та психологічною допомогою зі сторони керівництва оберуть останнє.


7. «А ти чув?», або Плітки та токсичний клімат у колективі

Робота серед людей передбачає появу пліток, особливо на тлі змін чи будь-яких нововведень. Ба більше, 14% розмов під час обідньої перерви — плітки. Тому іноді співробітники можуть почути від своїх колег «страшні» новини про те, що настають тяжкі часи й скоро «нас усіх звільнять».

І якщо на деяких людей такі плітки ніяк не впливають, то на занадто вразливих впливають — і дуже сильно. Щоб не мучитися від власних здогадок, можна прийти до HR-менеджера та напряму запитати, чи правда те, про що кажуть колеги. Спеціаліст з управління талантами обов’язково все розкаже та пояснить, до чого потрібно готуватися, а чому не варто вірити.


8. «Згораю на роботі», або Занадто сильна завантаженість

Навіть найпродуктивніші співробітники можуть вигоряти від великої завантаженості на роботі. За даними Gallup, 23% співробітників відчувають перезавантаженість та вигоряння. Допомога у розв’язанні цього питання теж входить у функції HR менеджера.

Співробітнику потрібно розповісти йому про робочі завдання, дедлайни, які встановлює керівник, та загальну завантаженість. А HR має вислухати співробітника та придумати варіанти, як вийти з ситуації надмірної завантаженості. Наприклад, він може запропонувати керівнику відкрити додаткову вакансію в команді чи віддати частину роботи на аутсорс.


Розв’язання проблем співробітників — done


Як бачите, HR-спеціаліст може допомогти співробітникам розв’язати велику кількість проблем, що позитивно вплине не лише на роботу людини, а й на бізнес загалом. Адже коли співробітники мотивовані та залучені, вони краще виконують свою роботу та збільшують дохід бізнесу.


А хто допоможе HR-у?


Не варто забувати, що HR — теж людина, яка також буває перезавантажена роботою або засмучена через особисті проблеми. І дуже важливо, щоб у спеціалістів з управління талантами був свій помічник, який автоматизує їхню рутину та розвантажить.

Таким помічником може бути HRM-система Hurma, в якій можна автоматизувати absence, performance, self management, а також вести статистику HR і рекрутингових процесів. Окрім того, Hurma — це система зі штучним інтелектом, який прогнозує ризик звільнення співробітників.

Шукаєте роботу в компанії, де HR-менеджери будуть уважними до співробітників?

У нас пропозиції саме від таких роботодавців →

Вакансії

Читайте також

Ринок праці 2021: хто буде з роботою і кому піднімуть зарплату

Як HR-у будувати кар’єру за кордоном: досвід Олесі Кирильчук

Рекрутинг здорової людини: як рекрутерам та кандидатам налагодити стосунки

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.