Важливість сильної команди для будь-якого бізнесу неможливо переоцінити. Але успішні команди формуються не випадково — це результат тривалої роботи, яка включає відбір персоналу, комунікацію з ним та тимбілдинг. Щоб група людей працювала разом без жодних розбіжностей, потрібно докласти зусиль. Яких саме — розповідає Ольга Целуйко, Customer Care Group Manager у Wix.
Круту команду потрібно дбайливо «вирощувати». І робити це має керівник із сильним відчуттям цінностей, цілей та робочої етики. Такому лідеру під силу перетворити співробітників на справжню команду.
За 3 роки менеджерського досвіду у сфері Customer Care я отримала багато цінних уроків, як створити сильну та щасливу команду, і хочу поділитися з вами кількома з них.
1. Наймайте правильних людей
Якщо у вас є можливість — залучайте до своєї команди найкращих спеціалістів або тих, які мають потенціал стати найкращими.
Втім, будувати всю стратегію найму на одних лише навичках недостатньо. Позитивне ставлення кандидата не менш важливе. Будь-яких навичок можна навчитись, а ось змінити підхід до роботи — набагато важче. Якщо ви найматимете людей з відповідними особистими якостями — це, безумовно, допоможе підтримувати комфортну атмосферу і, ймовірно, покращить результати роботи команди.
Якщо ви хочете збудувати інноваційну команду, де колеги доповнюють один одного, зробіть колектив неоднорідним. Люди з різним досвідом та навичками розглядатимуть одні й ті самі питання та проблеми під різними кутами.
2. Керуйте з розумом
Правильно відібрати персонал важливо, але недостатньо. Навіть найнявши на роботу лише найкращі таланти, не можна створити ідеальну команду, якщо атмосфера в ній погана.
Щоб створити робоче середовище, яке заохочуватиме співробітників досягати спільних цілей, найперше й головне — уникайте мікроменеджменту за будь-яку ціну.
Мікроменеджмент ніколи не допомагає створити сильну надійну команду. Що допомагає — то це довіра, самостійність, вдосконалення професійних знань та встановлення чітких цілей.
Довіра та розширення можливостей набагато ефективніші за метод батога і пряника, якщо ви хочете, щоб члени вашої команди перевершили всі очікування.
Що тут може допомогти?
- Чітко формулюйте цілі та очікування — як для всієї команди так і для кожного співробітника — і робіть це якомога раніше. Якщо відразу визначити чіткі ролі та розподілити відповідальність, це стане у пригоді впродовж усієї співпраці. Загалом робіть усе, що допоможе вашій команді зрозуміти, як їхні індивідуальні цілі вписуються у загальну картинку.
- Створіть та дотримуйтесь системи періодичних нарад, індивідуальних бесід (one-to-one) та обговорень для аналізу помилок, щоб навчатися на них. Це допоможе не лише вашій команді почуватися більш об’єднаною, а й особисто вам — бути в курсі всіх справ.
- Обов’язково хваліть команду після виконання завдання або досягнення мети. Відчуття перемоги посилює мотивацію.
- Зрештою, переконайтеся, щоб із людьми, яких ви наймаєте на роботу, було цікаво працювати. Це, безперечно, впливатиме на душевний стан всієї команди.
3. Знайте своїх людей
Взаємини, засновані на довірі та взаємоповазі, дозволять вам створити відкриту та чесну екосистему, яка допоможе вашим колегам відчувати, що їх цінують та підтримують. Чим краще ви знатимете своїх співробітників (звичайно, в розумних межах), тим кращим менеджером ви будете.
Я часто кажу, що тімлід має бути найкращим другом для всіх членів команди. Це означає, що кожний співробітник повинен почуватися комфортно, звертаючись до керівника з будь-якими питаннями, що його турбують.
Це неможливо зімітувати — працівники знають, коли ви по-справжньому про них дбаєте. Але на формування довіри потрібен час.
Пам’ятайте, що хороші стосунки будуються на щирому інтересі. Ось чому варто розглядати кожну зустріч як можливість дізнатися більше про свою команду та регулярно цікавитись їхніми думками. Коли ви знаєте своїх співробітників, вам легше призначати завдання відповідно до здібностей та сильних сторін працівників і давати їм можливість проявити себе.
Щоб створити здорове робоче середовище, також варто подбати про те, щоб ваші працівники отримували задоволення від своєї роботи. Один зі способів досягти цього — дозволити їм виконувати різні завдання, залишаючись при цьому в тій самій ролі. Це допоможе працівникам зрозуміти, що їм найбільше подобається.
У Wix команди по роботі з клієнтами беруть участь у багатьох великих та малих проєктах, починаючи від навчання і завершуючи аналізом голосу користувачів, менторством та контролем якості. Коли я помічаю, що члени команди вдосконалили свої навички у виконанні певного завдання та шукають для себе нові виклики, я заохочую їх експериментувати з різними проєктами та продуктами, поки ми не знайдемо той, що принесе їм задоволення.
З особистого досвіду можу сказати, що люди, яким подобається те, що вони роблять, успішніші у всіх аспектах життя. Вони продуктивні, мотивовані, надійні та щасливі. А це той тип людей, які рухають компанію вперед.
4. Створіть культуру своєї команди
Подібно до сім’ї, кожна команда має свою внутрішню культуру, яка зазвичай багато в чому пов’язана з діями та особистістю свого лідера.
Створення здорової корпоративної культури, в якій колеги по команді щиро поважають та слухають одне одного, є ключовим. Встановлення меж та спільних орієнтирів, одночасно з розвитком емпатії та комунікаційних навичок у членів команди допоможе вам створити команду мрії з прозорими спільними цінностями.
Я вважаю, що культура команди починається з поглядів її керівника. Будьте прикладом, який захочуть наслідувати інші. Спочатку «будь», а потім «шукай».
5. Керуйте з емпатією (підтримуйте свою команду)
Непросто ефективно керувати людьми, якщо ви не можете зрозуміти або не розумієте, що їх мотивує та навпаки. Ось чому важливість чуйного керівника важко переоцінити.
Чи готові ви керувати іншими? Ось 7 ознак, за якими це можна перевірити.
ЧитатиТакий менеджер помічає перевтому або вигорання працівників, щиро цікавиться їхнім життям, виявляє співчуття, коли вони діляться своїми турботами, і готовий допомогти їм у розв’язанні проблем. Він також набагато краще спілкується з членами своєї команди і будує з ними тривалі стосунки. Емпатичний керівник не просто визнає внесок та досягнення своїх працівників, обмежившись сухою фразою «Хороша робота», а вказує, що конкретно цінує в добре виконаній роботі.
Роль менеджера нерозривно пов’язана з відповідальністю, тому будьте готові брати на себе невдачі команди. А ось її успіхами діліться з усіма, оскільки це спільне досягнення.
І наостанок — частіше кажіть «будь ласка» та «дякую». Ви не зобов’язані це робити, але ввічливість і повага допоможуть не лише вашим колегам по команді почуватися краще, але й вам — досягати поставлених цілей.
Шукаєте роботу?
А вона шукає вас! У нас на сайті купа вакансій для фахівців різних професій — керівників і не тільки.
ВакансіїЧитайте також
Що читати, щоб керувати: 5 класичних книжок із менеджменту
Керівник на ремоуті: як бути ефективним лідером віддалених команд
5 етапів фасилітації, або Як проводити ефективні наради
Дякуємо!
Тепер редактори знають.