Буває так, що ви знаходите кандидата, який ідеально підходить на позицію. І тут виявляється незручна правда: спілкування з ним ви запороли ще рік тому. Незатишні кейси рекрутера розбирає лекторка освітньої платформи SkillCamp Ксенія Куца.
В рекрутерів, особливо зі сфери IT, часто виникає ситуація, коли потрібно повернутися в діалог з кандидатом. Причина зазвичай одна — людина підходить під вимоги вакансії.
І тут трапляються повторні зустрічі. Наприклад:
- ви відкриваєте резюме і бачите, що кандидат вже був на інтерв’ю в компанії, але отримав відмову;
- підіймаєте історію листування і виявляється, що людина раніше відмовилася від оферу сама;
- шукаєте фахівця з рідкісним скіл-стеком (набором навичок). Таких спеціалістів на ринку небагато, тому до них, як правило, рекрутери приходять не один раз;
- знаходите кандидата, який ідеально підходить на позицію. І тут виявляється незручна правда: спілкування з ним ви запороли ще рік тому.
Тому, перш за все: щоб не було нестерпно боляче, важливо завжди вести правильну комунікацію — дотримуватися домовленостей, вчасно відповідати на питання і повертатися з фідбеком.
Не забувайте, що:
- ринок маленький і круглий — за будь-якої комунікації ви, ймовірно, ще зустрінетеся;
- весь процес спілкування впливає не тільки на репутацію рекрутера, але й на репутацію компанії;
- важливо фіксувати історію: які етапи найму проходив кандидат, у чому були розбіжності, що вийшло з тестовим, хто з команди проводив інтерв’ю, що обіцяли та чому не дійшло до співпраці?
- якщо не збіглися у хард-скілах, є сенс повернутися до кандидата через рік і більше — за цей час адекватний фахівець цілком встигає наростити експертизу;
- з софт-навичками складніше, але тут теж можливі варіанти. Змінюються люди, завдання, проєкти й цілі команди — згодом розбіжності можуть перетворитися на привід для співпраці;
- не потрібно ігнорувати негативні відгуки й враження про компанію — важливо з’ясувати причину і спробувати виправити косяки.
Але, як відомо, хто не помиляється — той не росте. Тому розберемо кілька незатишних ситуацій, в яких ще можна поновити спілкування.
Як повернутися в діалог з кандидатом, якщо…
…ви забули дати фідбек?
Не варто мімікрувати й удавати, що все так і задумано.
Не ховайтеся за фразами:
👎👎👎👎👎
- «Хіба я не відповіла? Вибачте, закрутилася»
- «Вас, кандидатів, багато, а рекрутер — самотній безпорадний котик»
- «З вами спілкувалася колега з мого акаунта»
- «Ми вам не додзвонилися»
- «Я відповіла, просто лист, ймовірно, потрапив у спам»
Важливо визнати промах і вибачитися. При цьому не називати власну помилку «непорозумінням» або «незручною ситуацією, що склалася».
Наприклад:
👍👍👍👍👍
«Федю,
пишу, щоб вибачитися — рік тому ми були в діалозі з приводу позиції…
Я обіцяла повернутися з фідбеком, але так і не відповіла.
Ймовірно, зараз вже неактуально.
Проте, я відновила історію вашого спілкування з менеджером проєкту, і якщо є мінімальний сенс у зворотному зв’язку — дайте знати».
А далі кандидат сам вибере, спілкуватися з вами далі чи заслати в Нарнію.
🤘 Вищий пілотаж: повернутися в діалог не тому, що вам щось потрібно від людини, а тому, що до цього ви обіцяли й не зробили.
👆 І про всяк випадок: пропонувати вакансію варто тільки після того, як налагодите нормальне спілкування.
До слова, якщо пропонуєте вакансію:
- враховуйте навички, амбіції, бажані напрямки для розвитку — раптом вам саме є що запропонувати з цього приводу;
- зверніть увагу на останні проєкти й поточне місце роботи кандидата. Як цей досвід співвідноситься з вашою пропозицією?
…він просить пояснити, чому не склалося спілкування, а ви не можете?
Варто підняти історію комунікації й спробувати добути мінімальний фідбек. Якщо це неможливо (немає потрібної людини, історія комунікації втрачена), тоді треба:
- Вибачитися.
- Пояснити, чому не дали зворотний зв’язок.
- Все. Далі слово за кандидатом.
Найкраще писати чесно:
👍👍👍👍👍
«На жаль, не збереглася історія комунікації. Тому я не знаю, як склався діалог і яке залишилося враження про компанію.
Але раптом ви не проти продовжити спілкування?
У нас зараз відкрита ось така позиція…»
…раніше він відмовився від оффера?
Не варто заходити знизу та канючити:
👎 «Минулого разу у нас не склалося, хочу спробувати щастя знову…».
Якщо людина відмовилася — очевидно, не все влаштовувало в пропозиції. Або з’явилася інша, привабливіша за вашу.
Коли будете починати діалог заново — зверніть увагу на причину відмови. Наприклад, людина могла відмовитися від позиції, тому що була не готова менторити команду, а хотіла займатися виключно розробкою. Або хотіла працювати два дні на тиждень віддалено.
Якщо зараз ви можете задовольнити запит, є сенс повертатися в комунікацію. Якщо ні — самі розумієте.
Повідомлення при цьому може бути наступне:
👍👍👍👍👍
«Вітаю, Федю.
Минулого разу у нас не склалася співпраця, оскільки (вказуємо розбіжності)…
Зараз відкрита позиція…
і є можливість… (що змінилося? що зараз відповідає запиту кандидата?).
Раптом ви готові розглянути співпрацю в новому форматі?»
…він вже був на співбесіді у вашій компанії й налаштований радикально (а ви не розумієте чому)?
Не намагайтеся зберігати приязну ввічливість, спілкуючись з позиції «мене там не було». Спробуйте акуратно з’ясувати, в чому справа.
Прямо так і скажіть:
👍👍👍👍👍
«Є відчуття, що в нашому діалозі щось пішло не так.
Скажіть, може з нашого боку щось можна було зробити краще під час попереднього спілкування?
Якщо так — буду рада реабілітуватися.
В якому моменті ми напартачили?»
До яких кандидатів краще не повертатися?
- Якщо є підтверджені нехороші відгуки: зловживання алкоголем / брехня / бійка / прогули / злив інформації;
- людина провалює домовленості: не приходить на інтерв’ю, обіцяє прислати тестове і пропадає, дивно веде комунікацію;
- кандидат мігрує від проєкту до проєкту раз на 3–6 місяців (тут, звісно, можуть бути свої причини — краще з’ясувати. Але, як правило, маячок тривожний).
Висновок
Так, часом рекрутеру дуже складно домогтися зворотного зв’язку від менеджера проєкту або інтерв’юера. Але це не привід здаватися.
Фіксуйте нюанси комунікації, вносьте нагадування в календар.
Якщо зовсім складно тримати ритм — підготуйте шаблон відповіді кандидатам, в який можна буде додавати персоналізовані деталі після інтерв’ю.
Загалом, робіть все, щоб комунікація була добросовісною.
І так, просто про всяк випадок: будь-який, навіть найкволіший фідбек кращий за його відсутність.
Шукаєте роботу і розраховуєте на адекватний фідбек?
Зверніть увагу на пропозиції від перевірених роботодавців →
ВакансіїЧитайте також
Не тільки оформити відпустку: 8 проблем, які може вирішити HR
Голгофа, твітер і лего: 7 типів вакансій та хто на них відгукується
Бути чи не бути: переваги та недоліки роботи рекрутера
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців