Якими є основні недоліки багатьох вакансій та що допоможе їх виправити? Засновниця і CEO Happy Monday Анна Мазур звертає увагу всіх, хто дотичний до створення вакансій, на поширені проблеми, а також радить універсальний і корисний інструмент, як скласти вакансію, що привабить кандидатів.
Поширені причини, чому вакансії не закриваються
Сьогодні чимало компаній вдосконалюють процеси рекрутингу й онбордингу, щоб забезпечити більш якісну взаємодію з кандидатами. Але далеко не всі розуміють, що ця взаємодія починається вже з опису вакансії. Іноді до написання вакансій ставляться як до чогось, у що необов’язково вкладати час і зусилля — досить скопіювати десь обов’язки й вимоги, приправивши текст стандартними обіцянками й гучними фразами на кшталт «молода й динамічна компанія».
Звідси маємо основні недоліки багатьох вакансій:
- шаблонні,
- сухі,
- нецікаві,
- їм бракує конкретики, що розкриватиме суть роботи й особливості компанії.
Такі вакансії (будемо відвертими й назвемо їх поганими) або не приводять до вас кандидатів; або приводять, але мало; або приводять удосталь, але не тих, що вам потрібні, тоді як потрібні вперто вами не цікавляться. Через це рекрутер витрачає зайвий час і нерви, а компанія — гроші.
Питання, якою має бути вакансія, порушується набагато рідше, ніж питання, яким має бути резюме кандидата. Тоді як насправді вони є віддзеркаленням одне одного: як резюме має зацікавити роботодавця, так і вакансія — привернути увагу пошукача. Тому для складання вакансії варто керуватися тими ж принципами, згідно з якими ви оцінюєте резюме кандидатів.
Якщо в резюме вас дратує шаблонність, кліше та відсутність конкретики, не варто й собі припускатися тих самих помилок.
Якщо у вакансію можна підставити назву будь-якої іншої компанії (а нерідко саме так і буває) — це погана вакансія. Текст оголошення має відбивати ваш унікальний досвід, ключові переваги, культурний код. В описі не має бути пустих штампів, як-от «комфортний офіс», «гідні умови праці» чи «можливості для розвитку»: вони не роблять вас особливими, якщо не показати, що за ними стоїть. Вакансія має бути обличчям і голосом компанії, так само як резюме — обличчям і голосом кандидата. Це робить вакансію хорошою — такою, що швидко приваблює багато релевантних кандидатів, а нерелевантних відсіює, чим економить ресурси компанії.
Якою має бути хороша вакансія?
Вакансія має продавати. Вона має відразу ж «зачепити» пошукача, інакше він її просто не запам’ятає. Що робить опис не просто текстом, а промотекстом, чиє завдання — продати саме цю посаду саме в цій компанії. При цьому не обов’язково зосереджувати увагу лише на бенефітах. Людину передусім має цікавити сама робота, професійні виклики, можливості для розвитку.
Вакансія має відповідати на запитання пошукачів. Хороша вакансія передбачає можливі запитання пошукача та дає максимум цікавої для нього інформації. А бачення цікавого в роботодавців та пошукачів іноді відрізняється: поки ви складаєте вакансію за шаблоном «обов’язки-вимоги-умови», людина хоче дізнатися більше про культуру, майбутню команду, можливості для розвитку тощо.
Вакансія має бути чесною та формувати правильні очікування. Не варто намагатися довести, що ваша компанія — ідеальний вибір для кожного. Краще відразу відсіяти тих, із ким вам не по дорозі. Для цього варто бути чесними й не боятися озвучити те, що для когось стане приводом не подаватися на вакансію. Зате ті, хто подадуться, з більшою ймовірністю підійдуть вам.Також важливо формувати правильні очікування від процесу відбору: відразу повідомити пошукачам про всі умови й етапи рекрутингу та чи ви взагалі збираєтесь їй відповідати, навіть якщо кандидатура не підійшла.
Вакансія має передавати культурний код компанії. Хороша вакансія розповідає пошукачу не лише, хто ви та що пропонуєте, а і яка у вашій компанії культура. Для цього вакансія має транслювати те, що можна передати словом «вайб»: на «ти» звертаєтесь чи на «ви», жартуєте чи не жартуєте, які слова використовуєте тощо. Тому пишіть так, як спілкуєтеся в компанії і як хочете, щоб спілкувався кандидат, щоб він відразу зрозумів, підходить йому ваш вайб чи ні.
Як скласти вакансію, що привабить потрібних кандидатів?
Щоб допомогти вам скласти вакансію, яка принесе бажаний результат, ми в Happy Monday підготували корисний і безплатний інструмент — онлайн-порадник для складання класної вакансії. Ми прописали там усю теорію та проілюстрували її реальними прикладами від компаній, що публікують у нас свої вакансії: Laba Group, Amo, Alcor, Readdle, Quarks, DOU, Genesis, Boosta, Roosh, Повернись живим та багато інших.
Що ви дізнаєтеся?
- Основні принципи хорошої вакансії (так, це ви вже дізналися, але ж не бачили прикладів!)
- Як підготуватися до написання тексту.
- З чого складається вакансія, що має бути в кожному блоці.
- Поради, як написати вакансію.
- Отримаєте чекліст хорошої вакансії.
Цим порадником ми прагнемо показати, яку важливу роль у процесі найму відіграє якісно складена вакансія, і на прикладах проілюструвати, як можна змінити формат з «обов’язки-вимоги-умови» на такий, що приверне увагу потрібних кандидатів. Дуже сподіваюся, що цей порадник надихне більше компаній на створення унікальних, цікавих і ефективних вакансій. Завантажуйте порадник за посиланням.
Шукаєте співробітників?
Розмістіть вакансії на Happy Monday та знайдіть своїх людей 👉
ДеталіЧитайте також
Що краще для компанії — штатний рекрутер, агенція чи обидва варіанти?
Чому ваша вакансія не приваблює кандидатів? 6 можливих помилок
Голгофа, твітер і лего: 7 типів вакансій та хто на них відгукується
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців