Запорука стійкості бізнесу у важкі часи — мотивація його власника. Таку думку висловила у статті СЕО івент-агентства ARENA CS Яна Матвійчук і поділилася порадами для керівників.
Умови для виживання бізнесу
Здавалося б, що можна порадити бізнесу в умовах війни? Загалом всі українські підприємці, які змогли працювати під час COVID-19 та у перші місяці повномасштабного вторгнення, й так знають «правила виживання». Тож я не буду радити банальщину на кшталт «розширити товарний асортимент» чи «вийти на нові ринки».
Мої поради про інше. Як активна учасниця бізнес-спільнот, я помітила: наш бізнес настільки сильний, наскільки мотивований його власник. Тож я звертаюся саме до власників. На мою думку, пережити ці важкі часи, зберегти свою справу та команду вам допоможуть:
1. Активна політична позиція
Бізнес в Україні не може бути «поза політикою». Це показала війна: більшість волонтерських проєктів та успішних прикладів самоорганізації реалізовані завдяки приватній ініціативі. Це — сила бізнесу, і вона потрібна Україні.
2. Вміння вчасно попросити про допомогу
Допомогти можуть професійні консультанти, представники бізнес-клубів чи інших спільнот підприємців України, коучі, грантодавці… Навіщо вам це, якщо зараз, припустимо, все більш-менш добре? Що дадуть ці консультації? Як мінімум — незалежний погляд та мотивуючий поштовх. Без нього ви ризикуєте залишитися у «зоні комфорту», що може стати пасткою для вас у найближчому майбутньому.
3. Сміливість позбутися невдалих партнерств
З початком повномасштабної війни ми всі отримали безцінний досвід невдач, зрад і поразок. Вони відкрилися, як виразка. Скажу так: якщо вас не зрадив жоден партнер, то у вас або мало партнерів, або ж ви просто «закриваєте очі» на конфліктні ситуації, які все одно рано чи пізно доведеться вирішувати. Краще вже зараз проаналізуйте своє оточення: хто мало вірив у перемогу України, хто робив вчинки проти ваших цінностей та правил? Криза оголює. Проте не втрачайте віри в людей. Моє правило: з десяти зрадить хтось один, але це не є приводом не довіряти дев’ятьом іншим.
4. Перевірка джерел інформації: як загальної, так і галузевої
Вам потрібно оцінити, чи є об’єктивними та своєчасними дані, які ви отримуєте? Чи не шкодять вони вашому світосприйняттю? Позбавлятись звичних джерел некомфортно, проте є й позитивний момент: залучаючи нові інформаційні майданчики, ви зможете значно розширити свій світогляд.
5. Енергія: фізична, духовна, психологічна
Від неї залежить успіх власника бізнесу. Для початку треба з’ясувати, що забирає вашу енергію? Страх втратити ресурси? Невизначеність? Раджу вам проаналізувати звички та виявити лакуни втрати сил. А ще треба знайти джерела поповнення енергії, які працюють саме для вас. Наприклад, мене вводить у стан натхнення новий проєкт: я готую до зйомок круте повномасштабне кіно, завдяки чому пізнаю багато нового, цікавого, надихаючого.
Поділіться з кандидатом профілем компанії
Профіль компанії — це можливість розказати більше про себе, свою культуру, команду та продукти.
Придбати профіль
Мій досвід: як працювати та допомагати армії
Україна перемагає у війні вже десятий місяць. Та що стоїть за такою силою? Що ми робимо для наближення перемоги?
Багато років ми говорили про соціальну відповідальність бізнесу, про human to human підхід. У лютому ми зіткнулися з викликом, який перевірив всі наші цінності: чи вони справжні, чи лише декларовані.
Бізнес буквально у перші години повномасштабної війни зайняв активну громадянську позицію. Було розуміння: ми боремось за свободу України, за існування українського народу. Мій власний досвід на початку війни — це фандрейзинг для фонду, який створив СЕО Club Ukraine. Фонд поєднав не тільки бізнеси членів клубу, але й інші бізнеси в Україні з метою задоволення матеріальних потреб ЗСУ.
Приватна ініціатива — це сила нашого народу, потужний інструмент боротьби.
Бізнес зміг утримувати складні системи, зберігати прибуток, допомагати армії. Але є дії, які ми не бачимо. Це, зокрема, збереження команд всередині кожної компанії. Це робили ми в ARENA CS («Арена Конференції та Семінари»), надаючи власним спеціалістам можливості для роботи (нехай деколи — у незвичних для них амплуа). Це робили і роблять також інші компанії. Роль HR-менеджерів у відновленні роботи бізнесу в умовах війни величезна. Бо першочергова задача HR — допомогти компанії досягти цілей. Але сьогодні HR включився і в порятунок держави. Адже держава — це люди.
Ми бачимо принцип human to human в дії. В бізнес в останні роки прийшла молодь 20+ років. Вона принесла з собою нові підходи до роботи у всіх сферах. Вона — патріотична і смілива. Вона відкриває нові світи, а не створює «схеми». Вона організована. І ми разом в такій самоорганізації сильніші, ніж велика централізована бюрократична держава. Тож варто рухатись вперед, зберігати та просувати власну справу. Перемога залежить саме від нас.
Шукаєте співробітників?
Розміщуйте вакансії у нас на сайті та чекайте на топових кандидатів.
РозміститиЧитайте також
Позитивне лідерство: як зберегти бізнес та команду під час війни
Акцент на «тут і зараз»: як війна змінила роль і функції HR
Як піклуватися про ментальний добробут команди? Досвід MobiDev