Постійна практика, навчання та дослідження трендів залишаються головними порадами для кар’єрного зростання у всіх креативних професіях. Але в кожній з них є неочевидні помилки, що заважають будувати успішну кар’єру — розглянемо їх на прикладі дизайнерів інтер’єру. Вадим Зюзюк, дизайнер та архітектор з 20-річним досвідом, засновник київської студії Znak Design, дає поради молодим спеціалістам, як втілювати реалістичний, функціональний та гарний дизайн інтер’єру для бізнесу.
1. Продумайте реалізацію всіх елементів інтер’єру
Часто молоді дизайнери інтер’єру вважають, що головне — зробити класну візуалізацію, а замовник нехай своїми силами намагається її втілювати. З одного боку, дизайнер дійсно в першу чергу відповідає за гарну картинку, а з іншого, відповідати й за її реалістичність — це більш глибокий та професійний підхід. Він дозволить цілковито відтворити цифровий простір в реальності. Інакше, коли власник бізнесу зіштовхнеться зі складнощами при втіленні, він може щось змінити, і у підсумку дизайнерська концепція порушиться. Такі випадки заважають дизайнеру будувати гарну репутацію.
Отже, потрібно добре уявляти, де зараз можна купити саме ці меблі, світильники, кожну річ. Або, якщо це предмет індивідуального виготовлення, — хто його може зробити. В Україні це ще більш актуально, адже через війну є певні складнощі в роботі виробників та поставці певних матеріалів.
2. Враховуйте специфіку та завдання бізнесу
Красу інтер’єру по-справжньому можна оцінити, лише коли він доречний та функціональний. Аби зробити його таким, потрібно чітко уявляти, як працює бізнес (бажано не тільки сферу, а й конкретного замовника) і які завдання він прагне вирішити. Адже бізнес не робитиме чогось лише заради естетики, інтер’єр має бути частиною певної концепції, ефективної з фінансової точки зору.
Наприклад, нещодавно ми перетворювали культову кав’ярню на київському Подолі на ресторан, і одним з головних завдань було не втратити звичну аудиторію, яка полюбляла починати тут день з кавою та круасаном. Для цього ми знайшли низку рішень в інтер’єрі, які дозволять закладу працювати у двох режимах: звичної, але оновленої кав’ярні вдень, та затишного ресторану ввечері.
3. Робіть на всі гроші (ні)
«Скільки це все буде коштувати у підсумку?» — перше питання, що цікавить клієнта. Напевно, це мрія кожного дизайнера, коли замовник каже: «Бюджет необмежений, можемо втілювати будь-які ідеї». Але в реальності так не буває, і з одного боку це обмежує творчу свободу, а з другого — стимулює бути креативним та винахідливим, знаходячи рішення, що зекономлять бізнесу кошти й водночас підвищать його преміальність. Для молодих дизайнерів, які сповнені яскравих ідей, це може бути складно, і аби подолати це, важливо мати чіткий бюджет та сприймати його як челендж для професійного розвитку, а не навпаки.
4. Думайте про простір, а не про декор
Розповсюджена помилка дизайнерів-початківців — надто захоплюватися деталями, що несе ризик втрати цілісності простору, а це, своєю чергою, означає й втрату цілісного враження від нього. Адже зазвичай приміщення подобається нам не через колір меблів чи красу світильників — комфорт та естетичну насолоду забезпечує гармонійне поєднання усіх складових. Саме тому я наголошую на важливості архітектурного бекграунду дизайнера інтер’єру або необхідності працювати у зв’язці з архітектором, адже лише за глибокого розуміння основи приміщення можна створити класний дизайн.
Другий важливий момент: має бути одна ідея, яка об’єднує всі деталі, розподіляє їх на головні та другорядні та дозволяє не створити зайвого. Це плюс і до дизайну, і до фінансів. Наприклад, при проєктуванні інтер’єру сімейного ресторану у Києві ми відштовхувались від ідеї створити відчуття єднання з природою, головним втіленням якої стали яскраві світильники у вигляді пелюсток. Простота інших деталей дозволила отримати баланс замість кричущості.
5. Порозумійтеся із замовником, який знає «як гарніше»
Власники бізнесу часто можуть активно пропонувати свої ідеї або навіть наполягати на своєму баченні майбутнього інтер’єру, але насправді вони очікують та більше цінують професійне пояснення, чому краще робити саме так. Молодим дизайнерам слід вчитись обґрунтовувати своє бачення, адже якщо в результаті вийде негарно або нефункціонально, аргумент замовнику «Ви ж самі так захотіли», не спрацює.
Молоді дизайнери зазвичай мають багато свіжих нетривіальних ідей — і це круто. Але для побудови успішної кар’єри важливо вчитись поєднувати їх із практичністю та бізнес-контекстом. Тож сподіваюся, що ці поради стануть вам у пригоді!
Шукаєте роботу?
Маємо багато пропозицій для представників різних професій для постійної зайнятості або на парт-тайм.
ВакансіїЧитайте також
Як скласти портфоліо? Поради фотографам, копірайтерам, дизайнерам та SMM-никам
Що читати дизайнерам: 8 книг для професійного розвитку
Вільний художник: як дизайнеру стартувати на фрилансі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.